![]() 15.09.2016 09:17:07 (muokattu 15.09.2016 09:17:33) | |
---|---|
https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1184177 Hintapyynti 1100€, kun Andertons.co.uk:sta sama setti(sis. pedaali ja kielet) kotiin kuljetettuna 838,63 puntaa eli 988,17€. Ilman pedaalia ja kieliä 757,64 puntaa eli 892,74 euroa. Spare your life and you choose destruction of time over yourself | |
![]() 15.09.2016 10:51:55 | |
Mitä olen satunnaisesti lukenut tätä ketjua niin huomioni on kiinnittynyt semmoiseen toistuvaan kuvioon. Nimittäin kun tavaran laittaa nopeasti kiertoon ostettuaan sen, niin osuu markkinoille juuri samaan aikaan kun kaupat, jotka tyhjentävät varastostaan loppuja tuotteita. Tämä erityisesti signaturetuotteissa, koska niissä tyypillisesti tuote-erät on rajattuja eikä uusia tule. Tästä seuraa, että kun ostaa tuotteen kalliilla ja aika nopeasti myyntiin laittaessaan ajattelee, että tämähän on vielä melkein uusi, niin sitten vain vähentää siitä itse maksamastaan hinnasta kohtuulliseksi katsomansa summan. Sitten käy niin, että päätyy tähän ketjuun kun siellä tai täällä verkkokaupassa onkin halvempaa (siellä luultavasti tyhjennetään varastosta niitä loppuja). Kaupallahan se menee usein niin (ainakinjoillakin kaupoilla), että ne ostaa liikkeeseen erän jotakin tuotetta ja se koko erä maksaa yhteensä jotakin. Siitä hinnasta kauppa laskee jonkilaisen katteen itselleen, mitä niistä tuotteista pitäisi saada ja laittaa hinnan sen mukaan. Sitten kun haluttu tuotto on saavutettu, niin kaikki loput tuotteet ovat liikkeelle "ilmaisia" tai niistä syntyy varastointi kuluja joten niistä pitää hankkiutua eroon. Se hinta vaan voidaan tarvittaessa polkea todella alas koska mitään tuottoa niistä ei tarvitse enää tulla vaan kaikki mikä tulee on pelkkää bonusta. Tällainen kilpailutilanne on vähän epäreilu sille pienelle käytetyn tavaran myyjälle joka on siitä yhdestä tuotteesta maksanut itsensä kipeäksi. Itse melkeinpä ajattelisin, että jos kaupasta ostaa signaturetuotteen niin ainakaan alle vuoteen sitä ei kannata yrittää myydä. Vielä vuosdenkin päästä joku luultavasti muistaa, että ihan hiljattainhan sitä myytiin niin ja niin halvalla. Mitä pidempään malttaa odottaa niin sitä todennäköisemmin ruusuiset muistot tavaran halpuudesta ehtii mahdollisilta ostajilta unohtua. Mutta oli niin tai näin markkina on markkina. Ostaja voi aina tilata sieltä netistä "halvalla" ja joskushan ne varastot tyhjenee sitten verkkokaupastakin. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 15.09.2016 11:56:04 | |
Hallu kirjoitti kyllä ihan asiaa. Useasti kun itse on jotain myymässä, niin siihen mahdollinen ostajaehdokas taikka ihan renkaanpotkija sitten löytää jostain netistä aivan älyttömän edullisesti samanlaisen myytävän tuotteen...Kerrotaan, että yleensä näiden hinnat pyörii näissä ja näissä hinnoissa...Useasti kylläkin jossain muualla kuin täällä meillä kotimaassa. Tässä on ongelma se, että sen halvemman soittimen tms. tilaamiseen voi tulla monenlaisia kustanuksia+veroja jne. lisää. Se lopullinen hinta ei siis ole se, joka jossain Ebayn sivuilla on. Myöskään ei ole varmuutta, onko kyseistä soitinta oikeasti olemassa. Kaikenlaisia huijareita on kyllä joka maailman kolkassa. Se ei siis todista vielä mitään, että jossain on joku myynnissä jollakin hintaa. Netistä kaivetut kaupat joskus yli 10 vuotta sitten ei myöskään tarkoita sitä, että myös nykyään sen soittimen arvo olisi sama. Myöskin joidenkin merkkien ja tietynlaisien soittimien menekki on jossain jenkeissä ihan toisenlainen kuin meillä täällä kotimaassa. Samoin on myös vaikka aasialaisien perinteisien kielisoittimien kanssa. Niitäkin saa kyllä tilattua, mutta oikeasti hyvät ja laadukkaat kyllä maksavat ja niistä voi olla hyvinkin vaikea saada tietoa edes netistä. Varsinkaan jos ei vaikka japani ole sellainen kieli mitä itse puhuu ja ymmärtää. Jos joku on valmis tilaamaan joltain itselle tuntemattomalta soittimen ja vielä aivan toiselta puolelta maapalloa...niin onnea kauppoihin. Itse kyllä maksan vaikka satasen taikka kaksikin enemmän, että voin käydä sen paikan päällä kokeilemassa ja ei tule ainakaan mitään sikaa säkissä. Myöskin tuollainen reissu voi olla muutenkin ihan mukava, vaikka kauppoja ei tulisikaan. Jotenkin olen laittanut sellaisen merkille, että ne henkilöt jotka eivät osta kuitenkaan yhtään mitään löytävät aina ne edullisemmat hinnat jostain Ugandan keltaisesta pörsistä, kun valittavat jonkun kotimaisen myyjän hinnoista. Toki on kyllä ihan selkeästi joskus reilusti yli ovh hintojen pyyntejä ja käytetyistä, mutta ketäpä se haittaisi. Eihän liian kalliita tuotteita ole kenenkään pakko ostaa ja luultavasti se mahdollinen ostajakin kyllä tietää sen hintatason...Siis täällä Suomessa, eikä jossain jenkeissä(esim.) ilman alveja, rahteja ja tullimaksuja. Sehän on sitten jo ihan toinen asia, jos yritetään myydä jotain palacastereita muuna kuin mitä ne ovat, taikka piraattituotteita aitoina. | |
![]() 15.09.2016 13:50:46 | |
Hallulle ja mpekkaselle plussat. Erinomaiset kirjoitukset :) | |
![]() 15.09.2016 14:38:55 | |
Mä sanon yleensä näihin "maailmalla on halvempaa" kommentteihin, että sittenhän sun kannattaa ostaa sieltä maailmalta. Että älä nyt hyvä mies multa osta kalliilla, kun maailmalla on vastaava halvalla. Monesti kyselijät ja ostajat on kaksi ihan eri ryhmää. Mulla oli tossa yksi akustinen myynnissä ihan kohtuu hintaan, mistä tuli kyselyjä tarjouksia jne. Sitten tähän tuli yksi jäbä, joka soitti sitä aivan saatanan kauan. Tiestin heti että toi ei osta sitä, mutta testasi ja testasi testaamasta päästyään. Sitten ilmoittaa, että haluaa tulla seuraavana päivänä kaverinsa kanssa testaamaan lisää. Hintapyyntö oli 700 euroa, mistä lupasin 100 euroa alennusta. Eli ei mikään saatanan kallis. No seuraavana päivänä mies soittaa ja kysyy, että saako hän ottaa kitaran lainaan ennen ostopäätöstä ja viedä sen kitarakorjaajalle arvioitavaksi! Kitarassa ei siis mitään vikaa. Kyllä mä ajattelin että ei saatana. Onneksi samana päivänä tuli toinen jäbä kokeilemaan kitaraa, otti yhden soinnun, maksoi ja häipyi. Ostajat yleensä tietää, mitä haluavat ja ovat jo tehneet ostopäätöksensä etukäteen kunhan tuote on kunnossa ja se mitä pitää. Custom Shop Fenderin ja Gibsonin ostajat yleensä tsekkaavat, että kitara on todellakin se mikä on sanottu ja kaikki toimii. Yleensä siihen menee 5 minuuttia. Sitten on näitä jotka ovat kylässä vähintään tunnin, kyselevät tinkaavat jne. Mä ajattelin yleensä niin, että mitä kauemmin joku testaa, sitä varmemmin se ei osta. Eihän tavaraa toki ole pakko ostaa vaikka tulisikin katsomaan ja kokeilemaan, mutta välillä tekisi mieli sanoa, että lähde jo vittuun täältä. Mutta kaikista parhaimpia on joo nää "maailmalla on halvempaa". Missä vitun maailmalla? Jossakin on paikka nimeltä maailma, missä kaikki on puoli-ilmaista, mutta mistä kukaan ei osta ikinä mitään. Totta on kuitenkin sekin, että joka myyntiin ryhtyy se myynnin kestäköön. Eihän siihen kukaan pakota. Viimeksi kun olin myymässä vahvistinta, niin mä vein sen liikkeeseen myyntitiliin ja ajattelin, että siellä saavat hörhöt testata niin paljon kuin haluavat. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. | |
![]() 15.09.2016 14:57:53 (muokattu 15.09.2016 14:58:28) | |
AngieRainbow: Mä sanon yleensä näihin "maailmalla on halvempaa" kommentteihin, että sittenhän sun kannattaa ostaa sieltä maailmalta. Että älä nyt hyvä mies multa osta kalliilla, kun maailmalla on vastaava halvalla. Monesti kyselijät ja ostajat on kaksi ihan eri ryhmää. Mulla oli tossa yksi akustinen myynnissä ihan kohtuu hintaan, mistä tuli kyselyjä tarjouksia jne. Sitten tähän tuli yksi jäbä, joka soitti sitä aivan saatanan kauan. Tiestin heti että toi ei osta sitä, mutta testasi ja testasi testaamasta päästyään. Sitten ilmoittaa, että haluaa tulla seuraavana päivänä kaverinsa kanssa testaamaan lisää. Hintapyyntö oli 700 euroa, mistä lupasin 100 euroa alennusta. Eli ei mikään saatanan kallis. No seuraavana päivänä mies soittaa ja kysyy, että saako hän ottaa kitaran lainaan ennen ostopäätöstä ja viedä sen kitarakorjaajalle arvioitavaksi! Kitarassa ei siis mitään vikaa. Kyllä mä ajattelin että ei saatana. Onneksi samana päivänä tuli toinen jäbä kokeilemaan kitaraa, otti yhden soinnun, maksoi ja häipyi. Ostajat yleensä tietää, mitä haluavat ja ovat jo tehneet ostopäätöksensä etukäteen kunhan tuote on kunnossa ja se mitä pitää. Custom Shop Fenderin ja Gibsonin ostajat yleensä tsekkaavat, että kitara on todellakin se mikä on sanottu ja kaikki toimii. Yleensä siihen menee 5 minuuttia. Sitten on näitä jotka ovat kylässä vähintään tunnin, kyselevät tinkaavat jne. Mä ajattelin yleensä niin, että mitä kauemmin joku testaa, sitä varmemmin se ei osta. Eihän tavaraa toki ole pakko ostaa vaikka tulisikin katsomaan ja kokeilemaan, mutta välillä tekisi mieli sanoa, että lähde jo vittuun täältä. Mutta kaikista parhaimpia on joo nää "maailmalla on halvempaa". Missä vitun maailmalla? Jossakin on paikka nimeltä maailma, missä kaikki on puoli-ilmaista, mutta mistä kukaan ei osta ikinä mitään. Totta on kuitenkin sekin, että joka myyntiin ryhtyy se myynnin kestäköön. Eihän siihen kukaan pakota. Viimeksi kun olin myymässä vahvistinta, niin mä vein sen liikkeeseen myyntitiliin ja ajattelin, että siellä saavat hörhöt testata niin paljon kuin haluavat. Kaikenlaista tosiaan näkee. Paras itsellä on kun nuppia myin ja kaveri sitten tinkas 50e ja sovittiin että ok, tulee tsekkaamaan ja noutamaan treenikseltä. No, tuli toki, soitteli hetken, pyysi sitten, että voiko kokeilla vielä omalla kaapilla (treenikset vierekkäin, joten ok). No, testailtiin tovi kaiffarin omalla kaapilla, jonka jälkeen totesi, "joo, tää on tosi hyvä, mutta saan tän ens viikolla Hesasta vielä 50 e halvemmalla, ja oon sopinut siitä alustavat kaupat. Mut myytkö mulle siihen hintaan?" En myynyt. Myin viikon sisään toisaalle. Että jaksoikin tuhlata aikaa (omaansa ja mun) ihme säätämiseen. "B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen | |
![]() 15.09.2016 14:59:31 | |
AngieRainbow: No seuraavana päivänä mies soittaa ja kysyy, että saako hän ottaa kitaran lainaan ennen ostopäätöstä ja viedä sen kitarakorjaajalle arvioitavaksi!. Kyllä itseltä ei yksikään tavara lähde kenenkään matkaan ennen kuin rahat on kourassa. -Absoluuttinen puukorva- | |
![]() 15.09.2016 15:03:17 | |
Näitä tarinoitahan riittäisi maailman sivu. Yksi vahvistin oli mulla myynnissä. Tyyppi tulee kylään ja huudattaa kerrostalossa isolla todella kauan ehkä noin tunnin, minkä jälkeen sanoo, että ei hänellä ole rahaa eikä ollut edes aikomusta ostaa. Halusi vain kokeilla minkälainen ko harvinainen merkki on. Että näin. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. | |
![]() 15.09.2016 15:12:52 | |
Sääh. Silmään osui taas Ibanez johon on vaihdettu DiMarzion mikit, ja samalla hinta nostettu samalle tasolle mitä kitara oli uutena. Sitten oli Framuksen 2x12" kaappi perinteisillä V30 elementeillä melkein yhtä kallis kuin uusi. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. | |
![]() 15.09.2016 15:16:01 (muokattu 15.09.2016 16:02:07) | |
Niin suurin syyhän tässä taitaa olla nyt punnan kurssi sekä se, että Andertons tarjoaa 15% alennuksen tiettyihin Orangen kaappeihin, kun ostaa tietyn Orangen nupin. Myös brittiläisestä DV247:sta saa tuon kombon alle 1100€. mpekkaselta ja AngieRainbowlta on kysyttävä, että jorinoitteko te täällä ihan lämpimikseen vai onko nää absurdit vuodatukset edes jossain määrin osoitettu minun postaukseeni? Käsitin, että tämän threadin idea on varoittaa aloittelijoita, ja miksei kokeneempiakin, maksamasta ylihintaa milloin mistäkin(olkoonkin sitten tahallisesta tai tahattomasta ylihinnoitelusta). Nyt täällä tullaan joukolla varottelee ulkomaan vaaroista(ihan oikeasti, vuosi on 2016), ja suosittelee maksamaan 100-200€ extraa siitä, että saa käytetyn tuotteen, uuden ja takuullisen sijaan. Tuntuu käsittämättömältä, että tämä täytyy erikseen täällä mainita, mutta Andertons on siis yli 50 vuotta briteissä toiminut perheyritys ja on täysin vertailukelpoinen esimerkiksi Thomannin tai minkä vaan suomalaisen musiikkiliikkeen kanssa. Mitään lisämaksuja ei EU:n sisällä tule, kuten eräs yritti vihjailla ja tuote on aivan varmasti priimaa. https://www.andertons.co.uk/ Spare your life and you choose destruction of time over yourself | |
![]() 15.09.2016 16:10:37 | |
-Benighted-: Niin suurin syyhän tässä taitaa olla nyt punnan kurssi sekä se, että Andertons tarjoaa 15% alennuksen tiettyihin Orangen kaappeihin, kun ostaa tietyn Orangen nupin. Myös brittiläisestä DV247:sta saa tuon kombon alle 1100€. mpekkaselta ja AngieRainbowlta on kysyttävä, että jorinoitteko te täällä ihan lämpimikseen vai onko nää absurdit vuodatukset edes jossain määrin osoitettu minun postaukseeni? Käsitin, että tämän threadin idea on varoittaa aloittelijoita ja miksei kokeneempiakin maksamasta ylihintaa milloin mistäkin(olkoonkin sitten tahallisesta tai tahattomasta ylihinnoitelusta). Nyt täällä tullaan joukolla varottelee ulkomaan vaaroista(ihan oikeast, vuosi on 2016), ja suosittelee maksamaan 100-200€ extraa siitä, että saa käytetyn tuotteen, uuden ja takuullisen sijaan. Tuntuu käsittämättömältä, että tämä täytyy erikseen täällä mainita, mutta Andertons on siis yli 50 vuotta briteissä toiminut perheyritys ja on täysin vertailukelpoinen esimerkiksi Thomannin tai minkä vaan suomalaisen musiikkiliikkeen kanssa. Mitään lisämaksuja ei EU:n sisällä tule, kuten eräs yritti vihjailla ja tuote on aivan varmasti priimaa. https://www.andertons.co.uk/ Ainakaan mun absurdi vuodatus ei ollut tarkoitettu suoraan sun postaukseen, vaan ihan yleisenä havaintona siitä miten asiat näyttää usein menevän. Tavaran hinta kun on aika suhdanneherkkä suure ja monesti voi ihminen yllätyksekseen huomata, että luulo ei ole tiedon väärti. Ehkä myös hieman sellaista näkökulmaa tuoda esille, että "ylihinta" useinmiten (tai ainakin toisinaan) voi olla ihan tahatonta. Toisinaanhan voi olla, että se hinta on vaan se millä on valmis siitä tavarasta luopumaan. Ylihintaahan ei oikeasti ole olemassa tai missään laissa ei ole määrätty mitä ihmiset voivat tavaroistaan pyytää. Voihan sitä vaan kokeilla että millä hinnalla tavaran kaupaksi saisi. Itselläni on yksi vähvistin joka osui sellaiseen suhdannekuoppaan etten mitenkään voi edes ajatella myyväni sitä pelkästään hinnan takia. Onneksi se on sen verran mieluinen vehje ettei ole mitään vaikeutta pitää sitä itsellänikään. Tämä internetti on kyllä semmoinen väline, että aika armottomasti tämä asettaa tavaran hinnan aika tarkasti kartalle. Ei täällä kukaan ainakaan voittoa näiden vehkeiden kaupittelimisella tee :-). Eikä varmaan yritäkään. Vaihtotalouttahan tämä näyttää nykyisin olevan. Vaihtokaupoissa joutuu sitten oikeastaan enemmän tekemään kompromisseja hinnan suhteen puoleen ja toiseen, koksa vaikka netissä halvemmalla olisikin, niin se brexittiläinen netiikauppa vaatii perkele rahaa eikä huoli sitä mun räpätintä vaihdossa. Silloin täytyy itsekin toisinaan tyytyä "vähempään".... Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 15.09.2016 16:18:14 (muokattu 15.09.2016 16:19:27) | |
-Benighted-: mpekkaselta ja AngieRainbowlta on kysyttävä, että jorinoitteko te täällä ihan lämpimikseen vai onko nää absurdit vuodatukset edes jossain määrin osoitettu minun postaukseeni? Käsitin, että tämän threadin idea on varoittaa aloittelijoita, ja miksei kokeneempiakin, maksamasta ylihintaa milloin mistäkin(olkoonkin sitten tahallisesta tai tahattomasta ylihinnoitelusta). Eiku perkele sorry, meni väärään ketjuun! Absurdi vuodatukseni oli tarkoittu otsikon "Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia" -otsikon alle. Mä en huomannut, että oli "Turvonneet..." ketju kyseessä. Pahoittelut pakan hämmentämisestä. E: Ei liittynyt sinun postaukseen millään lailla. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. | |
![]() 15.09.2016 16:33:37 (muokattu 15.09.2016 16:39:12) | |
hallu: Ainakaan mun absurdi vuodatus ei ollut tarkoitettu suoraan sun postaukseen, vaan ihan yleisenä havaintona siitä miten asiat näyttää usein menevän. Yritin parhaani mukaan ilmoittaa viestissäni, keiden postausta/postauksia pidin absurdina vuodatuksen ja keiden en. hallu: Toisinaanhan voi olla, että se hinta on vaan se millä on valmis siitä tavarasta luopumaan. Ylihintaahan ei oikeasti ole olemassa tai missään laissa ei ole määrätty mitä ihmiset voivat tavaroistaan pyytää. Voihan sitä vaan kokeilla että millä hinnalla tavaran kaupaksi saisi. Itselläni on yksi vähvistin joka osui sellaiseen suhdannekuoppaan etten mitenkään voi edes ajatella myyväni sitä pelkästään hinnan takia. Onneksi se on sen verran mieluinen vehje ettei ole mitään vaikeutta pitää sitä itsellänikään. No jos kaikki viedään surkeaan nihilistiseen loppuun, niin kyllä näin voidaan todeta, ettei ylihintaa ole missään määritelty, eikä sille mitään tarkkoja arvoja ole. Tämä vääntäminen alkaa saamaan jo niin surkuhupaisia piirteitä, että tuskin edes pahin myyjä kehtaisi puolustella ylihintaansa näin räikeästi. Elämme siinä mielessä hyvää aikaa, että mitään ei ole pakko myydä hinta ei miellytä ja talous antaa myöden hyödykkeen pitämiseen. hallu: Tämä internetti on kyllä semmoinen väline, että aika armottomasti tämä asettaa tavaran hinnan aika tarkasti kartalle. Ei täällä kukaan ainakaan voittoa näiden vehkeiden kaupittelimisella tee :-). Eikä varmaan yritäkään. Vaihtotalouttahan tämä näyttää nykyisin olevan. Vaihtokaupoissa joutuu sitten oikeastaan enemmän tekemään kompromisseja hinnan suhteen puoleen ja toiseen, koksa vaikka netissä halvemmalla olisikin, niin se brexittiläinen netiikauppa vaatii perkele rahaa eikä huoli sitä mun räpätintä vaihdossa. Silloin täytyy itsekin toisinaan tyytyä "vähempään".... Jotenkin erikoista, että täällä tulee kaikki sympatia sata prosenttisesti myyjälle ja pidetään ihan hyväksyttävänä, että siitä joku tietämätön tulee ehkä maksamaan kovan ylihinnan. Eikä siinä mitään, että tietämättään maksaisi ylihinnan, mutta täällä vielä yllytetään maksamaan mukisematta se 200€ ekstraa, koska n+1 toistaan älyttömämpiä selityksiä. Miten voi olla, että turvonneet hintapyynnit -threadissa otetaan henkilökohtaisena loukkauksena, jos sinne tulee ilmoitus, että joku yksityinen myy käytettyä kamaa kalliimmalla mitä uusi maksaa? Mikä tänne threadiin mahtaa sopia jos ei tämä? Pitääkö se olla kalliimpi kuin missään kaupassa, että sen voi tänne ilmottaa? Vai onko silloinkin vain kyse siitä hinnasta, millä myyjä siitä haluaa luopua, eikä oikeastaan ylihintaa ole sekään. e: AngieRainbow selventikin väärinkäsitystä edellisessä postauksessaan Spare your life and you choose destruction of time over yourself | |
![]() 15.09.2016 16:51:08 | |
Guitarfreak: Jotkut pitänee Sabbathiakin metallina... Jaa niinku ilmoitusta suoraan lainaten "perinteiseen Mesan metallimättöön" En ihan ensimmäiseksi sapattia yhdistäisi moiseen soundiin, tosin korviakin on monenlaisia... Tulin, näin, paskoin housuun. | |
![]() 15.09.2016 17:01:50 (muokattu 15.09.2016 17:03:40) | |
-Benighted-: Yritin parhaani mukaan ilmoittaa viestissäni, keiden postausta/postauksia pidin absurdina vuodatuksen ja keiden en. No jos kaikki viedään surkeaan nihilistiseen loppuun, niin kyllä näin voidaan todeta, ettei ylihintaa ole missään määritelty, eikä sille mitään tarkkoja arvoja ole. Tämä vääntäminen alkaa saamaan jo niin surkuhupaisia piirteitä, että tuskin edes pahin myyjä kehtaisi puolustella ylihintaansa näin räikeästi. Elämme siinä mielessä hyvää aikaa, että mitään ei ole pakko myydä hinta ei miellytä ja talous antaa myöden hyödykkeen pitämiseen. Jotenkin erikoista, että täällä tulee kaikki sympatia sata prosenttisesti myyjälle ja pidetään ihan hyväksyttävänä, että siitä joku tietämätön tulee ehkä maksamaan kovan ylihinnan. Eikä siinä mitään, että tietämättään maksaisi ylihinnan, mutta täällä vielä yllytetään maksamaan mukisematta se 200€ ekstraa, koska n+1 toistaan älyttömämpiä selityksiä. Miten voi olla, että turvonneet hintapyynnit -threadissa otetaan henkilökohtaisena loukkauksena, jos sinne tulee ilmoitus, että joku yksityinen myy käytettyä kamaa kalliimmalla mitä uusi maksaa? Mikä tänne threadiin mahtaa sopia jos ei tämä? Pitääkö se olla kalliimpi kuin missään kaupassa, että sen voi tänne ilmottaa? Vai onko silloinkin vain kyse siitä hinnasta, millä myyjä siitä haluaa luopua, eikä oikeastaan ylihintaa ole sekään. e: AngieRainbow selventikin väärinkäsitystä edellisessä postauksessaan Elä nyt hyvänenaika loukkaannu ainakaan. Äläkä varsinkaan ota henkilökohtaisesti ainakaan mun postauksia koska en minä edelleenkään viittaa suhun millään tavalla. Minä en sympatiseeraa myyjiä enkä kyllä ostajiakaan.... tai sitten sympatiseeraan niitä molempia. Olennaista on huomata, että torilla myyjät ja ostajat ovat täsmälleen samoja ihmisiä. Minä yritän tarkastella asioiden syy-ja seuraussohteita sekä yritän ymmärtää erilaisia ilmiöitä. Mun kannanottojen tarkoituksena ei ole syytellä tai puolustella ketään vaan avata näkökulmia, joita itselleni kulloinkin juolahtaa mieleen. Jos mun kirjoitukset ärsyttää, niin se ei ole tarkoitukseni ja olen pahoillani siitä. Itse näen tämän ketjun tarkoituksena keskustelemisen ihan samoin kuin koko keskustelufooruminkin tarkoituksena. En usko, että nettiaikana ketään tarvitsee erikseen "varoittaa" ylihinnasta, koska selain joka tapauksessa listaa suoraan verrokkihinnat nokaneteen vaikka niitä ei edes erikseen etsisi. Lisäksi erilaisia hintavertailupalveluita on netti väärällään. Koska en näe pahaa aavistamattoman ostajan olevan minkäänlaisessa vaarassa, niin en näe tarvetta heitä suojellakaan varsinkin kun samat tyypit pyörii torilla sekä ostamassa että myymässä. Sitä paitsi eihän täällä omaa ketjua jok avarottelisi liian alkhaisista myyntihinnoistakaan. Oletammeko että myyjät ovat automaattisesti niin valveutuneita että heitä ei tarvitse "varoittaa". Minusta myynti ja pyyntihintojen kohtuullisuutta kiinnostavampaa on miettiä niitä syitä ja tekijöitä miksi joku pyytää "liikaa" onko se oikeasti "liikaa" ja sitä, että miksi joku maksaa "liikaa". Minä olen ajatellut, että tämä ketju on oikea paikka sellaiselle keskustelulle. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 15.09.2016 17:46:22 | |
Hallu on kyllä jollain tavalla yksi positiivisimmista mnettiläisistä. :D Mutta sä olet, Hallu, silti väärässä. Jos normi bulkkituote maksaa enemmän kuin uusi, niin se on ylihintainen, olipa ylihinnan syy, mikä tahansa. Mutta sinänsä hyvä pointti, että se ylihinta ei aina ole välttämättä tahallista. Samoin jos on ostanut jostain pienestä paikallisesta liikkeestä jonkun vehkeen ovh:lla, niin voi tulla yllätyksiä myynnissä, kun isommat liikkeet myyvät sitä uutena 0,7 * ovh. Siinä joutuu sitten myymääm puolella hintaa tai halvemmalla.... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. | |
![]() 15.09.2016 18:01:16 (muokattu 15.09.2016 18:02:56) | |
Hinnoiteltiin nuo Flaxwoodin kitaratkin mielestäni alun perin aivan liian pitkäksi. Sit ei vienti vedä. Kyseessä oli uuden tuotteen liian turvonnut hinta. Mielestäni. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 15.09.2016 18:32:39 | |
Laulava Kylätohtori: Hallu on kyllä jollain tavalla yksi positiivisimmista mnettiläisistä. :D Mutta sä olet, Hallu, silti väärässä. Jos normi bulkkituote maksaa enemmän kuin uusi, niin se on ylihintainen, olipa ylihinnan syy, mikä tahansa. Mutta sinänsä hyvä pointti, että se ylihinta ei aina ole välttämättä tahallista. Samoin jos on ostanut jostain pienestä paikallisesta liikkeestä jonkun vehkeen ovh:lla, niin voi tulla yllätyksiä myynnissä, kun isommat liikkeet myyvät sitä uutena 0,7 * ovh. Siinä joutuu sitten myymääm puolella hintaa tai halvemmalla.... No joo onhan se ylihintainen jos pyynti on ylitse yleisen tason en kai edes minä voi sitä kiistää :-D. Vaikka kaikenlaista koitankin täällä aina välillä vänkätä :-D hyvä vaan että ammutte mun ajatusankat taivaalta :-) sitähän se on keskustelu. Asioiden punnitsemista ja ajatusten vaihtamista ja ideoiden testaamista. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 15.09.2016 19:05:27 | |
Itse kyllä jatkoin tuota Hallun kirjoitusta ja toin vain lisää näkökulmia noihin erilaisien soittovehkeiden hinnoitteluun. Niin kotimaassa kuin jossain muuallakin. Maailmassa on varmasti nytkin satoja tai tuhansia soitinliikkeitä, joissa on jonkinlainen loppuunmyynti tai varaston tyhjennys. Ei siis pelkästään koske näitä signaturemalleja, vaan ihan yleisestikkin. Kun itsellä on ollut myynnissä jotain soittimia ja hintapyyntö on ollut reilusti alle puolet siitä mitä itse on joskus 10 vuotta sitten maksanut...niin siltikin vaikka hinnat ovat nousseet ja sen tavaran arvo olisi suurempi kuin mitä siitä pyydän. Ei ole ihan yksi tai kaksikaan kertaa, kun on joku laittanut jotain linkkiä johonkin musaliikkeeseen tai sitten Ebayn sivustolle. Jossa siis joku myy tuotetta vielä halvemmalla, taikka on sitä joskus useita vuosia sitten myynyt tai yrittänyt myydä(on ehkä myynyt sen saman kitaran useammallekkin ostajalle...). Tämän pitäisi sitten olla se ns. oikea hintataso, vaikka täyttä varmuutta kyseisen ilmoituksen myyjän rehellisyydestä ei ole. Valitettavasti soittimien hinnat ovat sidoksissa erilaisien valuutojen kurssiin(ne voivat vaihdella hyvinkin suuresti jos aikaväli on useita vuosia) ja niihin hintoihin vaikuttaa sekin, kuinka paljon kyseinen liike on niitä sen merkin tuotteita tilannut. Joskus voi olla kaksi jenkkikitaraa täällä kotimaassa niin, että se kalliimpi on oikeasti siellä jenkeissä halvempi. Nämä riippuu merkistä ja siitä kuinka paljon maahantuoja niitä tuo suomeen. Täällä on myös markkinat pienemmät kuin britanniassa tai saksassa. Kitaroiden tilaamisessa on siinäkin omat riskinsä, vaikka olisi ihan luotettava yritys. Soittimissa kun on aina jonkinlaisia yksilöitä ja se on joko hyvä taikka huono asia. Riippuu hieman soittajasta, mutta yleensä arvokkaampien laitteiden ostajat kyllä haluavat kokeilla niitä soittimia... Vahvareissa on taas muutoin enemmän osia, jotka voivat rikkoutua kuljetuksessa ja jokainen voi itse miettiä kannattaako sellainen riski ottaa. Se mahdollisuus ja riski on vaikka se yritys olisikin luotettava ja hyvä maineinen. ...ja vaikka rikkinäisen tuotteen voisi palauttaa ja rahansa saada takaisin, jos ei ole tilaamaansa tyytyväinen. Ei varmaan sellaista yritystä olekkaan, että sillä kitaralla soittaa kaksi viikkoa ja laittaa sitten takaisin. Odottaa aikansa uuttaa ja taas sama homma... Ei ole mukavaa myös odottaa huollosta uutta soitinta, jos sitä tuotetta tarvitsisi johonkin hommaan. Jos on joskus tilannut jonkun tuotteen hyvien nettiarvioiden perusteella ja se on osoittautunut itselle kuitenkin vääränlaiseksi, syystä tai toisesta. Tai on saanut viallisen taikka muutoin maanantai kappaleen, niin silloin varmaan jatkossa mielummin ostaa jostain kivijalasta kokeiltuna sen tavaran mitä oikeasti tarvitsee. Jos se maksaa hieman enemmän kuin jossain muualla, niin tietääpähän sen ainakin itselle toimivaksi ja muutenkin hyväksi sekä tarpeelliseksi. Toki sen voi hankkia joltain käytettynäkin, mutta itse ainakin kokeilisin ensin. Siltikin, että kyseinen kitara tms. on sellainen mitä etsin. Eikä siinä kokeilussa tosin kauan mene, jos se soitin on sellainen millainen sen pitääkin olla. Enkä ole koskaan lähtenyt keneenkään luokse ihan huvikseni mitään luukuttamaan ja räpläämään. Ne on sitten ihan toiset tyypit, jotka sellaista harrastaa... Jokainen voi toki tehdä ihan sellaisia kauppoja kuin itse haluaa. Kaikki tässäkin ketjussa mainitut "turvonneet hinnat" eivät kuitenkaan ihan aina sellaisia ole. Toki niitäkin joukkoon mahtuu, mutta yleensä kyllä ostajat ovat hyvinkin hintatietoisia. | |
![]() 15.09.2016 19:11:55 | |
hallu: Elä nyt hyvänenaika loukkaannu ainakaan. Äläkä varsinkaan ota henkilökohtaisesti ainakaan mun postauksia koska en minä edelleenkään viittaa suhun millään tavalla. Minä en sympatiseeraa myyjiä enkä kyllä ostajiakaan.... tai sitten sympatiseeraan niitä molempia. Olennaista on huomata, että torilla myyjät ja ostajat ovat täsmälleen samoja ihmisiä. Minä yritän tarkastella asioiden syy-ja seuraussohteita sekä yritän ymmärtää erilaisia ilmiöitä. Mun kannanottojen tarkoituksena ei ole syytellä tai puolustella ketään vaan avata näkökulmia, joita itselleni kulloinkin juolahtaa mieleen. Jos mun kirjoitukset ärsyttää, niin se ei ole tarkoitukseni ja olen pahoillani siitä. Siis ensimmäinen postauksesi oli ihan asiaa, enkä sitä missään kohdin kommentoinutkaan. Kommenttini lähinnä koski mpekkasen palopuhetta ja AngieRainbow etäisesti myötäilevää(syy selvisikin jo) jälkikommenttia. Lainasit seuraavassa komentissasi tekstiäni joka oli myös melko suora vastaus kommenttiini, joten oletin sen olevan vastaus siihen. Eikä tässä siis mitään loukkaantumista tai henkilökohtaista ole, vaan ihan keskustelua aiheesta. Otit vastakkaisen kannan aiheeseen ja oletin sinun näin ollen puolustelevan myyjää, johon kerroin vastakkaisen näkökulman. Spare your life and you choose destruction of time over yourself | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)