Aihe: Kitara, josta et luovu!!
1 2 3 4 521 22 23 24 25 26 27
Da Make
12.02.2010 12:24:10 (muokattu 12.02.2010 12:34:27)
Gibson Les Paul Deluxe vm -80
Joku joskus modannut minihumbuckereiden kuopat normi 'buckereille sopiviksi ja muutenkin jotenkin hyvin spesiaali fiilis tässä Gibsonissa. En ole törmännyt samalla lailla puhutteleviin Les Pauleihin vielä. Nauharempassakin käytiin ja nyt orkkisten sijaan Dunlopin 6100:t ja soittotuntuma ja sointi on aivan erinomaiset. Mikkeinä on tällä hetkellä 59 kaulassa ja JB tallassa. JB ei oikein sovi omiin mieltymyksiin mutta toisaalta leikkaa ihan kivasti bändissä läpi.
Tällä mikkirintamalla tuntuu jatkuvan ikuinen hienosäätö. Aktiivejakin kokeiltiin ja sitä ennen oli T-Buckerit jotka olisi pitänyt vahata uudelleen ja sitähän ei meikäläisen perse silloin kestänyt. Harmittaa hieman tuo, mutta mikit tulee ja mikit menee.

Yhteistä taivalta tämän kepin kanssa alkaa olla lähemmäksi 10-vuotta mittarissa ja en vaan voi kuvitella vaihtavani sitä yhtään mihinkään.

Tässä vielä kuvaa keskeltä tohinaa kiinnostuneille:
http://img171.imageshack.us/img171/4/giblespaul.jpg
http://img535.imageshack.us/img535/3661/gibsonlespaul.jpg
ps. Näyttelin siinä predatorissa.
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
markokor
12.02.2010 12:40:56
Paul Reed Smithin Custom 24. siinä on hyvä ja hieno kitara soittaa! :)
Harris
12.02.2010 15:47:06
Kaikista edellisistä (10) olen sanonut etten luovu, mutta toisin on käynyt...

Nykyisestä en luovu! ESP Eclipse-I CTM DB distressed. Profiilissa kuva.
Wradlin
12.02.2010 15:48:48
Tokain korea-LP. Ensimmäinen oma kitara joka ei ole itse rakennettu, tästä en luovu. Lisäksi itserakennettu LP -tyylinen ei myöskään lähde koskaan minnekkään.
Töynävä
12.02.2010 20:45:43
Peavey Wolfgang Custom Deluxe - tobacco sunbust quilt top'illa. Alle tuhannes ikinä tuotantolinjalta ja mint kunnossa.

Kun näki Van Halen'in Tsadissa -98 ja Eddien veivaavan selvinpäin (oli meinaa kaveri VIREESSÄ!), niin se oli lopullista menoa... Muutenkin Van Halen'in 3 -albumi iski kovaa ja musavideollakin Eddie'llä oli Wolfgangit käytössä. Siitä sitten vaan etsimään ja ensimmäisenä käteen osui Wolfgang Special. Aivan loistava peli ja 100% ongelmavapaa (on edelleen tallessa)! Kun sen hommaamisesta oli reippa 5-vuotta kulunut osui eteen tarjous Deluxen muodossa josta ei voinut kieltäytyä.

Ja hieman OT:na:
Rijkardo: PRS:ään vaihdatin Dunlopin isoimmat nauhat mitä niiltä löyty, Työn suoritti Harri Kauppila kitarafaktori... se työ minkä Kauppila teki... se jälki, laatu, soitetavuus, viimeistely ja kaikki olivat aivan huippuluokkaa... pyysin, että saisin nauhat sillain, että ne olis viimeistelty sillain "flatiksi" tasaisiksi.. Toimii!
Kauppila on "alan mies". En voi kuin suositella.
Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT, tipi tuovinen, avantz, mattipar, Rakoni...
Thunder
12.02.2010 21:07:50
Blade texas strato. Tunnearvoa suunnattomasti ja hyvin se soi.
jussi1976
12.02.2010 22:02:12
Hieno ja kiinnostava kysymys.

Mulla on ollut muutama kitara, joista EI olisi pitänyt luopua. Osista luovuin, tulevaisuudessa... no, olen oppinut näkemään, ja kuulemaan, mistä luopua ja mistä ei.

Minun virheeni; JAK teki mulle aikoinaan kaksikaulaisen SG:n. Mahonkirunko, punainen petsaus, loistopeli. Ei olisi saanut myydä. Kuusikielisen saundi on AIVAN TAJUTON!!!!!!!!!!!!!! Nykyään JAK-näyttelyssä. Kuuskielisen kaula mahonkia, kakstoistakielisen muistaakseni vaahteraa. Saundin takia. Parempi kuin mikään Gibson.

Se yksi Ibanez Jem 7VWH vuodel 1996 tai 1997. Loistava saundi, loistava sustain. Olen soittanut varmaan läpi toistakymmentä Jemiä, toi oli IHAN huippu.

Nyt on käsissä Jem 90HAM. Hmm... hyvältä näyttää. Oikeilla kielillä soi äärettömän hyvin. Kehityskelpoinen. Voi saada äärettömän hyvän kitaran vain sillä, että pultataan ne mikit kiinni kitaran runkoon.
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
jussi1976
12.02.2010 22:02:22
Hieno ja kiinnostava kysymys.

Mulla on ollut muutama kitara, joista EI olisi pitänyt luopua. Osista luovuin, tulevaisuudessa... no, olen oppinut näkemään, ja kuulemaan, mistä luopua ja mistä ei.

Minun virheeni; JAK teki mulle aikoinaan kaksikaulaisen SG:n. Mahonkirunko, punainen petsaus, loistopeli. Ei olisi saanut myydä. Kuusikielisen saundi on AIVAN TAJUTON!!!!!!!!!!!!!! Nykyään JAK-näyttelyssä. Kuuskielisen kaula mahonkia, kakstoistakielisen muistaakseni vaahteraa. Saundin takia. Parempi kuin mikään Gibson.

Se yksi Ibanez Jem 7VWH vuodel 1996 tai 1997. Loistava saundi, loistava sustain. Olen soittanut varmaan läpi toistakymmentä Jemiä, toi oli IHAN huippu.

Nyt on käsissä Jem 90HAM. Hmm... hyvältä näyttää. Oikeilla kielillä soi äärettömän hyvin. Kehityskelpoinen. Voi saada äärettömän hyvän kitaran vain sillä, että pultataan ne mikit kiinni kitaran runkoon.
oiva tumpeloinen
12.02.2010 22:07:01
jussi1976: Nyt on käsissä Jem 90HAM. Hmm... hyvältä näyttää. Oikeilla kielillä soi äärettömän hyvin. Kehityskelpoinen. Voi saada äärettömän hyvän kitaran vain sillä, että pultataan ne mikit kiinni kitaran runkoon.

Jos sä luulet, että tuolla tempulla tehdään taikoja, taidat mennä aika pitkälle puihin.
Jouni74
12.02.2010 22:07:03 (muokattu 12.02.2010 22:08:51)
4.11.2007 uhosin että silloiset LP:t ei talosta poistu...
Kummatkin lähti - Customin (-87 ebony) ostin takaisin n. vuosi sitten. Nyt pysyy!... :)

Nykyinen SG Special on kyllä pirun kova skeba kaikkien madailujen jälkeen eikä siitä mitään nykyään sais, joten eiköhän tuo pysy. Seinälle koristeeksi jos kyllästyy jostain syystä.
ONLY HARD IS HARD ENOUGH -The Grammers
Jucciz
12.02.2010 22:14:27
oiva tumpeloinen: Jos sä luulet, että tuolla tempulla tehdään taikoja, taidat mennä aika pitkälle puihin.

... tai sitten muoveihin.
SiwamieS
12.02.2010 23:33:15
The Liaskaster: http://muusikoiden.net/dyn/users/60253.jpg .
Edellisessä elämässään tämä oli Squierin Affinity-osaston stratocaster Fenderin juhlavuodelta 1996. Koki 'lieviä' modifikaatioita mulle saapuessaan vajaa vuosikymmen myöhemmin, kun maalit (tais olla muuten maalattu jo ainakin kertaalleen uusiksi/yli ennen mulle tuloa) läks huitsin nevadaan ja kitara roihusi legendaarisesti liekeissä zippobensan avustuksella tuossa takapihalla. Tuli tolle pleksille ja muille muoviosillekin vissiin jotain tehtyä. ;P Tallamikiksi vaihtui Kent Armstrongin Hot Rails. Sittemmin palvellut uskollisesti ykköskeppinä ja palvelee edelleen.

Toisaalta emmä kyl usko et mikään muukaan omistuksestani löytyvä kirves on mihinkään lähdössä. Kumminkin tämmöstä kamaa lähinnä jossa käyttöarvo piäksee myyntiarvon mennen tullen. Eikä noita ritsoja varmaan kukaan ostaiskaan, hehe.
I wanna see movies of my dreams
jussi1976
13.02.2010 06:46:41
oiva tumpeloinen: Jos sä luulet, että tuolla tempulla tehdään taikoja, taidat mennä aika pitkälle puihin.

Ei sillä taikoja tehdä, mutta tästä lähtökohdasta, jossa nyt ollaan, ei ole kaukana se loistava kitara. Ainakin EVH:ssa kun mikin irrotti rungosta, saundi huononi kummasti. Kun sen palautti takaisin kiinni runkoon, se oli taas yhtä hieno kuin oli.
J_Mantyla
13.02.2010 13:42:47
Töynävä: Peavey Wolfgang Custom Deluxe - tobacco sunbust quilt top'illa. Alle tuhannes ikinä tuotantolinjalta ja mint kunnossa.

Kun näki Van Halen'in Tsadissa -98 ja Eddien veivaavan selvinpäin (oli meinaa kaveri VIREESSÄ!), niin se oli lopullista menoa... Muutenkin Van Halen'in 3 -albumi iski kovaa ja musavideollakin Eddie'llä oli Wolfgangit käytössä. Siitä sitten vaan etsimään ja ensimmäisenä käteen osui Wolfgang Special. Aivan loistava peli ja 100% ongelmavapaa (on edelleen tallessa)! Kun sen hommaamisesta oli reippa 5-vuotta kulunut osui eteen tarjous Deluxen muodossa josta ei voinut kieltäytyä.

Ja hieman OT:na:

Kauppila on "alan mies". En voi kuin suositella.

OT
Löytyykö Suomesta muuten muita ekan vuoden quilt toppeja? Itellä standissa amber quilt top.

... ja Kauppilalle ääni myös täältä
Ellei tänään niin sitten huomenna
J_Mantyla
13.02.2010 13:49:36
... ja aiheeseen. Montakin skittaa on käsien kautta kulkenut joista en koskaan aikonut luopua. Niin niistä kummasti vaan saa tarpeekseen, ja tekee mieli jotain uutta. Jokusta käsissä kulkenutta luuttua kyllä haikailee takaisin, mm Skulls & Snakes ESP, M-1 ESP ja yksi 59-style Greco. Viimeksi mainitun olinpaikka on tiedossa ...
Ellei tänään niin sitten huomenna
hovi
15.02.2010 18:03:27
Kolmen kärki:

- Fender Stratocaster (kaula vm. -77; body ja sähköt JV-Squier vm. -83)
- Gibson Les Paul Standard (vm. -03; 60`s kaulaprofiili)
- Gibson Les Paul Classic (vm. -96; Burstbucker Pro mikrofoneilla)

Eli ei mitään keräilyvehkeitä, vaan tarpeisiini erittäin hyvin sopivia käyttökitaroita.
Jii-Gee
15.02.2010 18:40:44

Da Make: http://img535.imageshack.us/img535/3661/gibsonlespaul.jpg
ps. Näyttelin siinä predatorissa.

Olet svartsenekker ??
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
Pauli
16.02.2010 10:55:26

Hmm, mielenkiintoinen kysysmys....

No kaikkihan on myytävänä kun hinnasta vaan sovitaan. Kuitenkin epätodennäköisin lähtijä tästä talosta taitaa olla tämä http://koti.welho.com/pshalme/P1010632.JPG , ihan vaan koska se on nimmarilla tuhrittu ja kertaalleen huolella kolaroitu (ja hyvin korjattu) eli myytäessä siitä ei saisi likimainkaan sitä mitä sillä on käyttöarvoa.

Taustalla seisova bassman taas kuuluu osastoon "tästä ei olisi pitänyt luopua"...
www.myspace.com/paulihalme
TexasFlood
16.02.2010 11:33:18
Tää ei kyllä taida lähteä mihinkään:
http://img193.imageshack.us/img193/262/img0309dg.jpg
Swan
16.02.2010 14:28:31
TexasFlood: Tää ei kyllä taida lähteä mihinkään:
http://img193.imageshack.us/img193/262/img0309dg.jpg

Voi hyvä ihme, mikä tuo on?
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)