Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5228 229 230 231 232420 421 422 423 424
parek
03.05.2019 16:40:10
Löysin etsimäni vahvarin hyvään hintaan. Rahat oli taskussa. Aloin pihistelemään ja miettimään tarvitsenko _oikeasti_ sitä. Lähdin kaupungille, menin fillarikauppaan ja ostin melkein 2x kalliimmalla fillarin.
Laulava Kylätohtori
04.05.2019 16:50:50
Demon Pedals Kondo Shifuku....

Saas nähdä, onko tästä mihinkään...
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Åboensis
04.05.2019 17:49:42

o0o: Löysin etsimäni vahvarin hyvään hintaan. Rahat oli taskussa. Aloin pihistelemään ja miettimään tarvitsenko _oikeasti_ sitä. Lähdin kaupungille, menin fillarikauppaan ja ostin melkein 2x kalliimmalla fillarin.

Asennetta!
"Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille
Torniojaws
05.05.2019 11:00:54

Audio Assaultilla on tänään kaikki vahvistinplugarit 5 dollaria. Koppasin talteen Emperorin ja Bass Grinderin.

https://www.audio-assault.com/plugins.php
Vortech Industrial Death Metal | NHL-tulokset
Vainottu
05.05.2019 16:33:52
Torniojaws: Audio Assaultilla on tänään kaikki vahvistinplugarit 5 dollaria. Koppasin talteen Emperorin ja Bass Grinderin.

Mainoksen uhri... Ostin kans Hellbeastin, XCTR:n ja HQ-2:n. Nopean testin perusteella Hellbeast on ihan asiallinen plugari. Täytyy testailla myöhemmin saako noista exciter/kompura -osastosta jotain lisäarvoa Cubasen vakiopalikoihin.
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
Shredator
05.05.2019 17:34:51

Torniojaws: Audio Assaultilla on tänään kaikki vahvistinplugarit 5 dollaria. Koppasin talteen Emperorin ja Bass Grinderin.

Kiitti vinkistä. Pistin pari myös itselle.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
spacemonkeyevolution
06.05.2019 10:33:51
Olin niin myyty namelessista että piti päästä em. pluginin alkulähteelle. Voin sanoa että toimii.
-
jhlamm
06.05.2019 12:03:19
Peavey 6505 MH -nuppi. Mukavan pieni peli kotisoittoon vaikka häädöt tolla saisi jos yrittää. Hyvin pärjää kotisoitossa isoveljelleen, mutta ehkä vähän putkikikkailua vielä niin saisi vähän pyöreämmäksi soundia.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Tami
06.05.2019 18:48:26

Törsätty on.
Ostin tovi sitten helixin perään headrush108 aktiivikulman. Lienee suunnattu mallintavien jatkeeksi, mutta itse käytän monitorina, akkaripuuhissa ja kotosalla "PA:n" korvikkeena. Ihan jees soundi, meteli riittää hvin lavamonitoriksi omissa ympyröissä ja kätevän kokoinenkin on vielä.
https://www.stpaulssound.fi/tuote/h … ush-frfr-108-aktiivikaiutin/981694/

Sitten kotiruuvailuun investoin oikein säröpolkimeen ja viiveeseen. Kaikkien vuosien kierrätysten jälkeen on lattialla taas ocd ja bossin sd1 sekä re-20. Miten paljon sitä säästyisikään aikaa vaikka tissien puristeluun, jos jättäisi sen hirveän pedaalirumban ja ruuvailun vähemmälle.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
elon arska
07.05.2019 10:30:46
Nyt se on ostettu, Fenderin Hot Rod Deluxe. Ja eikun putki- ja kaiutin- rumbat käytiin :D
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
iec
07.05.2019 10:47:24

elon arska: Nyt se on ostettu, Fenderin Hot Rod Deluxe. Ja eikun putki- ja kaiutin- rumbat käytiin :D

Ja sitten vielä pedaalipalstalle kysymyksiä mitkä OD:t jne jne sopivat HRD:n kanssa parhaiten yhteen... ;) Onneksi HRD taitaa olla juuri se suosituin pedaalialusta ja tyypillisin vuokrakone, kenties ihan syystäkin.

Kadehdin tosiaan niitä soittajia, jotka ostavat sen yhden vahvarin ja kitaran ja soittelevat tyytyväisinä vuosia tai kymmeniä vuosia samoilla kamppeilla. Ei mullakaan Fenderin SuperSonic kovin kauaa vanhentunut kun piti vaihtaa kajari, päivittää putkia ja vielä lopulta modata siihen mastervolume. Samoin joka kitaraan on pitänyt vaihtaa mikit ainakin kerran, joskus jopa kahdesti.

Hieno vahvari tuo HRD ja onnea ostoksen johdosta :)
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Laulava Kylätohtori
07.05.2019 10:57:18
iec: Kadehdin tosiaan niitä soittajia, jotka ostavat sen yhden vahvarin ja kitaran ja soittelevat tyytyväisinä vuosia tai kymmeniä vuosia samoilla kamppeilla. Ei mullakaan Fenderin SuperSonic kovin kauaa vanhentunut kun piti vaihtaa kajari, päivittää putkia ja vielä lopulta modata siihen mastervolume. Samoin joka kitaraan on pitänyt vaihtaa mikit ainakin kerran, joskus jopa kahdesti.

Sama. Luulen, että kyse on psyykkisestä ongelmasta, mikä ei sillä kamarumballa tule koskaan paranemaan. Vaikka ostaisi kuinka täydellisen kitaran tmv, niin silti sitä pitää alkaa heti nyppimään, vaikka tietää, ettei siitä oikeasti parane ollenkaan. Varmasti mittatilauscustomiinkin pitäisi alkaa vaihtaa mikkiä, virittimiä ja tallablokkia...

Samat täältä.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Sarko
07.05.2019 11:07:40
Tohon mikki- ja putkirumbaan en ole koskaan viittinyt lähtä, siinä on kyllä sellanen musta aukko että huh huh. Onneks ei säröpedaalit ole kiinnostaneet vuosiin hirveästi, kun ne kaikki on lopulta samanlaisia keskenään, tai huonompia kuin vahvareiden oma säröt...
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
hallu
07.05.2019 11:23:31 (muokattu 07.05.2019 11:24:21)
iec: Ja sitten vielä pedaalipalstalle kysymyksiä mitkä OD:t jne jne sopivat HRD:n kanssa parhaiten yhteen... ;) Onneksi HRD taitaa olla juuri se suosituin pedaalialusta ja tyypillisin vuokrakone, kenties ihan syystäkin.

Kadehdin tosiaan niitä soittajia, jotka ostavat sen yhden vahvarin ja kitaran ja soittelevat tyytyväisinä vuosia tai kymmeniä vuosia samoilla kamppeilla. Ei mullakaan Fenderin SuperSonic kovin kauaa vanhentunut kun piti vaihtaa kajari, päivittää putkia ja vielä lopulta modata siihen mastervolume. Samoin joka kitaraan on pitänyt vaihtaa mikit ainakin kerran, joskus jopa kahdesti.

Mä pystyn kyllä ymmärtämään halun viritellä ja säätää niitä olemassa olevia kamoja vielä vähän paremmiksi. Olen itsekin vaihtanut nyt yhteen kitaraani mikit (ensimmäisen kerran elämässäni) ja sepä vain olikin aika hieno ajatus ja toimenpide. Siinä jotenkin säilyi se tuttu kitara ja kaikki se hyvä mitä siinä on, mutta tuli korjattua kaikki se mikä siinä oli haitannut, niin pidin sitä erittäinkin järkevänä toimenpiteenä. Samoin vaihdoin ensimmäisen kerran elämässäni elementit yhteen kaappiini ja siinä tapahtui sama juttu, että ennestään hyvä kaappi muuttui vielä paremmaksi. Kaikki se hyvä mitä siinä oli säilyi, mutta pääsin eroon kaikeasta siitä haitasta, vain elementtien vaihdolla ... kuvittele.

Minä en ole mikään kamojeni himotuunaaja ja olen erittäin varovainen ja harkitseva ennen kuin lähden tekemään muutoksia ja tavallisesti tyydyn siihen mitä tehtaalta tulee. Kuitenkin näkisin, että välineiden virittäminen juuri omaan mieltymykseen ja soittotapaan sopivaksi ei voi olla mitään muuta kuin järkevää. Sitä paitsi mä luulen, että kun vaihdat mikrofoneja tai elementtejä kaappiin, niin olet jo pikkuisen paremmin perillä siitä mitä olet tekemässä. Virittääksesi kamoja sulla on jo oltava käsitys mihin haluat korjausta ja mitä tavoittelet. Sen sijaan jos ostelee kokonaisia kitaroita ja vahvistimia, sitä ikään kuin sohii pimeään umpimähkään ja musta tuntuu, että sokea kanakin voi löytää jyvän, mutta vain sattumalta :-).

Toki voi olla, että kokonaisen kitaran tai vahvistimen uusiminen on perusteltua esimerkiksi kun tarpeet muuttuu tai joku projekti (bändi tms.) sitä vaatii. Usein veikkaisin, että niissäkin tapauksissa laitteiston viritteleminen olisi riittävä toimenpide.

Jotkut ihmiset eivät vaihda välineitään, koska hakevat ratkaisua soiton ongelmiin muualta ja minä olen kanssasi samaa mieltä, että se on todennäköisesti huomattavasti fiksumpaa kuin sännätä kauppaan heti kun joku omassa soitossa alkaa nyppiä :-) . Ja kyllä kadehdin myös heidän tinkimättömyyttä. Olen edelleen sitä mieltä että suurin osa harrastelijoiden kamarunkkausta on ahdistusta välttelevää sijaistoimintaa tai turhautumisen sietokyvyn alhaisuutta. Ehkä jollain tapaa myös rakkaudettomuutta ilmentävää rakastumiseen rakastumista :-).
Se voittaa, kenellä on lopussa eniten
elon arska
07.05.2019 11:27:18
iec: Ja sitten vielä pedaalipalstalle kysymyksiä mitkä OD:t jne jne sopivat HRD:n kanssa parhaiten yhteen... ;) Onneksi HRD taitaa olla juuri se suosituin pedaalialusta ja tyypillisin vuokrakone, kenties ihan syystäkin.

Johan tässä on videoita ja palstoja selailtu, että mikä elementti on siihen paras :D tässä on nyt V30, limited edition kun on, eikä yhtään huonolta soundaa nytkään. Mutta SILTI, silti sitä smyygailee Red Fangia tai Reaperia tohon tilalle, tai ehkä joku creamback tai... tai... ei saatana.

Kiitän.
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
hallu
07.05.2019 11:38:05
Sarko: Tohon mikki- ja putkirumbaan en ole koskaan viittinyt lähtä, siinä on kyllä sellanen musta aukko että huh huh. Onneks ei säröpedaalit ole kiinnostaneet vuosiin hirveästi, kun ne kaikki on lopulta samanlaisia keskenään, tai huonompia kuin vahvareiden oma säröt...

Mä olen kanssasi samoilla linjoilla :-) putkirumbaan en sentään ole sortunut mutta kuten totesin, niin mikit ja kaiutin elementit olen kertaalleen vaihtanut. Se on vähän pelottavaa, mutta kun katsoo huolellisesti ensin vasemmalle ja sitten oikealle ja sitten vielä kerran vasemmalle ja käyttää henkseleitä ja vyötä ja pelastusliivejä ja turvavyötä, niin kyllä sen aika turvallisesti voi tehdä :-D

Säröspetaaleista olen tehnyt samanlaisen havainnon ja itsekin tykkään vahvistimen säröistä enemmän.... tai siis vahvistintyyppisistä säröistä (niitähän on esivahvistimia sun muita jotka tekee ihan samaa kuin vahvistimen etuastekin). Nyt kun kuitenkin tommosen overdrivepedaalin laitoin, niin soundi mietitytti enemmän tonen osalta kuin särön suhteen ja pedaalin muut ominaisuuden tuntuivat tärkeämmiltä. Olen ollut siihenkin tyytyväinen :-), mutta tosiaan mun on helppoa tyytyä "vähään" kun mulle se kaikkein tärkein on kitara ja vahvistin ja noi purkit on vain mausteena mutta pärjään hyvin ilman niitäkin ja soundini ei mitenkään ole niiden varassa. Lähinnä käytän pedaalia jos ne on osa ratkaisua eikä ongelmaa :-D . Jos ne alkaa tuntua ongelmalta, niin torille vaan armotta :-)
Se voittaa, kenellä on lopussa eniten
Laulava Kylätohtori
07.05.2019 11:39:48
Kamarumba on myös hauskaa ja mielenkiintoista. Itse ostan kaikenlaista testiin, mutta en mä sillä mitään ongelmaa korjaa tai kuvittele sen parantavan yhtään mitään - helposti käy päinvastoin ja kyllä mä sen tiedän.

Usein se vahvarin oma soundi on paras, mutta ihan sama. Ostelen niin kauan kuin se testailu ja kokeilu on hauskaa. Jos alkaa tympiä, niin sitten pidetään taukoa ja jatketaan jossain kohta, jos siltä tuntuu.

Joskus se ostelu on sijaistoimintaa, joskus sitten taas ei. Esim. nytkin ollaan pistämässä taas vanhaa pumppua kasaan pitkän tauon jälkeen ja niin paljon pitäisi ostaa sitä varten tavaraa, ettei rahat siitä kuin alkuun.. :)
Laulava Kylätohtori
07.05.2019 11:43:59
hallu: Mä olen kanssasi samoilla linjoilla :-) putkirumbaan en sentään ole sortunut mutta kuten totesin, niin mikit ja kaiutin elementit olen kertaalleen vaihtanut. Se on vähän pelottavaa, mutta kun katsoo huolellisesti ensin vasemmalle ja sitten oikealle ja sitten vielä kerran vasemmalle ja käyttää henkseleitä ja vyötä ja pelastusliivejä ja turvavyötä, niin kyllä sen aika turvallisesti voi tehdä :-D

Putkien vaihto putkityypistä toiseen voi olla joskus ihan perusteltu juttu. Kyllä jokaisella putkityypillä on oma eq, soundin rakenne ja säröytyminen. Ja samoin tehonkesto vaikuttaa osaltaan säröytymiseen, soundiin ja headroomiin.

Varmasti monella, joka tahii spedujen ja kitaramikkien kanssa, se ongelma voikin olla putkityypissä. Itsellä, kun voi samaan vahvariin vaihtaa eri putkityyppejä, huomaa hyvin, kuinka paljon ne pääteputket lopulta vaikuttavat, vaikka täälläkin jotkut väittävät niitä merkityksettömiksi.
benny
07.05.2019 12:15:01

Laulava Kylätohtori: Joskus se ostelu on sijaistoimintaa, joskus sitten taas ei. Esim. nytkin ollaan pistämässä taas vanhaa pumppua kasaan pitkän tauon jälkeen ja niin paljon pitäisi ostaa sitä varten tavaraa, ettei rahat siitä kuin alkuun.. :)

Tai mitä jos vaan yllätät itsesi ja vedät minimalistisemmin sillä mitä jo on ;)
shitfuck inc.
Laulava Kylätohtori
07.05.2019 12:37:25
benny: Tai mitä jos vaan yllätät itsesi ja vedät minimalistisemmin sillä mitä jo on ;)

Pelkkä näin radikaalin asian ajattelu saa kyllä aivot totaalisen solmuun...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)