Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 5225 226 227 228 229343 344 345 346 347
Gabe
19.04.2015 08:52:03
antnis: Katos vaan joo, tyhmä minä. No nuokin ovat jotain 99dB. Pitäisköhän sit koittaa sitä THD Hot Platea.

Jos äänekkyys on ongelma niin kokeilepa lyödä 5751 putki vaiheenkääntäjäksi.
Teme.H
19.04.2015 09:06:45
Tele pitää saada. Edellinen lähti marraskuussa, eikä menny kauaa kun alkoi kaduttaa sen myynti.
klobasa
19.04.2015 09:36:25
antnis: Mitkähän muuten olis laadukkaaat ja epäherkät elementit G12V-70 tilalle? Noi o vissii jotai 99dB luokkaa. Pahus kun WGS ei listaa herkkyyksiä sivuillaan.

Ihmetyttää kovasti miksi kaiutinvalmistajat kokoajan tekee kaiuttimistaan niin äänekkäitä. Ihan kymppituumaisissakin 95% kaiuttimista on 99db tai yli tienoilla. Kasituumaisiakin ostaessa kotivahvariin ärsyttää kun kaikki uudet on jo 96db (muutama vuosi sitten ne oli 93db). Ihan kuin vähempikin ei riittäisi johonkin pikkuvahvariin. Eikö nykyään ole joka keikkapaikassakin ongelma, että kitaristit ei voi ruuvata vahvarin namiskoja niin lujalle kuin haluaisivat, koska äänimies tykkää kyttyrää? Jotenki noi äänekkäät kaiuttimet tuntuu kovin epäloogiselta vaihtoehdolta.
antnis
19.04.2015 09:51:36
Gabe: Jos äänekkyys on ongelma niin kokeilepa lyödä 5751 putki vaiheenkääntäjäksi.

Voishan sitä testata! En tosin tiedä, että onko vaikutusta minun tapauksessani kun äänenvoimakkuus ei ole ongelma vaan se, että kun on aika pieni olkkari ja tulee soiteltua hiljaa niin vahvarin pohjakohinat kuuluvat vähän liikaa. Princeton oli täysin äänetön ja tais olla Tweed Deluxekin, DRRI kohis vähän enemmän ja tämä selvästi enempi. Keinokuormallahan tuosta selviäisi mutta tuli vaan mieleen, että kaiuttimien vaihtaminen selvästi epäherkemmiksi olisi vähän kuin sama asia eikä tarvitsisi ruuvailla mitään palikoita väliin.
Gabe
19.04.2015 10:07:55
antnis: Voishan sitä testata! En tosin tiedä, että onko vaikutusta minun tapauksessani kun äänenvoimakkuus ei ole ongelma vaan se, että kun on aika pieni olkkari ja tulee soiteltua hiljaa niin vahvarin pohjakohinat kuuluvat vähän liikaa. Princeton oli täysin äänetön ja tais olla Tweed Deluxekin, DRRI kohis vähän enemmän ja tämä selvästi enempi. Keinokuormallahan tuosta selviäisi mutta tuli vaan mieleen, että kaiuttimien vaihtaminen selvästi epäherkemmiksi olisi vähän kuin sama asia eikä tarvitsisi ruuvailla mitään palikoita väliin.

Aivan, tämä vois toimia: http://www.uraltone.com/kaiuttimet/ … nce-maverick-12-8ohm-75w-100db.html

Kaiutin, jonka herkkyyttä voidaan säätää 91,5 ja 100dB välillä.
antnis
19.04.2015 10:27:24
Gabe: Aivan, tämä vois toimia: http://www.uraltone.com/kaiuttimet/ … nce-maverick-12-8ohm-75w-100db.html

Kaiutin, jonka herkkyyttä voidaan säätää 91,5 ja 100dB välillä.

Oho, mielenkiintoinen! :)
Sarko
19.04.2015 11:48:46
klobasa: Ihmetyttää kovasti miksi kaiutinvalmistajat kokoajan tekee kaiuttimistaan niin äänekkäitä. Ihan kymppituumaisissakin 95% kaiuttimista on 99db tai yli tienoilla. Kasituumaisiakin ostaessa kotivahvariin ärsyttää kun kaikki uudet on jo 96db (muutama vuosi sitten ne oli 93db). Ihan kuin vähempikin ei riittäisi johonkin pikkuvahvariin. Eikö nykyään ole joka keikkapaikassakin ongelma, että kitaristit ei voi ruuvata vahvarin namiskoja niin lujalle kuin haluaisivat, koska äänimies tykkää kyttyrää? Jotenki noi äänekkäät kaiuttimet tuntuu kovin epäloogiselta vaihtoehdolta.

Makuasioita tämäkin. Itse tykkään että voi vetää mikittämättä baarikeikkoja ja bänditreenejä esim. 15 wattisella combolla, tällaisessa applikaatiossa tehokas kaiutin toimittaa hyvin.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
klobasa
19.04.2015 12:43:51
Sarko: Makuasioita tämäkin. Itse tykkään että voi vetää mikittämättä baarikeikkoja ja bänditreenejä esim. 15 wattisella combolla, tällaisessa applikaatiossa tehokas kaiutin toimittaa hyvin.

Juu tottakai niille äänekkäille kaiuttimille on paikkansa. Esim. 5W vahvistin voi riittää tosi pitkälle oikeilla kaiuttimilla.

Itse olen etsiskellyt 10" epäherkkää kaiutinta viime aikoina ja käytännössä desibelien puolesta olen keksinyt kolne kaiutinta: WGS veteran, Greenback ja uus Jensen P10R-F (josta kenelläkään ei tunnu olevan vielä mitään käyttökokemuksia). Jos haluaisin äänekästä kaiutinta vaihtoehtoja olis heittämällä ainakin puolisen sataa erilaista mistä valita mieluisa.
inrock
23.04.2015 13:57:20
Perskele. Kauheet kaasut saada entinen Jacksoni takasi. Keppi on H-S-S mikityksellä oleva musta Concept-sarjan JSX-94. Kullitetut virittimet ja kullitetut volume- ja tonepotikat. Kolhuja siellä täällä ja otelaudan merkinnät on pienet pisteet E-kielen kohdalla. Jos tämmöinen kuvausta vastaava yksilö on jonkun hallussa, on hän velvollinen ottamaan minuun yhteyttä hintapyynnön kera. :)
Everything louder than everything else...
Gabe
27.04.2015 19:13:55
Seuraavaksi voisi alkaa gasittelemaan kunnon akustista. Siitä onkin varmaan viisi vuotta kun olen omistanut edes välttävän sellaisen. Mahtaako muissa kuin Gibsonin akustisissa olla 12` radius? Olen soitellut nyt serkun Gibson LG-2:sella ja se otelauta on tosi mukava minun tassuun.
Muovinen
27.04.2015 19:18:51

Gabe: Mahtaako muissa kuin Gibsonin akustisissa olla 12` radius? Olen soitellut nyt serkun Gibson LG-2:sella ja se otelauta on tosi mukava minun tassuun.

Hihi ;)

http://guildguitars.com/g/d-55/

Mun unelma-akustinen. Tosi yllättävä veto meikältä, tiedän.
Gabe
27.04.2015 19:29:08
Muovinen: Hihi ;)

Oho. :o Enpä olisi arvannut. Mutta näyttääpäs hyvältä! Pitää tutustua Guldin tarjontaan tarkemmin. Onko noita missään suomen kamaralla testattavana? Tuon hintaista akustista olisi melkein pakko päästä kokeilemaan.
vvaltsu
27.04.2015 20:10:43
Muovinen: Hihi ;)

Mulla oli ihan vitummoinen GAS Guildin akkariin tuossa taannoin. Harkitsinkin ostavani semmoisen kiinalaisen D-koppaisen Thomannilta, mut päädyin sit kumminkin ostamaan käytetyn Larriveén.
Fuck me, girls. And groupies. And boys: I'm not homo. - Remu Aaltonen
Gabe
27.04.2015 20:13:54
vvaltsu: Mulla oli ihan vitummoinen GAS Guildin akkariin tuossa taannoin. Harkitsinkin ostavani semmoisen kiinalaisen D-koppaisen Thomannilta, mut päädyin sit kumminkin ostamaan käytetyn Larriveén.

Larrivee on kyllä ihan pirun laadukas. Mutta se otelauta on juuri sellainen mitä en ikinä kitaraani haluaisi.
Gabe
28.04.2015 20:17:41
Jaa'a, seuraava säästökohde on käsintehty custom akustinen by Aurora guitars. Laitoin vähän speksilistaa ja sain kohtuullisen tarjouksen.
JaaGeRMaisTeR
28.04.2015 21:03:17
Gabe: Jaa'a, seuraava säästökohde on käsintehty custom akustinen by Aurora guitars. Laitoin vähän speksilistaa ja sain kohtuullisen tarjouksen.

Ei huono valinta yhtään :) katsoitko sen asgardin?
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
Gabe
28.04.2015 21:33:25 (muokattu 28.04.2015 21:33:41)
JaaGeRMaisTeR: Ei huono valinta yhtään :)

Uskon että tulee hyvä. :) Kaikki toiveeni kuulemma onnistuu.

katsoitko sen asgardin?

Katsoin ja piti kommentoidakin takas mutta unohtui, ja hyvältähän nuokin näytti mutta tekijät sen verran tuoreita tapauksia että en varmaan uskalla rahojani sinne nyt kantaa. Aurorasta jäi nyt sen verran hyvä fiilis että sillä mennään. Pitäisi saada nyt käsiraha kasaan vielä. Viime aikaisten ostopyrskähdysten jäljilä on vähän hupirahat vähissä. :)
JaaGeRMaisTeR
28.04.2015 21:47:57
Gabe: Uskon että tulee hyvä. :) Kaikki toiveeni kuulemma onnistuu.

Ei vielä ole kuullut tuolta kommenttia: "Joo ei pysty. No can do."
Ehkä jos pyydät neckthru akkaria :) Sellainen voi olla jo hankala toteuttaa.

Katsoin ja piti kommentoidakin takas mutta unohtui, ja hyvältähän nuokin näytti mutta tekijät sen verran tuoreita tapauksia että en varmaan uskalla rahojani sinne nyt kantaa. Aurorasta jäi nyt sen verran hyvä fiilis että sillä mennään. Pitäisi saada nyt käsiraha kasaan vielä. Viime aikaisten ostopyrskähdysten jäljilä on vähän hupirahat vähissä. :)

Muista sitten tunkea itsesi pajalle ja kysellä tyhmiä.
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
Genitalripper
29.04.2015 12:41:34
On tämä taas. Pedaaliaudan kasaan väsäily venähti, eikä tullut oikein soitettua hetkeen ja heti iski sellainen tuttu sopivan tyhjä olo jonka voisi uudella kitaralla paikata. Josko tuon saisi taltutettua ihan vain soittamalla, kun nuo rojut vihdoin on läjässä. Perusteluja hankinnoille ei nimittäin tule mieleen yhtäkään.
Gabe
30.04.2015 18:04:41
Jahas! Ruokangas alkais olla valmiina, pitäiskö gasitella sille vielä joku pirun hieno nahkahihna? Myydäänkö täällä kotimaassa mitään fiinimpiä nahkahihnoja missään?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)