jniska 11.03.2014 08:15:32 | |
---|
Nyt on vihdoin koittanut se suuri päivä. Jaska Music Garagen tekemä Boost + Fat Boost kotiutui. Boost on todella läpinäkyvä boosteri, jolla saa pikkurutut mainiosti tai sitten vaihtoehtoisesti isollaan olevan JMP:n laulamaan. Fat Boost taas boostaa haluttua keskialuetta lisää. Fat Boost osassa on veikeä 6- asentoinen Freq-säätö, jolla voi valita korostettavan alueen taajuuden ja tälle taajuudelle on oma tasonsäätö. Lisäksi Fat Boost-osassa on ns. mastervolume, jolla koko osion boostaus säädetään. Luonnollisesti molemmat saa yhtäaikaa päälle jolloin boostia saa kyllä riittävästi mihin tahansa käyttöön. Kiitokset taas Jaskan suuntaan, olipahan hauskat soundchekit taasen. Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa. |
Laulava Kylätohtori 14.03.2014 09:40:06 | |
---|
jniska: Nyt on vihdoin koittanut se suuri päivä. Jaska Music Garagen tekemä Boost + Fat Boost kotiutui. Boost on todella läpinäkyvä boosteri, jolla saa pikkurutut mainiosti tai sitten vaihtoehtoisesti isollaan olevan JMP:n laulamaan. Fat Boost taas boostaa haluttua keskialuetta lisää. Fat Boost osassa on veikeä 6- asentoinen Freq-säätö, jolla voi valita korostettavan alueen taajuuden ja tälle taajuudelle on oma tasonsäätö. Lisäksi Fat Boost-osassa on ns. mastervolume, jolla koko osion boostaus säädetään. Luonnollisesti molemmat saa yhtäaikaa päälle jolloin boostia saa kyllä riittävästi mihin tahansa käyttöön. Kiitokset taas Jaskan suuntaan, olipahan hauskat soundchekit taasen. Tooodella mielenkiintoisen oloinen purkki... Mutta itse olen jo pitkään suunnitellut loopperin ostoa. Joku yksinkertainen vehje treenikaveriksi. Tuostahan voisi olla apua varsinkin omien biisien tekemisessä. Tarvitaan siis halpa ja hyvä perusloopperi, ostanko siis kaksi? Katsotaan nyt ensin tuleeko siitä loppaamisesta mitään, ennen kuin mitään kunnon pelejä aletaan himoitsemaan... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Sarko 14.03.2014 10:21:07 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tooodella mielenkiintoisen oloinen purkki... Mutta itse olen jo pitkään suunnitellut loopperin ostoa. Joku yksinkertainen vehje treenikaveriksi. Tuostahan voisi olla apua varsinkin omien biisien tekemisessä. Tarvitaan siis halpa ja hyvä perusloopperi, ostanko siis kaksi? Katsotaan nyt ensin tuleeko siitä loppaamisesta mitään, ennen kuin mitään kunnon pelejä aletaan himoitsemaan... TC Electronicin Ditto? Pieni ja edukas. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
steelduck 14.03.2014 10:39:35 | |
---|
Ditto on halpa ja hyvä. Ditto 2:nen on hyvä ja aika halpa.. mutta musan tekemisessä ehkä vähän parempi, kun siitä saa loopit ladattua tietokoneelle talteen... |
Laulava Kylätohtori 14.03.2014 12:16:10 (muokattu 14.03.2014 12:16:59) | |
---|
Nythän mä hokasin, että tuossa mun Flashbackissä näyttäisi olevan jonkin sortin loopperi. Onkos siitä mihinkään? e. Sorry, vilpitön anteeksipyyntö tuosta alun "vitsistä"... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Sammo 14.03.2014 12:37:36 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Nythän mä hokasin, että tuossa mun Flashbackissä näyttäisi olevan jonkin sortin loopperi. Onkos siitä mihinkään? Flashbackin loopperissa on ensimmäisenä ongelmana se, että siinä ei ole mahdollisuus säätää loopin leveliä erikseen. Tai oikeastaan isompi ongelma on että looper-tilassa level säätää sekä loopin että suoran signaalin tasoa. Jos FB:tä haluaa käyttää looperina ja kaikuna, sen levelin joutuu joka kerta säätämään unityyn. Eli mun mielestä jos looperille on yhtään enemmän käyttöä, kannattaa suosiolla ostaa Ditto (jossa tota 'ominaisuutta ei ole) tai jokumuuvastaava. Muutenhan Flashback on mainio: koska siinä on stereo-in mahdollisuus, sen voi näköjään sijoittaa signaalitiessä kahteen eri paikkaan. Mulla se on nyt sekä Ethos Ampin loopissa sekä viimeisenä ennen Two Rockia. Ja ilman mitään ongelmia. Taylor, Tylerit ja Two Rock |
Karpart1 18.03.2014 10:17:59 | |
---|
|
Paul80 18.03.2014 10:28:56 | |
---|
Minulla on yksi multiefektipedaali sekä erillisiä pedaaleja. Käytännössä käytän erillisä kun soittelen kotosalla ja multihärpäke on ns. matkavahvistin. Mietin vain tässä kun tahtois omaan lautaan wahin ja tuossa multiefektissä on sellainen. Onko järkevää laittaa erillisten pedaalien sekaan tuon multihärpäkkeen vai olisiko vaan fiksumpaa ostaa erillinen wahi? |
Muovinen 18.03.2014 10:39:19 | |
---|
Paul80: Mietin vain tässä kun tahtois omaan lautaan wahin ja tuossa multiefektissä on sellainen. Onko järkevää laittaa erillisten pedaalien sekaan tuon multihärpäkkeen vai olisiko vaan fiksumpaa ostaa erillinen wahi? Ehdottomasti erillinen wah. Multihärpäke vie kuitenkin aika paljon tilaa laudassa ja siinä on paljon turhia ominaisuuksia. Myös virranoton kannalta parempi vaihtoehto. |
Paul80 18.03.2014 10:52:30 | |
---|
Muovinen: Ehdottomasti erillinen wah. Multihärpäke vie kuitenkin aika paljon tilaa laudassa ja siinä on paljon turhia ominaisuuksia. Myös virranoton kannalta parempi vaihtoehto. Näin sen minäkin vähän ajattelin, mutta piti varmistaa viisaammilta. Kiitoksia. |
Sarko 18.03.2014 15:29:45 | |
---|
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Jucciz 19.03.2014 00:46:08 | |
---|
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
jniska 19.03.2014 08:23:32 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tooodella mielenkiintoisen oloinen purkki... Mutta itse olen jo pitkään suunnitellut loopperin ostoa. Joku yksinkertainen vehje treenikaveriksi. Tuostahan voisi olla apua varsinkin omien biisien tekemisessä. Tarvitaan siis halpa ja hyvä perusloopperi, ostanko siis kaksi? Katsotaan nyt ensin tuleeko siitä loppaamisesta mitään, ennen kuin mitään kunnon pelejä aletaan himoitsemaan... Pistänkö Bossin loopperin tulemaan lainaan ja testiin ? Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa. |
Laulava Kylätohtori 19.03.2014 13:30:20 | |
---|
jniska: Pistänkö Bossin loopperin tulemaan lainaan ja testiin ? Tämä voisikin olla hyvä idea. Palaan asiaan pikaviestillä... Mutta nyt pähkäilen Echophonicin ja Flashbackin välillä. Toisaalta Echophonic on soundiltaan vähän parempi, mutta Flashbackissä on enemmän ominaisuuksia. Echophonicissa houkuttelee soundi, mutta ei Flashbackään huono ole ja se olisi monipuolisempi. Itse, kun harvemmin delayta arvitsen ja silloinkin yleensä jonkinlaiseen häröilyyn, niin ehkä Flash olisi siinä touhussa monipuolisempi. Miksi tämä päättäminen on aina näin vaikeaa... No, en myy vielä kumpakaan, niin ei tarvitse sitten katua myymistä... Hall of Fame on kyllä hyvä. Se hoitaa satunnaiset kaiun tarpeen enemmän kuin loistavasti. Olisi järjetöntä pistää kaksinkertainen summa pelkkän jousikaikuun tai muuhun vastaavaan, kun en kaikuakaan tarvitse kuin joskus harvakseltaan... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Gabe 19.03.2014 22:02:56 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Olisi järjetöntä pistää kaksinkertainen summa pelkkän jousikaikuun tai muuhun vastaavaan, kun en kaikuakaan tarvitse kuin joskus harvakseltaan... Nyt pitäisi melkein tuupata Flint kylään, sen kun polkaiset ensimmäisen kerran päälle niin tajuat että ilman ei enää pärjää. ;) |
Laulava Kylätohtori 19.03.2014 22:17:37 | |
---|
Gabe: Nyt pitäisi melkein tuupata Flint kylään, sen kun polkaiset ensimmäisen kerran päälle niin tajuat että ilman ei enää pärjää. ;) Kyllä se on sitten parempi olla tuuppaamatta. :) Tänään saapui OKKO Diablo. Vaikuttaa loistavalta. Joo, tiedän, niinhän ne kaikki, mutta tämä vaikuttaa oikeasti loistavalta. Voisiko tästä olla jopa lautaan asti? Aika näyttää... Todella dynaaminen, selkeä ja erotteleva soundi. Löytyy myös kytkin 9/18 voltille ja kyllä taas 18 voltin asento on itselle mieluisampi. 5 säätönappia + kytkin, mutta kaikki ovat oikeasti toimivia ja selkeitä säätöjä, ei mitään arvailua, että mitähän tästä nyt oikeasti tapahtuu. Jopa kaltaiseni säätötaidoton ja nappeja vihaava puurokorva pääsi heti jyvälle, mitä mistäkin säädöstä tapahtuu, jonka jälkeen säätöjen olemassaololle löytyikin selkeä oikeutus ja 3 nappia max -sääntö voitiin hyvillä mielin unohtaa. Sisältä löytyy vielä pari trimmeriä presencelle ja bassolle, mutta niitä en ehtinyt vielä testaamaan. Mutta jotain poikkeuksellista tässä kyllä on. Ei ole mikään tusinapoutikuepedaali, vaan dynamiikka/attack/muu reagointi on kyllä jollain tavalla todella hienoa. No, testaan nyt lisää, ennen kuin hehkutus lähtee lapasesta. Mutta oiva pedaali on tämä. Kiitoksia vaan jäsen Mandoliinille... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Jucciz 19.03.2014 23:22:27 | |
---|
Kolmen päivän päästä onkin reissu suuren pedaali- ym. osaamisen tyysijaan, eli Jaskan verstaalle. Taatusti tulee superhauska päivä+ilta+yö: ei nimittäin rupattelun aihe ihan heti lopu kesken. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
JaaGeRMaisTeR 19.03.2014 23:45:38 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tooodella mielenkiintoisen oloinen purkki... Mutta itse olen jo pitkään suunnitellut loopperin ostoa. Joku yksinkertainen vehje treenikaveriksi. Tuostahan voisi olla apua varsinkin omien biisien tekemisessä. Tarvitaan siis halpa ja hyvä perusloopperi, ostanko siis kaksi? Katsotaan nyt ensin tuleeko siitä loppaamisesta mitään, ennen kuin mitään kunnon pelejä aletaan himoitsemaan... Kopataan joku lainaus. Ite saattaisin suositella treenikaveriksi ditton sijaan jotain Bossia tai jammania. Nuissa saa vähän rumpupärinää mukamas taustalle mätkimään ja saattaa olla hiukan enempi muistipaikkoja käytettävissä. Huonoa niissä taas on se avaruusfysiikkainsinöörin tutkinto mikä suositeltavaa suorittaa ennen käyttöön ottoa. Nimim. Omistan jammanin eikä vieläkään käryä mitä puolistajaan napeista tapahtuu |
Myrkky Nuoli 20.03.2014 08:30:46 | |
---|
Sarko: TC Electronicin Ditto? Pieni ja edukas. Minäpä muuten tämmöisen juuri torilta. Varmaan ens viikolla tulee. Ois ohjelmassa kehitellä paljon leadeja ja soolonpätkiä tasasen bassonpompotuksen/sointukuvion päälle ja se on ollut nyt ihan tarpeettoman vaikeeta. Eiköhän se tämmösellä helpotu. |
jniska 20.03.2014 09:57:07 | |
---|
Jucciz: Kolmen päivän päästä onkin reissu suuren pedaali- ym. osaamisen tyysijaan, eli Jaskan verstaalle. Taatusti tulee superhauska päivä+ilta+yö: ei nimittäin rupattelun aihe ihan heti lopu kesken. Niinpä niin. Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa. |