Aihe: Kielet jäykät eivätkä soi kunnolla.
1 2 3 4 522 23 24 25 26 27 28 29
Jokkis
20.12.2010 16:14:45
Sakmongkol:Kuuntelen kyllä mielelläni Ynkkääkin, mutta suosikkikitaristini on Dave Murray. En voi silti hyvällä tahdollakaan väittää Murrayta maailman parhaaksi.

Dave Murray on kyllä aivan aliarvostettu kitaristi. Aina joku tulee ja sanoo, että maailman kovin kitaristi on esim. Kirk Hammett. Kirk on kyllä joskus ollu tosi hyvä ja on vieläkin mutta nykyään se ei vaan jaksa säväyttää samalla tavalla ja sen wah-wah on kyllä useasti liiankin paljon käytössä. Dave Murray on kyllä huippukitaristi ja ehkäpä paras Iron Maidenin kitaristeista.

Mulla ei varsinaisesti ole suosikkikitaristia. Taisin mä tossa jossain vaiheessa ihailla Gregor Mackintoshin soittoa.
the-Antero
20.12.2010 16:18:55

:D :D :D

Joopa joo, jos nyt välttämättä haluat pitää sitä yngveetä maailman parhaana niin pidä, se on sun mielipide ja saa olla...itse voisin sanoa että se lukeutuu parhaisiin omassa lajissaan...

Mielestäni ei musiikissa ole olemassa sitä yhtä ja oikeaa parasta kitaristi...thats it :D
vänkylä
20.12.2010 16:22:52
Jokkis: Aina joku tulee ja sanoo, että maailman kovin kitaristi on esim. Kirk Hammett.

No nyt ryvetään pohjamudissa.
Muuki
20.12.2010 16:23:45
Sakmongkol: Kuten sanoin aiemmin, en halua kiistää tosiasioita.

Oravanpyörä :D

Sori mutta sellanen yhtälö ei toteudu kun makuasia = tosiasia, ja siinä mielessä että kyseinen asia olisi tässä tapauksessa paras, millään tavalla. Ja kyseessähän on selvästi paras kitaristi, ainoastaan sinun mielestäsi. Sinun faktoillasi. Miten ikinä sen ilmaisetkaan.

Mikään ei voi olla paras, ei ehkä edes rahasumma, jos ajatellaan vaikka seteleitä (euroja), onko 500 euron seteli näistä seteleistä paras? Lähikioskin täti tuskin ottaa tuota seteliä vastaan kun on liian suuri eikä ole vaihtorahaakaan. Eli selvästi huono seteli. Ja sitä rataa.

Ihmisen ajattelulla seuraavaa

Maapallo on pyöreä - aikalailla tosiasia. En ole toki nähnyt tätä palloa itse avaruudesta käsin.
Mulla on neliskanttinen näyttö - melko lailla totta tämäkin.
Kitara on hyvä (puhumattakaan paras) soitin - ei taida olla enää tosiasia.
Yngwie on HYVÄ kitaristi - ei ole tosiasia ei.
Yngwie on paras kitaristi? - ei ole tosiasia, vaikka maailmassa olisi yngwien lisäksi vain yksi kitaristi, ja hän soittaisi kitaraa jossa on yksi kieli ja kaksi nauhaa.

Mikä perkele se tämmönen parhaus-juttu nyt on? Sori, olipa ilkeä tehostesana.

Nyt kun tyhjennin taas pääni niin jäänpä seuraamaan sivusta, suurella ihmeellä..
Eio
the-Antero
20.12.2010 16:23:56

Haha, Kirkillä niinkuin ynveellä on oma tunnistettava tyyli :D :D :D
the-Antero
20.12.2010 16:26:07

Mikä perkele se tämmönen parhaus-juttu nyt on? Sori, olipa ilkeä tehostesana.

Yksi yrittää todistella että se malmsteen on maailman paras kitaristi ja muut todistelee että ei ole :D

Tään on ihan parasta (huom. oma mielipide, ei fakta)
Muuki
20.12.2010 16:28:12
the-Antero: Yksi yrittää todistella että se malmsteen on maailman paras kitaristi ja muut todistelee että ei ole :D

Tään on ihan parasta (huom. oma mielipide, ei fakta)

Joo siis olinhan mää toiminnassa mukana jo sillon kun me tämä laitettiin käyntiin, mutta piti taas ihmetellä ihan ääneen.
Eio
Sakmongkol
20.12.2010 16:32:23
the-Antero: Joopa joo, jos nyt välttämättä haluat pitää sitä yngveetä maailman parhaana niin pidä, se on sun mielipide ja saa olla...itse voisin sanoa että se lukeutuu parhaisiin omassa lajissaan...

Sitten pitää enää määrittää mikä se laji on. Kitaransoitto? Rock-kitaransoitto? Instrumentaali-rock-kitaransoitto? Raskaan rock-musiikin säveltäminen ja esittäminen?
the-Antero
20.12.2010 16:38:10

Aivan ja sitä ei ole määritelty täällä :D olet antanut määritelmiksi omasta mielestäsi hyvät määritelmät, nämä kyseiset määritelmät pätevät mielestäsi ynkkään parhaiten.

Koska määritelmiä on olemassa niin paljon erilaisia niin eikö ole melko mahdotonta määrittää yksi tietty paras kitaristi? Tähän kun otetaan vielä mukaan ihmisten eriävät mielipiteet eri määritelmistä niin homma menee edelleen mahdottomammaksi...
Stradlin
20.12.2010 18:01:36
Jokkis: Aina joku tulee ja sanoo, että maailman kovin kitaristi on esim. Kirk Hammett.

Itsehän totesin tämän jo sivulla 10, eikä kukaan uskaltanut väittää vastaan, varmaankaan siksi kun kaikki tietävät sen olevan Totuus.
Gary and Tony are legends.
the-Antero
20.12.2010 18:02:32

Stradlin: Itsehän totesin tämän jo sivulla 10, eikä kukaan uskaltanut väittää vastaan, varmaankaan siksi kun kaikki tietävät sen olevan Totuus.

:D :D :D

Ehkä, ei täällä uskalla sanoa enään mikä on totuus ja mikä oma mielipide :D :D
MikaHekkanen
20.12.2010 18:06:04
the-Antero: Ehkä, ei täällä uskalla sanoa enään mikä on totuus ja mikä oma mielipide :D :D

Se on täysi fakta, että minulla on mielipide!
the-Antero
20.12.2010 18:14:02

Tottahan sekin on että Metallica, Megadeth, Exodus ja Slayer loivat 80-luvun alussa jotain täysin uutta, mutta kopioivatko he sen malmsteenilta?

Ja toisaalta loivatko he sittenkään mitään uutta kun vaikutteita oli kuitenkin NWOBHM bändeistä ja punkista...
Jokkis
20.12.2010 18:31:25
the-Antero: Tottahan sekin on että Metallica, Megadeth, Exodus ja Slayer loivat 80-luvun alussa jotain täysin uutta, mutta kopioivatko he sen malmsteenilta?

Ja toisaalta loivatko he sittenkään mitään uutta kun vaikutteita oli kuitenkin NWOBHM bändeistä ja punkista...

Aina kun luodaan jotain uutta tai uudenlaista tyyliä, niin kyllä siinä on pakko olla vaikutteita jostakin. Ei mitään luoda täysin tyhjästä, ainakaan nykyaikana. Herääkin kysymys, että mistä kaikki oikein alkoi? Miten joku keksi alkaa tehdä musiikkia? No, siihen tuskin saamme kunnollista vastausta koskaan. Ehkäpä joku alunperin keksi musiikin tyhjästä ja se olisi se täysin originaali tyyli.

BTW, kuuntelen parhaillaan Death Angelin levyä ''Relentless Retribution'' ja on muuten helkutin hyvä levy!(Tämä ei taida kuulua tälle palstalle mutta mainitsimpahan tämänkin.)
the-Antero
20.12.2010 18:33:56

Jokkis: Aina kun luodaan jotain uutta tai uudenlaista tyyliä, niin kyllä siinä on pakko olla vaikutteita jostakin. Ei mitään luoda täysin tyhjästä, ainakaan nykyaikana. Herääkin kysymys, että mistä kaikki oikein alkoi? Miten joku keksi alkaa tehdä musiikkia? No, siihen tuskin saamme kunnollista vastausta koskaan. Ehkäpä joku alunperin keksi musiikin tyhjästä ja se olisi se täysin originaali tyyli.

BTW, kuuntelen parhaillaan Death Angelin levyä ''Relentless Retribution'' ja on muuten helkutin hyvä levy!(Tämä ei taida kuulua tälle palstalle mutta mainitsimpahan tämänkin.)

Mikään näistä jutuista ei taida kuulua tänne, ei oikeestaan viimeseen 22 sivuun :D Death Angel on kyl hyvä m/

Ja tosiaan tossa edellisessä kommentissani saattoi olla ripaus ironiaa :)
Jokkis
20.12.2010 18:39:41
the-Antero: Mikään näistä jutuista ei taida kuulua tänne, ei oikeestaan viimeseen 22 sivuun :D Death Angel on kyl hyvä m/

Niin mustakin alkaa hissukseen tuntumaan. Kyllä me ollaan sitten hyviä keskustelijoita:D :D :D

Ja tosiaan tossa edellisessä kommentissani saattoi olla ripaus ironiaa :)

Ainahan täällä nykyään. Mutta ei se varmasti ketään haittaa... enää tässä vaiheessa.
the-Antero
20.12.2010 18:42:25

Jokkis: Niin mustakin alkaa hissukseen tuntumaan. Kyllä me ollaan sitten hyviä keskustelijoita:D :D :D

Ainahan täällä nykyään. Mutta ei se varmasti ketään haittaa... enää tässä vaiheessa.

Niinpä... mistäs sitten puhuttais....osaako ynkkä käyttää wahia? Jonkun jutun mukaan sillä hajoaa niitä aika tiuhaan kun se runnoo niitä kunnolla...kuulemma lähtee parempi soundi kun niitä potkii täysiä eli kysymys kuuluu

Onko dunlopin wahit huonosti tehtyjä vai käyttääkö ymkkä niitä väärin? ;)
Jokkis
20.12.2010 18:52:20
the-Antero: Niinpä... mistäs sitten puhuttais....osaako ynkkä käyttää wahia? Jonkun jutun mukaan sillä hajoaa niitä aika tiuhaan kun se runnoo niitä kunnolla...kuulemma lähtee parempi soundi kun niitä potkii täysiä eli kysymys kuuluu

Onko dunlopin wahit huonosti tehtyjä vai käyttääkö ymkkä niitä väärin? ;)

Vai pitäskö nyt unohtaa Ynkkä ihan kokonaan. Ihan oikeesti, en jaksa edes laskea kuinka monta sivua siitä on puhuttu. Mä oon niin täynnä sitä. Vaikka ei mulla ole kyllä mitään tarjota tilalle keskustelun aiheeksi.

Eli nyt saa ehdottaa aiheita. Ihan mitä vaan musiikkiin littyvää. Tää ketju ei saa sammua eikä tyrehtyä. Mä en oo vielä saanu mun pop-cornejakaan tähän viereen edes :D :D
the-Antero
20.12.2010 19:00:58

Okei, jos täällä on oikein antaumuksella käyty lävitse maailman parasta kitaristi (ja olemmeko nyt vieläkään tulleet mihinkään mielipiteeseen tässä?)

Niin otetaanko käsittelyyn aiha "maailman paras kitara" :D :D :D eli mikä on maailman paras kitara
Jokkis
20.12.2010 19:27:18 (muokattu 20.12.2010 19:30:03)
the-Antero:Niin otetaanko käsittelyyn aiha "maailman paras kitara" :D :D :D eli mikä on maailman paras kitara

No okei, heitetään nyt vaikka Dave Mustaine. Äijä pystyy soittaa nopeasti ja hitaasti. Megadeth yhtye on lähes täysin Daven hallinnassa ja joku bändin jäsen on joskus sanonutkin, että ''Dave tekee biisit,päättää niiden järjestyksen levyillä ja sanoo mitä biisejä soitetaan livenä''. Joku saattaa vihata tän tyylistä tyyppiä mutta Megadeth olikin juuri Daven idea ja on hänen bändi. Se on myös käsittämätöntä, miten hän pystyy ''laulamaan'' ja soittamaan kitaralla niin monimutkaisia riffejä samaan aikaan. Aika hyvin mun mielestä, mutta haluan korostaa, että tää on mun oma mielipide. Siis MUN OMA mielipide.

EDIT:Voi jumaliste! Luin väärin ton sun ehdotuksen. Sori. En kyllä yhtään osaa sanoa mikä olis maailman paras kitara. Ei ole tarpeeks kokemusta erilaisista kitaroista
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)