Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5231 232 233 234 235444 445 446 447 448
Jukka Häikiö
13.12.2017 12:23:26

Presidentti: Legendaarinen tinkivasara. Toimii myös lasi -ja keramiikkaesineitä myydessä.

Joskus oltiin kans kirpparilla kauppaamassa ylimääräisiä romuja, just kun oltiin saatu kamat nippa nappa pöytään, niin vastapäisestä pöydästä liihotti tällainen kirppari-korppikotka kysymään yhden Arabian kastikenekan hintaa, no sille tokasin, et sulle toi maksaa satasen, seuraava ihan tavallinen kirpparikävijä kysyi samaa, anna kymppi oli vastaus. Korppikotka oli edelleen pöydän luona...tais trokaria hieman sapettaa...
Pelimanni pizzerian nurkasta päivää...
BugBadWolf
13.12.2017 22:26:02
On se varmaan uskottava, että kaupankäynnissä ei enää ole kyse hinnoista. Ainakin itse arvelen että olisi omat romut nyt jo varsin halpoja.

Markinat tukossa. Ou jee.

Onkohan muuten tuolla kiipparipuolella tai tietokonekrääsän/studiohimmelien osastolla kauppa vilkastunut musiikin nykymuodin ansiosta? Että jos se vaikka on vaan sitä, että kitarasankarit ovat poissa muodista.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Laulava Kylätohtori
13.12.2017 22:54:36
BugBadWolf: On se varmaan uskottava, että kaupankäynnissä ei enää ole kyse hinnoista. Ainakin itse arvelen että olisi omat romut nyt jo varsin halpoja.

Onkohan muuten tuolla kiipparipuolella tai tietokonekrääsän/studiohimmelien osastolla kauppa vilkastunut musiikin nykymuodin ansiosta? Että jos se vaikka on vaan sitä, että kitarasankarit ovat poissa muodista.

Halvalta näyttää omaan silmään. Mutta mä olen sanonut samaa jo kauan, ei se enää hinnasta ole kiinni.
More is less.
jhakwe
14.12.2017 14:00:30

BugBadWolf: On se varmaan uskottava, että kaupankäynnissä ei enää ole kyse hinnoista. Ainakin itse arvelen että olisi omat romut nyt jo varsin halpoja.

Soundcraftin 800B ollut jollain myynnissä useamman päivän 140 eurolla, oma skorppari ei kaikilla herkuilla liiku 700 eurolla mihinkään. Joku viikko sitten ostin torilta CS Plussan kahdella huntilla, T-kaupan hinta 625€. Että tota noin niin.
http://www.taintedstudio.com - Äänitystä, miksausta, masterointia ja fuzzien pörinää.
s151669
14.12.2017 16:10:21

jperala: Hehe, oli ilmoitus vahvistimesta ja ilmoitin sällille että ostan, kaveri nostaa hintaa heti sen jälkeen :) ei tullut kauppoja.

Jos vaimo on vaatinut että se pitää myydä ?
Antikitarasankari. Siis basisti.
jhlamm
14.12.2017 16:54:59
s151669: Jos vaimo on vaatinut että se pitää myydä ?

Itselle tuli juuri ukaasi näin joulun alla. Se on myös ehtona, että tammikuussa saa alkaa ostamaan lisää tavaraa :D
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Jukka Häikiö
14.12.2017 20:05:12

Aika koomista, nyt kun ois ostajan markkinat, niin eipä oo tarpeita, tosin, eihän noita "tarpeita" oikeasti ole ollut aikoihin, vaan haluamisia. Kumma olotila sinänsä, kun ei gasita yhtään, eikä oo gasittanut vähään aikaan. Eihän sitä tosin tiedä milloin se peikko pomppaa olkapäälle ja alkaa kuiskuttamaan korvaan:Eikös toi ois aika kiva?
Onhan tota toria selattu, mut ei oikeen mitään kummempaa, se ainainen ajatus toki välillä kukkii, josko vielä löytyis sellainen strato, jolla kelpais? Aika monta hyvää on tullut omistettua, mut ei niiden kanssa vaan oo tullut toimeen.
Mut joo otsikkoon, 3 pedaalia on kaupan, on tota ilmoa näköjään kurkittu ja muistiinkin merkitty, vaan eipä sen enempää. Voishan noi laittaa vaikka könttänä poistohintaan, mut, roikotetaan nyt vielä.
Pelimanni pizzerian nurkasta päivää...
Laulava Kylätohtori
14.12.2017 21:55:25
Pitäisi myydä speduja ja muutama elementti pois, mutta ei oikein jaksaisi alkaa myyntipuuhiin. Eikä tämä ketju ainakaan lisää motivaatiota. :)

Toisaalta olen halvalla ostellut muutamia speduja tässä, joten kai sitä voisi pistää itsekin vähän maltillisemmat hinnat. Tosin ei se taida riittää, että pistää halvalla, puoli-ilmaiseksi pitäisi antaa.
More is less.
jperala
14.12.2017 22:02:05
s151669: Jos vaimo on vaatinut että se pitää myydä ?

Varmaan jotain tällaista, voi sitten sanoa "ei mennyt kaupaksi"
Rickenbacker 4003 Ruby Red
Juiffi
19.12.2017 13:44:36
Vox Night Trainia olen tässä reilut puoli vuotta roikutellut torilla, kun ei mene kaupaksi niin ei mene. Hintakin alkaa olla jo mielestäni aika humoristinen.
"Jazzmuusikoiden kuuluu olla suuria taiteilijoita joita vaivaa juomisen tuska ja silmitön lapsellinen kiukuttelu."
Kontiak
20.12.2017 18:04:20 (muokattu 20.12.2017 18:07:22)
Laulava Kylätohtori: Eikä se ole myyjänkään kannalta joutava. Se on se hinta, jonka alle myyjä ei myy, vaan pitää sen mieluummin itse. Kaikkien ei ole pakko päästä niistä paskoistaan eroon, vaan ne voi ihan yhtä hyvin heittää roskikseen, antaa kaverille tai pistää laatikkoon odottamaan seuraava vuosituhatta.

Totta kai pitää myydä, jos sen kerran myytäväksi asettaa torille. Sitä kautta määräytyy sitten se hinta, joten tiukan hinnan mainitseminen on joutavaa. Jos ei myy, vaan ns. "pahoinpitääkin itse, koska kukaan ei maksanut tiukkaa hintaa", niin markkinoiden on joustettava, esimerkiksi niin että kauppa ei enää käykään. Myös tulisi ottaa huomioon, että torilta puuttuu liiketoiminta ja että markkinapaikka on ilmainen -> kaikki myyntiaika on pois myyjän pussista.
"If you dig it, you must learn it." http://www.truthinshredding.com
Laulava Kylätohtori
20.12.2017 18:14:12
Kontiak: Totta kai pitää myydä, jos sen kerran myytäväksi asettaa torille. Sitä kautta määräytyy sitten se hinta, joten tiukan hinnan mainitseminen on joutavaa. Jos ei myy, vaan ns. "pahoinpitääkin itse", niin markkinoiden on joustettava, esimerkiksi niin että kauppa ei enää käykään. Myös tulisi ottaa huomioon, että torilta puuttuu liiketoiminta ja että markkinapaikka on ilmainen -> kaikki myyntiaika on pois myyjän pussista.

Ei tietenkään tarvitse myydä, jos ei saa haluamaansa hintaa. Ei tässä missään Neuvostoliitossa asuta.

Koska markkinapaikka on ilmainen, se nimenomaan ei ole pois myyjän pussista. Ei se maksa myyjälle mitään, vaikka roikottaisi vuoden romujaan torilla.

Jos toripaikka olisikin vaikka 10 e / ilmo / viikko, niin silloinhan se kannustaisi miettimään myyntihintoja vähän tarkemmin. Todennäköisempää lienee, että ilmoittelu vähenisi radikaalisti.
More is less.
iec
20.12.2017 18:21:52

Tällä kertaa meni bassokitara helposti kaupaksi puolella uuden hinnasta. Helpotti varmaan kauppaa kun hintaluokka oli 50 euron paikkeilla. Se on joulu tulossa ja aloittelijoiden soittimet tekevät kauppansa.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Shredator
27.12.2017 09:03:05

Juup, nihkeetä on välillä. Taidan pitää itsellä kun ei näitä ilmaseksikaan viitsi antaa.

Muistiinmerkkaajia kyllä riittää ja satoja kertoja on ilmot avattu :D
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
steelduck
27.12.2017 10:00:53

Kokeilin ensimmäistä kertaa ostoilmoitusta torilla ja olin kyllä yllättynyt. Etsin NKT275 lutikalla varustettua Analogman Sunface ja kahdessa tunnissa ilmoittautui myyjä whitedot version kanssa. Kaupat tehtiin samana päivänä ja pedaali on ihan parhautta.
audioAXS
28.12.2017 14:56:57
Shredator: Juup, nihkeetä on välillä. Taidan pitää itsellä kun ei näitä ilmaseksikaan viitsi antaa.

Muistiinmerkkaajia kyllä riittää ja satoja kertoja on ilmot avattu :D

Sama homma. Toi mun EVH merkattu muistiin vaikka kuinka monta kertaa ja avauksia on mutta ei vaan mene kaupaksi. Hinta on mun mielestä perinteisen 50e tinkaamisen jälkeen ihan reilu.
Antaa nyt roikkua tuolla. Ehkä sen joku joskus tulee roudaamaan pois.
Särö korvaa puuttuvat virheet
iPadGuitarist
29.12.2017 10:27:25
audioAXS: Sama homma. Toi mun EVH merkattu muistiin vaikka kuinka monta kertaa ja avauksia on mutta ei vaan mene kaupaksi. Hinta on mun mielestä perinteisen 50e tinkaamisen jälkeen ihan reilu.
Antaa nyt roikkua tuolla. Ehkä sen joku joskus tulee roudaamaan pois.

Jos tosissaan haluaa myydä, eikä laita torille muuten vain tai ylläpitääkseen kitaransa hintatasoa yllä, niin miksei laittaisi heti sitä alinta hintaa mihin suostuu myymään ja katsoo mitä tapahtuu? Jos koittelet vain kepillä jäätä (eh eh) laittamalla tinkivaraa tai jos joku vaikka maksaisi pyynnin, niin nihkeää se kaupankäynti on. Jos myynnillä rahoittaa seuraavaa hankintaa ja myyntikitaraksi on valikoitunut keppi jota jostain syystä ei ole tullut soiteltua, niin voihan sen laittaa kiertoon "normaali hintatason" allekin. Niin minä tein ja parissa päivässä meni kaupaksi kaksi kitaraa ja uusi kitara tilauksessa - sen sijaan että edelleen odottelisin josko joku yrittäisi tingata ovh-hinnoistani ja saisin kaupaksi että voisin vihdoin tilata sen uuden. Toki voi tulla vähän takkiin, mutta mikä harrastus se ilmainen olisi?

Mutta jokainen tavallaan ja ymmärrän jos periaatteesta ei halua myydä "halvalla", mutta tuolloin saa varatua että keppi jää seinäkukkaseksi.
Kefiiri
29.12.2017 11:15:00 (muokattu 29.12.2017 11:36:05)
Niinpä. Jos täytyy myydä nopeasti, niin valmiiksi halpa hinta tuntuu ostajasta houkuttelevammalta kuin tinkimisen aloittaminen.
En ole musiikin asiantuntija.
hallu
29.12.2017 12:21:44
iPadGuitarist: Jos tosissaan haluaa myydä, eikä laita torille muuten vain tai ylläpitääkseen kitaransa hintatasoa yllä, niin miksei laittaisi heti sitä alinta hintaa mihin suostuu myymään ja katsoo mitä tapahtuu? Jos koittelet vain kepillä jäätä (eh eh) laittamalla tinkivaraa tai jos joku vaikka maksaisi pyynnin, niin nihkeää se kaupankäynti on. Jos myynnillä rahoittaa seuraavaa hankintaa ja myyntikitaraksi on valikoitunut keppi jota jostain syystä ei ole tullut soiteltua, niin voihan sen laittaa kiertoon "normaali hintatason" allekin. Niin minä tein ja parissa päivässä meni kaupaksi kaksi kitaraa ja uusi kitara tilauksessa - sen sijaan että edelleen odottelisin josko joku yrittäisi tingata ovh-hinnoistani ja saisin kaupaksi että voisin vihdoin tilata sen uuden. Toki voi tulla vähän takkiin, mutta mikä harrastus se ilmainen olisi?

Mutta jokainen tavallaan ja ymmärrän jos periaatteesta ei halua myydä "halvalla", mutta tuolloin saa varatua että keppi jää seinäkukkaseksi.

Niinhän ihmiset minä mukaanlukien tekeekin silloin jos myyntiartikkelin haluaa menevän mahdollisimman nopeasti eikä halua sen jäävän käsiin. Mutta jos myymättä jääminen on ihan käypä vaihtoehto, niin silloin ei kannata laittaa halvinta hintaa jolla luopuu, koska silloin tulee pelanneeksi itseltään mahdollisuuden saada toivomansa hinta.

Jos on myymässä niin että myymisellä ei ole kiire eikä haittaa vaikka jäisi myymättä, niin kannattaa ehdottomasti laittaa hintapyynniksi se hinta minkä toivoo saavansa ja ilmoittaa tekstiosassa olevansa valmis tinkimään (jos siis tinkivaraa on, jos eiole niin sitten että hinta on tiukka). Halvat menee tietenkin aina ensin, mutta sen kalliinkin vuoro voi tulla joskus ei sitä ikinä tiedä ja sitten myyntipaikkakunta vaikuttaa tosi paljon. Itse olen valmis maksamaan tavarasta enemmän jos se on tässä minun lähistöllä helposti noudettavissa kuin jos sen joutuu hakemaan kauempaa.

Tietenkin halvassa bulkkikamassa hinta on aika tarkkaan markkinan määräämä, mutta vähänkin arvokkaammassa kamassa käy niin että saatavuus vaihtelee ja kysyntä vaihtelee etc. niin se hinta ei niin yksiselitteisesti ole määriteltävissä. Myyjän täytyy vaan asettaa se hinta parhaan ymmärryksensä mukaan ja meidän muiden pitää hyväksyä se. Ollaan sitten ostamatta jos se on meidän mielestä liian kallis.
Elämä on reiässä rattoisaa......
Kefiiri
29.12.2017 12:43:11 (muokattu 29.12.2017 12:45:52)
Se, että varta vasten ilmoittaa tinkivaraa olevan, on taas meikäläiselle vähän turn-off. Tykkään tinkimisestä, mutta että suorastaan haastetaan tinkimään... tulee olo, että kaupan syntymistä tärkeämpää on tinkimistaitojen testaus. Ehkä olen liian herkkä :D

Kun tuollaisen maininnan jälkeen tuntuisi tyhmältä maksaa alkuperäinen pyyntihinta vaikka se ihan käypältä tuntuisikin.
En ole musiikin asiantuntija.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)