Sarko 18.02.2014 22:34:10 | |
---|
Sairaus, GAS on sairaus. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Myrkky Nuoli 18.02.2014 22:36:41 | |
---|
Sarko: Sairaus, GAS on sairaus. Saako tällä saikkua? "Moi.. muusinetin toria oon taas koko yön selannu. Ei musta oo lähtijäks." Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
PIM 19.02.2014 04:22:57 | |
---|
Myrkky Nuoli: Saako tällä saikkua? "Moi.. muusinetin toria oon taas koko yön selannu. Ei musta oo lähtijäks." En tiedä saako, mutta vaikuttaa se kyllä työtehoon aivan samalla tavalla kuin joku muukin sairaus. En tyytynyt tavanomaiseen. |
Laulava Kylätohtori 19.02.2014 09:15:22 | |
---|
PIM: En tiedä saako, mutta vaikuttaa se kyllä työtehoon aivan samalla tavalla kuin joku muukin sairaus. Eihän sitä gas-päissään työt kiinnosta, eikä niihin pysty keskittymään. Silloin on tärkeämmät asiat mielessä... Työt kyllä häiritsee gasia. Just kun bongaat torille juuri tulleen aarteen puoli-ilmaiseksi, niin pitää lähteä turhaakin turhempaan palaveriin. Ja kun se viimein loppuu (miten se voikaan olla niin pitkä) niin avaat torin vain huomataksesi, että joku prkl on sen jo ehtinyt ostamaan... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Myrkky Nuoli 19.02.2014 11:40:37 | |
---|
Huhhuh, huhhuh. Korvia punottaa. Tälle illalle sovittu Tokai-treffit YarZoon kanssa tositarkoituksella. Katsotaan miten käy! Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
Attew 19.02.2014 13:59:02 | |
---|
Nyt kun ollaan tuon Tokain kanssa kuljettu jo tovin verran yhdessä niin alkaa mikinvaihto kuumottelemaan. Mikä olis tiukka rokkisetti? Nykyään on Billy Gibbonsin nimikkosetti mutta vaikka JB/'59 kuumottelisi... Three can keep a secret if two of them's dead. |
Myrkky Nuoli 19.02.2014 14:10:32 (muokattu 19.02.2014 14:14:39) | |
---|
Attew: Nyt kun ollaan tuon Tokain kanssa kuljettu jo tovin verran yhdessä niin alkaa mikinvaihto kuumottelemaan. Mikä olis tiukka rokkisetti? Nykyään on Billy Gibbonsin nimikkosetti mutta vaikka JB/'59 kuumottelisi... Mulla on SG:ssä Häusselin Alnico V PAF tallassa ja BKP Mississippi Queen (P90) kaulassa. Tämä yhdistelmä on ollut mulle 100% täydellinen. Tallasta rouheaa ja aggressiivista vintagesaundia ja kaulasta ihanat, tymäkät cleanit ja bluesrutut/leadit yms. Oon vielä hinkutellut treblebleedit tuntitolkulla kohalleen niin nyt on mahollista tehdä myös niin, että kaulamikkiä kun rullaa läskillä fuzzilla just sopivasti alaspäin niin se leikkaa hintsusti alapäätä ja alkaa muistuttaa ylikäämittyä straton kaulamikkiä. Miten ihana kitara voikaan olla! Toisin kuin yleensä kuulee sanottavan, treblebleedistä saa todella luonnollisen kuuloisen koko taperin matkalta jos vaan jaksaa testailla. Vastusta sinne konkan kaveriksi niin rupee tapahtumaan. Mulle se taika tapahtuu 1n konkalla ja 200-500k vastuksella rinnan kytkettynä. Tykkään, että se treble jyrää hintsusti yli just sopivassa kohin potikkaa ja leikkaa vähän alapäätä niin saa kireää piiskausta. Treblebleedittömällä potikalla taas en tee mitään muutakun täysillä. Se on tullu todettua jo useamman kerran. Menee ihan mutaseks. En oo tosin kokeillut noita vintagekytkentöjä, kuulemma auttavat asiaan? Joku PAF tallassa ja P90 kaulassa on meikäläisen suositus. Rokkihommissa en itse siedä liian tehokkaita mikkejä, ysillä alkavat impedanssit rupee hitusen jo arveluttamaan, kaksinumeroisiin lukuihin päin en enää edes katso. JB on ollut mun makuun aina ihan liian kuuma, mutta mä olenkin ekstranirso humppareiden kanssa. Varsin toimivaa peruskamaa on esim. Burstbuckerit ja '59 classicit. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
Attew 19.02.2014 18:14:21 | |
---|
Myrkky Nuoli: Joku PAF tallassa ja P90 kaulassa on meikäläisen suositus. Rokkihommissa en itse siedä liian tehokkaita mikkejä, ysillä alkavat impedanssit rupee hitusen jo arveluttamaan, kaksinumeroisiin lukuihin päin en enää edes katso. JB on ollut mun makuun aina ihan liian kuuma, mutta mä olenkin ekstranirso humppareiden kanssa. Varsin toimivaa peruskamaa on esim. Burstbuckerit ja '59 classicit. Hmmm pitää varmaan tutkailla demoja sun muuta. Mutta aika raskasta rokkia väännän kyllä yleensä. Toisaalta pitää funkkiproggiksetkin vetää samalla skeballa. Ainakin toivon etten ajaudu ostamaan stratoa niihin hommiin. Saas nähdä. Three can keep a secret if two of them's dead. |
Myrkky Nuoli 19.02.2014 19:42:38 | |
---|
Attew: Hmmm pitää varmaan tutkailla demoja sun muuta. Mutta aika raskasta rokkia väännän kyllä yleensä. Toisaalta pitää funkkiproggiksetkin vetää samalla skeballa. Ainakin toivon etten ajaudu ostamaan stratoa niihin hommiin. Saas nähdä. Itse vedän sekä punkit, kasarithrashit, että bluesrockit/stonerit näillä mikeillä. Matalatehoiset mikit toimii omaan makuun vaan yksinkertasesti parhaiten. Aggressiivinen, erotteleva ja tiukka saundi. En kestä sitä alapään lömpötystä ja tuhnuutta mikä tulee tehokkailla mikeillä useimmiten mukana. Ei aina, mutta useimmiten. Toiset toki pitää just siitä ja kuvailee sitä vähän kauniimmilla termeillä, ei siinä mitään. MUTTA OHI ON, JUMALAUTA! Kaikki meni, mutta menkööt, Tokai ES-130 on tullut kotiin. Nyt aion nauttia sekä rahattomasta, että GASittömästä elämästäni niin kauan kun sitä kestää. Ainut vaan, että nyt pitäs sitten noihin mikkeihin säästää rahaa :D Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
Laulava Kylätohtori 19.02.2014 20:10:15 (muokattu 19.02.2014 20:13:08) | |
---|
Myrkky Nuoli: MUTTA OHI ON, JUMALAUTA! Kaikki meni, mutta menkööt, Tokai ES-130 on tullut kotiin. Nyt aion nauttia sekä rahattomasta, että GASittömästä elämästäni niin kauan kun sitä kestää. Ainut vaan, että nyt pitäs sitten noihin mikkeihin säästää rahaa :D Onnea! :D Kyllä vaan on komiaa... Itse olen epäröinyt tuon Tokain kanssa. Myydäkö vai ei. Helvetti, taas soittelin sillä tänään ja on se vaan hieno kitara. Miksi helvetissä edes myisin sitä? Ei tässä ole taas mitään järkeä... e. Nyt se Terada olisi ollut tarjolla, mutta budjetti ei vaan veny. Harmillista, mutta ei voi mitään. Täytyy lievittää harmitusta ostamalla jotain pientä ja näppärää... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Myrkky Nuoli 19.02.2014 20:17:56 (muokattu 19.02.2014 20:50:47) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Onnea! :D Kyllä vaan on komiaa... Itse olen epäröinyt tuon Tokain kanssa. Myydäkö vai ei. Helvetti, taas soittelin sillä tänään ja on se vaan hieno kitara. Miksi helvetissä edes myisin sitä? Ei tässä ole taas mitään järkeä... e. Nyt se Terada olisi ollut tarjolla, mutta budjetti ei vaan veny. Harmillista, mutta ei voi mitään. Täytyy lievittää harmitusta ostamalla jotain pientä ja näppärää... Elä myy hyvä mies. Tuo ei kyllä tuntumassaan ja viimeistelyssään häviä millään tapaa mun Gibson SG Standardille, aivan upea laitos. Mikeistä en vähemmän yllättävästi tykkää, en oo tykänny yhdessäkään Tokaissa. Oon kyllä myöskin ekstra nirso niiden kanssa niinku aiemmin mainitsin. Kaulakulma vois olla parempikin tuossa, mutta ei mitään huolestuttavaa. Vähän joutuu turhan korkealla vaan pitämään tallaa ja tailpieceä. Tuntuu olevan aika perusjuttu nykykitaroissa. Kaulaprofiili hipoo täydellisyyttä. Sopivan pläski olematta kuitenkaan ihan pesismaila-osastoa. Tässä mun uus kaunotar: http://s10.postimg.org/xhjsuf6s8/DSC_0032_1575x1050.jpg Kiitoksia YarZoo! Mies vaikutti siltä, että luopuminen ei ollut kovin mieluisaa. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
Gabe 19.02.2014 21:20:21 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Onnea! :D Kyllä vaan on komiaa... Itse olen epäröinyt tuon Tokain kanssa. Myydäkö vai ei. Otat sen nyt pois torilta, katsellaan sitten keväämpänä. ;) |
Muovinen 19.02.2014 21:44:04 | |
---|
Myrkky Nuoli: Tässä mun uus kaunotar: http://s10.postimg.org/xhjsuf6s8/DSC_0032_1575x1050.jpg Hieno, tykkään, uuh! Jo se mun ES-110 oli tosi hyvä, joten tuo varmasti silppuaa, pilkkoo ja survoo naapurustossa ja treeniksellä. Mun Toksussa oli Burstbuckerit ja soundi oli todella rock. Nykynen Guild Starfire IV on huomattavasti tummempi ja savuisempi luonteeltaan, mikä on soundipalettini kannalta ehdottomasti hyvä juttu. |
YarZoo 19.02.2014 21:48:49 (muokattu 19.02.2014 21:50:19) | |
---|
Myrkky Nuoli: Kiitoksia YarZoo! Mies vaikutti siltä, että luopuminen ei ollut kovin mieluisaa. Kiitoksia itsellesi, olen vakuuttunut että kitara päätyi ihan just oikeaan paikkaan! Olishan se parempi fiilis kamppeita hukata jos pääsis hummaamaan rahnat uusiin hankintoihin ja säädyttömään elämäntyyliin. Ymmi H. sanois tähän: Ei se kuulkaa tämä yhteiskunta pyöri silleen että puolitarpeettomia soittokamoja vaan piilotellaan nurkissa ja jätetään jälkiverot sun muut maksut maksamatta, eikä siinä sivussa pyöri muuten kreikankaan yhteiskunta. e. On mulla vielä 339, eli en ihan kokonaan vaipunut synkkään ESsittömyyteen. S.N.A.F.U |
Laulava Kylätohtori 19.02.2014 21:58:37 (muokattu 19.02.2014 22:06:48) | |
---|
Gabe: Otat sen nyt pois torilta, katsellaan sitten keväämpänä. ;) No juu, tämä se voisi olla hyvä ratkaisu. Pitää sitten katsoa raaskinko luopua siitä koskaan. Voi olla, että joudutaan pistämään Mnetin puolivirallinen Essi-trokari kekkuliheikki asialle... :) e. en voinutkaan luopua hänestä. Niin kaihomielisen väräjävästi rakkaani soi luopumisen tuskaa mollissa, etten voinut kuin pyyhkäistä kyyneleeni ja luvata, etten koskaan päästäisi häntä pois... *kyynel* Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Myrkky Nuoli 19.02.2014 22:15:02 (muokattu 20.02.2014 08:51:32) | |
---|
YarZoo: Kiitoksia itsellesi, olen vakuuttunut että kitara päätyi ihan just oikeaan paikkaan! Olishan se parempi fiilis kamppeita hukata jos pääsis hummaamaan rahnat uusiin hankintoihin ja säädyttömään elämäntyyliin. Ymmi H. sanois tähän: Ei se kuulkaa tämä yhteiskunta pyöri silleen että puolitarpeettomia soittokamoja vaan piilotellaan nurkissa ja jätetään jälkiverot sun muut maksut maksamatta, eikä siinä sivussa pyöri muuten kreikankaan yhteiskunta. Sanohammuuta. Jos meille tulee perheriitä niin otan teikään yhteyttä ennen torillelaittoa! Laulava Kylätohtori: en voinutkaan luopua hänestä. Niin kaihomielisen väräjävästi rakkaani soi luopumisen tuskaa mollissa, etten voinut kuin pyyhkäistä kyyneleeni ja luvata, etten koskaan päästäisi häntä pois... *kyynel* Sinot hieno mies, pidä tämä. Elä hötkyä! Muovinen: Hieno, tykkään, uuh! Jo se mun ES-110 oli tosi hyvä, joten tuo varmasti silppuaa, pilkkoo ja survoo naapurustossa ja treeniksellä. Mun Toksussa oli Burstbuckerit ja soundi oli todella rock. Nykynen Guild Starfire IV on huomattavasti tummempi ja savuisempi luonteeltaan, mikä on soundipalettini kannalta ehdottomasti hyvä juttu. Vähän tässä burstbucker-asioita funtsin itsekin, ne on hyviä mikkejä. Ei oo varaa mihinkään boutique-höpönlöpöön juuri nyt. Ehkä ostan jotkut decent enough -mikit ensi hätään ja pimppaan tämän lopulliseen uskoonsa sitten kun on varaa pistää viimesen päälle :) Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
kekkuliheikki 20.02.2014 09:03:35 | |
---|
Kylatohtori sai suositeltua Teradan poiston torilta. Aamulla GAS palasi entista pahempana. Ei saatanan saatana. Kylla se sinne menee. Taa on oikeasti ihan kauheeta. Onko koko loppuelama tata loputonta kamarumbaa? Luopumista ja katumusta. Uuden hakemista. Sen oikean loytamista. Ei jumalauta. En allekirjoita. |
Rämppy 20.02.2014 09:21:14 | |
---|
Vaikuttaa siltä, että kitaristin myllyhoito -tyyppiselle tuotteelle olisi tilausta :D En sitten malttanut olla sanomatta. |
pappasfin 20.02.2014 10:08:00 | |
---|
No voi sun GAS pirulainen, tämä Essi jutustelu leviää muihinkin kitaroihin. Nyt GASia on mm. Ruokankaan lisäksi esi. Suhr Modern Satin. Pitäisköhän noille perustaa oma ketju, ja kuten eräässä mainoksessa sanotaan, "eikä tässä vielä kaikki" oman essisi kaveriksi voit GASittaa toista essiä esim. Iban 153:n ;D Kotona on jo hyviä kitaroita ja GAS piru olkapäällä kuiskii ostamaan lisää. Jos on AA-kerhoa alkoholisteille niin musaholisteilla pitäis olla Anonymous Musa Holistic Club AMHC ;D PappaSFin |
Myrkky Nuoli 20.02.2014 10:27:26 | |
---|
Mulla on ihanan GASitön olo, en vaan malta pitää näppejäni erossa tuosta Tokaista, vaimo jo vähän huomauttelee, että ruokaa pitäs tehä. No.. tuota.. Kunnon mikit ja luotettava case vielä hommaukseen sit kun saa pesämunaa kerätty äja pari kymmentä tuntia hinkkausta treblebleedien kanssa ni voi että on ihanaa. En epäile enää, etteikö Essi ois myös minun juttuni! Mukanaan vei. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |