![]() 03.03.2014 11:03:17 (muokattu 03.03.2014 11:08:26) | |
---|---|
Myrkky Nuoli: Suosittelisin Xoticin muita buustereita. RC Booster/AC Booster/BB Preamp. Nämä ovat juurikin EQ:llisiä buustereita. 4 potikkaa, joten ei vielä avaruusosastoa. BB Preamppi mulla olikin ja se oli tosi hyvä, mutta meni myyntiin. Nyt on tulossa BB Preamp Comp testiin, joten katsotaan, jos se olisi kompressoimattomana vieläkin parempi. AC-booster Custom Shop mulla joskus olikin, mutta myyntiin vaan meni sekin. BB oli mielestäni parempi. AC-boosteriakin joskus testasin, mutta se oli jo ehkä vähän liian Clean, vaikka todella hyvä oli myös se. Ja nämä ei toimi 18 voltilla, mikä on vähän ongelmallista.... e. Kokemuksia Fulltonen Secret Freqistä? Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 03.03.2014 11:11:34 | |
Ainiin unohin ton 18v bylberin.. Minustakin BB on näistä ehkä paras. Kiinnostas toi Comp-versio myös. Mitäköhä siinon muutettu käytännössä. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. | |
![]() 03.03.2014 11:16:11 (muokattu 03.03.2014 11:17:13) | |
Myrkky Nuoli: Ainiin unohin ton 18v bylberin.. Minustakin BB on näistä ehkä paras. Kiinnostas toi Comp-versio myös. Mitäköhä siinon muutettu käytännössä. Siinä on 3 asentoinen toggle switch, mistä saa valittua: 1. Originaali BB Preamp 2. Andy Timmons BB Preamp (paljon kompressointia) 3. Kompressoimaton BB Preamp Itseä kiinnostaa eniten tuo 3 kohta... Myös BB Preamp MD (mid boost) kiinnostaisi, jos tuo comp ei jostain syystä olekaan se juttu. Siinä on nimensä mukaisesti säädettävä middle boost... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 03.03.2014 11:30:54 | |
Laulava Kylätohtori: Siinä on 3 asentoinen toggle switch, mistä saa valittua: 1. Originaali BB Preamp 2. Andy Timmons BB Preamp (paljon kompressointia) 3. Kompressoimaton BB Preamp Itseä kiinnostaa eniten tuo 3 kohta... Myös BB Preamp MD (mid boost) kiinnostaisi, jos tuo comp ei jostain syystä olekaan se juttu. Siinä on nimensä mukaisesti säädettävä middle boost... Jeps. Aivan erinomainen middleä buustaava spedu on muuten Little Green Wonder. Kompressiotaso on matala ja headroomia on todella paljon ennenku menee edes särölle, toimii ihan vaan middlehumppaavana cleanbuusterina, varsinkin kun ajetaan isommilla jännitteillä. Headroom kasvaa ja silleen. Body-potikka tuota alamiddlebuustia varten. Mulla on oma näkemykseni aiheesta myynnissä sillä vanhemmalla LF353 piirillä, joten tuon pitäisi kestää myös 18 volttia. Nykyiset on TLC272 oparilla ja se ei kestä kuin 12v. Wink wink yms. Jos kiinnostaa niin postikulujen hinnalla saat koeajoon täydellä palautusoikeudella. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. | |
![]() 03.03.2014 11:41:22 | |
Myrkky Nuoli: Jeps. Aivan erinomainen middleä buustaava spedu on muuten Little Green Wonder. Kompressiotaso on matala ja headroomia on todella paljon ennenku menee edes särölle, toimii ihan vaan middlehumppaavana cleanbuusterina, varsinkin kun ajetaan isommilla jännitteillä. Headroom kasvaa ja silleen. Body-potikka tuota alamiddlebuustia varten. Mulla on oma näkemykseni aiheesta myynnissä sillä vanhemmalla LF353 piirillä, joten tuon pitäisi kestää myös 18 volttia. Nykyiset on TLC272 oparilla ja se ei kestä kuin 12v. Wink wink yms. Jos kiinnostaa niin postikulujen hinnalla saat koeajoon täydellä palautusoikeudella. Mulla on ollut LGW ja olihan se hyvä. Myyntiin sekin meni, koska jotain siinä oli, mikä ei oikein innostanut. Vähän sama kuin SHOD. Ehkä ne ei vaan toimi omien kamjen kanssa tai jotain. Mad Proffat ovat hyviä, mutta esim. minusta Rockettin pedaalit paljon parempia. Harmi vaan, että Rockettit eivät toimi 18 voltilla... Onko kokemuksia Fulltonen Fat Boostista? Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 03.03.2014 11:51:18 | |
Laulava Kylätohtori: Mulla on ollut LGW ja olihan se hyvä. Myyntiin sekin meni, koska jotain siinä oli, mikä ei oikein innostanut. Vähän sama kuin SHOD. Ehkä ne ei vaan toimi omien kamjen kanssa tai jotain. Mad Proffat ovat hyviä, mutta esim. minusta Rockettin pedaalit paljon parempia. Harmi vaan, että Rockettit eivät toimi 18 voltilla... Onko kokemuksia Fulltonen Fat Boostista? Niinjoo sähän puhuit aiemmin, että sulla on ollu professorit. Nyt en kyllä keskity yhtään. LGW:ssä on jotain semmosta jännää omaa saundia. SHOD on kanssa loistava, mulle se oli ehkä vähän kirpakka kun kaipasin sillon tummempaa saundia. En oo muuten tainnu kokeilla ikinä mitään muuta fulltoneja kun 69 fuzzia. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. | |
![]() 03.03.2014 12:24:10 (muokattu 03.03.2014 12:24:54) | |
Muovinen: Varmasti myös kuka vain palstan pedaalinikkareista tekee tuollaisen kädenkäänteessä. Itse tilasin moisen Insane Kanelta, eikä tullut kalliiksi kun ei tarttenut olla nätti. Itse voin olla aika tyytyväinen laudan johdotuksiin ja komponentteihin, koska lihaisuus (kuvaa pusketun Orangen soundia muutenkin aika hyvin) on tallella vaikka lauta ei olis ohitettuna. Siinä vaiheessa kun OD, fuzz ja säröfiltteri ovat päällä alkaa tietenkin pörinää hieman ilmetä, mutta muuten aika jees tilanne. Joo, tuossa eilen jo hommaa päässä pyöriteltiin ja funtsin juuri tätä, by-passilla pääsis vähemmällä säätämisellä, nyt jouduin aika paljon nimenomaan pyllistelemään. Back-up lautakin kävi mielessä A/B switchillä, mutta kun reissaa back-up vahvistimen ja kitaran kanssa, niin ei oikein huvittais (ja kun ei työkseen tee niin huvittaisi laittaa muutamaa satasta siihen, kun pitäis tuohon ykköslautaankin tehdä päivityksiä ja parannuksia). Jännä vaan, kun näitä ei käytännössä ikinä käy treeneissä tai soundcheckissä ;) Muusikoiden net, encylopedicus maxcimus, wiisaiten ciria. | |
![]() 05.03.2014 10:09:25 | |
Eilen saapui TC Electronicin Spark Bosoter ja Flashback. Pikatestin perusteella ihan muikeita purkkeja kumpainenkin. Spark Booster on mielestäni todella oiva ja monipuolinen booster. Hyväsoundinen peli, mutta kyllä siinä sellaista tunkkaisuutta on hiven verrattuna kalliimpiin boutique-pedaaleihin. Ei siis mitään todellista tunkkaisuutta, vaan ennemmin sellaista korkinhaistelumeininkiä. Mutta kyllä siinä vaan todellinen ero on verrattuna esim. Rockettin Led Bootsiin, ettei kyse pelkästä psykoakustiikasta ole. Mutta onko sillä erolla todelista merkitystä, sen joutuu jokainen itse pähkäilemään. Hivenen myös haittasi lisääntynyt treble, mutta tämä on "ongelmana" monessa muussakin purkissa. Onkos se joku standardi, että näiden pitää aina boostata treblejä. Mutta oikein mainio purkki ja laatuun nähden mielestäni todella halpa (ainakin torilla). Voin suositella lämpimästi niille, ketä ei korkinhaistelu kiinnosta... Flashback vertailin pikaisesti Echophoniciin. Liian pikaisen testin mukaan väittäisin Echophonicin toimivan särötetyn vahvarin edessä paremmin. Toki ero ei ollut iso ja testi oli todella pikainen. Loopissa molemmat toimivat paremmin. Echophonic on mielestäni parempi, jos haetaan "normaalia" tilantuntua ja delaysoundia. Toisaalta, jos haluaa kunnon delay-häröilyä, niin Flashback saattaisi olla parempi. Tosin tämä testi nyt oli niin pikainen, ettei näitä kannata vakavissaan ottaa... Mutta nyt en osaa päättää, onko Ep vai Fb parempi. Toisaalta esim. keikalla delayta ei tule käytettyä kuin muutamiin häröilykohtiin, jolloin Fb voisi olla parempi, mutta toisaalta Ep on luonnollisemman kuuloinen ja parempi ei-överi-häröily-delaysoundeissa. Tiedä sitten. Flashbackin tape delay -mallinnos oli mielestäni parasta antia ko. pedaalissa... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 05.03.2014 12:14:05 (muokattu 05.03.2014 12:16:15) | |
Laulava Kylätohtori: Eilen saapui TC Electronicin Spark Bosoter ja Flashback. Pikatestin perusteella ihan muikeita purkkeja kumpainenkin. Spark Booster on mielestäni todella oiva ja monipuolinen booster. Hyväsoundinen peli, mutta kyllä siinä sellaista tunkkaisuutta on hiven verrattuna kalliimpiin boutique-pedaaleihin. Ei siis mitään todellista tunkkaisuutta, vaan ennemmin sellaista korkinhaistelumeininkiä. Mutta kyllä siinä vaan todellinen ero on verrattuna esim. Rockettin Led Bootsiin, ettei kyse pelkästä psykoakustiikasta ole. Mutta onko sillä erolla todelista merkitystä, sen joutuu jokainen itse pähkäilemään. Hivenen myös haittasi lisääntynyt treble, mutta tämä on "ongelmana" monessa muussakin purkissa. Onkos se joku standardi, että näiden pitää aina boostata treblejä. Mutta oikein mainio purkki ja laatuun nähden mielestäni todella halpa (ainakin torilla). Voin suositella lämpimästi niille, ketä ei korkinhaistelu kiinnosta... Flashback vertailin pikaisesti Echophoniciin. Liian pikaisen testin mukaan väittäisin Echophonicin toimivan särötetyn vahvarin edessä paremmin. Toki ero ei ollut iso ja testi oli todella pikainen. Loopissa molemmat toimivat paremmin. Echophonic on mielestäni parempi, jos haetaan "normaalia" tilantuntua ja delaysoundia. Toisaalta, jos haluaa kunnon delay-häröilyä, niin Flashback saattaisi olla parempi. Tosin tämä testi nyt oli niin pikainen, ettei näitä kannata vakavissaan ottaa... Mutta nyt en osaa päättää, onko Ep vai Fb parempi. Toisaalta esim. keikalla delayta ei tule käytettyä kuin muutamiin häröilykohtiin, jolloin Fb voisi olla parempi, mutta toisaalta Ep on luonnollisemman kuuloinen ja parempi ei-överi-häröily-delaysoundeissa. Tiedä sitten. Flashbackin tape delay -mallinnos oli mielestäni parasta antia ko. pedaalissa... Lataapas Flashbackiin Proguitarshopin EP -toneprint, mä käytin Flashbackissä pelkästään sitä, kunnes ostin tuon Echophonicin ja Flashback lähti kiertoon :) Paremman kuuloinen toi Echophonic on tuohon käyttöön mutta Flashcback tietenkin monipuolisempi. E: eli tämä http://www.tcelectronic.com/flashback-delay-proguitarshop-ep-3-delay/ Well by seventy-six we'll be A.O.K. | |
![]() 05.03.2014 13:29:22 | |
Laulava Kylätohtori: Spark Booster on mielestäni todella oiva ja monipuolinen booster. Hyväsoundinen peli, mutta kyllä siinä sellaista tunkkaisuutta on hiven verrattuna kalliimpiin boutique-pedaaleihin. Ei siis mitään todellista tunkkaisuutta, vaan ennemmin sellaista korkinhaistelumeininkiä. Hehe...täytyy yrittää haistella sitä tunkkaisuutta, kirkkaassa Fenkussa se voi olla joskus aivan hyväkin ominaisuus. Old Fenders never die | |
![]() 05.03.2014 13:37:31 | |
Kuha: Hehe...täytyy yrittää haistella sitä tunkkaisuutta, kirkkaassa Fenkussa se voi olla joskus aivan hyväkin ominaisuus. Ehkä tunkkaisuus on väärä sana. Joku viisas varmaan osaisi sanoa, mikä se ero itse asiassa on, mutta jotain taajuuksia tai muuta siellä on, joka omaan korvaan vaikuttaa tunkkaisemmalta kuin esim. mainitsemani Led Boost. Hyvä vehjas tuo kaikin puolin on, ei siinä mitään... Meikäläisen arvioita ei noin yleisesti kannata muutenkaan niin tosissaan ottaa... :) Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 05.03.2014 14:00:15 | |
Mun ensimmäinen ja ainut booster-kokemus on tähän mennessä s0r0n Rangemaster-klooni. Onkohan se niin, että toiset boostailee mieluummin hyvällä overdrivellä ja toiset mehustelee varsinaisia boostereita, koska mulle tuo Rangemaster ei oo vielä avautunu. Ei tietenkään voi yhden perusteella dissata koko pedaalityyppiä, mutta mietinpähän vaan. Mun korvaan perus Tube Screamer ja eritoten Sweet Honey OD toimii boostina paljon paremmin. Rangemasterilla treble-boost on aivan liian ohut, middle-boost vetää jo klo 9:ssä liian nenäkkääksi ja full-boost on tuhnu. Mun havaintojen perusteella näitä vielä käyttää Fender-miehet single-coileineen ja helisevine kliineineen. Mun telellä ja Carlsbro -kombolla (Fenderish) helinä oli kaikissa säädöissä jo aika infernaalista. Vai oonko minä vaan tottunu Orankien tummaan middle-murinaan? Siitähän minä kyllä tykkäänki :) | |
![]() 05.03.2014 14:14:46 | |
Muovinen: Mun ensimmäinen ja ainut booster-kokemus on tähän mennessä s0r0n Rangemaster-klooni. Onkohan se niin, että toiset boostailee mieluummin hyvällä overdrivellä ja toiset mehustelee varsinaisia boostereita, koska mulle tuo Rangemaster ei oo vielä avautunu. Ei tietenkään voi yhden perusteella dissata koko pedaalityyppiä, mutta mietinpähän vaan. Itsellä on Jaskan Rangemaster-klooni, mutta kyllä se mielestäni on vähän eri asia kuin esim. RC-booster, Spark Booster tai muut vastaavat. Varsinaista clean boostiahan tuosta ei kait saa ja muutenkin sen luonne on erilainen. Nimestään huolimatta sanoisin, että moni od on enemmän clean booster henkinen kuin oma Rangemaster-klooni. Moni od:han on clean booster volume isolla ja gain nollassa ja monessa Boosterissa on myös gain säätö, joten taitaa olla vähän veteen piirretty viiva tuo boosterin ja od:n ero...? Mun korvaan perus Tube Screamer ja eritoten Sweet Honey OD toimii boostina paljon paremmin. Rangemasterilla treble-boost on aivan liian ohut, middle-boost vetää jo klo 9:ssä liian nenäkkääksi ja full-boost on tuhnu. Mun havaintojen perusteella näitä vielä käyttää Fender-miehet single-coileineen ja helisevine kliineineen. Mun telellä ja Carlsbro -kombolla (Fenderish) helinä oli kaikissa säädöissä jo aika infernaalista. Vai oonko minä vaan tottunu Orankien tummaan middle-murinaan? Siitähän minä kyllä tykkäänki :) Mielipiteitähän nämä. Kyllä od:lla boostaminen on enemmän clean boostin suuntaan kuin Rangemasterin suuntaan. Tosin huomautan nyt vielä, että itsellä kokemusta vain Jaskan vastaavasta eli Texas Rangerista. Mutta uskoisin tuon olevan aika paljon vahvistimestakin kiinni. Jostain muistelisin lukeneeni, että Rangemaster oli treble booster ja kait alunperin tarkoitettu tummille Marshalleille (ja ehkäpä vielä Lespalla soitettuna?). Dusty Roadilla Texas Ranger toimii kuin unelma, mutta esim. Fender Bassmanin kanssa ei mitään toivoa. Soundi oli aina aivan liian sirisevä ja sirkkelimäinen... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 05.03.2014 14:27:25 | |
Tykkään nimenomaan boostata od:lla volat tapissa tai melkein ja niin, että säröä avataan just sen verran, että rähinää tulee mukaan sopivasti. Esim SHODissa tämä meinaa, että vola klo 3 ja gain klo 8 max. Kolmas namiska on vielä hakenut hieman asentoaan sen mukaan, että miten se on ajanut perässä olevia säröjä ja fuzzeja. Mulla on SHODin perässä MXR:n Badass OD vielä lievemmillä asetuksilla ja Rockerverbin särökanavakin on vain gainit puolillaan. Näin saan tosi monta käyttökelpoista gain-astetta. CC Hybrid -fuzzilla sitten kunnon karvapalloja ilmoille, kun niitä tarttee. Tuon Rangemasterin kanssa tuntuu, että se säröttää yläpäätä liikaa ja soundi menee liian rapisevaksi ja kireäksi. Ja säröähän siinä tuntuu olevan ylipäänsä yhtä paljon kuin SHODissa n. gainit puolivälissä. Ehkä siis clean boosteri ois enemmän mun juttu? Kuka haluais vaihtaa? Mun rangemaster on söpön violetti ja 2v Ilmari-pojan suosikkiloota ;) | |
![]() 05.03.2014 16:22:08 (muokattu 05.03.2014 16:22:51) | |
Rangemasterhan siis virallisesti on nimenomaan treble boosteri, vaikka todellisuus ei varsinaisesti oo näin. Jos pitäs jotenkin kuvailla sitä niin sanoisin, että se on RANKASTI equttava germanium overdrive. Ja tosiaan "rangemaster-saundi" on ihan oma saundinsa ja yleensä se jakaa mielipiteitä todella rankasti. Tavanomainen buustailu overdriveilla ja buustereilla on mulle ainakin ihan luku erikseen. Jos haluat lisää oman vahvarin saundia isommilla säröillä niin sitten varsinaista buusteria käyttöön. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. | |
![]() 05.03.2014 20:40:42 | |
Juu, aika rankasti equttaa ja nimenomaan muuttaa vahvarin omaa soundia ihan liikaa. Eihän tube screamerikään mikään "transparentti" ole, mutta tykkään siitä middlehöngästä mitä se puskee. Nyt menee rangemaster torille, näin on. | |
![]() 06.03.2014 15:04:05 | |
Tuli itekkin kyhättyä Rangemaster-klooni (oikeestaan eka onnistunut pedaaliprojekti) ja hyvähän siitä tuli vaikka olikin orkkisskemalla ( http://fuzzcentral.ssguitar.com/rangemaster.php ). P90 SG:llä instant Sabbath, mut lähtee ne Brian May-honotukset stratollaki. Toimii ainakin Hotcaken boostaamisessa loistavasti, fuzzit menee yleensä täysin tukkoon, mut tää leikkaa läpi siististi ja puhdistuu volalla täysin puhtaaksi vähän riippuen trankusta. Piti eka tehä verolevylle, mut sit aattelin et kun on niin vähän komponenttei et on helpompi tehä ptp. Johdotukset on aina niin hankala saada näteiks mukamas. Aikaa kulu varmaan 20min/komponentti, mut ihan nätti siitä tuli. Hatunnosto rakentajille, ketkä pystyy alle satasella tämmösiä myymään :D Trankuks käytin laatikossa lojunutta Mullardin OC72:a ja löytypä tolle EHX:n AB-kytkimellekin käyttöä ;o) http://farm8.staticflickr.com/7300/12968710444_69838f054b_b.jpg http://farm3.staticflickr.com/2600/12968439173_f497c8618d_b.jpg | |
![]() 06.03.2014 22:10:18 | |
Xoticin BBP Comp on nyt testattu ja hyväksi havaittu. Kompressoimaton asento on ehdottomasti itselle mieleisin. Sainpahan tästä nyt varmistuksen sille, että mitä vähemmän kompressiota, sen parempi minulle... Ei nämä od:t tästä enää paremmaksi tule, mutta oikeastaan en sellaista kuvitellutkaan. Jotenkin hienon "pehmeä" ja "kermainen" soundi tuossa kuitenkin on. Ja kompressoimattomana löytyy mukavaa punchia ja avoimuutta. Ja toimii myös hienosti puhtaan kanavan päällä, vaikka itse tykkään boostailla särökanavaa. Mainio peli kaiken kaikkiaan... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 06.03.2014 23:07:07 | |
Ei siinä (itse kasatussa) laudassa mitään vikaa ollut, vika oli alle kymmenen keikkaa keikkaillussa Klotzin piuhassa välillä kitara-lauta. Kymmenen vuotta vanha planet wavesin letku paljasti :) Muusikoiden net, encylopedicus maxcimus, wiisaiten ciria. | |
![]() 10.03.2014 09:11:48 | |
Kommentia aikasempaan keskusteluun (En osaa lainata monesta viestistä). Itse en oo ikinä tykännyt boostata SHODilla mitään muuta säröä. Ei vaan toimi mun kamoilla tai siihen soundiin, jota haen. Pelkkää SHODia vahvistimen kliinin päälle tulee kyllä käytettyä paljon. Itse käytän sitä niin, että tuo Focus nappi on jossain 1-2 kieppeillä ja muut asennot sitten vahvistinkohtaisesti. Tuolla Focus potikalla saa hyvin ylikorostettua tuota särön määrän säätelyä riippuen soittotatsista. Itse en ole koskaan päässyt jyvälle Xoticin säröistä tai boosteista, vaikka joitain niistä on tullut testattua. Varsinkaann tuosta AC-boosterista en löytänyt sellaista boostia, mitä itse kaipaisin ja jotenkin tuntui, että se muutti perussoundia aavistuksen liikaa (eikä mielestäni hyvään suuntaan). Silti näitä Xoticin boosteja ja säröjä näkee todella paljon, kun katselee noitten tekijämiesten kamaesittelyjä. Itse tulee käytettyä säröjen boostaamiseen Danielun Centaur kloonia sooloihin ja Proffan ruby red boosteria, jos on tarvetta sointuja boostailla tai saada särösoinnun E-, H- ja G-kieli erottumaan selkeämmin. Tuo Centaur on mielestäni hyvä pedaali soolojen boostamiseen, koska sieltä tulee middleä sopivasti lisää, mutta se ei muuta perussoundia liiaksi. Toimii toki itsenäisesti pienenä OD:nakin. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)