sv102 16.10.2017 03:38:10 | |
---|
Loytyy JMP 2204 50w vm 1980. Mastervolalla sopii jopa kotikayttoon ilman keinokuormaa. Soitan 1936 kaapin kautta (josta alkuperaiset elementit lahtee kylla vaihtoon ja tilalle jotkut greenback johdannaiset). |
VIPMetal 16.10.2017 06:42:52 | |
---|
Aikoinaan oli Marshall JMP-1, Marshall 8080 pääte ja Marshall 1960A 90-luvun kaappi. En oikeastaan koskaan ole ollut sen onnellisempi. Jotain DSL Marshallia oon katellu pitkään, mutta en oo vielä saanut hankittua. Oli Marshall lippukin treeniksellä 17v sitten rumpuriserin kyljessä. Joku Marshall pitää saada. =) |
Metalkallo 16.10.2017 08:11:41 (muokattu 16.10.2017 08:18:31) | |
---|
VIPMetal: Aikoinaan oli Marshall JMP-1, Marshall 8080 pääte ja Marshall 1960A 90-luvun kaappi. En oikeastaan koskaan ole ollut sen onnellisempi. Jotain DSL Marshallia oon katellu pitkään, mutta en oo vielä saanut hankittua. Oli Marshall lippukin treeniksellä 17v sitten rumpuriserin kyljessä. Joku Marshall pitää saada. =) Kantsii hommaa joku JMP mieluummin kuin nyky Marshallia, vaikka ei ne nykykään kait aivan huonoja ole, erilaisia. JMP vaikka kloonina tai tuo yllä mainittu master volume tai JCM. Mulla on JTM45 klooni (Rikstone) ja kaikki on hyvin nyt. Aiemmin jostain syystä vierastin JTM45:sta, kun vaikutti ettei siitä lähtisi niitä soundeja mitä haluaisin, mutta lähteehän siitä ne loputkin kun käyttää pedaaleja. JTM45 kun on myös tavallaan Fender Bassman klooni, niin siitä saa Fender sointiakin aika helposti vähän säätämällä eq asetuksia, ja tai tyrkkäämällä 12AY7 etusputken 1. etusen paikalle. Eihän tuosta suoraan tule Bassmania tuolla etusella, mutta on todella lähellä. Tunnistan tämän koska mun vahvistin oli ennen Bassman ennen kuin modautin JTM:ksi. Tuo mun klooni siis sisäosiltaan ja kanaviltaan kuten Marsun JTM45 skema, eroina vain et molemmilla kanavilla oma volumensa sekä master. Takaa löytyy vielä 1987 JMP kytkin sekä NFB boosti joten plexi tyyppinenkin rutistus irtoaa. Aiemmin keskitin kaiken huomioni JMP malleihin, mutta kyllä JTM on mulle se oikea, koska mun vahvarista pitää lähtee hyvät kliinit ja hyvä särö, ja tuosta lähtee omaan makuun molemmat. JMP vaan jotenkin rupesi loppujen lopuksi tuntumaan ehkä liian väkevältä ja raa-alta jolloin tajusin JTM:n hienouden. Olen myös Hendrix fanittaja niin senkin takia ihan unelma vahvistin. :) Vähemmän on nykyään enemmän |
Laulava Kylätohtori 16.10.2017 10:05:50 | |
---|
Metalkallo: Kantsii hommaa joku JMP mieluummin kuin nyky Marshallia, vaikka ei ne nykykään kait aivan huonoja ole, erilaisia. JMP vaikka kloonina tai tuo yllä mainittu master volume tai JCM. Mulla on JTM45 klooni (Rikstone) ja kaikki on hyvin nyt. Aiemmin jostain syystä vierastin JTM45:sta, kun vaikutti ettei siitä lähtisi niitä soundeja mitä haluaisin, mutta lähteehän siitä ne loputkin kun käyttää pedaaleja. JTM45 kun on myös tavallaan Fender Bassman klooni, niin siitä saa Fender sointiakin aika helposti vähän säätämällä eq asetuksia, ja tai tyrkkäämällä 12AY7 etusputken 1. etusen paikalle. Eihän tuosta suoraan tule Bassmania tuolla etusella, mutta on todella lähellä. Tunnistan tämän koska mun vahvistin oli ennen Bassman ennen kuin modautin JTM:ksi. Tuo mun klooni siis sisäosiltaan ja kanaviltaan kuten Marsun JTM45 skema, eroina vain et molemmilla kanavilla oma volumensa sekä master. Takaa löytyy vielä 1987 JMP kytkin sekä NFB boosti joten plexi tyyppinenkin rutistus irtoaa. Aiemmin keskitin kaiken huomioni JMP malleihin, mutta kyllä JTM on mulle se oikea, koska mun vahvarista pitää lähtee hyvät kliinit ja hyvä särö, ja tuosta lähtee omaan makuun molemmat. JMP vaan jotenkin rupesi loppujen lopuksi tuntumaan ehkä liian väkevältä ja raa-alta jolloin tajusin JTM:n hienouden. Olen myös Hendrix fanittaja niin senkin takia ihan unelma vahvistin. :) Mulla on tuo Bluetonen 'Plexi' eli kytkimen takana JTM45 ja JMP50 (näin muistelen), ja minusta tuossa on huikeat puhtaat. Se on mulla Clean kanava, kun säröt otan Dustyn Crunch kanavasta, josta siitäkin lähtee todella maukkaat puhtaat soundit tarvittaessa. Puheet, että Marshall olisi särökone, on vahvasti höpöhöpöpuhetta. Onhan tuo JTMkin, kuten totesit, aika lähellä Bassmania. JTMssä vaan säröt on Bassmania paremmat (imo). More is less. |
s151669 16.10.2017 11:37:56 | |
---|
Lead12 tuli sattumien kautta taloon. Tämähän on aika hauska laitos, trankkukone jota pitää avata että se kuulostaa paremmalta. Menee vissiin päätesärölle :) Antikitarasankari. Siis basisti. |
Metalkallo 16.10.2017 12:26:44 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mulla on tuo Bluetonen 'Plexi' eli kytkimen takana JTM45 ja JMP50 (näin muistelen), ja minusta tuossa on huikeat puhtaat. Se on mulla Clean kanava, kun säröt otan Dustyn Crunch kanavasta, josta siitäkin lähtee todella maukkaat puhtaat soundit tarvittaessa. Puheet, että Marshall olisi särökone, on vahvasti höpöhöpöpuhetta. Onhan tuo JTMkin, kuten totesit, aika lähellä Bassmania. JTMssä vaan säröt on Bassmania paremmat (imo). Juu, eihän marsut pelkkiä särökoneita ole, ainakaan JTM ja JMP. Uudemmissa nyky marsuissa nuo puhtaat kait on vähän kolkommat mitä vanhemmissa, mutta itse olen kuullut uudempien puhtaita vain videolta. Bassmanissa on huikeat puhtaat, siis aivan mahtavat! JTM:ssä on todella hyvät puhtaat ja JMP:ssä on ihan ok puhtaat. Noin nuo mun mielestä menee jos puhtaissa järjestystä kysyttäisiin minulta, kun nyt kokemusta kaikista noista on kuitenkin lähinnä juuri puhtaiden puolelta. :) Vähemmän on nykyään enemmän |
iec 16.10.2017 13:18:40 | |
---|
s151669: Lead12 tuli sattumien kautta taloon. Tämähän on aika hauska laitos, trankkukone jota pitää avata että se kuulostaa paremmalta. Menee vissiin päätesärölle :) Täysin saman havainnon tein itsekin, eli kuulostaa paremmalta isommilla volume-säädöillä. Siinä mielessä vähän pöljää, että miksi trankkukone toimii tuolla tavalla :) Mutta ei kyllä voinut uskoa että saa tuollaiset soundit halvasta trankkukamppeesta. Tuossa tosiaan ihan omaa testailua laitteella. Ei pystynyt tässä testissä volaa avaamaan oikein enempää kiusaamatta muita perheenjäseniä asunnossa. Hieman olisi ehkä pitänyt säätää mikkiä tai kääntää trebleä isommalle vahvarissa, eli on enemmän tummat soundit kuin kirkkaat (kuulosti livenä kirkkaammalle): https://www.youtube.com/watch?v=2foMJGhpR_Q Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Shredator 16.10.2017 13:24:52 | |
---|
Aina ajoittain tekis mieli riipasta Splawn tai joku muu "Hot Rod -Marshall", mutta sitten pistän JMP 2203:n tulille ja runttaan sitä Bogner Redillä unohtaen tällaiset höperöt ajatukset. Se hot rod -soundi on nimittäin siinä. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
jii.haanpaa 16.10.2017 15:09:31 | |
---|
s151669: Lead12 tuli sattumien kautta taloon. Tämähän on aika hauska laitos, trankkukone jota pitää avata että se kuulostaa paremmalta. Menee vissiin päätesärölle :) Sama hommeli vs8040:n kanssa. Alkaiskohan kajari toimimaan paremmin kun sitä kiusaa tms? |
Boozer 16.10.2017 18:39:52 | |
---|
Let there be rock |
LaMotta 16.10.2017 18:42:45 (muokattu 16.10.2017 18:51:50) | |
---|
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Gary the pine 17.10.2017 00:03:41 | |
---|
VIPMetal: Aikoinaan oli Marshall JMP-1.....En oikeastaan koskaan ole ollut sen onnellisempi. Niinpä, kaikenlaista kalustoa on kulkenut ovista ja ikkunoista vuosien varrella, mutta JMP-1 on ja pysyy. Tulin, näin, paskoin housuun. |
Barska 17.10.2017 00:30:58 | |
---|
LaMotta: Olisiko 250 EUR posketon hinta kotikäytössä olleesta täysin virheettömästä Marshall BluesBreaker mkI-pedaalista alkuperäisine laatikoineen ja ostokuitteineen? Ei. Taitaa mennä rupisemmatkin jo parin sadan luokkaan maailmalla. Pari viikkoa sit oli yks tossa Tukholmassa kaupan potikan nupit vaihdettuna ja erittäin elämää nähneenä just karvan alle pari sataa egee pyynnillä. Meni parissa päivässä. Itsellä on tollanen ja ostaisin mieluusti kyllä toisenkin, oma kun ei enää ihan virheetön. Yks parhaita pedaaleita ikinä, mun mielestä . :) All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band. |
LaMotta 17.10.2017 10:37:38 | |
---|
Barska: Yks parhaita pedaaleita ikinä, mun mielestä . :) Jaaaaaa? Aika rupisen kuuloinen soundi siinä on. Pitääpä kokeilla seuraavissa bänditreeneissä.....sukkasillaan. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Barska 17.10.2017 10:56:59 | |
---|
LaMotta: Jaaaaaa? Aika rupisen kuuloinen soundi siinä on. Pitääpä kokeilla seuraavissa bänditreeneissä.....sukkasillaan. Juu yksinään kyllä, mutta tyrkkääppä se jokun särön tai särökanavan eteen boosteriksi. Aloita vaikka leveli täpölle ja loput nupikat kello 13-15. Itsekin ihmettelin aluksi, että mikä ihmeen purkki toi on, ennen kun kokeilin noin. :) Ja toi toimii jopa puhtailla "boostina" kun kääntää gainia pienemmälle. All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band. |
Kefiiri 17.10.2017 11:14:22 (muokattu 17.10.2017 11:25:12) | |
---|
Joo se rupisuushan on se juttu tossa. Fuusiojatsareiden suhistimia saa ruuvata hiki hatussa eikä vaan löydy sitä rytinää mikä tosta löytyy heti. En ole musiikin asiantuntija. |
yanera 19.10.2017 16:39:07 | |
---|
Eikö kenelläkään ole tosiaan myydä Marshallin MG-sarjan nuppia???? Arilla on basso, mutta Ari ei ole basisti? |
VIPMetal 20.10.2017 17:04:33 | |
---|
Gary the pine: Niinpä, kaikenlaista kalustoa on kulkenut ovista ja ikkunoista vuosien varrella, mutta JMP-1 on ja pysyy. Näin se on. |
joku muu sikko 20.10.2017 17:07:02 (muokattu 20.10.2017 17:08:03) | |
---|
Gary the pine: Niinpä, kaikenlaista kalustoa on kulkenut ovista ja ikkunoista vuosien varrella, mutta JMP-1 on ja pysyy. Näin on. Varmaan viimeinen verme joka räkistä lähtee. Eikä ole mikään sveitsin linkkari tosiaan, se vaan tekee sen minkä pitääkin. Vanha pappa huutelee nimimerkin takaa.
-obiwan- |
high_society 20.10.2017 17:21:57 | |
---|
Shredator: Aina ajoittain tekis mieli riipasta Splawn tai joku muu "Hot Rod -Marshall", mutta sitten pistän JMP 2203:n tulille ja runttaan sitä Bogner Redillä unohtaen tällaiset höperöt ajatukset. Se hot rod -soundi on nimittäin siinä. 2203 tai 2204 ku runttaa melkein millä vaan od:llä, ni se on edelleenkin myöskin siinä. hUARA |