![]() 01.02.2018 07:31:43 | |
---|---|
StaggerLee: Voinko soittaa jotain pedalia tyypille puhelimen välityksellä.. Mitä vittua nyt taas! :D :D :D Olkoon menneeksi | |
![]() 01.02.2018 12:34:03 | |
munkero: Sehän se juttu tässä oliki, mulla ei ollu numero näkyvissä... No nyt menee hämäräksi. Muistuu kerran mieleen, kun möin jotain puhallinsoitinta ja tyyppi kyselee ummet ja lammet, lähettelee omia kuviaan (itsestään ja muista soittimistaan) ja kun kaupat sovitaan, viimeisin viesti on tyyliin "mutta nyt on remppa edessä et kuukauden päästä". En tiedä onko noi yksinäisiä vai mitä, mut hitto kun ei jaksais aikaa kuluttaa tollaseen. Facebookissa on ollut ihan hiton hämärää kaupankäyntiä. Kun sopii tyypin kanssa kauppoja, tai on ne jo sopinut ne, yhtäkkiä tyyppi blokkaa kokonaan tai estää viestittelyn. Okei, mä ymmärrän että on tullut toisiin ajatuksiin, mutta voisi vain kirjoittaa sen. | |
![]() 01.02.2018 13:31:20 | |
Tympee Huttunen: .. En tiedä onko noi yksinäisiä vai mitä, mut hitto kun ei jaksais aikaa kuluttaa tollaseen.. Voi olla, on noihin toisinaan tullut törmättyä. Yks "ostomies" taannoin soitti viikonlopun aikana jotain kuus-seitsemän kertaa reilumman mittasia puheluita. Kaipa se joskus taas soittaa kun sanoi tiistaina soittavansa. Ei sanonut tosin minä tiistaina. Taitaa siitä olla ainakin viis vuotta. On harkittava tarkoin ostojutskat! =)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 01.02.2018 14:36:43 | |
StaggerLee: Mä oon oppinut että täällä ei kannata puhelinnumeroa laittaa.. Tulee ihan ihme soittoja välillä... Voinko soittaa jotain pedalia tyypille puhelimen välityksellä.. Hah, tää jaksoi naurattaa ainakin pariin otteeseen, päivä pelastettu :) | |
![]() 01.02.2018 19:45:40 | |
Se oli muistaakseni BOSS Fender FRV-1 '63 Reverb pedali mitä olisi pitänyt demota puhelimen välityksellä. Kun sanoin että mene youtubeen ni kuulemma samalla selviäisi että mun pedaali toimii varmasti ja onko ominainen soundi tms.. Nykyään jätän numeron pois ilmoituksista. Jos joku laittaa mailia tai pikaviestiä niin kyllä numeron annan heti kun tarvis. :) | |
![]() 02.02.2018 09:34:20 | |
Ihme kyllä (pienemmät) artikkelit menevät aika mukavastikin kaupaksi, toki fiksusti hinnoiteltuna. Ihmeenä pidän tätä siksi, että tuossa eräässä toisessa ketjussa listataan ilmoituksissa ärsyttävät asiat ja niitä tuntuvat olevan ainakin tuotteen kehuminen, liian lyhyet kuvaukset, modauksista kertominen ja niistä kertomatta jättäminen, tinkauskiellot, toiveet yhteydenottotavoista, kieliasu ja itseasiassa oikeastaan kaikki tuntuu ärsyttävän ainakin jonkin verran. | |
![]() 02.02.2018 09:42:45 | |
Kitara meni kaupaksi ja kaksi pedaalia meni kaupaksi ja vahvistimen kaappi meni kaupaksi, mutta tuo vahvistin näyttää jämähtäneen tuohon. Voi olla että se jää varavehkeeksi, vaikka se ei enää tunnu niin tarpeelliselta kun sain nuo isot markit hankittua. Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 02.02.2018 09:55:19 | |
Vittu mie painoin vahingossa varoitusta jollekin kirjoitukselle, kun selasin ketjua puhelimella. En ees huomannu, mitä varoitin... Jos ylläpitohuomaa, niin oli vahinko. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. | |
![]() 02.02.2018 09:58:10 | |
Antsa Lipsanen: Ihme kyllä (pienemmät) artikkelit menevät aika mukavastikin kaupaksi, toki fiksusti hinnoiteltuna. Ihmeenä pidän tätä siksi, että tuossa eräässä toisessa ketjussa listataan ilmoituksissa ärsyttävät asiat ja niitä tuntuvat olevan ainakin tuotteen kehuminen, liian lyhyet kuvaukset, modauksista kertominen ja niistä kertomatta jättäminen, tinkauskiellot, toiveet yhteydenottotavoista, kieliasu ja itseasiassa oikeastaan kaikki tuntuu ärsyttävän ainakin jonkin verran. Kaikkia ei voi miellyttää. Asiallinen ilmoitus, jossa ei hehkuteta liikaa ja kerrotaan myytävän tuotteen faktat riittävän selkeästi, on varmaan ihan hyvä. Jos vaikka käyttää sellaista kriteeriä ilmoitusta laatiessa, että antaako ilmoitus sellaisen kuvan, että myyjä on tolkun ihminen. Ja jos jotakuta ottaa pattiin vaikkapa yhteydenottotavan ja -ajankohdan määrittely, niin olkoon sitten ostamatta. Kyllä se fiksu hinnoittelu on varmaan kuitenkin kaiken a ja o. Ja tietysti tiettyinä aikoina on tietyt trendit kitarakamppeiden suhteen. Nyt varmaan esim Boss Katana 0,5x uuden hinnalla menee kaupaksi todennäköisesti minuuteissa, kun taas Mesa Dual Rectifier vastaavalla hintapolitiikalla ei menekään niin nopeasti kaupaksi. Ja tosiaan pienemmät artikkelit menevät paremmin kaupaksi, kun niiden ostaminen ei vaadi niin paljon tulojen/menojen suunnittelua. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 02.02.2018 11:45:48 | |
StaggerLee: Voinko soittaa jotain pedalia tyypille puhelimen välityksellä Mä voin soittaa Hiwattin päätesäröä puhelimen välityksellä. Tulin, näin, paskoin housuun. | |
![]() 02.02.2018 12:28:46 | |
iec: Kyllä se fiksu hinnoittelu on varmaan kuitenkin kaiken a ja o. Ja tietysti tiettyinä aikoina on tietyt trendit kitarakamppeiden suhteen. Nyt varmaan esim Boss Katana 0,5x uuden hinnalla menee kaupaksi todennäköisesti minuuteissa, kun taas Mesa Dual Rectifier vastaavalla hintapolitiikalla ei menekään niin nopeasti kaupaksi. Bluetoneissa tuo kerroin lienee 0.25, jotta saa nopeasti kaupaksi. Koska oma on myynnissä, olen seurannut muidenkin vastaavien menekkiä. Hiljaista näyttää olevan muillakin, vaikka puoli-ilmaiseksi myydään. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 02.02.2018 16:08:12 | |
Haeroe: Bluetoneissa tuo kerroin lienee 0.25, jotta saa nopeasti kaupaksi. Koska oma on myynnissä, olen seurannut muidenkin vastaavien menekkiä. Hiljaista näyttää olevan muillakin, vaikka puoli-ilmaiseksi myydään. Mä sain omastani sentään 0,35. ;) Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. | |
![]() 02.02.2018 16:23:30 | |
Mä olen ihmetellyt tota Bluetonea. Niitä on aina ihan hirveästi myynnissä ja halvallakin ja silti niitä ei tunnu kukaan oikein ostavan. Kuitenkin pitäisi ihan laatupelejä olevan? Ei niitä kuitenkaan ihan uskomattoman paljon varmasti Suomeenkaan ole tehty. Kyllä vähän syö merkin arvoa kun tori aina niitä täynnä puoliilmaiseksi. Minusta ne on helvetin rumia mutta se on vain mielipide, silti jotain semmoista voisin testata. Lähinnä FriedEye kiinostaisi koska Friedman BE on vielä niin perkeleen kallis :) | |
![]() 02.02.2018 16:25:38 | |
Haeroe: Bluetoneissa tuo kerroin lienee 0.25, jotta saa nopeasti kaupaksi. Koska oma on myynnissä, olen seurannut muidenkin vastaavien menekkiä. Hiljaista näyttää olevan muillakin, vaikka puoli-ilmaiseksi myydään. Bluetoneissa ongelmana on se, että myytte niitä jatkuvassa gasutuksessanne liian uusina. Ostajalle tulee mielikuva, ettei vahvistin olekaan ollut kovin hyvä vaikka todellisuudessa voi olla erinomainenkin. | |
![]() 02.02.2018 17:05:33 (muokattu 02.02.2018 17:07:09) | |
Bluetonehan on suomalainen tekijä ja onhan se selvää, että laatu on kohdallaan koska eivät ole mitään likuhihna tavaraa vaan customia. Itselläni ei ole kokemusta Bluetoneista, mutta on se hassua jos ei ihmisille hyvä vahvistin kelpaa? Nuohan on yleensä (varmaan kaikki) käsin juotettuja p2p vehkeitä, et helpompi korjatakin jos vikaa tulee. Monet ei varmaan usein ajattele tätä, ainoastaan merkkiä sekä soundia. Mun mielestä sisältö ja soundi on aika samalla viivalla. Mä tuskin enää koskaan hommaan liukuhihna vahvaria kun custom tehtyyn olen saanu koskea. Vähemmän on nykyään enemmän | |
![]() 02.02.2018 17:19:29 | |
Metalkallo: Bluetonehan on suomalainen tekijä ja onhan se selvää, että laatu on kohdallaan koska eivät ole mitään likuhihna tavaraa vaan customia. Itselläni ei ole kokemusta Bluetoneista, mutta on se hassua jos ei ihmisille hyvä vahvistin kelpaa? Nuohan on yleensä (varmaan kaikki) käsin juotettuja p2p vehkeitä, et helpompi korjatakin jos vikaa tulee. Monet ei varmaan usein ajattele tätä, ainoastaan merkkiä sekä soundia. Mun mielestä sisältö ja soundi on aika samalla viivalla. Mä tuskin enää koskaan hommaan liukuhihna vahvaria kun custom tehtyyn olen saanu koskea. Eipä taida enää monikaan Bluetone (tai tietty ne kaikkein yksinkertaisimmat princetonit tms.) olla p2p. Vähänkään monipuolisemmat kytkennät tehdään siinäkin pajassa piirilevyillä, mutta käsityönä kylläkin, näin itse kun äijät siellä kolvinkanssa niitä värkkäsi ja mun mielestä ei pidä unohtaa sitä tuotekehittelyä joka siinä pajassa ulottuu myös kabinettiin ja ihan koko kokonaisuuteen. Piirilevy ei tietenkään ole pelkästään parempi, vaan ne hienoimmat tsydeemit ei yksinkertaisesti ole mitenkään järjellisesti tehtävissä p2p:nä. Ja tässä on taas pakko muistuttaa ihan kaikkia, että piirilevy ei tarkoita todellakaan huonoa laatua (iso osa maailman parhaista vahvistimista on tehty piirilevyillä). Itse pidän siitä, että ne Bluetonella on niin innovatiivisia. Bluetonevahvistimissa on ihan oikeasti ja aidosti ratkaisuja, joita ei muissa vahvistimissa ole ja ne ratkaisut tekee niistä käyttökelpoisia monessa mielessä ensimmäisenä tulee mieleen keveys jossa asiassa muut valmistajat eivät pystyne Bluetonen kanssa kilpailemaan, mutta sikäli kun olen kuullut, niin on soundit kohdallaan. Mä en itse soita Bluetonen vahvistimilla, mutta mulla on nyt tuo Bluetonen keinokuorma ja se kyllä pistää joka kerta hymyilemään leveästi ja se on huomattavasti enemmän kuin miltä näyttää. Voisin kyllä soittaa Bluetonella jos siihen elämässäni joskus sukeutuu tilaisuus, soittaisin oikeinkin mielelläni. Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 02.02.2018 18:37:06 | |
Gary the pine: Mä voin soittaa Hiwattin päätesäröä puhelimen välityksellä. Tälle oli jo pakko laittaa plussaa. Nukuin viime yönä vain muutaman tunnin ja kun näitä juttuja luin, tuli ihan totaalinen repeäminen :D Itsellä oli joskus ihan 90-luvun alussa Jubilee marsun 50 nuppi ja sitä oli tottunut aina HC-bändin treeneissä, että saa olla kaikki nappulat täysillä. Kerran oli yhden soittajan Hiwattin 100 nuppi kämpillä ja sitä tuli sitten testattua aika samoilla asetuksilla siihen Bright kanavaan ja samaan kaappiin :) Jollain viitos soinnulla kun alkoi vauhtimusaa sahailee, niin tuntui kuin olisi joku atomipommi räjähtänyt korvan vieressä välittömästi. Molemmissa korvissa napsahti kuin olisi joku kalvo revennyt ja tinnitus kesti useita päiviä. Säröä ei tuntunut laitteesta juurikaan lähtevän, mutta puhdasta soundia ja TEHOA kyllä sitäkin enemmän. Jatkossa tuli otettua säröt jostain bossin pedaalista, jos tuo Hiwatt oli käytössä. Meillä oli joskus pelkässä laulussa 2X1000W pääte ja siitäkään ei lähtenyt noin paljoa mökää kuin Hiwattista. Niin ja laulaja vielä lähinnä karjui, ei siis mitään hyssyttelyä. Ei tarvitse kyllä ihmetellä jos efektejä tms. menee jatkuvasti myyntiin, mikäli niitä näin kokeillaan...Tietysti virheistä oppii ja jos haluaa oikein viisaaksi, niin tällainen ostaminenhan on varmaan siinä tapauksessa varsin hyvä keino. | |
![]() 02.02.2018 19:17:31 | |
StaggerLee: Mä olen ihmetellyt tota Bluetonea. Niitä on aina ihan hirveästi myynnissä ja halvallakin ja silti niitä ei tunnu kukaan oikein ostavan. Kuitenkin pitäisi ihan laatupelejä olevan? Ei niitä kuitenkaan ihan uskomattoman paljon varmasti Suomeenkaan ole tehty. Kyllä vähän syö merkin arvoa kun tori aina niitä täynnä puoliilmaiseksi. Minusta ne on helvetin rumia mutta se on vain mielipide, silti jotain semmoista voisin testata. Lähinnä FriedEye kiinostaisi koska Friedman BE on vielä niin perkeleen kallis :) Olemme tehneet tähän mennessä n. 350 Bluetone vahvistinta. Koska olemme ns. custom-paja, asiakas saa itse vaikuttaa aika moneen asiaan tilatessaan haluamansa vahvistinkokonaisuuden. Olemme valinneet oman linjamme, koska suomalainen käsityö ei oikein pärjää halpamaiden mustille laatikoille, vaikka tekisi asiat kuinka tehokkaasti tahansa. Jos torilla on kerrallaan n. 5-10 käytettyä meidän vahvistinta, se osoittaa sen, että n. 95-98 % asiakkaista pitää omia pelejään kohtuullisen pitkään. Jos asiakkaillemme räätälöityjen lopputuotteiden esteettisyys on ongelma, emme voi auttaa, koska haluamme tehdä kaikkemme, että asiakkaamme saa haluamansa ratkaisun myös vahvistimen visuaalisen ilmeen osalta. Emme tee suoria kopioita mistään markkinoilla olevasta ja tuotannossa olevasta vahvistinmallista, vaan pyrimme parantelemaan alkuperäistä kytkentää/ratkaisua niin, että se tuottaa aitoa lisäarvoa asiakkaalle (PPIMV; OPC; 2+2-pääte, kevyet koteloratkaisut jne). Kitaravahvistinten teknisiä toimivia toteutustapoja on rajallinen määrä, jolloin tullaan siihen tilanteeseen mikä näkyy myös kitarapuolella. Iso osa markkinoilla olevista nykytuotannon kitaramalleista on aika lähellä perinteistä Fender tai Gibson-maailmaa. Voimme toki tarvittaessa tehdä asiakkaan pyynnöstä vaikka munan mallisen Bluetone-vahvistimen mikäli sille löytyy kysyntää meille järkevään hintaan. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi | |
![]() 02.02.2018 19:38:35 (muokattu 02.02.2018 19:38:57) | |
harryk: Olemme tehneet tähän mennessä n. 350 Bluetone vahvistinta. Koska olemme ns. custom-paja, asiakas saa itse vaikuttaa aika moneen asiaan tilatessaan haluamansa vahvistinkokonaisuuden. Olemme valinneet oman linjamme, koska suomalainen käsityö ei oikein pärjää halpamaiden mustille laatikoille, vaikka tekisi asiat kuinka tehokkaasti tahansa. Jos torilla on kerrallaan n. 5-10 käytettyä meidän vahvistinta, se osoittaa sen, että n. 95-98 % asiakkaista pitää omia pelejään kohtuullisen pitkään. Jos asiakkaillemme räätälöityjen lopputuotteiden esteettisyys on ongelma, emme voi auttaa, koska haluamme tehdä kaikkemme, että asiakkaamme saa haluamansa ratkaisun myös vahvistimen visuaalisen ilmeen osalta. Emme tee suoria kopioita mistään markkinoilla olevasta ja tuotannossa olevasta vahvistinmallista, vaan pyrimme parantelemaan alkuperäistä kytkentää/ratkaisua niin, että se tuottaa aitoa lisäarvoa asiakkaalle (PPIMV; OPC; 2+2-pääte, kevyet koteloratkaisut jne). Kitaravahvistinten teknisiä toimivia toteutustapoja on rajallinen määrä, jolloin tullaan siihen tilanteeseen mikä näkyy myös kitarapuolella. Iso osa markkinoilla olevista nykytuotannon kitaramalleista on aika lähellä perinteistä Fender tai Gibson-maailmaa. Voimme toki tarvittaessa tehdä asiakkaan pyynnöstä vaikka munan mallisen Bluetone-vahvistimen mikäli sille löytyy kysyntää meille järkevään hintaan. Se voi olla syy myös miksi ne ei aina myy käytettynä torilla. Custom malli on sen yhden ihmisen mikä on tilannut ulkonäkö ja sisuskalut. Nyt kun mulla oli mielikuva että vahvistimet on rumia niin en oikein edes tiennyt miksi. Kävin katsomassa Bluetone vahvistimien kuvia niin syy miksi ne minusta ovat yleensä rumia on se etulevy missä on VOLUME TREBLE MIDDLE BASS jne.. fontissa tai sovittelussa tms jossain joku mättää. En osaa sanoa missä tai miksi. Ja tarkoitukseni ei missään nimessä ollut mollata tuotteitanne. Kaverilla on ja kovasti kehunut laitetta. Itsellä ei ole vielä ollut mahdollisuutta kokeilla, pitänee ottaakkin asiakseen. Joskus hyvin voisin teiltä tilata vahvistimen. Kanava 1: Fender 65 Blackface Twin Reverb 6L6 Kanava 2; JCM800 / Friedman Brown Eye EL34 Kanava 3: Mesa Boogie Mark IIc+ / Mark IV ja mukaan pitää saada se mesan 5-Band Graphic EQ.. Vaikka ostaa sen pedalin ja integroi nuppiin kiinni. EQ ei tarvi toimia kuin 3 kanavalla. 6L6+EL34 Tommoisen ku rakennatte ni tulen ostoksille. Olisi maailman paras nuppi, ainakin paperilla :) | |
![]() 02.02.2018 20:16:50 | |
StaggerLee: Se voi olla syy myös miksi ne ei aina myy käytettynä torilla. Custom malli on sen yhden ihmisen mikä on tilannut ulkonäkö ja sisuskalut. Nyt kun mulla oli mielikuva että vahvistimet on rumia niin en oikein edes tiennyt miksi. Kävin katsomassa Bluetone vahvistimien kuvia niin syy miksi ne minusta ovat yleensä rumia on se etulevy missä on VOLUME TREBLE MIDDLE BASS jne.. fontissa tai sovittelussa tms jossain joku mättää. En osaa sanoa missä tai miksi. Ja tarkoitukseni ei missään nimessä ollut mollata tuotteitanne. Kaverilla on ja kovasti kehunut laitetta. Itsellä ei ole vielä ollut mahdollisuutta kokeilla, pitänee ottaakkin asiakseen. Joskus hyvin voisin teiltä tilata vahvistimen. Kanava 1: Fender 65 Blackface Twin Reverb 6L6 Kanava 2; JCM800 / Friedman Brown Eye EL34 Kanava 3: Mesa Boogie Mark IIc+ / Mark IV ja mukaan pitää saada se mesan 5-Band Graphic EQ.. Vaikka ostaa sen pedalin ja integroi nuppiin kiinni. EQ ei tarvi toimia kuin 3 kanavalla. 6L6+EL34 Tommoisen ku rakennatte ni tulen ostoksille. Olisi maailman paras nuppi, ainakin paperilla :) Sähän myit mulle juuri tuollaisen vahvistimen :-D. Tosin tosin olisi aika mageeta itsekin kokeilla jos Bluetone tekisi mark V:stä vielä parannellun version (pääteputkien sekoittaminenhan ei taida vitosmarkulla olla mahdollista.). Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)