Aihe: Kaikki mitä olet halunnut tietää efektilaudasta=pedalboardista
1 2 3 4 521 22 23 24 25128 129 130 131 132
Reddie
20.03.2005 18:29:16 (muokattu 20.03.2005 18:29:30)
Minkämerkkinen on tuo muuntajan haaroituspiuha? En ole itse onnistunut löytämään tuollaista 'kulmaplugi'-mallia. Mulla on niitä ibanezin haaroituspiuhoja, mutta ne vie ihna törkeesti tilaa, kun ovat niin pitkiä. Mistä löysit (=ostit) omasi?

Se on toi useaan otteeseen kehuttu Visual Soundsin jakopiuha. Löytyy mm. Musamaailmasta http://www.musamaailma.fi
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
Joel Harald
26.03.2005 15:54:03
Tästä on varmaa juttua ollukkin täällä mutta kysympä nyt taas. Eli häviääkö soundista paljon jos pedaalilautaan vetää efektiloopistakin piuhat? Oletetaan tietysti että käytän vaikka neutrikkeja ja cordialia piuhoissa ni ei piuhojen laadusta oo kyse. Pikaisesti laskettuna johtoakin tulee hyvin monta metriä. Mitenkäs jos vahvistimen ja laudan väliset piuhat korvaa tuollaisella moninapakaapelilla. Onko signaalikato liian suuri verrattuna normaaliin instrumenttipiuhaan?
Turpa kii tai tuun teille soittaa.
Reddie
26.03.2005 16:09:41
Tästä on varmaa juttua ollukkin täällä mutta kysympä nyt taas. Eli häviääkö soundista paljon jos pedaalilautaan vetää efektiloopistakin piuhat? Oletetaan tietysti että käytän vaikka neutrikkeja ja cordialia piuhoissa ni ei piuhojen laadusta oo kyse. Pikaisesti laskettuna johtoakin tulee hyvin monta metriä. Mitenkäs jos vahvistimen ja laudan väliset piuhat korvaa tuollaisella moninapakaapelilla. Onko signaalikato liian suuri verrattuna normaaliin instrumenttipiuhaan?

No meikäläinen ei oo tossa omassa laudassa huomannut minkäänlaista signaalikatoa. Ja siis efektilooppihan on ns. "luonnollinen toimenpide". Sen hyöty ajaa mun mielestä jonkun pienen signaalikadon edelle. Tää nyt sit taas riippu täysin käyttäjästä. Ja tosta moniparikaapelista on pikemminkin enemmän hyötyä. Ainakin meikäläisellä äänenlaatu parani. Tai siis lähinnä hurinat katos. Katos ku tossa mun moniparikaapeliviritelmässä on periaatteessa triplasuojaus. 1. suojaus tulee siitä että koko moniparikaapeli on kääritty suojauksen sisään, jonka sitten kolvasin ykköspiuhan maahan. Sitten jokaisessa parissa on oma suojauksensa, jonka lisäksi jokaisessa parissa on se toinen "turha" signaalia vievä johto, jonka kolvasin kanssa maahan.
Adam & Santtu
The Vairus
goose
27.03.2005 19:33:20
Nyt on lopulta käytännöllisyyskin saatu mukaan viritykseen, kun vähän aikaa tuli kittuuteltua huonosti sijoitetuilla polkimilla.

http://system7.tky.hut.fi/~kokkola/pedalboard/
Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa..
barnabas
06.04.2005 18:58:40
Nyt on lopulta käytännöllisyyskin saatu mukaan viritykseen, kun vähän aikaa tuli kittuuteltua huonosti sijoitetuilla polkimilla.

http://system7.tky.hut.fi/~kokkola/pedalboard/

ei näyttäis toimivan tuo linkki
Hyvin menee.
goose
07.04.2005 00:24:08
ei näyttäis toimivan tuo linkki

Serveri on tämän viikon huollossa. Toimii toivottavasti jo viikonloppuna.
BuzBuz
11.04.2005 14:28:18

En tiedä onko tästä ollut jo puhetta ketjussa kun en täysin kokonaan sitä "jaksanut" lukea. Mutta onko jotain tiettyä suositeltavaa maksimia piuhamäärälle (m) jota on järkeä käyttää pedaalilaudan ja vahvistimen välillä. Käsittäen siis kaiken johdon aina ekasta efektistä efektiluupin paluuseen. Sellainen max. määrä mikä ei vielä kovin huomattavasti singaalia syö.

Toiseksi miten esimerkiksi SD:n Pickup-booster (SFX-01) toimisi laudan ensimmäisenä? Kestäisikö singaali silloin pitempään ja suureman piuha/efektimäärän?
Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään.
Reddie
11.04.2005 15:28:25
En tiedä onko tästä ollut jo puhetta ketjussa kun en täysin kokonaan sitä "jaksanut" lukea. Mutta onko jotain tiettyä suositeltavaa maksimia piuhamäärälle (m) jota on järkeä käyttää pedaalilaudan ja vahvistimen välillä. Käsittäen siis kaiken johdon aina ekasta efektistä efektiluupin paluuseen. Sellainen max. määrä mikä ei vielä kovin huomattavasti singaalia syö.

No ei tommosta tiukkaa maksimimäärää ole. Tärkeintä on että käytät korkealuokkaista piuhaa ja korkealuokkaisia plugeja. Kustannuksetkin pysyy oikein kivasti kurissa kun teet johdot itse. Mun oman laudan sisällä ja laudan ja vahvarin välissä on johtoa n. 27m ja itse en ainakaan huomaa mitään signaalikatoa.

Niin ja siis tietenkin käytettävät pedaalit vaikuttavat hyvin paljon (onko true-bypass vai ei, onko halpistuotanto vai ei, jne.).
Adam & Santtu
The Vairus
BuzBuz
11.04.2005 16:07:38

Tärkeintä on että käytät korkealuokkaista piuhaa ja korkealuokkaisia plugeja. Kustannuksetkin pysyy oikein kivasti kurissa kun teet johdot itse.

Heh, mun kolvaamista johdoista tuskin tulee mitään kovin korkealuokkaista :)

Niin, eli olisiko ehdottaa jotain tiettyä n. 4m-6m pitkää valmispiuhaa joka olisi tarpeaksi laadukasta mutta silti järkevähintaista?
Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään.
karbo
11.04.2005 19:23:48
Katselin tuossa thomannin sivuja ja silmiin pisti tuo zoomin PFX9003, mitä mieltä olette härpäkkeestä? sopisiko ensimmäiseksi multiefektksi, tuntuu tuossa muutakin olevan kuten rumpukone sun muut :D Vai onko täysin susi koko vehje?

http://www.thomann.de/thoiw3_zoom_p … n=018749e1d3409415629c007b6071ed25i
Ahneella on paskanen loppu...
Reddie
11.04.2005 21:19:53 (muokattu 11.04.2005 21:21:33)
Heh, mun kolvaamista johdoista tuskin tulee mitään kovin korkealuokkaista :)

Niin, eli olisiko ehdottaa jotain tiettyä n. 4m-6m pitkää valmispiuhaa joka olisi tarpeaksi laadukasta mutta silti järkevähintaista?

Noin mäkin ajattelin, mutta kyllä se vaan niin on että vaikka olisi aika poropeukalo (ja vaikka pari ekaa plugia menisi harjoittelun piikkiin) niin lopputulos tuppaa silti olemaan parempi ku on kattellu noita valmispiuhoja.

Mutta valmiina ostaisin samoja piuhoja mitkä on samoista osista mitä itse kyhäilen kasaan eli pitkiksi johdoiksi Cordialin piuhoja. Niissä on (yllättäen) Cordialin johdot ja Neutrikin plugit noin pääsääntöisesti. Pieniin johtoihin sitten George L.:ää, mutta tässä täytyy todeta että meikäläisen tietämys ei riitä siihen että tekeekö George L. valmiina piuhoja vai ei... Nimittäin George L:n piuhojen idea on siinä että plugeja ei kolvata kiinni vaan ne ruuvataan kiinni. Näitä suosittelisin joka tapauksessa käyttämään, koska jos näitä piuhoja ei osaa ruuvata kasaan niin sit pikaisesti aivoja kuvauttamaan jotta saadaan vika kuntoon. :)

George L:ää oon tavannut Helsingissä Kitarapajalla ja noita Cordialeja ainakin Espoon Mankkaalla Noretronissa.

http://www.kitarapaja.com
http://www.noretron.fi
Adam & Santtu
The Vairus
Reddie
11.04.2005 21:24:02
Katselin tuossa thomannin sivuja ja silmiin pisti tuo zoomin PFX9003, mitä mieltä olette härpäkkeestä? sopisiko ensimmäiseksi multiefektksi, tuntuu tuossa muutakin olevan kuten rumpukone sun muut :D Vai onko täysin susi koko vehje?

http://www.thomann.de/thoiw3_zoom_p … n=018749e1d3409415629c007b6071ed25i

Kokeilematta voisin sanoa että Zoomi on tupannut olemaan näissä asioissa aina vähän.. No.. Huono. Tosin nykyään uudemmilla, kalliimmilla tuotteilla ollaan ilm. menty parempaan päin? Viisaammat valaiskoot enemmän. Jos tommosta pikkupelia haluat niin tota Korgin Pandoraboksia on muutama vähän kehaissut: http://www.thomann.de/thoiw3_tonewo … n=8920fce60344a8d367a3fb9395dc8df4. Hinta on tosin kalliimpi.
Adam & Santtu
The Vairus
heikkiha
11.04.2005 22:47:07

eiku tässä vaan tiedustelen että onko tuo etolassa saatavilla oleva tesan tarranauha mistään kotoisin? tuntui aika kalliilta... 60 cm 5.50€. Ja onko mitään tietoa että mistä muualta kuin tarjoustalosta (on nimittäin aika tehokkaasti loppunut jokaisesta) saisi noita pedaalilaudaksi sopivia suht isoja laukkuja?
Aina ei voi voittaa
Reddie
12.04.2005 02:24:03
Ootkos Hese tuolta Suomenojan Tarjoustalosta käyny kattomasta? Siitä helvatan isosta siitä Bilteman vierestä?
Adam & Santtu
The Vairus
goose
12.04.2005 09:54:30
Ja sitten ostat samalla sieltä Biltemasta ne tarranauhat. Löytyy kahta kokoa. Kapeeta ja leveetä. Eikä maksanu paljoa.
Fortune
12.04.2005 11:23:04
Ja sitten ostat samalla sieltä Biltemasta ne tarranauhat. Löytyy kahta kokoa. Kapeeta ja leveetä. Eikä maksanu paljoa.

Tai sitten jostakin kumitarvike- tms. liikkeestä, joista sitä saa metritavarana, kumpaakin puolta erikseen.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Tomtom
13.04.2005 09:50:22
Ootkos Hese tuolta Suomenojan Tarjoustalosta käyny kattomasta? Siitä helvatan isosta siitä Bilteman vierestä?

Eipä olluna ainakaan noin kuukausi sitten. Etsiskelin ite sitä "sankarihevimallia" eli pitkää versiota. Seuraavaksi katsannossa Kuninkaalan Hong Kong...
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
heikkiha
13.04.2005 10:43:27

joo ei kyllä löytynyt tarjoustalosta... oli sieltäkin loppunut. tulee ehkä joskus kesän lopussa tai syksyn alussa. no mielummin venaan kesän yli kun alan ostamaan mitään 150 € maksavaa laukkua ja sitä pistämään remonttiin. kyllä noille pedaaleille pitäis joku keissi saada ku noiden kuljetus ja kasaaminen on yli rasittavaa...
Aina ei voi voittaa
Tomtom
13.04.2005 11:14:05
Mulla on käytössä kirppikseltä ostettu matkalaukku, hinta tingattuna 5€. Toimii loistavasti vaikka on hieman karskin näköinen.

Samaan syssyyn menee kaikki piuhat, varaputket, työkalut, tyyny, makuupussi, uusin Tekniikan maailma ja pullo ***jalua. Komioitahan nuo oikeat pedaalicaset ovat, mutta aina ei mahdu edes piuhat samaan boksiin.
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
Fide
13.04.2005 12:22:55

Mulla on käytössä kirppikseltä ostettu matkalaukku,

Aah... sielunveli =) Ihan pakko mainostaa omaansa uudestaan...

http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Fide
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)