jakezzz 04.12.2014 15:53:08 | |
|---|
oamkbonor: " Terve Tiny Terror-combolla soittelen volume 12, tone 15 ja gain 13. Stratocasterista kun laittaa kaulamikin päälle, niin voi että tuntuu hyvältä korvissa. Ongelmana on, ettei tällä hetkellä löydy terveen kuuloista boostia komppimurolle. Eli haluaisin suht samanlaisen soundin, mutta äänekkäämpänä ja hieman lisää säröä. Mulla on uraltonen modaama Bossin OD, mutta sen pedaalin mukavuusalue on enemmän soolottelun puolella. Mitähän tässä nyt kannattaisi etsiä, jotain volumepedaalia vai säröpedaalia? Tässä kaksi mitä olen miettinyt: MXR Micro amp. Tällä ilmeisesti saisi myös vähän luonnetta säröön gainin avulla? Boss Blues Driver-2. Tätä mietin ihan vaan siltä kannalta, että pehmeämpi ja maltillisempi äänimaailma kuin Bossin OD:ssa. Tiedä sitten miten istuu Terrorin päätesärön päälle." MXR Micro Amp on hyvä boosti. Itsellä linjassa Orangen ja Lepson välissä. Puhdasta db-lisää jos haluaa niin boosti pitäisi saada etusen ja päätteen väliin. Linjassa ollessa noi kaikki vetää enemmän tai vähemmän ruttuun. Mutta Micro Amp nuppi kaakossa -säädöllä saa perus hard rock -soundista sellasen ZW -soolosoundin. Itse käytän buustaukseen Bossin GE-7 ekua...aikas samansuuntaiset säädöt itselläkin Tinyssä on pidä tunkkis |
hjukke 04.12.2014 22:02:29 | |
|---|
Osmo: Aiai on tää Thunderverb 50 kyllä loistokas peli! https://www.youtube.com/watch?v=KAT3hJWYYWI Alkuun tulee pelkän kännykkämikin kautta tullutta saundia ja hetken kuluttua mukaan blendaantuu nauhoitetut kitarat ja rummut. Millekään kitarasaundeille ei tuossa ole tehty mitään, eli ne on ihan originelleja. Signaaliketjussa ei ole muuta kuin Gibson LP Standard -> TV50. Lähimikkinä SM57 ja tilamikkinä AKG:n joku perus laulumikki. Hauskaa oli! Ihan jees demo, vois kai sitä plussan pläjäyttää! Pitää kysyä äkkiseltään, onko kummassakaan thunderverbissä mitään footswitch boost -mahdollisuutta, ehkä ainut juttu mitä rockerverbissä jää kaipaamaan.. Muusikoiden net, encylopedicus maxcimus, wiisaiten ciria. |
s8na 04.12.2014 22:31:46 (muokattu 04.12.2014 22:32:32) | |
|---|
The Antero: Eikö micro terror oo käytännössä kuvailemasi? Vai kaipaatko enemmän vatteja? Juu, lisää watteja. Semmone 300 ois hyvä! |
Osmo 05.12.2014 07:29:50 (muokattu 05.12.2014 07:31:53) | |
|---|
hjukke: Ihan jees demo, vois kai sitä plussan pläjäyttää! Pitää kysyä äkkiseltään, onko kummassakaan thunderverbissä mitään footswitch boost -mahdollisuutta, ehkä ainut juttu mitä rockerverbissä jää kaipaamaan.. Thankke! Ei suoranaista boost toiminnallisuutta, mutta attenuatoria voi käyttää tähän tarkoitukseen. Eli vaimentaa hieman yleissoundia, ja esim. soolossa napauttaa sen sitten pois päältä. Ja se mikä tuossa orangessa itseäni hieman ärsyttää on se, ettei footswitchejä tule mukana. Itse hommasin vahvistimen käytettynä ja edellinen omistaja oli ostanut siihen tällaisen: http://voodoomanswitches.com/compon … n,com_virtuemart/Itemid,3/vmcchk,1/ Pieni koko, ja saa hallittua kanavan, reverbin ja attenuatorin samalla boksilla. Työnjälki on myös kestävän oloista. Suosittelen tsekkaamaan noi jos on jalkakytkintä vailla. |
RrRailo 05.12.2014 11:31:39 | |
|---|
Sahaa. |
fhtagn 06.12.2014 12:12:25 | |
|---|
RrRailo: Onko kellään kokemusta tuosta Orangen trankkupelistä, CR120:stä? Videoissa esitylty soundi vetää ainakin minua puoleensa ja eihän tuo maksa juuri mitään. Joo, ostin kotisoitteluun tuossa keväällä ja ei ole kaduttanut tippaakaan. Hinta-laatusuhde on todella vahvasti kohdallaan. |
tumo7 10.01.2015 13:00:16 | |
|---|
Orangen AD30HTC-nuppia näkyy olevan olemassa kahdenlaista: toisessa Gain- ja Master-potikannupit ovat isommat kuin EQ-nupit, ja julkisivussa ovat myös Orangen potikoiden symbolimerkinnät. Toisessa taasen kaikki potikannupit samankokoisia, symbolit puuttuvat, ja oranssi reuna kiertää potikoita. Toinen malli lienee toista vanhempi, Orangen sivuilta löytyy tuo ensiksi mainitseman näköinen kaverus (omaan silmääni modernimpi). Lähinnä kiinnostaa, onko malleilla eroja soundeissa? Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=954108 |
tuomittu 15.04.2015 20:42:41 (muokattu 15.04.2015 20:45:14) | |
|---|
|
gazorlac 15.04.2015 22:36:45 | |
|---|
Hyvältä kuulosti molemmat. Tuo pedaali pitää varmaan jossain vaiheessa hommata, jos ei järjettömiä määriä maksa. Murakat stoner-soundit kuulostais lähtevän. |
tuomittu 16.04.2015 10:19:57 (muokattu 16.04.2015 10:20:56) | |
|---|
gazorlac: Hyvältä kuulosti molemmat. Tuo pedaali pitää varmaan jossain vaiheessa hommata, jos ei järjettömiä määriä maksa. 279 puntaa on hinta Englannissa (tai ainakin Anderton'silla). Mitä sitten tekeekään euroiksi muutettuna, en jassa tarkistaa. Vähän kyllä spedu kiinnostais, ja miksei Rockerverbikin mutta mulla on jo MK1 ja se on oikein hyvä peli sekin. |
Numb 16.04.2015 11:47:32 | |
|---|
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu |
Osmo 26.05.2015 13:08:30 | |
|---|
|
Muovinen 26.05.2015 15:09:30 | |
|---|
Toivottavasti RV MKI on kohta jo niin legendan maineessa, että sen arvo vaan nousee :) Eipä vissiin kannata haihatella myyvänsä tota ihan heti ja miksipä möisinkään. |
s8na 26.05.2015 15:40:47 | |
|---|
MKII:llä mennään hautaan asti kun ei sitä myydäkkään kannata. |
Mikko L 26.05.2015 16:53:15 | |
|---|
Tuosta meikän Orangenäytettä muutaman vuoden takaa: https://www.youtube.com/watch?v=JVhMuefdNGk Tosiaan aika pienellä volumella piti olla kerrostaloasunnossa, mutta kuitenkin niin että ääni aukeaa. Yleisesti Orange on tosi erotteleva sointujen kohdalla. Jopa pelottavankin paljon tulee "väpätystä" jos soittaa ns. vääriä ääniä. Ei missään nimessä tiukka soundi. Jos haluaa jotain tiukkaa metallisäröä tai kristallinkirkkaita puhtaita soundeja niin suosittelen siirtymään muualle. :) Jos kuitenkin haluat kaikkea siltä väliltä pienestä rososta, massiiviseen murinaan ja lämmintä puhdasta soundia niin Orangea parempaa ei välttämättä löydy. :) Jos olet Axe-Fx tyyppi niin jaoin eilen ilmaisen Orange PPC412 impulssin. Tässä näytettä Axen RV50sellä ja tuolla impulssilla: https://soundcloud.com/clark-kent-job/free-citrus-4x12-irKaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Ziggy Bubba 26.05.2015 16:59:50 (muokattu 26.05.2015 17:04:44) | |
|---|
s8na: MKII:llä mennään hautaan asti kun ei sitä myydäkkään kannata. Mark-ykkösellä täällä. Jos on mennyt ohi, niin tässä mun suht kattava demo-video kyseisellä nupilla ja Orangen PPC212-kaapilla: https://www.youtube.com/watch?v=6hZcsglTVIg Kyllä toi on edelleen ihan ässä laite raskaampaan rockiin ja metallimurjontaan. Puhtaat ja pikkumurot on ns. "hi-gain" -vahvarille oikein asialliset myös. Isomman särön pedaalit (Big Muff, Riot ym.) ei toimi ihan älyttömän hyvin, tukkoon menevät pikkumurolla ja puhtaalla sirinäksi. OD-puskeminen tosin toimii oikein ok. |
Spirocore 26.05.2015 19:39:53 (muokattu 26.05.2015 19:45:40) | |
|---|
http://muusikoiden.net/dyn/users/135862.jpg Ei auttanut mikään, akuutti GAS vei miestä, ja nyt ollaan tässä tilanteessa. En tosin voi valittaa, tuntuu sen verran punteissa kun pistää koneet päälle ja rykäsee yhdenkin tanakan voimasoinnun C-vireessä. Totally worth it. E: uutta on siis tuo valkoinen RV50 MKII ja sen alla lepäävä stäkki. Olisin halunnut satawattisen isoveljensä, mutta niitäpä ei Musamaailmassa ollu valkosena. Soundiero oli itse asiassa melkoinen, kun vertasi 50 vs. 100. Satanen soundasi isommalta, ja koska niistä lähtee molemmista ihan naurettavasti volaa, ei myöskään saa mitenkään huomattavasti kätevämpää soundia viiskymppisestä. Otan tosin pääasiassa säröt speduista, joten mulle särökanavan säröytyminen tietyssä volumessa ei ole niiiin isossa roolissa. Jos pitää pelkällä vahvistimen omalla soundilla säätää, on viiskymppinen varmaan kätevempi, sillä 100-wattinen on ihan tosissaan 100-wattinen. MORE FUZZ! |
s8na 26.05.2015 21:43:10 | |
|---|
Spirocore: http://muusikoiden.net/dyn/users/135862.jpg Ei auttanut mikään, akuutti GAS vei miestä, ja nyt ollaan tässä tilanteessa. En tosin voi valittaa, tuntuu sen verran punteissa kun pistää koneet päälle ja rykäsee yhdenkin tanakan voimasoinnun C-vireessä. Totally worth it. E: uutta on siis tuo valkoinen RV50 MKII ja sen alla lepäävä stäkki. Olisin halunnut satawattisen isoveljensä, mutta niitäpä ei Musamaailmassa ollu valkosena. Soundiero oli itse asiassa melkoinen, kun vertasi 50 vs. 100. Satanen soundasi isommalta, ja koska niistä lähtee molemmista ihan naurettavasti volaa, ei myöskään saa mitenkään huomattavasti kätevämpää soundia viiskymppisestä. Otan tosin pääasiassa säröt speduista, joten mulle särökanavan säröytyminen tietyssä volumessa ei ole niiiin isossa roolissa. Jos pitää pelkällä vahvistimen omalla soundilla säätää, on viiskymppinen varmaan kätevempi, sillä 100-wattinen on ihan tosissaan 100-wattinen. Voisin kuvitella et toi satanen toimis kanssa aika ok säröillä hiljempaa. Ei toi viiskymppinenkään päätteestä aukea reeneissä ja silti se soundaa ihan hyvältä. |
Mikko L 26.05.2015 23:44:45 | |
|---|
Spirocore: http://muusikoiden.net/dyn/users/135862.jpg Ei auttanut mikään, akuutti GAS vei miestä, ja nyt ollaan tässä tilanteessa. En tosin voi valittaa, tuntuu sen verran punteissa kun pistää koneet päälle ja rykäsee yhdenkin tanakan voimasoinnun C-vireessä. Totally worth it. E: uutta on siis tuo valkoinen RV50 MKII ja sen alla lepäävä stäkki. Olisin halunnut satawattisen isoveljensä, mutta niitäpä ei Musamaailmassa ollu valkosena. Soundiero oli itse asiassa melkoinen, kun vertasi 50 vs. 100. Satanen soundasi isommalta, ja koska niistä lähtee molemmista ihan naurettavasti volaa, ei myöskään saa mitenkään huomattavasti kätevämpää soundia viiskymppisestä. Otan tosin pääasiassa säröt speduista, joten mulle särökanavan säröytyminen tietyssä volumessa ei ole niiiin isossa roolissa. Jos pitää pelkällä vahvistimen omalla soundilla säätää, on viiskymppinen varmaan kätevempi, sillä 100-wattinen on ihan tosissaan 100-wattinen. Vaikka suomalaisuuteen ei kuulu muiden kehuminen niin ei h***vetti ku näyttää hienolta nuo valkoiset Oranget. Tuossa on kyllä märkää päiväunta pitkäksi aikaa. :D Olen samaa mieltä että yllättävän iso ero 50w ja 100w välillä kun näissä tuo mastervolume määrittää niin ison osan soundista. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
tonicaster 29.05.2015 20:41:40 | |
|---|
|