Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5234 235 236 237 238444 445 446 447 448
Haeroe
07.01.2018 21:28:10

Kaksi spedua meni kaupaksi nopeammin, kuin ehdin kissaa sanoa. Nyt odotellaan jännityksellä, miten loput rojut löytävät uuden omistajansa.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Paasio
08.01.2018 06:20:45

2 Jacksonii meni ja yks fenderi tuli viikonlopun aikana ;)
Masturbation....Ejaculation....DYNAMATION #Pyhä Yrjänä Support Club Member
Hynkel
08.01.2018 08:47:46
Kysyntä ja tarjonta... minulla meni elämäni viimeinen Gibson saman tien pyyntihinnalla ja käteisellä. 1800€ Standard LP:stä on ihan hyvä hinta, mutta myös myyjälle minusta nykytilanteessa. Toki kyseessä uusi HP-malli joiden hinnat uutena ovat pilvissä ja järkyttävän hienolla kannella vielä. Strymon Flint meni pyyntihinnalla ja käteisellä, samoin Deluxe Reverb. Kaikki vuorokauden sisään myynti-ilmoituksen laittamisesta. Eli tunnettu ja hyväksi havaittu menee nopsaan, mutta bulkkikaman tai vähän obscuremman laitteiston kanssa voi joutua odottelemaan, kuten kylläisillä markkinoilla on luonnollista. Positiivisena voi sanoa että soittokaman suhteen vallitsee totaaliset ostajan markkinat.
Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane.
Antti90
08.01.2018 18:50:48

Yleensä on tullut myytyä ja ostettua vauhdikkaasti, mutta nyt on toi Marsun 1922 roikkunut myytävänä jo ennätyspitkään torilla. Onko toi 300€ liikaa, vai eikö vaan maistu?
"Never give up."
Guitarfreak
08.01.2018 18:52:37
Antti90: Yleensä on tullut myytyä ja ostettua vauhdikkaasti, mutta nyt on toi Marsun 1922 roikkunut myytävänä jo ennätyspitkään torilla. Onko toi 300€ liikaa, vai eikö vaan maistu?

Liikaa. ~200e max.

Oma lähti onneksi käsistä. Oli niin kamala.
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Antti90
08.01.2018 18:57:30 (muokattu 08.01.2018 18:57:45)

Guitarfreak: Liikaa. ~200e max.

N. 200€ macks? Jesus. Ruuvataas sit alaspäin..
"Never give up."
Haeroe
08.01.2018 20:30:17

Kaksi pedaalilautaa lähti melkein vuorokaudessa. Mulla on kuulkaa semmonen teoria, että virtalähteet ja pedaalilaudat on semmosia vermeitä, että niitä ei vaihdella, vaikka vutseja ja dilsoja menee enemmän vuodessa kuin lämpimiä aterioita. Sen takia ne revitään käsistä. Eikä ne taida mihinkään oikein kuluakaan.

Hyvin käy kauppa siis.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Laulava Kylätohtori
09.01.2018 18:19:10 (muokattu 09.01.2018 18:21:18)
Nyt on muuten hiljaista. Ainakin tällaisten vintagehenkisten pappalaitteiden kanssa. Enkä taida olla ainut, kun katsoo, miten halvalla tämän tyylistä settiä saa torilta ja kuinka pitkiä ovat myyntiajat. Joskus meni fuzzitkin hyvään hintaan heti. Nyt ei mene halvemmalla pidemmällääkään aikavälillä. Hassua, kun fuzzithan ovat just niitä, mitä ei mallintavat kuulemma oikein pysty mallintamaan. Luulisi nyt, että näille olisi käyttöä.

Sellanen torikokemus, että meinasin myydä Taydenin Brit 60:t, kun eivät oikeen iskeneet ACDCn kanssa, josta on pääteputket vaihtokunnossa. Testasin piruuttaan Dusty Roadilla, jossa on vähän paremmat putket ja prkl, mutta ne olikin hyvät. Heti pois torilta. Ei saisi olla niin hätäinen myyntihommien kanssa. :D

E. Siellä on nyt Taydenia torilla. Käykää ostamassa, kun kerrankin on tarjolla.
More is less.
ÄrGee
09.01.2018 19:25:25
Kun tunkee yksittäisen pedaalin torille, niin se katoaa kaikkien muiden joukkoon ja sitä saa roikuttaa siellä ties miten kauan.

Kitarat, vahvistimet, kaapit, sekä studiokamat mitä torilla on tullut myytyä ovat aina menneet nopeasti.
TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. Fanipoika-kortti taitaa olla tämän foorumin Hitler-/olkinukke-/natsikortti -Rumple
Antti90
11.01.2018 13:24:33

Guitarfreak: Liikaa. ~200e max.

Tiputin hintaa 230€ niin lähti yhdessä päivässä.
"Never give up."
hallu
11.01.2018 13:56:27
Koch Pedaltone meni samantien kun laitoin torille ihan muutamassa tunnissa. Ostaja toki kertoi kytänneensä sellaista jo hetken, mutta silti vähän yllätyin, että noin äkkiä. Hinnoittelu on mulle vähän hankalaa kun ei ole verrokkihintoja, noita Pedaltonejakaan ei juuri ole ollut tarjolla ja pyynnit voi olla ihan mitä sattuu eli mitään markkinahintaa ei ole olemassa. Toimin siis niin, että otin referenssiksi sen hinnan mitä siitä itse aikoinaan maksoin käytettynä ja sitten vaan siitä alensin hintaa kohtuullisena pitämäni (vuokran) verran ja päädyin sellaiseen hintaan ettei tarvinnut tinkiä.

Tuo toinen pedaali on tuolla vielä (Vink, vink). Sen suhteen tein niin, että katsoin mitä se maksaa uutena (noin parisataa sweetwaterilla 201 dollaria ja verrkokaupassa 229 euroa) ja vähensin siitä neljänneksen (katsotaan riittääkö se vai pitääkö vähentää puolet.... vai pitääkö pitää itse).

Suunnittelilla olisi vielä myydä tuo vahvistin..... tai ainakin tarjota myyntiin (mulla on se marrkikuume jonka vuoksi pitää muutenkin tuosta luopua, niin miksipä ei yrittäisi saada samalla siitä vähän rahaa). Olen ollut vähän kahden vaiheilla myydäkö vaiko ei ja kerran jo laitoin sen torille, mutta nappasin sen sieltä pois bändikaverit ei halunneet, että luovun siitä. Nyt ujutin vahvarin kotiin ja jos bändikaverit hyväksyy tuon markin, niin sitten voisin kokeilla myydä tämän TA 15 vahvarin. Vielä en ole päättänyt pistänkö sen kaappeineen päivineen menemään vai pelkän nupin ja hinnoittelu mietityttää myös. Näitä ei ole usein tarjolla eikä nämä näytä kovin haluttuja muutenkaan olevan joten voi olla ihan sama mitä siitä pyytää, niin myynti kestää kuitenkin kuukausia tai vuosia. Katsotaan nyt.
Elämä on reiässä rattoisaa......
Åboensis
11.01.2018 18:53:27 (muokattu 11.01.2018 18:56:44)

hallu: Tuo toinen pedaali on tuolla vielä (Vink, vink). Sen suhteen tein niin, että katsoin mitä se maksaa uutena (noin parisataa sweetwaterilla 201 dollaria ja verrkokaupassa 229 euroa) ja vähensin siitä neljänneksen (katsotaan riittääkö se vai pitääkö vähentää puolet.... vai pitääkö pitää itse).

Virhe! Mnetin torin virallinen kerroin on 0,7, eli uuden hintaa saa vähentää korkeintaan kolmanneksen. Nosta heti pyyntisi torin viralliselle hintatasolle että saat sen myytyä kokonaisedulliseen torihintaan tai saat ikuisen polkumyyjän leiman, joka ei lähde pesemälläkään (muistuttaa siinä mielessä Mustanaamion pahaa merkkiä).

EDIT: Kauppa on käynyt tasaisesti, mutta hitaahkosti. Muutamia ilmeisen susipaskoja romppeita on saanut roikottaa tyrkyllä iänkaiken. Vaihdot ovat onnanneet suoraa myyntiä huomattavasti nopeammin.
"Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille
hallu
11.01.2018 19:07:19
Åboensis: ........

EDIT: Kauppa on käynyt tasaisesti, mutta hitaahkosti. Muutamia ilmeisen susipaskoja romppeita on saanut roikottaa tyrkyllä iänkaiken. Vaihdot ovat onnanneet suoraa myyntiä huomattavasti nopeammin.

Joo, mullekin natsaa yleensä vaihdot hyvin, mutta tällä kertaa mulla on selkeä suunnitelma meneillään ja siihen liittyy saada nykyisiä vehkeitä vähän harvennettua ja niistä pikkuisen rahaakin olisi hyvä saada ja jossain vaiheessa sitten ostan unelmieni kitaravahvistimen (tänään mulle tosin selvisi etten ihan varmaksi tiedä mikä se mahtaisi olla :-D ).
Metalkallo
11.01.2018 19:17:43
hallu: Joo, mullekin natsaa yleensä vaihdot hyvin, mutta tällä kertaa mulla on selkeä suunnitelma meneillään ja siihen liittyy saada nykyisiä vehkeitä vähän harvennettua ja niistä pikkuisen rahaakin olisi hyvä saada ja jossain vaiheessa sitten ostan unelmieni kitaravahvistimen (tänään mulle tosin selvisi etten ihan varmaksi tiedä mikä se mahtaisi olla :-D ).

Joku point-to-point custom valmistettu tai kemper kaapin kaa olisi hyvä.
Vähemmän on nykyään enemmän
hallu
11.01.2018 19:28:52
Metalkallo: Joku point-to-point custom valmistettu tai kemper kaapin kaa olisi hyvä.

No justiinsa tuosta välimaastosta olen sitä funtsinut :-D.
Guitarfreak
11.01.2018 19:32:28
Antti90: Tiputin hintaa 230€ niin lähti yhdessä päivässä.

Mulla meni alle 200e
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Antsa Lipsanen
11.01.2018 21:35:37
Täällä myymäni ihan järkevästi hinnoiteltu G-system ei juurikaan herättänyt viikkoon-puoleentoista kiinnostusta. Naamakirjassa kauppaan johtanut yhteydenotto tuli melko lailla saman tien ja kaksi kaveria ilmoittautui vielä jonoonkin. Jännä.
Vainottu
11.01.2018 21:59:53
Antsa Lipsanen: Täällä myymäni ihan järkevästi hinnoiteltu G-system ei juurikaan herättänyt viikkoon-puoleentoista kiinnostusta. Naamakirjassa kauppaan johtanut yhteydenotto tuli melko lailla saman tien ja kaksi kaveria ilmoittautui vielä jonoonkin. Jännä.

Kyllä se herätti kiinnostusta, mutta se on yksi perkele kun taloudellinen potentiaali ja halukas mieli ei kohtaa. :)

Toki taitaa olla aika yleinen ongelma tällä hetkellä...
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
Laulava Kylätohtori
11.01.2018 22:05:48
Mikähän noissa meikäläisen speduissa on, kun ketään ei kiinnosta tippaakaan? Ei nyt mitään yltiöhalpoja ole, mutta ei kai kalliitakaan. Eikä edes ole tarjottu, vaikka olen vihjaillut, että niinkin voi ja pitää tehdä, jos hinta tuntuu kalliilta. Missä ne tarjoajat nyt on, mistä foorumeilla niin kovin kohistaan...?

Taydeneistakaan ei kyselty vissiin kertaakaan, mutta hyvä niin. Onneksi ei mennyt kaupaksi. :) Liberatorin saisi joku kyllä ostaa. Olkaa hyvä, voitte käydä kauppahommiin...
Olkoon menneeksi
Muovinen
12.01.2018 09:57:48

Laulava Kylätohtori: Mikähän noissa meikäläisen speduissa on, kun ketään ei kiinnosta tippaakaan?

Onko nuo jokainen 130e vai onko tuo joku sinnepäin oleva lähtöhinta? Se nyt ainakin herätti ilmoituksessa hieman hämmennystä itselläni, joten ehkä jollain muullakin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)