Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5233 234 235 236 237420 421 422 423 424
mikki73
10.06.2019 22:27:09
Alesis midiverb 2. Loistava chorus ainakin nyt plakkarissa.
Mho
13.06.2019 08:55:22
Ei pitänyt, mutta kun halvalla sai..

Tokai LS-60 vm 1993 Dirty lemon burst värityksellä..
velipekka
13.06.2019 18:29:01
PRS SE Chris Robertson

https://muusikoiden.net/dyn/users/161787.jpg

Jännä mikkikombinaatio. Tallamikki aika kuuma, high output
ja kaulamikki taas päinvastoin low outpit soapbar.
hallu
14.06.2019 17:37:25
Nyt on pakko vähän hehkuttaa kun on sen verran makea fiilis :-D. Olin jo lähdössä ostamaan musafasulle Boss RC-300 loopperia, kun satuin näkemään sellaisen torilla huomattavasti halvemmalla joten ostin äkkiä poijes ennenkuin joku muu ehtii :-).

Äskettäin vähän testailin sitä, että kaikki toimii ja onhan se ihan hemmetin hieno peli :-D . Mulla oli aikaisemmin Boss RC-30 ja käyttölogiikka näissä on sama joten peruskäyttö onnistui hienosti ettei tarvinnut vielä ohjekirjaa avata. Jotenkin tuntuu, että tässä on kaikkea vähän enemmän (tai vähän enemmänkin enemmän :-D ). Tää on varmaan luuppereista yksi tämän hetken kunkku siis livekäyttöä ajatellen. Tietty nää bossit on 16 bittisiä vaveja joten ei nää ihan kunkkuja ole soundillisesti kun Ditto antaa sen 24 bittiä, mutta käytännössä tuossa en huomaa eroa. Tässä varmaan tuo 16 bittisyvyys on kompromissi joka nopeuttaa laitteen toimintaa ja kasvattaa kapasiteettia. Jos jollekin nämä bitit on tärkeitä niin boss ei ole silloin oikea valinta.

Mutta mulle tää välttää paremmin kuin hyvin :-D olen ihan intopiukassa, vaikka edellisestä luupperileikistäni on sen verran aikaa, että pitää taas vähän harjoitella ennenkuin irtoaa lennossa mitään seksikkäämpää :-D
Se voittaa, kenellä on lopussa eniten
Ziggy Bubba
14.06.2019 21:52:09 (muokattu 14.06.2019 22:01:17)

16 vs 24 bittiä kitarakäytössä ei liene oikeasti merkittävä juttu. Eri sitten kun työstetään kokonaista biisiä - joka sekin sitten vetästään 16/44 fileksi.
hallu
14.06.2019 21:59:16
Ziggy Bubba: 16 vs 24 bittiä kitarakäytössä ei liene oikeasti merkittävä juttu. Eri sitten kun työstetään kokonaista biisiä - joka sekin sitten vetästään 16/41 fileksi.

Joo niin minäkin ajattelin. Ne on Bossilla suunnitelleet ton vehkeen livekäyttöä silmälläpitäen eli sillä voi lennossa tehdä kaikenlaista ja vaikea kuvitella mitä muuta tommosella loopperilla vielä pitäisi pystyä tekemään :-) no ehkä sekin joskus selviää.... että onko se kuinka rajoittunut sitten lopulta. RC30 aikanaan oli tosi hyvä ja yllättävän monipuolinen sekin, mutta sen rajoitteet olivat kyllä heti selvillä, tässä niiden löytäminen ottaa varmaan ainakin viikon :-D

Tämä laite tulee pandimme tärkeäksi viidenneksi jäseneksi. Tästä voi ajaa taustanauhat (lähinnä rumpuraidat) tai tehdä lennossa rytmiraitoja.... olen tosi innoissani :-D
Laulava Kylätohtori
14.06.2019 22:02:44
hallu: Nyt on pakko vähän hehkuttaa kun on sen verran makea fiilis :-D. Olin jo lähdössä ostamaan musafasulle Boss RC-300 loopperia, kun satuin näkemään sellaisen torilla huomattavasti halvemmalla joten ostin äkkiä poijes ennenkuin joku muu ehtii :-).

Äskettäin vähän testailin sitä, että kaikki toimii ja onhan se ihan hemmetin hieno peli :-D . Mulla oli aikaisemmin Boss RC-30 ja käyttölogiikka näissä on sama joten peruskäyttö onnistui hienosti ettei tarvinnut vielä ohjekirjaa avata. Jotenkin tuntuu, että tässä on kaikkea vähän enemmän (tai vähän enemmänkin enemmän :-D ). Tää on varmaan luuppereista yksi tämän hetken kunkku siis livekäyttöä ajatellen. Tietty nää bossit on 16 bittisiä vaveja joten ei nää ihan kunkkuja ole soundillisesti kun Ditto antaa sen 24 bittiä, mutta käytännössä tuossa en huomaa eroa. Tässä varmaan tuo 16 bittisyvyys on kompromissi joka nopeuttaa laitteen toimintaa ja kasvattaa kapasiteettia. Jos jollekin nämä bitit on tärkeitä niin boss ei ole silloin oikea valinta.

Mutta mulle tää välttää paremmin kuin hyvin :-D olen ihan intopiukassa, vaikka edellisestä luupperileikistäni on sen verran aikaa, että pitää taas vähän harjoitella ennenkuin irtoaa lennossa mitään seksikkäämpää :-D

Mulla on RC-3. Se on ihan hyvä soundiltaan, mutta eniten siinä ärsyttää ne paskat kompit. Ja niistäkin erityisesti shuffle. What the fuck were they thinking..

Ja kyllä se soundi vähän siitä kärsii, kun säröillä päätekin menee ruvelle ja Boss tietysti mukana. Toki tämä ei ole Bossin vika, mutta kyllä tietokonepohjainen homma kuumottelisi tässä kohtaa kovasti.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
hallu
14.06.2019 22:49:46
Laulava Kylätohtori: Mulla on RC-3. Se on ihan hyvä soundiltaan, mutta eniten siinä ärsyttää ne paskat kompit. Ja niistäkin erityisesti shuffle. What the fuck were they thinking..

Ja kyllä se soundi vähän siitä kärsii, kun säröillä päätekin menee ruvelle ja Boss tietysti mukana. Toki tämä ei ole Bossin vika, mutta kyllä tietokonepohjainen homma kuumottelisi tässä kohtaa kovasti.

Joo sen luupperin voi kytkeä monella tavalla, mutta olet oikeassa että efektiluupissakin se reagoi jonkin verran kanavan vaihtoon, vaikka ei periaatteessa pitäisi. Itse tulen luultavasti kytkemään ton tsydeemin niin, että laitan luuppimasiinan vahvistimen jälkeen niin, että otan linjan keinokuormasta luupperiin ja luuppimasiinasta kuuntelu monitoriin tai PA:han riippuu mitä milloinkin käyttää.

RC3 ja RC30 on erinomaisia pedaaleja joilla pärjää pitkälle ja vallankin omassa käytössä. Tällä kertaa tämä masiina on tarkoitus ottaa bändin kanssa käyttöön ja suunnitelmani on, että tällä voi toistaa näppärästi taustanauhoja, mutta myös tehdä lennossa luuppeja kun mä suunnittelin ottavani digipianon kitaran ohella käyttöön niin pystyn luupperin avulla käyttämään niitä joustavasti, mutta tietty mulle kasautuu melkoisesti tekemistä ja varmaan tulen kompuroimaan ton paletin kanssa, mutta eiköhän sen luulisi oppivan kun tässä vähän harjoitellaan :-D. Mutta siis yksi vaatimus laitteelle käytössäni oli, että siinä on riittävästi outputteja ja raidat pystyy panoroimaan niin että voin ohjata yhden tietyn raidan yhteen tiettyyn kaiuttimeen ja toisen raidan toiseen kaiuttimeen, se ei olisi esimerkiksi RC30 luupperilla onnistunut. Lisäksi vaatimuksena oli, että inputteja on enemmän niin, että voin kytkeä yhtäaikaisesti useamman äänilähteen (digipiano, kitara ja mikki).

Sen vuoksi kun pähkäilin yli vuoden päivät tällaisen masiinan hankintaa, päädyin tähän monimutkaisempaan versioon. RC30 pedaalista mulla oli kokemusta ja sellaisella olisi varmaan pärjännyt vaikka sillä ei ihan kaikkea pysty tekemään mitä tällä. Ehx:n laitteetkin oli mielessä, mutta kun niistä mulla ei ole mitään kokemusta niin en arvannut sitten kuitenkaan niihin sitten lähteä. Boss on aika maineikas näissä laitteissa ja lopussa pähkäilin RC505 ja tämän RC300 välillä. päädyin RC300 sen vuoksi, että tämä toimii lattialla ja muutenkin muistuttaa enemmän niitä luuppereita joita olen jo käyttänyt. Ja kun torilla tuli vastaan niin ei muuta kuin kimppuun kuin sika limppuun :-D.

Ehdin kyllä tuossa matkan varrella kirota itseäni useampaankin kertaan että menin sen RC30 pedaalin myymään jokunen vuosi sitten. Niin ja tietokonetta olen käyttänyt ja läppäriä ja ties mitä virityksiä (tabletit ja kännykät mukaanlukien) mutta ei ne kyllä ole minkäänlaisella viivalla luuppimasiinaan verrattuna. Siis yksinkertainenkin luupperi on näppärä vehjes johonkin läppäriin verrattuna.
sonata
15.06.2019 11:09:16

Soldano SP-77 etuaste kitaralle :)
Aivan parasta soundia!
Leevi Band @ Youtube
Shredator
15.06.2019 11:13:07

sonata: Soldano SP-77 etuaste kitaralle :)
Aivan parasta soundia!

Sinäkös sen nappasit nenäni edestä, murrr!
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
TTV
15.06.2019 11:48:38
TTV: En tiedä, enkä jaksanu alkaa selvittämään, koska se oma saundi jäi löytymättä. Voi olla että joku maanantaikappale on komponentiksi päätynyt, näytti olevan 08/2018 pakattu laite. Jos jonkin Dizukan vielä laitan, niin se on Herbert MK III...

Paskaa puhuin itselleni; Diezel-kuume ei helpota millään, varsinkaan järkiperusteluilla, joten laitoin VH2:n nyt vuorostaan tulemaan. Toivottavasti muuntaja on nyt murinattomampi, niin pääsee alkuvitutuksen ohi suoraan asiaan ja toivottavasti tykästymään saundiin :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Snapo
15.06.2019 13:07:00 (muokattu 15.06.2019 13:07:26)
Ihmehommaa tämä. Pari päivää sitten olin ostamassa vielä teleä mutta tulikin ostettua MIM strato. En tiedä mitä välissä tapahtui mutta aivan tautisen hyvin se soi ja sekös riittää. Paria tuntia myöhemmin lähti HW1 tele eli meni oikein nätisti tämä vaihdos.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Shredator
15.06.2019 23:14:51

One Controlin Gecko III-midi kontrollerin hommasin. Kätevä ja erittäin pieni laite.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Kuha
18.06.2019 23:16:03

Old Fenders never die
krk
19.06.2019 09:43:41

Kuha: Bluetone 2 x 10 Twin:

http://www.saunalahti.fi/mavartia/Bluetone.jpg

Onnittelut, magialta peliltä vaikuttaa!
- So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me... Joel Paterson
hallu
19.06.2019 09:46:30
Kuha: Bluetone 2 x 10 Twin:

http://www.saunalahti.fi/mavartia/Bluetone.jpg

Onpa fansi toleksi ja grilli :-) mulle Änäkäinen teki Mesaan samanlaisen (omissa kuvissa) . Muuten tuo sun vahvaistin maistuis varmaan mullekin, onnea vaan hienosta laitteesta :-)
Kuha
19.06.2019 12:17:04

krk: Onnittelut, magialta peliltä vaikuttaa!

Tattis, kyllä tällä juuri ja juuri Juuri-musaa soittelee.
Old Fenders never die
Kuha
19.06.2019 12:18:33

hallu: Onpa fansi toleksi ja grilli :-) mulle Änäkäinen teki Mesaan samanlaisen (omissa kuvissa) . Muuten tuo sun vahvaistin maistuis varmaan mullekin, onnea vaan hienosta laitteesta :-)

Tattis, tämä on vähän helpompi roudata kuin Super Reverb.
Old Fenders never die
Haeroe
20.06.2019 17:55:10

En varsinaisesti ostanut, koska olin tämän jo puoli vuotta sitten tilannut, mutta tänään kävin noutamassa.

https://drive.google.com/open?id=1baGapBf54wI01TKyiHEDh8tRm-up4APX
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Swan
20.06.2019 18:28:44
Vähän tuunautin kitaraa vähän:

https://muusikoiden.net/dyn/users/161863.jpg

Nyt on hyvä.
Had to be me. Someone else might have gotten it wrong.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)