Gary the pine 05.04.2015 11:25:53 | |
---|
Ja saahan niihin ihan vartavasten tehtyjä kumisia / muovisia peitetulppia, jolloinka se jää vielä vallan siistiksikin. Tulin, näin, paskoin housuun. |
Krice 05.04.2015 11:46:50 | |
---|
Gary the pine: Ja saahan niihin ihan vartavasten tehtyjä kumisia / muovisia peitetulppia, jolloinka se jää vielä vallan siistiksikin. Säätäminen on jotenkin tyhmää. Miksi samantien vaikka rakentaisi kokonaan kitaran? |
Snapo 05.04.2015 12:01:54 (muokattu 05.04.2015 12:02:38) | |
---|
Krice: Säätäminen on jotenkin tyhmää. Miksi samantien vaikka rakentaisi kokonaan kitaran? Eipä sitten mitään.. :D On tää kyllä vähän huvittavaa että oot tuommosta pientä tuunausta vastaan mutta silti jaksaa jatkuvasti vikistä yhessä jos toisessakin ketjussa että volapotikka on väärässä paikassa. Itselläni on sama ongelma mutta en anna tän häiritä vaan mielummin teen asialle jotain. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Joees 05.04.2015 12:45:51 | |
---|
Snapo: Eipä sitten mitään.. :D On tää kyllä vähän huvittavaa että oot tuommosta pientä tuunausta vastaan mutta silti jaksaa jatkuvasti vikistä yhessä jos toisessakin ketjussa että volapotikka on väärässä paikassa. Itselläni on sama ongelma mutta en anna tän häiritä vaan mielummin teen asialle jotain. Jos asialle tekis jotain niin sitten ei vois enää valittaa eikä sellainen nyt käy alkuunkaan. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
freakingenius 05.04.2015 12:50:21 | |
---|
Gary the pine: Ja saahan niihin ihan vartavasten tehtyjä kumisia / muovisia peitetulppia, jolloinka se jää vielä vallan siistiksikin. Mistä tollasia löytyy? Itellä vois olla joskus käyttöä. |
Mr. Speed 05.04.2015 12:50:47 | |
---|
freakingenius: Mistä tollasia löytyy? Itellä vois olla joskus käyttöä. Eikö olisi helpompaa vaan rakentaa koko kitara itse? |
Krice 05.04.2015 14:09:58 | |
---|
Toinen vaihtoehto olisi PGM80P, joka on myös huokeampi premium-malli. Tosin tonni indonesialaisesta kitarasta.. no, onko se sitten halpa? Tuossahan on volumepotikka oikeassa paikassa, mutta sitten taas huonojakin puolia eli liian samanlainen kuin perus-strato, huonot mikit ja varmaan aika paksu kaulakin, koska Gilbert pitää sellaisesta. http://www.thomann.de/fi/ibanez_pgm80p_nt_limited_edition.htm |
Mr. Speed 05.04.2015 14:43:18 | |
---|
Krice: Toinen vaihtoehto olisi PGM80P, joka on myös huokeampi premium-malli. Tosin tonni indonesialaisesta kitarasta.. no, onko se sitten halpa? Tuossahan on volumepotikka oikeassa paikassa, mutta sitten taas huonojakin puolia eli liian samanlainen kuin perus-strato, huonot mikit ja varmaan aika paksu kaulakin, koska Gilbert pitää sellaisesta. http://www.thomann.de/fi/ibanez_pgm80p_nt_limited_edition.htm Niin.. Sitten kun vaikka tilaisit Warmothilta, niin saisit about tonnilla made in USA kepin, johon voisit itse sijoituttaa volumepotikan mihin haluat. Samalla voisit tilata kitaran oikealla skaalalla, eikä siitäkään tarttisi sitten vinkua. |
s8na 05.04.2015 19:44:21 | |
---|
Jaha, gibsonilla on joskus ollu SG 61 reissue satin ruskeena. Tollanen pitäis nyt saada. |
Heroooh 06.04.2015 00:47:04 | |
---|
Teuffelin Tesla tänne heti kiitos:D Olen kuolannut jo pitkään nuita Tesloja mutta toisaalta customikin houkuttelisi... https://soundcloud.com/emil-selin |
Krice 06.04.2015 16:15:34 | |
---|
Mr. Speed: Sitten kun vaikka tilaisit Warmothilta, niin Miksi et tilaa itse jos pidät niin paljon Warmothista? Minä en tilaa, se ainakin tiedetään. |
Mr. Speed 06.04.2015 17:32:31 | |
---|
Krice: Miksi et tilaa itse jos pidät niin paljon Warmothista? Minä en tilaa, se ainakin tiedetään. En tilaa koska minulle kitaran modaaminen ei ole kynnyskysymys, enkä ulise kaikkialla siitä kuinka mikään valmistaja ei ole ohjannut jotain mallia juuri minulle. Yritän vain auttaa. Ymmärrän toki että on kivempaa vollottaa kotona M-netissä ja omassa blogissa kun et saa seksiä. |
Krice 06.04.2015 19:48:21 | |
---|
Mr. Speed: ja omassa blogissa kun et saa seksiä. En ymmärrä yhteyttä kitarakamoihin. Selittäisitkö vähän tuota kommenttiasi? |
Mr. Speed 06.04.2015 19:49:58 | |
---|
Krice: En ymmärrä yhteyttä kitarakamoihin. Selittäisitkö vähän tuota kommenttiasi? You know... Vähän sama juttu kuin kitaroiden kanssa. Eli neuvoja ei oteta vastaan eikä asialle suostuta itse tekemään mitään. Ulistaan vain ja odotetaan, että joku vastaisin sinun internetissä esittämään ulinaan. |
Krice 06.04.2015 23:42:53 | |
---|
Mr. Speed: Ulistaan vain ja odotetaan, että joku vastaisin sinun internetissä esittämään ulinaan. En tiedä mistä moinen väärinkäsitys. Minähän voin soittaa vaikka perunalla. Olen myös multi-instrumentalisti, en soita pelkästään kitaraa. Soittaminen on mukavaa, eikä minua haittaa (kovin paljon), että kitaroissa ei ole kovin paljon valinnanvaraa. |
Mr. Speed 06.04.2015 23:59:23 | |
---|
Krice: En tiedä mistä moinen väärinkäsitys. Ihan omasta vuosia kestäneestä vuodatuksestasi. |
Krice 07.04.2015 11:22:31 (muokattu 07.04.2015 11:23:22) | |
---|
Mr. Speed: Ihan omasta vuosia kestäneestä vuodatuksestasi. Mutta jos tuota asiaa ajattelee, niin sehän on juuri niinkuin väitän. Kitaroiden suunnittelu on yllättävän konservatiivista, poislukien täysin epäonnistuneet viritelmät, jotka sitten taas ovat soittimina vieläkin huonompia kuin "perinteiset" mallit. Volume-potikan sijainti on yksi näistä asioista, jotka suunnitellaan usein vain sen perusteella, että siihen ylettää soittamisen aikana, vaikka volume-swellit on suhteellisen harvinainen tyylikeino. Toisaalta volumepotikan läheistä sijaintia kieliin nähden näkee useimmiten strato-tyylisissä kitaroissa, koska sekin on perinteinen ratkaisu. Esimerkiksi sen sijaan, että tehtäisiin oikeasti erilaisia vaihtoehtoja ergonomian kannalta soitinvalmistajat tekevät käytännössä samanlaisia kitaroita eri materiaaleilla ja väreillä. Kyllä siinä minusta ohitetaan tietynlainen mahdollisuus tavoittaa ne soittajat, jotka haluavat jotakin muuta. |
Laulava Kylätohtori 07.04.2015 11:27:39 | |
---|
Krice: Mutta jos tuota asiaa ajattelee, niin sehän on juuri niinkuin väitän. Kitaroiden suunnittelu on yllättävän konservatiivista, poislukien täysin epäonnistuneet viritelmät, jotka sitten taas ovat soittimina vieläkin huonompia kuin "perinteiset" mallit. Volume-potikan sijainti on yksi näistä asioista, jotka suunnitellaan usein vain sen perusteella, että siihen ylettää soittamisen aikana, vaikka volume-swellit on suhteellisen harvinainen tyylikeino. Toisaalta volumepotikan läheistä sijaintia kieliin nähden näkee useimmiten strato-tyylisissä kitaroissa, koska sekin on perinteinen ratkaisu. Esimerkiksi sen sijaan, että tehtäisiin oikeasti erilaisia vaihtoehtoja ergonomia kannalta soitinvalmistajat tekevät käytännössä samanlaisia kitaroita eri materiaaleilla ja väreillä. Kyllä siinä minusta ohitetaan tietynlainen mahdollisuus tavoittaa ne soittajat, jotka haluavat jotakin muuta. Ei millään pahalla, mutta on aika rasittavaa, että uliset täällä vuodesta toiseen, miten suuret valmistajat eivät suostu tekemään customia juuri sinun specseilläsi vain ajatuksiasi lukemalla. Eli uliset ja uliset sihen asti, että joku ymmärtää tehdä juuri sinulle mieleisen kitaran. Kyllä nyt jo kannattaisi tehdä sille asiale jotain tai lopettaa tuo valittaminen. Ja millä perusteella väität, että tälle Krice Customille olisi niin suuret markkinat, että sellaisia kannattaisi massatuotannolla valmistaa? Oletko tehnyt jotain markkinointitutkimusta? Ja toiseksi. Kyllä sitä volumea käytetään aika paljon muuhunkin kuin volume swelleihin. Valtavat määrät soittajia käytävät sitä koko ajan soitossaan särön määrän ja soundin säätämiseen... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Krice 07.04.2015 11:30:07 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ei millään pahalla, mutta on aika rasittavaa, että uliset täällä Minusta on epäystävällistä sanoa toisen käyttäjän kirjoituksia ulinaksi. Sietäisit hävetä, mutta ilmeisesti sinulle ei ole opetettu käytöstapoja. |
Laulava Kylätohtori 07.04.2015 11:34:38 | |
---|
Krice: Minusta on epäystävällistä sanoa toisen käyttäjän kirjoituksia ulinaksi. Sietäisit hävetä, mutta ilmeisesti sinulle ei ole opetettu käytöstapoja. Yhtä epäystävällistä on pitää tuollaista jatkuvaa valitusta asiasta, joka olisi helppoa ja halpaa korjata - tai oikeastaan ilmaista. Miksi et itse vaihda sitä volumen paikkaa? Tai hanki jäykempää potikkaa? Tai pistä jotain kumirinkulaa sinne hatun alle tuomaan kitkaa? Tai hanki kitaraa, jossa tuota ongelmaa ei ole? Tai tee jotain muuta tuolle ongelmalle? Sehän on kuitenkin helposti ratkaistavissa? Believe what you want, it doesn't mean you're right... |