darrell 16.05.2014 11:57:57 (muokattu 16.05.2014 11:59:20) | |
---|
TonyH: Tämä onkin ihan uusi ilmiö, jos muut rupeavat maksamaan artistin oppirahat?? Pidän varsin erikoisena ja yllättävänäkin ilmiönä jos tällainen webbiyhteisö rupeaa ottamaan jonkinmoisen yhteisen vastuun jonkun yksilön huonosta valinnasta, jonka hän teki ihan täysissä sielun ja ruumiinvoimissa. Tietysti jos tämä on jokin uusi yhteisöllinen hyväntekemisilmiö, johon muutkin voivat jatkossa turvautua, niin mikäs siinä sitten. Tämä ei muuten ole eka kerta, kun on kolehdilla muusikoiden.netissä kolehdilla kustannettu lähimmäisen epäonnea. Tuolloin ei kyse ollut ns. oppirahoista, mutta kuitenkin merkittävästä aineellisesta vahingosta. Yhteisöllisyys roks! EDIT: niin, ja kolehtiin siis osallistuivat toisilleen tuntemattomat ihmiset, joista suuri osa ei ole koskaan edes tavannut toisiaan. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Laulava Kylätohtori 16.05.2014 12:05:54 | |
---|
TonyH: Tämä onkin ihan uusi ilmiö, jos muut rupeavat maksamaan artistin oppirahat?? Pidän varsin erikoisena ja yllättävänäkin ilmiönä jos tällainen webbiyhteisö rupeaa ottamaan jonkinmoisen yhteisen vastuun jonkun yksilön huonosta valinnasta, jonka hän teki ihan täysissä sielun ja ruumiinvoimissa. Tietysti jos tämä on jokin uusi yhteisöllinen hyväntekemisilmiö, johon muutkin voivat jatkossa turvautua, niin mikäs siinä sitten. Artistin kannattaa kuitenkin itse olla kommentoimatta koko hoitoa, ettei homma käänny rahankeruuksi, joku nuljaska siitä tekee ilmoituksen kuitenkin - viimeistään "journalisti" saadakseen jutun juurta. Artisti maksaa ja journalisti tienaa. ;) Toiset saa, toiset ei. Se on vähän kuin Turkin kaivosonnettomuus, joka ei tunnu kiinnostavan ketää verrattuna Chilen onnettomuuteen, vaikka on paljon pahempi. Tasan ei jakaudu sympatiat... All statements and arguments appearing in my writings are fictitious.
Any resemblance to truth, facts or reality is purely coincidental. |
Seba 16.05.2014 12:27:00 | |
---|
TonyH: Tämä onkin ihan uusi ilmiö, jos muut rupeavat maksamaan artistin oppirahat?? Pidän varsin erikoisena ja yllättävänäkin ilmiönä jos tällainen webbiyhteisö rupeaa ottamaan jonkinmoisen yhteisen vastuun jonkun yksilön huonosta valinnasta, jonka hän teki ihan täysissä sielun ja ruumiinvoimissa. Tietysti jos tämä on jokin uusi yhteisöllinen hyväntekemisilmiö, johon muutkin voivat jatkossa turvautua, niin mikäs siinä sitten. Artistin kannattaa kuitenkin itse olla kommentoimatta koko hoitoa, ettei homma käänny rahankeruuksi, joku nuljaska siitä tekee ilmoituksen kuitenkin - viimeistään "journalisti" saadakseen jutun juurta. Artisti maksaa ja journalisti tienaa. ;) ei tässä mitään uutta ole, ehkä julkisella puolella harvinaisempaa, mutta esim kimppojen yhteydessä on ollut tapana porukan kesken jakaa kulut jos on käynyt esim niin että jotain on puuttunut ja joku jäänyt ilman ym. Myös moottoripyöräpuolella on juttuja joissa kimpassa on autettu huonotuurisia saamaan asiat kuntoon antamalla osia, tarjoamalla vastikkeetonta korjausapua ym ihmisille joilla ei ole mahdollista saada itse kuntoon ym. Harvinaista eikä mikään oletus jonka varaan kannattaa laskea, mutta ei silti mikään uusi ilmiö. Itse olen osallistunut moneen kolehtiin hyvän asian puolesta. |
TonyH 16.05.2014 13:18:03 | |
---|
Älkää ymmärtäkö väärin, ei minulta sympatiaa puutu - ei tähän keissiin eikä Turkin kaivosmiehillekään. Ja olen minäkin hyväntekeväisyyteen antanut rahaa vuosittain. Ja nyt ne pirulaiset soittelevat muutaman kk välein ja pyytävät lisää ;-) Harvemmin vain kohteet ovat olleet sellaisia, joissa joku omaa "kokemattomuuttaan" on langennut loveen. Yleensä niissä tapauksissa tuo "epäonninen" on varoittanut muita, muut kiittäneet ja se on siinä - kaikki ovat pykälää varovaisempia. Ja olen minäkin moiseen langennut. Ja varmaan moni muukin, joka on teettänyt nyrkkipajalla autoremppoja tai pimeenä himaremppoja. Nuorena teetin kylppärirempan jonkun tutulla ja äijät teki hommia tasan siihen asti kuin maksoin puolet rempasta (josta osa oli ennakkoa). Eivät tulleet enää duuniin ja heidän tekosensa homehtuivat vuosia myöhemmin mistä tuli vielä 6000€ lisälasku. Minä tyhmä, ei voi syyttää ketää muuta. En lankea tuohon enää uudelleen eli oppirahat maksettu ja viisastuttu. Kaverin auttaminen korjauksissa jne. toiminta on ihan normia miltei kaikissa harrastepiireissä. Vain 5min sitten kaveri kysyi sytkäpiuhoja kun Partsista ei löydy ja pitäis päästä katsastamaan. No, multa tuurilla löytyy ylimääräiset. |
tender.insanity 16.05.2014 14:07:37 | |
---|
Idea: Jos on tarvetta uudelle kitaralle, niin tekaisee parit nimimerkit tänne ja facebookiin jonkun keksityn profiilin + ei-niin-olemassa-olevan firman. Sitten vähän mielikuvitusta kehiin ja kovat tarinat nettiin tekaistujen kuvien kera, niin kohta on tienattu lahjoituksilla isot rahat. Jos siis vaikka itse kämmää oman kitaran modauksen tms. |
Antti1 16.05.2014 14:11:02 | |
---|
tender.insanity: Idea Ihan hyvä idea, mutta Arttu nyt sattuu olemaan innokkaimpien lahjoittajien henkilökohtainen tuttu. Snadi ero. Hyvä veli -verkosto toimii siis jopa täällä. :D |
tender.insanity 16.05.2014 14:15:10 | |
---|
Antti1: Ihan hyvä idea, mutta Arttu nyt sattuu olemaan innokkaimpien lahjoittajien henkilökohtainen tuttu. Snadi ero. Hyvä veli -verkosto toimii siis jopa täällä. :D Joo, joo. Sitä varten pitää olla nippu vuosien varrella tehtyjä alttereita, jotka sitten on lahjoittamassa rahojaan =) |
Laulava Kylätohtori 16.05.2014 14:20:45 | |
---|
tender.insanity: Joo, joo. Sitä varten pitää olla nippu vuosien varrella tehtyjä alttereita, jotka sitten on lahjoittamassa rahojaan =) En välttämättä jättäisi päivätöitä tuon idean takia... :) All statements and arguments appearing in my writings are fictitious.
Any resemblance to truth, facts or reality is purely coincidental. |
tender.insanity 16.05.2014 14:28:59 | |
---|
Laulava Kylätohtori: En välttämättä jättäisi päivätöitä tuon idean takia... :) Ei sitä tiedä jos vähän jalostaa. Ainahan porukka on laput silmillä juoksemassa kaiken maailman wincapitojen yms perässä kerta toisensa jälkeen. |
elon arska 16.05.2014 14:37:40 (muokattu 16.05.2014 14:38:47) | |
---|
tender, mikäs se sun bändin nettisivu oli, tässä ketjussa et oo sitä vielä tuonut esiin. edit: eiku tossahan se on sun allekirjoituksessas! Kätevää! Haista jätkä vittu ja mee veivaa Volgaas. |
tender.insanity 16.05.2014 14:47:10 (muokattu 16.05.2014 14:48:48) | |
---|
elon arska: tender, mikäs se sun bändin nettisivu oli, tässä ketjussa et oo sitä vielä tuonut esiin. Ei tarvitse enää, kun kaikki näyttää siitä puhuvan joka puolella. |
novo 16.05.2014 14:47:54 | |
---|
elon arska: tender, mikäs se sun bändin nettisivu oli, tässä ketjussa et oo sitä vielä tuonut esiin. edit: eiku tossahan se on sun allekirjoituksessas! Kätevää! Une Farce, ranskalaista floppiheviä. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.." |
elon arska 16.05.2014 15:41:55 | |
---|
tender.insanity: Ei tarvitse enää, kun tender.insanity näyttää siitä puhuvan joka puolella. Korjasin hieman. Haista jätkä vittu ja mee veivaa Volgaas. |
lavaamo 16.05.2014 15:51:53 | |
---|
tender.insanity: Miten voi olla mahdollista että oli aihe mikä hyvänsä, oot aina väärässä? ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Rokkitouhuja |
ahvenonkala 16.05.2014 15:57:18 | |
---|
Kevennetään sen verran tätä ketjua (kun ei ole tainnut tätä kevennystä vielä olla), että kun FaceBookista hieman lunttasin tätä Sebastiania niin tällainen herra sieltä ekana tuli: https://www.facebook.com/SebastianWoodsLIVE?fref=ts Ei liene sama tapaus vaikka kädentöitä harrastaakin. :) |
kekkuliheikki 16.05.2014 16:04:51 | |
---|
TonyH:Ja olen minäkin moiseen langennut. Ja varmaan moni muukin, joka on teettänyt nyrkkipajalla autoremppoja tai pimeenä himaremppoja. Nuorena teetin kylppärirempan jonkun tutulla ja äijät teki hommia tasan siihen asti kuin maksoin puolet rempasta (josta osa oli ennakkoa). Eivät tulleet enää duuniin ja heidän tekosensa homehtuivat vuosia myöhemmin mistä tuli vielä 6000€ lisälasku. Minä tyhmä, ei voi syyttää ketää muuta. En lankea tuohon enää uudelleen eli oppirahat maksettu ja viisastuttu. Mina taas vuokrasin aikanaan Lontoon asuntoni jonkun valitystoimiston kautta tarkistamatta toimistoa sen kummemmin. Vuokrat tuli aina ajallaan mutta kamppa vedetty paskaksi ja huumeluolaksi. Valitysfirma konkassa ja havinnyt kun tuhka tuuleen. Ja oli viela firma joka teki kunnan kanssa yhteistyota. Tuli siita muistaakseni 40000 euron lasku. Enaa en vuokraa mitaan kamppaa koskaan kenellekkaan. Silla olisi saanut 10 custom Suhria. Vitutti. En allekirjoita. |
TonyH 16.05.2014 16:25:22 (muokattu 16.05.2014 16:28:13) | |
---|
kekkuliheikki: Mina taas vuokrasin aikanaan Lontoon asuntoni jonkun valitystoimiston kautta tarkistamatta toimistoa sen kummemmin. Vuokrat tuli aina ajallaan mutta kamppa vedetty paskaksi ja huumeluolaksi. Valitysfirma konkassa ja havinnyt kun tuhka tuuleen. Ja oli viela firma joka teki kunnan kanssa yhteistyota. Tuli siita muistaakseni 40000 euron lasku. Enaa en vuokraa mitaan kamppaa koskaan kenellekkaan. Silla olisi saanut 10 custom Suhria. Vitutti. Semmosta peliä. Offina: Minä taas vuokrasin Lontoon Chelsean asuntoni (siis vuokralaisena) joltain irkkukusettajalta, joka oli niin vakuuttava siinä alkuvaiheessa. Sille sitten laittelin 80-luvulla ~10tmk kuussa pari vuotta enkä kuunaan saanut yhtään tositetta asiasta. Kun sitten jotain hajosi (esim. lämminvesiboileri, pyykinpesukone jne.) niin äijäähän ei löytynyt kirveelläkään vaan ite oli korjautettava ihan kaikki. Edellinen vuokralainen oli ilotyttöpari joten "john:neja" sai hätistellä ekan vuoden ovelta harva se päivä... ;-) |
vesinorsu 16.05.2014 16:38:05 | |
---|
Juu eiköhän seppä ole kärsinyt jo tuon 600 e edestä :) Juttu jos mennyt vielä ylexille kaiken kansan nähtäväksi. Ja olihan syytä hieman ehkä kitaran omistajassakin, kun jätti arvopelinsä tuollaiselle lusmulle. Naaman menetys ja häpeä on aika hyvä rangaistus jo. Vähän kuin jalkapuu tms :) Ois ollu itselläkin parikertaa kitarakaupoissa ollu aihetta ottaa yhteyttä vaikka iltalehteen. Oppirahoja olen maksanut minäkin. paskanäppinen autonrassaaja, "raksamies" ja jokapaikanhöylä, koneistaja ja mitä muuta kaikkea. Kunhan fiilistelen kitaraa randomisti. Kyllä se yks ibanez pitää olla talossa ja jaska tietenkin. |
FastEddie 16.05.2014 17:05:16 | |
---|
kekkuliheikki: Mina taas vuokrasin aikanaan Lontoon asuntoni jonkun valitystoimiston kautta tarkistamatta toimistoa sen kummemmin. Vuokrat tuli aina ajallaan mutta kamppa vedetty paskaksi ja huumeluolaksi. Valitysfirma konkassa ja havinnyt kun tuhka tuuleen. Ja oli viela firma joka teki kunnan kanssa yhteistyota. Tuli siita muistaakseni 40000 euron lasku. Enaa en vuokraa mitaan kamppaa koskaan kenellekkaan. Silla olisi saanut 10 custom Suhria. Vitutti. Minä taas myin ulkomaan taloni, välitysfirma katosi purjejahdillaan Barbadokselle ja piti etumaksun itsellään. Myöhemmin firma julistettiin konkkaan. Tällä summalla olisi saanut kahdeksan kotimaisen R-pajan Les Paul kopiota. Vitutti. "Rehab is for quitters" |
TonyH 16.05.2014 17:16:05 | |
---|
Artisti maksaa.... ;-) Joku huonosti hiekkapaperoitu skitan kaula kalpenee noiden stoorien rinnalla. Mutta, kaikki on suhteellista. Olis vissiin pitänyt ruveta rokkitähdeksi nuorena niin ei tämmöiset pikku vastoinkäymiset paljon kettuttais. Tai formula/NHL -tähdeksi. Harmi ettei kyvyt tai motivaatio riittäneet noista mihinkään... ;-) |