Aihe: Suhr Guitars boikottiin - Epic Fails -
1 2 3 4 521 22 23 24 25 26
Laulava Kylätohtori
23.10.2014 16:12:14
JaaGeRMaisTeR: Luulisi kolahtavan. Onhan nuo sentään tilaajan mielentuotoksilla tehty.

On tässä sellainenkin ajatus käynyt mielessä, että jos tuunaisi tuota Tokaita vähäsen. Esim. punainen nitrolakka pintaan, kunnon teräsblokki ja sähköt uusiksi. Varmaan nauhatkin pitäisi jossain kohtaa vaihtaa.

Lollarin mikkejä meinasin tuossa Tokaissa kokeilla, mutta en taida jaksaa alkaa säätämään. Mahtaako se siitä sen paremmaksi tulla. Vähän alkaa usko loppumaan. Olisihan se mielenkiintoinen testi, jos vaan aikaa olisi enemmän. Vähäistä soittoaikaa ei jaksaisi käyttää pelkkiin testeihin...

Suuresti ihmettelen jollei sellainen kitara ole juuri se oikea. Itse ainakin lähtisin tekemään kitaraa joka on ja pysyy talossa. Vaikka vaatteetkin myy ennemmin päältään kuin luopuu kitarastaan. Siksi olen ihmetellyt ja ihmettelen vieläkin, kun porukka myy tai vaihtaa customeitaan. Eikö siinä ole kadonnut sitten idea tilata kitara vain itselleen.

Totta kyllä tuo. Customin ideahan on kai se, että se tehdään omilla spekseillä itselle mieluisaksi. Eihän siinä järkeä ole, että sellainen pistetään torilla saman tien eteenpäin. Mutta tarvitseeko tässä mitään järkeä ollakaan, jos lompakko vaan kestää... :)

Toisaalta miksipä sitä customia ostamaan, jos löytyy valmiiksi oikeanlainen kitara. Iso raha investoida ja tarkkaan pitää harkita mistä tykkää. Joskus joku fiksu letkautus esim. Saarni bodysta saattaa kantaa idean vielä pitemmälle ja kamppeesta tulee ehkä parempi kuin alkuperäinen idea oli.

Miksi tuossa on ehkä-sana? Sanotan, ettei viisaus löydy netistä, mutta löytyihän se. Tiedä, mitä lie vanhaa navetan seinää olisit kitaraasi pistänyt, ellei joku viisas olisi tarkkaan ja huolella, alusta loppuun, selittänyt, miksi kannattaa käyttää juuri saarnia (jep, se on saarnia, ei saarnea)...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
JaaGeRMaisTeR
23.10.2014 17:11:03
Laulava Kylätohtori: On tässä sellainenkin ajatus käynyt mielessä, että jos tuunaisi tuota Tokaita vähäsen. Esim. punainen nitrolakka pintaan, kunnon teräsblokki ja sähköt uusiksi. Varmaan nauhatkin pitäisi jossain kohtaa vaihtaa.

Lollarin mikkejä meinasin tuossa Tokaissa kokeilla, mutta en taida jaksaa alkaa säätämään. Mahtaako se siitä sen paremmaksi tulla. Vähän alkaa usko loppumaan. Olisihan se mielenkiintoinen testi, jos vaan aikaa olisi enemmän. Vähäistä soittoaikaa ei jaksaisi käyttää pelkkiin testeihin...

Kyllä tuunailu ihan jees on. Vaihda vain mikit ja kuulostele kuin käy. Voi tulla parempi kuin aiemmin.

Totta kyllä tuo. Customin ideahan on kai se, että se tehdään omilla spekseillä itselle mieluisaksi. Eihän siinä järkeä ole, että sellainen pistetään torilla saman tien eteenpäin. Mutta tarvitseeko tässä mitään järkeä ollakaan, jos lompakko vaan kestää... :)

Ei käsitä siltikkään nuiden kauppaamista vaikka olisi lompakossa turhaakin rahaa liiaksikin.

Miksi tuossa on ehkä-sana? Sanotan, ettei viisaus löydy netistä, mutta löytyihän se. Tiedä, mitä lie vanhaa navetan seinää olisit kitaraasi pistänyt, ellei joku viisas olisi tarkkaan ja huolella, alusta loppuun, selittänyt, miksi kannattaa käyttää juuri saarnia (jep, se on saarnia, ei saarnea)...

Vaahteraa tai leppää olisi muuten ollut. Saarni sai tekiän tuen niin vahvasti, että siihen päädyttiin. Ootas jos pääsen liittymään "Tohtorille custom gas" ryhmään. Joudut testaamaan tuon kitaran johon pääsit valitsemaan materiaaleja.
hallu
23.10.2014 18:04:20
JaaGeRMaisTeR: Luulisi kolahtavan. Onhan nuo sentään tilaajan mielentuotoksilla tehty. Suuresti ihmettelen jollei sellainen kitara ole juuri se oikea.

Juuri tämä on itselläni se syy, miksi pitäydyn standardikitaroissa. En nimittäin pidä itseäni millään tavalla pätevänä suunnittelemaan kitaraa. Ainoa tapa jolla voin saada hyvän kita ran, on löytää sellainen valmiina, kuska tunnistan itselleni mieleisen kitaran sellaisen tavatessa, mutta en osaa mielikuvitella semmoista. Siksi luotan liukuhihnakitaroihin, koska kitara joka on hyvä useimmille, on hyvä myös minulle.
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
Gabe
23.10.2014 22:58:31
Laulava Kylätohtori: En näe yhtään syytä, eikä kukaan muukaan ole sellaisia esittänyt, että miksi pitäisi vain "pärjätä" jonkun kanssa, jos on mahdollista ostaa se unelmien kitara. Siitä saa kuitenkin helposti irti enemmän kuin mistään muusta, mitä sillä samalla rahalla voi ostaa. Koko pärjäys-ajatus on minusta kovasti ihmeellinen.

Siinä oli plussan arvoinen pätkä. :) Joillekin tuntuu olevan jotenkin uskomaton ajatus että joku käyttää 3k sähkökitaraan, en puhu nyt mnetin väestä vaan tällaiseen olen törmännyt tuttujen kanssa. Just puhuttiin serkun kanssa puhelimessa ja se(kin) kovasti motkotti miten joku pistää noin paljon rahaa puun palaan ja miten hän kyllä pärjää ihan stankku Fenderillä jne. En yhtään ymmärrä tätä pakkoa pärjätä, kyllä minä ainakin ostan juuri sellaista kuin haluan.

Itse olen huomannut, että kitaroissa pitää olla jokin outo "mojo-tekijä" kohdallaan, ennen kuin se "tuntuu omalta". Se ei välttämättä riitä, että kaula on hyvä jne, vaan siinä pitää sen lisäksi olla vielä jokin juttu, ennen kuin se voi olla pitopeli. Se on varmasti juurikin tuo inspirointi-juttu, josta Vladi puhui. Jos ei sinänsä hyvä kitara inspiroi, niin aika nopeasti sen matka jatkuu torin kautta kohti uusia seikkailuja.

Itseäni "pelottaisi" näissä customeissa, että jos maksan siitä tuhansia ja odotan sitä kuukausia, niin mitä sitten, jos siitä puuttuukin se mojo-tekijä, eikä se kolahdakaan täysillä, ei olekaan se 'true soulmate'....

Tämäkin on täyttä asiaa eikä mitenkään vähäpätöinen seikka. Toisaalta kun itse saa päättää ihan kaikesta mistä haluaa niin sitä mojokerrointakin saa helposti nostettua, ainakin minusta tällaisissa tilaajalle henkilökohtaisesti räätälöidyissä instrumenteissa on aina mojokerroin kohdillaan. :) Noh, kohta nähdään onko Mojossa mojoa. :D
VIPMetal
23.10.2014 23:17:00

Gabe: Siinä oli plussan arvoinen pätkä. :) Joillekin tuntuu olevan jotenkin uskomaton ajatus että joku käyttää 3k sähkökitaraan, en puhu nyt mnetin väestä vaan tällaiseen olen törmännyt tuttujen kanssa. Just puhuttiin serkun kanssa puhelimessa ja se(kin) kovasti motkotti miten joku pistää noin paljon rahaa puun palaan ja miten hän kyllä pärjää ihan stankku Fenderillä jne. En yhtään ymmärrä tätä pakkoa pärjätä, kyllä minä ainakin ostan juuri sellaista kuin haluan.

Se on se kateus.
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
JaaGeRMaisTeR
23.10.2014 23:31:23
VIPMetal: Se on se kateus.

Ei se aina ole kateuttakaan. Esim. Itsekkin olen parikin kertaa kyseenalaistanut Gaben valintaa tilata juuri tuo mojo. Enkä omastamielestä tunne kateutta. Ajattelen asian vain hieman erinlain. Jokainen tekee miten parhaaksi näkee. Ehkä nuo vahvistaa myös tilaajan päätöstä, kun joutuu vastaamaan kysymyksiin.
Gabe
23.10.2014 23:34:04 (muokattu 23.10.2014 23:37:21)

Varmaankin näin. Vaikka en pääse sisälle tuohon ajatusmaailmaan että jos ei itsellä ole niin ei toisellakaan saisi olla. Ja jos itse vähistä roposistaan säästää kituuttaa vielä. :)

JaaGeRMaisTeR: Ei se aina ole kateuttakaan. Esim. Itsekkin olen parikin kertaa kyseenalaistanut Gaben valintaa tilata juuri tuo mojo. Enkä omastamielestä tunne kateutta. Ajattelen asian vain hieman erinlain. Jokainen tekee miten parhaaksi näkee. Ehkä nuo vahvistaa myös tilaajan päätöstä, kun joutuu vastaamaan kysymyksiin.

Meidän keskustelut pysyvät kuitenkin mukavina ja asiallisina puolin ja toisin vaikka monesti eri mieltä ollaankin. :) Kyllä erilaisia mielipiteitä saa ja pitääkin olla, kunhan vain kunnioitus vastapuolta kohtaan säilyy eikä toista lytätä.
markkuilari
24.10.2014 00:51:03

Ei kaikki ole automaattisesti kateutta. Jos naapurisi kerrostalossa ostaa Pääsiäisenä ajettavan ruohonleikkurin rairuohoaan varten, tai kun sukulaises pukeutuu naiseksi, niin onko kaikki sitä ihmettelevät kateellisia? Ihmisillä sattuu vain olemaan erilaisia intressejä elämässä, jota muut ei vain ymmärrä.

Anteeksi OT

Oli muuten todella hieno tuo "keittiönpöytä" Suhr (vain floikka uupui)
KUNU
24.10.2014 02:15:59
markkuilari:
Oli muuten todella hieno tuo "keittiönpöytä" Suhr (vain floikka uupui)

Hinta oli muistaakseni 15000 dollaria tuolla "The One" kepillä. Olihan tuossa tuo 510 Gotoh tallana ja lukittuvat virittimet joten kelluva tallahan se on ja äärimmäisen hytvun toimiva semmonen.
Suhr=Ongelma
JaaGeRMaisTeR
24.10.2014 08:25:42
Gabe: Varmaankin näin. Vaikka en pääse sisälle tuohon ajatusmaailmaan että jos ei itsellä ole niin ei toisellakaan saisi olla. Ja jos itse vähistä roposistaan säästää kituuttaa vielä. :)

Varmasti sama toisin päin. Pääse kiinni ajatukseen miksi maksaa paljon, jos halvemmallakin saa. Miksei laita säästöön tai osta uutta autoa yms yms.. Jokaisella ne omat mielipiteensä mitä pitäisi tehdä.

Meidän keskustelut pysyvät kuitenkin mukavina ja asiallisina puolin ja toisin vaikka monesti eri mieltä ollaankin. :) Kyllä erilaisia mielipiteitä saa ja pitääkin olla, kunhan vain kunnioitus vastapuolta kohtaan säilyy eikä toista lytätä.

Eipä ole kertaakaan tarvinut huutamaam alkaa :) Totta turiset. Kyllä jokaisella saa omat mielipiteensä olla.
Laulava Kylätohtori
24.10.2014 08:54:23 (muokattu 24.10.2014 08:57:07)
JaaGeRMaisTeR: Varmasti sama toisin päin. Pääse kiinni ajatukseen miksi maksaa paljon, jos halvemmallakin saa. Miksei laita säästöön tai osta uutta autoa yms yms.. Jokaisella ne omat mielipiteensä mitä pitäisi tehdä.

Se on kyllä hassua, että pistetään 40000 autoon, jonka arvo on kolmen vuoden päästä about alle 30000 ja sitten ihmetellään, että miten joku voi laittaa kitaraan 3000, kun siinähän häviää myyntitilanteessakin ainakin tonnin, kun se on custom jne... Eikä kukaan tule koskaan ihmettelemään, että miksi ostit 40000 auton, kun 4000 autollakin pärjää ihan hyvin...

Itse ajelen 4000 autolla mielelläni ja jos totta puhutaan, niin mahtaako noiden kahden auton arvo olla yhteensäkään 4000. Ovat sopivan huolettomia. Jos tulee isoa remppaa, niin auto vaan romuttamolle ja uutta tilalle. Ja jos lapset kohtelee kaltoin, niin mitä väliä. Vähän sama se on ollut Tokain kanssa. Jos kännipäissän lavalla vähän kolhasee, niin keppi on vaan entistä mojokkaampi ja yhteisessä tarinassa on yksi uusi luku lisää...

Eipä ole kertaakaan tarvinut huutamaam alkaa :) Totta turiset. Kyllä jokaisella saa omat mielipiteensä olla.

Totta, jokainen tekee, niin kuin itse parhaaksi näkee. Toisten valintoja voi toki ihmetellä, mutta raja menee siinä, että toisen valintoja aletaan arvostelemaan, tuomitsemaan vääriksi tai aletaan esittämään sitä omaa näkemystä ainoana oikeana...
kekkuliheikki
24.10.2014 09:52:57
Mulla on oltava aina yksi 'superstrato' jolla soitetaan sivistyneesti.

Muita stratoja saakin sitten hakata.
En allekirjoita.
pappasfin
24.10.2014 10:25:14 (muokattu 24.10.2014 10:36:48)
Jokaisella on oma tapansa laittaa rahaa erillaisiin vehkeisiin olipa kyse sitten kitarakamoista, autoista, veneistä jne.

Pääasia, että kokee itse saaneensa silla rahalla sellaista tavaraa mistä tykkää ja mistä on hyöytyä.

On hienoa, että osa hankkii itselleen käsityönä tehdyn hienon ja arvokkaan kitaran, onhan ne hemmetin hienoja soittimia joka suhteessa.

Itekin mietin Ruokankaan Mojo Kingin hankintaa ja miltei ostin sellaisen mutta kipukynnys rahan suhteen meni yli ja koin, että onko tuo sen arvoista, että kannattaa tai saan siitä irti niin paljon kuin haluan. Välissä kun olisi pitänyt antaa JSM100 Scofieldin signature hintaan mikä sitten oli syy etten kauppoja tehnyt vaikka kuinka kutkutti tuo Mojo King, jäi siis edelleen vielä tilauskäsityönä tehty peli hankkimatta.

Täällä oli myös hyvä pointti siitä, että kun jo valmiiksi jonkin valmistajan mallistosta löytyy erittäin laadukkaita kitaroita niin ei välttämättä ole tarvetta sitten tilauskäsityönä hankittuun kitaraan, hyviä esimerkkejä ovat esim. juurikin Ibanezin Scofieldin signature tai vaikkapa Ibanezin JEM 7v7, Ibanezin AT100 CLSB jne.

Jos saa jo ns. vakiomallistosta erinomaisia kitaroita niin tarve tilauskäsitöinä tehtävälle kitaralle ei ole niin suuri.

On kyllä hemmetin hienoa, että osa tilaa käsitöinä tehtyjä kitaroita omilla speceillään, on ne vaan hienoja pelejä ja toki mullekin kelpaisi, ehkä joskus sellaisen vielä hankin tai sitten en :D

Jos jollain on hemmetin hienoja kamoja niin ei niistä edes tarvi tai kannata olla kateellinen, asian ydin on siinä, että kateudella ei voita mitään ja se vie sen vähäisenkin ilon mitä omista kamoista vois saada. Kateus on ihan syvältä ;D
Ylipäätään kannattaa ottaa ilo irti niistä asioista mitä itellä on eikä katella aina mitä muilla on, toki muista voi ottaa oppia jos sellaista on saatavilla ja kehittää omia taitoja ja viedä asiaansa eteenpäin mutta kateudella ei saa tappaa itsestään iloa tai pilata toisten iloa ;D
PappaSFin
VIPMetal
24.10.2014 10:31:13

KUNU: Hinta oli muistaakseni 15000 dollaria tuolla "The One" kepillä. Olihan tuossa tuo 510 Gotoh tallana ja lukittuvat virittimet joten kelluva tallahan se on ja äärimmäisen hytvun toimiva semmonen.

Se on kivempi kun on satulassa lukot, niin menee kauemmin kieltenvaihtoon. ;)
VIPMetal
24.10.2014 10:34:24

markkuilari: Ei kaikki ole automaattisesti kateutta. Jos naapurisi kerrostalossa ostaa Pääsiäisenä ajettavan ruohonleikkurin rairuohoaan varten, tai kun sukulaises pukeutuu naiseksi, niin onko kaikki sitä ihmettelevät kateellisia?

No joo, mutta jos kitaraa soittava serkku pärjää amerikan fenderillä, niin haiskahtaa pahasti kateudelle. Varsinkin jos on ihmettelemässä miksei toinen halua soitella halvoilla kitaroilla...
Laulava Kylätohtori
24.10.2014 10:37:32
JaaGeRMaisTeR: Kyllä tuunailu ihan jees on. Vaihda vain mikit ja kuulostele kuin käy. Voi tulla parempi kuin aiemmin...

Tässä jo vähän katselin punaisia pleksejä Tokaihin, mutta alan tulla katumapäälle.

Voi tulla parempi

Näin se on, mutta mitä sitten, jos pistän 500 lakkaukseen ym. ja siitä perkelestä tuleekin huonompi? Mitä jos se ei enää miellytäkään yhtä paljon kuin ennen? Mikit voi sentään aina vaihtaa takaisin, mutta lakkausta ei saa enää tekemättömäksi. Mitä jos sen soundin salaisuus onkin juuri paksussa polylakassa ja tinablokissa?

Ja ennen kaikkea, miksi ihmeessä tuota edes pitäisi alkaa modaamaan? Onhan se jo lähettänyt kaikki muut kitarat torille, eikö se riitä jo todistamaan, että se riittävän hyvä tuollaisenaan. Ei ole taas helppoa tämäkään - eikä kyllä ole järkeäkään... ;)
VIPMetal
24.10.2014 10:39:36

Laulava Kylätohtori:

Ja ennen kaikkea, miksi ihmeessä tuota edes pitäisi alkaa modaamaan? Onhan se jo lähettänyt kaikki muut kitarat torille, eikö se riitä jo todistamaan, että se riittävän hyvä tuollaisenaan. Ei ole taas helppoa tämäkään - eikä kyllä ole järkeäkään... ;)

Älä modaa. Se on hyvä.
Laulava Kylätohtori
24.10.2014 10:40:24
VIPMetal: No joo, mutta jos kitaraa soittava serkku pärjää amerikan fenderillä, niin haiskahtaa pahasti kateudelle. Varsinkin jos on ihmettelemässä miksei toinen halua soitella halvoilla kitaroilla...

Jep, tuo pärjääminen viittaa kovasti siihen, ettei kuitenkaan olla tyytyväisiä, haluttaisiin vähän parempaa, mutta nykyiselläkin pärjätään...
Gabe
24.10.2014 10:41:54 (muokattu 24.10.2014 10:47:49)
JaaGeRMaisTeR: Varmasti sama toisin päin. Pääse kiinni ajatukseen miksi maksaa paljon, jos halvemmallakin saa. Miksei laita säästöön tai osta uutta autoa yms yms.. Jokaisella ne omat mielipiteensä mitä pitäisi tehdä.

Tässäpä kiteytyikin se olennainen ero. :) Ensimmäinen kysymys kaikilla kyseenalaistajilla on ollut tuo "Miksi ostaa noin kallis kun halpojakin on tarjolla?". Minulla itselläni taas ei ollut tämän hankinnan kanssa edes mielessä että pitäisi saada hyvää hinta-laatusuhdetta vaan ihan vain parasta mahdollista laatua. Tein wordilla listan kaikesta siitä mitä tältä kitaralta haluan, lähetin sen Juhalle ja kysyin kuinka ison kasan euroja se tarvitsee. Rahaa on tästäkin huolimatta mennyt säästöön eikä uudelle autollekaan ole enää tarvetta niin miksipä ei sitten laittaisi tämmöistä?

Jep. :) Eihän tässä maailmassa kaikkea tarvitse allekirjoittaa. Kunhan vain ei toista loukkaa ja pystyy keskustelemaan asiallisesti niin kyllähän eri näkökulmistakin on hauska keskustella.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Laulava Kylätohtori: Se on kyllä hassua, että pistetään 40000 autoon, jonka arvo on kolmen vuoden päästä about alle 30000 ja sitten ihmetellään, että miten joku voi laittaa kitaraan 3000, kun siinähän häviää myyntitilanteessakin ainakin tonnin, kun se on custom jne... Eikä kukaan tule koskaan ihmettelemään, että miksi ostit 40000 auton, kun 4000 autollakin pärjää ihan hyvin...

Itse ajelen 4000 autolla mielelläni ja jos totta puhutaan, niin mahtaako noiden kahden auton arvo olla yhteensäkään 4000. Ovat sopivan huolettomia. Jos tulee isoa remppaa, niin auto vaan romuttamolle ja uutta tilalle. Ja jos lapset kohtelee kaltoin, niin mitä väliä. Vähän sama se on ollut Tokain kanssa. Jos kännipäissän lavalla vähän kolhasee, niin keppi on vaan entistä mojokkaampi ja yhteisessä tarinassa on yksi uusi luku lisää...

Älä muuta sano. :D Itse voin sanoa että uuden auton ostoa en voi ymmärtää. Myin joku vuosi takaperin kymppitonnin autoni pois ja hankin tonnin auton tilalle enkä ole katunut, juuri mainitsemistasi syistä. Mutta enpä ole katsonut aiheelliseksi alkaa tästäkään motkottamaan tutuille, omatpahan ovat euronsa.

Totta, jokainen tekee, niin kuin itse parhaaksi näkee. Toisten valintoja voi toki ihmetellä, mutta raja menee siinä, että toisen valintoja aletaan arvostelemaan, tuomitsemaan vääriksi tai aletaan esittämään sitä omaa näkemystä ainoana oikeana...

Juuri näin, kuten olen todennut monesti niin jokaiselle pitäisi suoda tilaa kävellä sitä omaa polkuaan rauhassa.

ps. Olisi muuten kiinnostavaa kuulla tuloksia jos lyöt luotto Tokaihisi nitrolakan ja teräsblokin. Jos se nyt on täydellinen niin sitten se varmaan olisikin aika kova peli. Ja kun se kerran pitopeli on niin tuollainen virittely olisi ehdottomasti kannattavaa.

-----------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------

VIPMetal: No joo, mutta jos kitaraa soittava serkku pärjää amerikan fenderillä, niin haiskahtaa pahasti kateudelle. Varsinkin jos on ihmettelemässä miksei toinen halua soitella halvoilla kitaroilla...

Sama fiilis tuli. Lisäksi tapa ja äänensävy millä viestittiin oli vähän kurja muutenkin. Noh, meitä on moneen junaan. Itse en hänen kitaroitaan ole kuitenkaan koskaan arvostellut ja useammatkin isommat säädöt olen siihen tehnyt ihan hyvää hyvyyttäni.
VIPMetal
24.10.2014 10:42:15

Laulava Kylätohtori: Jep, tuo pärjääminen viittaa kovasti siihen, ettei kuitenkaan olla tyytyväisiä, haluttaisiin vähän parempaa, mutta nykyiselläkin pärjätään...

Niin, yleensä sitä fiilistellään yhdessä toisten kitarakamaostoksia/haaveita.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)