Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5227 228 229 230 231420 421 422 423 424
hallu
17.04.2019 09:39:31
Kunnallisjäte: Two Notes torpedo captor Custom Soundsilta. Tavoitteena oli saada soitettua putkinupilla luureihin ja nauhoitella tietokoneella. Pienen säädön jälkeen toimii kivasti.
Vähän alkoi kaasutella uusi nuppi, nyt käytössä UralTone Jr.

No nyt niitä on torilla hupihalvalla tarjolla ja pari pikkuisen harvinaisempaakin herkkua siellä näyttää olevan. Itse en voi ostaa uutta vahvistinta kun mulla on jo kaksi (joka on mun maksimimäärä). Mutta juuri selailin toria ja itselläni aiheutti ostamisen himoa Mesa Nomad 55 loistava kombo jonka hinta oli tipahtanut jo alle seitsemän sadan !!!! ja toinen Mesa TA30 1100 euroa (mulla oli tuosta TA:sta se pienempi versio ja on aivan loistava vahvistin erityisesti perinteisiä putkistyrkkareita arvostavalle, koska tuo ei ole mikään mesamainen etuastekone vaan ihan kokonainen vahvari. Koch studiotone nuppi 400 euroa ei ole ihan hullun halpaa mutta varsin edullinen ja itse himoitsisin sellaistakin (Kohchissa on loistavat kliinit ja joissakin niissä on erinomaiset särötkin). Oli siellä joitakin muitakin syitä olla kiusaamatta itseään ja lukematta sitä :-D

Mitkä vahvistimet sulle aiheuttaa ostoahdistusta?
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
Kunnallisjäte
17.04.2019 10:47:45

hallu: Mitkä vahvistimet sulle aiheuttaa ostoahdistusta?

Torilla Fargen Mighty plex nyt ainakin. Haluisin varmaan jonkun plexin tai JTM45 tyylisen. Tai sitten Dumble-kopion. Tosin vielä pitää säästellä ja tutkiskella.

Nyt soittelen vapaapäivänä SG:llä ja Uraltone Jr:lla, edessä Zed Drive+Echophonic delay+HOF reverb, ei jää bluesit nytkään laitteista kiinni. On kyllä mukavaa.
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
VIPMetal
17.04.2019 11:23:04

TC Electronic Hall of Fame 2 oli tullu näköjään viime yönä ostettua. =DD
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
TTV
18.04.2019 11:55:19
No en nyt itse ostanut, mutta mielelläänhän noita muidenkin hankintoja ihailee; Ola Englundin kitarakokoelma:

https://youtu.be/kBKKVvr5ZaM
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
parek
18.04.2019 19:29:16
Ostin takaisin hartaudella rakentamani ja tuunaamani 5E3 tweed deluxe combon, jonka myyntiä kovasti harmittelin. Kävi niin mukavasti, että foorumilainen joka aikanaan osti minulta vahvarin, Gibson SG:n ja ison kasan muuta kitararoinaa pakettina oli miellyttävä herrasmies ja möi vahvarin minulle takaisin vain 300 eurolla. Olen tästä äärettömän mielissäni ja kiitollinen.
krk
18.04.2019 19:48:51

Lovepedal Tchula White https://www.thomann.de/fi/lovepedal_tchula.htm

https://maihinnousu.net/s/29139

Ruokangas Unicorn => Tchula (vain Pre) => Deluxe Reverb => UAD OX

------

Tämähän on siis se Josh Smithille räätälöity tuplaversio Church of Tonesta, jonka kiinteää Pre-puolta hän pitää "koko ajan" päällä. Tykkään kyllä. Aika paljonkin.

Josh Smithin videoista käy ilmi miltä kuulostaa ammattimiehen käsissä. Samoin tämä on hyvä demo:

https://www.youtube.com/watch?v=X4R0DrMplCo

Onpa Sam Vilokin ehtinyt laatia aiheesta mainioita tone-statementteja kanavallaan.
- So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me... Joel Paterson
opel99
18.04.2019 21:24:12
sain ostettua takaisin fender mustang4 v2 vahvistimen josta menin luopumaan kertaalleen ja kun kokeili muita juttuja eikä ne toiminu,niin nyt kelpaa taas
ei se ikä vaan asenne
Pinewood
18.04.2019 23:53:13
Laitoin pitkän harkinnan ja jahkaamisen jälkeen tilaukseen Origin Effects Cali76 Compact Deluxe kompressorin, kun niin kovin poltteli ja sellaista ei tullut käytettynä sopuhinnalla vastaan. Kehuttuhan tuota on paljon, toivottavasti tykkään itsekin...
Laulava Kylätohtori
19.04.2019 08:57:27
Friedmanin Dirty Shirley pedaali muodossa sekä Mad Professorin Royal Blue Overdrive.

DS vaikuttaa pikatestin perusteella erinomaiselta Marshall-spedulta. MP taas on todella maukas overdrive. Plussana hyvin toimiva eq-osasto.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
parek
19.04.2019 10:17:49
Pinewood: Laitoin pitkän harkinnan ja jahkaamisen jälkeen tilaukseen Origin Effects Cali76 Compact Deluxe kompressorin, kun niin kovin poltteli ja sellaista ei tullut käytettynä sopuhinnalla vastaan. Kehuttuhan tuota on paljon, toivottavasti tykkään itsekin...

Honeymoon vielä menossa itsellä, mutta onhan toi ollut kyllä missä tahansa testaamassani kamayhtälössä sellainen soundinparantaja, että on ja pysyy laudassa. En ole ennen kaivannut kitaran ja tweed deluxenkaan väliin muuta kuin piuhan, mutta kylläpä toikin soundi vielä parani selkeästi kun Cali76 oli välissä. En miellä efektiä edes kompuraksi, se on itselle vain soundinparantaja.
munkero
20.04.2019 01:01:15
Lähdin ostamaan jo kerran myymääni kitaraa takaisin.

Sininen Charvel Fusion Deluxe löyis tiensä takaisin kotiin: https://i.imgur.com/OZrK6YP.jpg

Sit sattu pieni vahinko siinä samalla ja: https://i.imgur.com/DcUZARP.jpg
Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin? Yngwie Malmsteen: My whole life philosophy is that more is more.
VIPMetal
20.04.2019 12:15:08

Tuli ostettua Mesan Roadster nuppi ja Mesan Mini Recto 1x12 slant kaappi. Kyytipoikana TC Electronic Mini delay, Dreamscape, Korg Mini tuner.
hallu
25.04.2019 18:39:06
Ostin sitten heti EMG mikkien perään torilta Carl Martinin TremoVibe padaalin jossa on analoginen termolo ja vibraatto. Ensimmäiset maistiaiset oli oikein lupaavat ja kyllä tämä minun tremolon tarpeeni hoitaa. Tämä on vielä sitä vanhempaa sarjaa jossa on virtalähde mukana. Huomasin, että Carl Martin on alkanut noissa uusissa pedaaleissa luopua siitä virtalähteestä joka on vähän sääli, koska se oli minusta hieno lisä joka erotti ne muista. No mulla on onneksi nyt nää kaksi vanhempaa jotka ei vaadi virtalähdettä, niin sopii mainiosti mun kattaukseen.

Musta tuntuu, että mun spetaalikattaus on hyvin pitkälti valmis. Tremolo, Overdrive, wahwah ja viritysmittari (ei tässä järjestyksessä). Waakku ja viritysmittari toimii pattereilla ja ovardriveri ja tremovibe omilla virtalähteillään. Lautaa ei ole vielä mutta kai sellaistakin voisi harkita kun noita on jo neljä noita speduja.
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
VIPMetal
25.04.2019 18:57:59

Mesan Mini Rectifier 25 nuppi täydentämään Recto-perhettä. Josko se tästä nyt tälle keväälle riittäis...
velipekka
25.04.2019 19:28:16
Kasa säröjä.

Mesa Boogie Grid Slammer
-TS tyylinen OD, mielestäni parempi kuin se vihreä (joita löytyy myös muutama)

Mesa Boogie Flux Five
-ajateltu treenikämpälle korvaamaan kotona olevaa Mark V:sta tai edes vähän sinne päin.
Hyvä, mutta ei aivan yllä Markin 3.kanavan säröjen määrään.

Bogner ecstacy red
-hyvä ja monipuolinen high-gain särö. Laajasti säädettävää.

Bogner ecstacy blue
-yllättävän low gain säröt tästä irtoaa. Ja on kyllä transparentti.
Olenkin etsinyt Marsun Studio Vintagelle sopivaa värittämätöntä OD:ta
ja tässä se taitaa olla.

Nämä ovat kaikki hyviä. Inhottavaa olla monen särön loukussa.
Master Of The Universe
25.04.2019 20:45:02
Torilla pitkään roikkunut Roccaforte Custom Built 100. Hinta oli oikeinkin bueno.
Jokusen vahvistimen omistaneena voisin sanoa että ehkä paras Marshall-klaanin mastervolumekone. Nyt ihmetyttää miten se oli niin kauan torilla.
"How can less be more? It's impossible. More is more." -Yngwie fucking Malmsteen-
ibnz
30.04.2019 18:36:38
Nonni kuukauden reissaamisen jälkeen saapui Jackson. (Yllättävän kaukana tuo Tukholma)

https://www.dropbox.com/s/5tf6mczkmval45l/20190430_162331.jpg?raw=1

Joo niitä on nyt kaksi
Huomenna sitten!
Shredator
30.04.2019 18:46:48

ibnz: Nonni kuukauden reissaamisen jälkeen saapui Jackson. (Yllättävän kaukana tuo Tukholma)

https://www.dropbox.com/s/5tf6mczkmval45l/20190430_162331.jpg?raw=1

Joo niitä on nyt kaksi

On kyllä kaunottaret.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
ibnz
30.04.2019 21:50:58
Shredator: On kyllä kaunottaret.

Tattis! Tuo Jacksonin "paluu juurille" noiden tilaustöiden osalta on kyllä erittän tervetullut siirto
Huomenna sitten!
Muovinen
03.05.2019 10:37:49

Nyt ei voinut enää pidätellä vaan torilta napsahti ostoskoriin Source Audion Ventris reverbi. Oikeastaan tulee enemmän synakäyttöön mutta kuitenkin.
ÖR ÖR
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)