Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5238 239 240 241 242497 498 499 500 501
Funkånaut
03.12.2016 23:55:19

Presidentti: Traditional ja Funkonaut tienasivat plussat. Samaan sarjaan laskisin ulinan käytetyn hinnasta, kun löydetään uudelle mahdollisimman eksoottisesta paikasta hinta. Varastostatuksella "not in stock" ja viimeisin päivitys kesäkuussa 2014.

Ai että, tämä on kyllä klassikko.
"Make M.net great again!" - Räbbänä
Traditional
04.12.2016 00:02:18
Juzpe: Mites tää ny liittyy? Pitäskö olla kaks, että ois uskottavuus kohillaan? Vai pitäskö olla pannu?

Kunhan vittuilin.
"Metää? Metää? Karloksen, Karloksen auto sytty palamaan puol kilometriä ennen maalia ja pysähtyvät sammuttamaan. Ihan totta... Ja ne ei jaksa työntää maaliin sitä. Peli on selevä. Ei oo totta. No, jaa. Eipä tästä sitten vissii lähetä mihinkään."
antnis
04.12.2016 01:43:13
Kauhean vihaisia ovat täällä ihmiset nykyään. Jos ei puhuta hinnoista mitään, ettei kukaan sano jotain väärin tai pahoita mieltään millään tavalla.
blues guitar
04.12.2016 05:12:15 (muokattu 04.12.2016 05:27:32)

hallu: No eikös se asia mitata joka kerta kun baja torille ilmestyy ;-). Jos se menee 500 eurolla niin seuraava haluaa kokeilla voisiko siitä saada 550 euroa etc. niin kauan kun kauppa käy. Jossakin kohtaa tulee vastaan raja ettei se enää mene ja siitä sen käyvän hinnan sitten tietää. Siksi minä tuolla vähän kyselin, että olisi mukava tietää millä hinnalla niitä oikeasti myydään ja yksi jo kertoi maksaneensa omastaan 550 euroa joten, miksi sitä 600 euroa ei voisi kokeilla? voihan se olla ettei se mene, mutta ei sitä voi tietää jos ei kokeile.

Olen samaa mieltä muiden kanssa, että ei bajassa ole mitään ihmeellistä. Onpahan hyvä ja edullinen tele joka on mukavilla ominaisuuksilla ladattu, ei enempää eikä vähempää. Minä tykkään siitä, mutta ymmärrän hyvin jos joku ei tykkää, mitä väliä sillä oikeastaan on?

Jep. Juurikin näin! Tässä Bajan tapauksessa kuten kaikessa muussakin kaupankäynnissä hinnan määrittää kysyntä ja tarjonta.
Jos ostaja haluaa tuollaisen paksukaulaisen Telecasterin, niin Baja on varmaankin hinta/laatusuhteeltaan hyvä vaihtoehto.
Mitä vaihtoehtoja löytyy tuossa hintaluokassa?
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
hallu
04.12.2016 09:51:55
blues guitar: ...................Mitä vaihtoehtoja löytyy tuossa hintaluokassa?

Eipä taida oikein löytyä. Paksukaulaiset ovat melkein poikkeuksetta kalliimpia.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Alfons Åberg
04.12.2016 10:21:01
hallu: Eipä taida oikein löytyä. Paksukaulaiset ovat melkein poikkeuksetta kalliimpia.

Eipä niitä paksukaulaisia ole paljoa tarjolla uutena alle pariin tonniin. Tässä muuten havainnollistava kuva Standard-Telecasterin kaulasta verrattuna GE Smith malliin

http://chasingguitars.com/wp-conten … 194c4fbea9ffeb4e4cc3bde867f5d2.jpeg

Yksi vaihtoehto toki olisi ostaa käytetty MIM/CIJ-tele ja heittää siihen joku Warmothin fatneck.
"Jos johtaisin levy-yhtiötä, niin nakkaisin kaikki kolme hiuksista vittuun ja ottaisin oikeita talentteja tilalle. Sellaisia jotka osaavat oikeasti säveltää." -danny-
blues guitar
04.12.2016 10:37:04 (muokattu 04.12.2016 10:54:26)

Presidentti: Eipä niitä paksukaulaisia ole paljoa tarjolla uutena alle pariin tonniin.
Juurikin näin. Sitten joudutaan menemään Avreihin ja CustomShoppeihin.

Yksi vaihtoehto toki olisi ostaa käytetty MIM/CIJ-tele ja heittää siihen joku Warmothin fatneck.

Mutta silloin jo hinta nousee reilusti yli Baja hintojen. Warmoth kaulat kuitenkin alk n.200 taalaa + rahdit+työt.

Itselläni Tokai/Warmoth palatele. Enkä suostuisi sitä myymään Baja hinnoilla. :)
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
antnis
04.12.2016 11:48:02
Dollarin kursi on kyllä nostanut Warmothin hintoja aika reippaasti. Kun ostin omani voi melkeinpä laskea, että 1 taala = 1 ege. Mikäs se oli se Tro-fat pesiskaula, ei varmasti ole huonompi kuin jonkun meksikaanin ja kokoa löytyy.
LaMotta
19.12.2016 19:07:43 (muokattu 19.12.2016 19:32:17)

Are you serious?
https://reverb.com/item/1859505-198 … -vintage-cherry-w-hard-case-grlc986
Höpö höpö.

antnis: Dollarin kursi on kyllä nostanut Warmothin hintoja aika reippaasti. Kun ostin omani voi melkeinpä laskea, että 1 taala = 1 ege.

Kyllä se maan vientiin vaikuttaa. Ostin joskus useamman kaulan kun kurssi oli 1,64 egen eduksi. Silloin nauratti miten halvalla sai Fenderin kauloja parempaa uutta lyhytskaalaista Warmothin kaulaa Fendereihin. Suomalaisen soitinrakentajan tekemänä olisi maksanut 450-500 euroa, ja kaikkine kuluineen jäi Warmothilta maksamaan hiukan yli 200.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Jucciz
19.12.2016 21:54:56 (muokattu 19.12.2016 21:55:27)
LaMotta: Are you serious?
https://reverb.com/item/1859505-198 … -vintage-cherry-w-hard-case-grlc986
Höpö höpö.

Tuolla rahallahan saa monta hienoa Gibsonia tai Fenderiä. Tai teettää pari-kolmekymmentä GAS:ia. ;)
BugBadWolf
19.12.2016 21:58:45
Jucciz:...hienoa Gibsonia tai Fenderiä...

En ole koskaan nähnyt yhtään hienoa Fenderiä. Sellaisia ei ole olemassakaan.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Jucciz
19.12.2016 22:00:44
BugBadWolf: En ole koskaan nähnyt yhtään hienoa Fenderiä. Sellaisia ei ole olemassakaan.

Minullakin on kaksi sellaista. Sen sijaan yhtään sellaista PRS:ää en ole vielä nähnyt, joka olisi saanut viisaria värähtämään, mutta eivät ne varmaan vaan ole minua varten. Varmasti hyvin tehtyjä ja laadukkaita ovat, mutta kun ei puhuttele, niin ei.
Gary the pine
19.12.2016 22:02:30
Ne Private Stockit ja Eaglet on hienoja, vaan niitäkin saa alle kympillä. Liekö vielä yksikään Über-Pärssi nähnyt päivänvaloa, jolla olis tuommonen keräilyhinta?

Tuohan se nyt ei kuitenkaan ole...
Tulin, näin, paskoin housuun.
Gary the pine
19.12.2016 22:03:45 (muokattu 19.12.2016 22:04:58)
BugBadWolf: En ole koskaan nähnyt yhtään hienoa Fenderiä. Sellaisia ei ole olemassakaan.

On niitä, tosi hienoja, vaikka en osaakaan Stratolla soittaa, niin silti kykenen niiden kauneuden tunnustamaan.

Edit. niin, onhan niitä muitakin fenkkuja juu, mutta rato tuli ekana mieleen...
BugBadWolf
19.12.2016 22:03:57
Jucciz: Minullakin on kaksi sellaista...

Miten se hienous niissä ilmenee?

Täsä yhteydessä epäilen kuitenkin, että käsittelemme sanaa hienous eri tavoilla.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
BugBadWolf
19.12.2016 22:07:39
Gary the pine: On niitä, tosi hienoja, vaikka en osaakaan Stratolla soittaa, niin silti kykenen niiden kauneuden tunnustamaan.

Minusta ne Fenderit ovat yleensä niinkuin amerikkalainen lava-auto. Ei niistä oikein hienouksia löydä. Käytännölliäisyyttä toki vähän enemmän (jos ei sattuisi olemaan stratoissa kaikki asiat väärissä paikoissa itselle).

Karkeatekoisia työkaluja, nääs ;D
Jucciz
19.12.2016 22:08:19
BugBadWolf: Miten se hienous niissä ilmenee?

Täsä yhteydessä epäilen kuitenkin, että käsittelemme sanaa hienous eri tavoilla.

Oikeastaan kaikilla aisteilla sen voi havaita: jos jokin vempele sekä näyttää, tuntuu, tuoksuu että kuulostaa hyvältä, se on jo paljon. Maku on testaamatta, mutta pitäähän jotain jättää vanhoillekin päiville koettavaksi.
BugBadWolf
19.12.2016 22:09:59
Jucciz:... Maku on testaamatta, mutta pitäähän jotain jättää vanhoillekin päiville koettavaksi.

Minä tiedän miltä kitarankielet maistuvat. Kokeilin matkia Hendrixiä jo taaperoikäisenä.
LaMotta
19.12.2016 22:14:38 (muokattu 19.12.2016 22:16:06)

Kuinka tästä tuli taas merkkisota? Tuossa 100 000 hinnassa ei ole mitään tolkkua. Merkistä riippumatta.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Gary the pine
19.12.2016 22:16:51
BugBadWolf: Minusta ne Fenderit ovat yleensä niinkuin amerikkalainen lava-auto. Ei niistä oikein hienouksia löydä. Käytännölliäisyyttä toki vähän enemmän (jos ei sattuisi olemaan stratoissa kaikki asiat väärissä paikoissa itselle).

Karkeatekoisia työkaluja, nääs ;D

Niin no, kukin tykkää mistä tykkää. En minäkään perusväri-stratoista lämpene, mutta olen muutamia tosi kauniita maalaamattomia nähnyt missä on käytetty hirmu kauniita puita ja viimeistelyssä ei ole hosuttu. Aina se kauneus ei ole sitä kilsan päähän kiiltävää bling-blingiä, överi-helmiäistä ja bindauksia joka kantissa, virittimissä ja namiskoissa.

Kauniit puut, rauhallinen habitus ja semmonen tasapainoinen olemus.

Alkaa vissiin ikä näkymään lausunnoissa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)