![]() 10.12.2013 01:25:32 | |
---|---|
delarco: Ei nyt ihan turhaa, mutta turhauttavaa... Tässä on jo pidemmän aikaa ärsyttänyt esim. jos myydään jotain LTD:n ritsaa, niin miksi se ilmoitus pitää aloittaa otsikolla ESP???? Joskus samaa näkee Epiphoneissa (Gibson). Onko siinä tarkoitus nostattaa mahdollisesti tietämättömämmän ostajan arvostusta keppiin? Pönkittää omaa itsetuntoa, kun ei muuten moista ritsaa kehtais myydä? Jotain muuta? Mitä? Haluan uskoa, että osalla aloittelijoista tuo on myös viatonta, siis etteivät ymmärrä eroa, vaikka lavassa lukeekin se LTD. Tässä voisi olla tarkempi munkin mielestä. 18is9: Tuossa on kyllä turha myynti-ilmoitus: Kyl melkein soittasin ennen kuin lokaisin julkisesti.. :) | |
![]() 10.12.2013 12:38:02 | |
delarco: Tässä on jo pidemmän aikaa ärsyttänyt esim. jos myydään jotain LTD:n ritsaa, niin miksi se ilmoitus pitää aloittaa otsikolla ESP???? Joskus samaa näkee Epiphoneissa (Gibson). ESP LTD:nä ne joissakin kaupoissa myydään, joissakin meloissa jopa lukee niin. Samaten jotkut vanhemmat on Epiphone by Gibson. | |
![]() 10.12.2013 17:01:07 | |
Itsekin on tullut omaa kitaraa myytäessä muutaman kerran trolleja vastaan. Eräs henkilö toisesta kaupungista laittoi ihan asiallista viestiä joten en aluksi ihmetellyt mitään. Tyyppi kuitenkin laittoi seuraavaan viestiin että "Ajan siitä ohi perjantaina ja tuun maanantaina takaisin. Jos kokeilisin kitaraa viikonlopun ja katson sitten ostanko?" Tässä vaiheessa heräsi epäilykset ja mielessäni ei tosiaankaan ollut antaa kitaraa tyypille mukaan, ei olisi todennäköisesti tullut takaisin. Vastasin siis kieltävästi mutta henkilö sanoi voivansa sittenkin tulla kokeilemaan kitaraa kun kerran matkan varrella asuin, ei kuitenkaan tullut. | |
![]() 11.02.2014 22:13:36 | |
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=847072&fb=1 Saattaa olla, että oon kiinnostunut, saattaa olla että en. Mut hei, kysele lisää. Ei nyt jaksa tässä tehä kauppaa. :D | |
![]() 15.02.2014 18:30:44 | |
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=848352 Ehkei nyt suoraan myynti-ilmosta ole kyse, mutta ilmoituksesta kuitenkin. Jos jollain on nyt mennyt murot väärään kurkkuun, niin palautetta voinee antaa myyjälle suoraan, eikä tuonne torille. Mielummin vaikka foorumille sitten. Noh... Eipä mulla muuta, alkoi vaan ihmetyttämään tuollainen tuolla torilla. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." | |
![]() 15.02.2014 19:46:44 | |
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=848369 Yleensä en näitä tänne laittele, mutta nyt kun neljännen (ison) keskioluen jälkeen näin aidon Sguier by fender Snowmasterin revensemallin kaulalla olevan myynnissä oli pakko hymyillä ääneen:) En minä pahalla... | |
![]() 15.02.2014 21:26:00 | |
delarco: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=847072&fb=1 Saattaa olla, että oon kiinnostunut, saattaa olla että en. Mut hei, kysele lisää. Ei nyt jaksa tässä tehä kauppaa. :D Tämä se vasta olisikin pakko saada: http://www.tori.fi/pohjois-pohjanma … en_kitara_10323377.htm?ca=2&w=1 | |
![]() 16.02.2014 06:31:13 | |
Kyllä taas on satsattu ettei kyselijän tarvi kysellä juuri mitään enempiä. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=848464&fb=1 | |
![]() 16.02.2014 08:26:53 | |
delarco: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=847072&fb=1 Saattaa olla, että oon kiinnostunut, saattaa olla että en. Mut hei, kysele lisää. Ei nyt jaksa tässä tehä kauppaa. :D Tämähän saattaa olla loistava taktiikka. :D Pitääpäs ensi kerralla laittaa itse vaikka tyyliin: "Myydään pedaali." | |
![]() 16.02.2014 12:31:37 | |
Nää on kans kivoja, kun ilmoitus otsikoidaan "myydään". | |
![]() 16.03.2014 22:42:13 | |
En nyt tiedä onko tämä turha ilmoitus, mutta pikkusen tuntuisi kuuluvan huuto.netin puolelle. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=859228 Itseäni eivät ole juurikaan häirinneet tarjoa-tyyppiset ilmot, mutta huutokauppaa en ymmärrä. Jos joku haluaa myydä huutokaupalla niin ehkä kannattavaa on laittaa kommentointi mahdolliseksi, jolloin huutokauppa voi onnistua. Nyt vaan kaikki(?) antavat(?) sokkona tarjouksia, ilman, että voivat tarkistaa viimeisintä tarjousta... Anteeksi, olen nälkäinen ja väsynyt ja siksi vähän känkkäränkkä... "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." | |
![]() 16.03.2014 22:56:33 | |
jhlamm: En nyt tiedä onko tämä turha ilmoitus, mutta pikkusen tuntuisi kuuluvan huuto.netin puolelle. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=859228 Itseäni eivät ole juurikaan häirinneet tarjoa-tyyppiset ilmot, mutta huutokauppaa en ymmärrä. Jos joku haluaa myydä huutokaupalla niin ehkä kannattavaa on laittaa kommentointi mahdolliseksi, jolloin huutokauppa voi onnistua. Nyt vaan kaikki(?) antavat(?) sokkona tarjouksia, ilman, että voivat tarkistaa viimeisintä tarjousta... Anteeksi, olen nälkäinen ja väsynyt ja siksi vähän känkkäränkkä... En tarjoaisi vaikka kuollakseni tuon haluisin. Niin rasittaavaa kaupankäyntiä tämmönen että! Ja kun hintavarausta ei näy niin kitaran saa siis hintaan 364e jos ei tarjouksia tule? En jaksa uskoa. | |
![]() 24.03.2017 19:23:15 (muokattu 24.03.2017 19:49:56) | |
Nostetaan uudestaan kun näitä samoja juttuja ja ketjuja on jo muutenkin ihan turhaan täällä. Eli ihan turha kirjoitustahan se tämäkin on.... Tässä on aikaisemmin puhuttu paljon tuosta myyjien ja ostajien käyttäytymisestä ja siitä ettei asiallisenkaan pikaviestittelyn jälkeen voida sanoa, ettei tuote kiinnosta. On saatettu pyytää kuvia ja kaikki on sujunut aivan hienosti, mutta sitten toinen hävinnyt... Myöskään myytäviä tuotteita ei järkevänkään ajan päästä poisteta, vaan ne jätetään turhaan roikkumaan torille. Nyt kun olen vuosia seurannut tuota toria ja ajatus olisi edelleenkin vähentää noiden soittimien määrää ja varsinkin arvokkaampien. Kotona kun pärjäilen edullisemmilla ja hieman huonommillakin kun tykkään soitetalla paljon slidellä ja avoimilla vireillä. Terveydentila kun ei edelleen salli bändisoittoa, eikä keikkailua ja monet paremmat kitarat ovat kuitenkin hankittu silloin kun bändisoitot vielä onnistui... Siihen omaan kotisoittoon ei aina tarvitse kauhean kalliitta soittimia, vaikka kyllähän ne paremmat kitarat ja vahvistimetkin kieltämättä soivat myös hienommin kotonakin. Kerrostalossa on vain omat rajoituksensa ja monesti ne parhaat slide sounditkin lähtevät hieman turhan äänekkäistä peleistä. Tilojenkin puolesta on myös hieman otettava järki käteen ja laitettava lihoiksi sellaisia joilla vähemmän tulee soitettua. Ei ne aina kädessä viihtyvät soittimet mene sen hinnan mukaan, mutta se on taas hieman toinen juttu. Kun toria olen katsellut sillä silmällä, että saisin muutamia pelejä kokonaan pois. En siksi, että olisivat huonoja, vaan pääsisivät kovempaan käyttöön ja muutenkin sellaiselle joka kyseistä soitinta enemmän tarvitsee. Tulee väkisin mieleen, että joidenkin mielestä on ihan mukavaa laitella torille huvikseen noita ilmoituksia. En mielellään ottaisi tähän kenenkään yksityisen henkilön ilmoituksia, mutta jos näistä itsensä tunnistaa-->Saa haukkua minut kyllä ihan jos siitä jotain helpotusta vaan itselleen saa :) Tuossa on jo pitkää ollut joku Washburn myynnissä tai vaihdossa ja siitä ei voi kuulemma kuvia ottaa. Siinä on lisensi Floikka ja EMG Select mikit. kaikenlaista muuta kyllä kerrotaan, mutta ei kitaran mallia, ei väriä, ei onko pulttikaulainen/läpirunkoinen vai liimaliitoksella, montako mikkiä jne. Noita Washburn kitaroita on 80-luvulla tehty noilla spekseillä vaikka kuinka ja paljon. Tämä on kai vuodelta 86-87, mutta sekin voi olla omistajan omakohtainen näkenys tai tieto ja ei ole edes välttämättä se soittimen oikea vuosi jolloin kyseistä mallia on tehty. Kitaranhan voi ostaa vaikka 2017 uutena kaupasta, mutta se voi silti olla muutamankin vuoden vanhempi... Laitoin kaverille kommentointiin, että laittaisi samanlaisesta kitarasta kuvan tuolta netistä, jos se oma kamera ei toimi. Siihen joku toinenkin laittoi esimerkin eräästä Washburn kitarasta. Tämä kitarahan vaihtuisi mm. Gibson, Gretsch ja Fender merkkisiin soittimiin. Välirahasta ei tosin ole mainintaa. Pitäisikö vaihtaa päikseen? Nyt tuo ilmoitus on taas uusittu ja kommentoinnin on pyyhitty pois. Tarvitseeko olla kovinkaan ihmeellinen kitaroiden asiantuntija, jotta voi sanoa ettei noin kukaan tee kauppaa. Washburn kitaroita joissa on Select EMG mikit ja joku lisensi floikka(niitä malleja Floyd Rosesta oli muuten 80-luvulla paljon enemmän kuin nykyään) on todella paljon ja myös hyvinkin erilaisissa hintaluokissa. Ihan muutamien kymppien arvoisista lähes romuista sitten ns. keskihintaisiiin soittimiaan joka tässä tapauksessa ei varmaan noiden mikkien merkistä johtuen tarkoita kovinkaan montaa satasta. Toinen aika hyvä ilmoitus on kun joku haluaa vaihtaa ilmeisesti päikseen jotain Japanin Vantagea tai Vintagea USA Carviniin ja B.C. Rich Mockinbird kitaraan joka on tehty 80-luvulla. Suoraan ei myy :) Minäkin voisin laittaa vaikka omasta HB:n stratosta, että vaihdan sen ainostaan Fenderin USA tehtaan tuotoksiin ja suoramyynti ei onnistu. Kolmanneksi on sitten tapaukset joissa myydään samoja Gibson kitaroita jopa uusiakin kalliimmalla tai ainakin ne saa ihan joka paikasta edullisemmin käytettynä. Hinnat on vielä aina jotain 1690 euroa ja hinnoissa ei ole kuulemma mitään neuvotteluvaraa. Eipä ole sitten ihme, että samat ilmoitukset ovat vuodesta toiseen ja parhaimmillaan joitakin näistä vielä nostetaan koko ajan.... E: Washburn voisi vaihtua myös johonkin puhelimeen, mutta sen suoraa myyntihintaa/vaihtoarvoa ei ole tietänkään voitu laittaa. Onhan se tietysti niinkin, että jos mahdollisen ostajan saa kotoaan jotenkin liikkeellä-->Niin ostajan puolesta ollaan jo jonkinlainen alustava ostopäätös tai vaihtopäätös tehty. Muutenkin voisi olla ihan asiallisesti nuo hintapyynnöt esillä, eikä pelkästään tarjoa. Huutokaupathan on erikseen ja ei täällä kuitenkaan kovinkaan moni niitä soittimia todellisten tarjousten mukaan myy. Jos onkin tarjoa hinta, niin niihinkin edes jonkinlainen hintahaarukka tms. | |
![]() 24.03.2017 21:10:34 (muokattu 24.03.2017 21:11:01) | |
mpekkanen: Jos onkin tarjoa hinta, niin niihinkin edes jonkinlainen hintahaarukka tms. Meinaatko, että joku tarjoais enemmänkin kuin mitä haarukan alaraja on? Mun kokemuksen mukaan tarjoa-ilmot on torilla siitä huonoja myyjälle, että moni sivuuttaa ne ja hyviä ostajalle jos tietää minkä arvoinen vehjes on itelle. Tietty se, että kuljetaan pois tinkimiskulttuurista voi olla ihan hyvä. | |
![]() 24.03.2017 21:13:07 (muokattu 24.03.2017 21:16:06) | |
Olin matkoilla ja yllättäen muutamia puheluita m.netin myynti-ilmosta. Samantapaiset kysymykset kaikilla. Ehkä tämä on jonkinlainen varmistus että laite on todella olemassa. Soittojen jälkeen vaimo ilmoitti että ostaja oli testannut laitteen ja antanut rahat käteen. Kummallista kuitenkin että useimmat ostajat tuntuivat tietävän yksityiskohtia joita ei ollut ilmoituksessa. Hyvin meni tällä kertaa. Putki on paljon herkempi kuin transistori. Sen synnyttävä väreily on harmonista.
Olipa kerran:
1800-luvulta lähtien särö koettiin kielteisenä musiikin kannalta, koska särö oli kohinan lisäksi häiriötekijä. | |
![]() 24.03.2017 22:22:10 | |
Mun DriveToolin myynti-ilmoitus on tosi turha. Se ei kiinnosta ketään, ei yhtään kertaa merkitty muistiin, eikä montaa kertaa edes avattu. Heitän sen kohta johonkin jorpakkoon. :D Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. | |
![]() 24.03.2017 23:19:19 (muokattu 25.03.2017 00:38:11) | |
Arkka: Meinaatko, että joku tarjoais enemmänkin kuin mitä haarukan alaraja on? Mun kokemuksen mukaan tarjoa-ilmot on torilla siitä huonoja myyjälle, että moni sivuuttaa ne ja hyviä ostajalle jos tietää minkä arvoinen vehjes on itelle. Tietty se, että kuljetaan pois tinkimiskulttuurista voi olla ihan hyvä. Niin. Tässähän on juurikin siitä kyse, että vaikka myyjä muuta väittääkin-->Hän yleensä tietää paremmin kuin hyvin sen oman myytävän laitteensa arvon. Tietää kyllä, millä rahalla sen myy ja millä taas ei. Kun laitetaan tarjoa hinnaksi, niin tulee väkisin mieleen että yritetään tosiaan saada jotain aivan utopistista hintaa myytävästä tuotteesta tai mahdollisesti suurempaa kuin mitä siitä saisi ihan hinnan kanssa ilmoitettuna. Varmasti moni myös sivuttaa tuollaiset tarjoa myyjät, koska ovat jo aikaisemmin huomanneet että kyseessä on usein jobbarit jotka haluavat vain tavallista kovempaa hintaa taikka vaihtoa arvokkaampaan vehkeeseen. Onhan Huuto.netissä aika reilusti ilmoituksia joissa yritetään myydä vähän käytettyä soitinta tai tavaraa kalliimmalla kuin mitä se nykyään uutena maksaa. Harvoin nuo soittimetkaan ajan myötä halventuvat, mutta niin voi käydä jos tuotantomaa muuttuu, laukut korvautuu gigbageihin jne. Silloin ne eivät tosin ole enä ihan samoja tavaroita, mutta tämäkin seikan tietynlainen epärehellinen aines "unohtaa". Kyllähän siihen ilmoitukseen voi jotain suuntaa antavaa laittaa, vaikka ei sitä hintaa laittaisikaan numeroilla. Esim. ei lähde MIM Fenderin Stankku straton hinnalla jne. Koska oikeasti voi joskus olla myös sellaisia soittimia ja vehkeitä, ettei niiden hinta ole aina ihan kiveen hakattu. Joidenkin ehkä erikoisempien soittimien menekki voi olla pientä, vaikka olisikin ihan arvopeli ja laadukas. Jos vaihdossa kuitenkin kelpuutetaan jotain ja jos on reilu, niin sieltähän voi joku tarjota vaihdossa jotain hyvinkin mieleistä. Se voi olla ehkä sellainen tavara joka ei olisi torilla niin rahallisesti arvokas, mutta jos sille itselle on käyttöä...niin kaupat voi syntyä. Toki pienet välirahat suuntaan tai toiseen voi edesauttaa kauppoja. Varsinkin kalliimpien tavaroiden kohdalla ja mitä yksilöllisempia tavaroita on-->Sitä vaikeampi niitä on myydä ihan suoraan rahalla. Jos ei ota mitään vaihdossa, niin voi kestää todella kauan myynnissä ja kun tarpeeksi usein nostaa ilmoitusta niin porukkaa kyllästyy koko juttuun. Itse uskon, että jos käyttäytyy muita kohtaa reilusti ja asiallisesti...niin se on myös itselle hyväksi jatkossa. Ei välttämättä ihan heti, mutta ehkä pidemmällä aikajanalla. Joskus on tullut tehtyä jonkun kanssa toisenkin kerran kaupat kun on jäänyt hyvä mieli niistä ensimmäisistä kaupoista :) On toki muutamia sellaisiakin kokemuksia niin ostajista & myyjistäkin kuin liikkeistäkin, että tiedän jo kannattaako itseään vaivata... Toki hyvän kuvan voi antaa olemalla rehellinen, mutta kyllä nuo ostajat ja kyselijät aika nopeasti oppii erottamaan. Ostaja kysyy yleensä nopeasti ne asialliset ja olennaiset jutut ja se on siinä. Sitten sovitaan tapaaminen tai miten se kauppa sitten halutaankin hoitaa... Kyselijät, jobbarit ja muut hyötyjät ovat usein niitä jotka haluaa kerätä kuvia mahdollisimman monta erilaisista kulmista & kyselevät muutenkin ihan turhia ja itsestään selviä asioita ja sovitut aikataulut eivät heidän puoleltaan sitten kuitenkaan pidä. En usko, että olen kauheasti väärässä...Jos luulen, että kaikki haluaisivat olla enemmän tekemisissä juurikin noiden oikeasti asiasta kiinnostuneiden ja särmien tyyppien kanssa. Olipa itse sitten myymässä tai ostamassa jotain. Aina kun ei ole itsellä mennyt nuo ostamisetkaan niin, että myyjä olisi viitsinyt tulla edes paikalle...Varmaan jollain rahat tillit tyylillä olisi epäilemättä käynyt, mutta parempi näin jälkikäteen kuitenkin se, ettei "myyjä" ilmaantunut paikalle kuin olisin maksanut tyhjästä tilille. | |
![]() 25.03.2017 01:03:42 | |
mpekkanen: Kun laitetaan tarjoa hinnaksi, niin tulee väkisin mieleen että yritetään tosiaan saada jotain aivan utopistista hintaa myytävästä tuotteesta tai mahdollisesti suurempaa kuin mitä siitä saisi ihan hinnan kanssa ilmoitettuna. Mites jos joku laittaa ostoilmotuksen "ostetaan kitara, budjetti 500€", eikä mainitse minkä mallin haluaa? Tuleeko mieleen, että nyt se haluaa utopistisen kitaran, paremman, mitä tohon hintaan kuuluis saada. Eihän sitä tiedä vaikka joku tietämätön tarjoais tonnin kitaraa sille. Ja tässä nyt kai pakko sanoa, että mulla on muistaakseni tasan yksi hinnaton myynti-ilmo ollut ikinä, eli en puolustele itteeni, lähinnä muita. | |
![]() 25.03.2017 08:55:46 | |
mpekkanen: Itse uskon, että jos käyttäytyy muita kohtaa reilusti ja asiallisesti...niin se on myös itselle hyväksi jatkossa. Ei välttämättä ihan heti, mutta ehkä pidemmällä aikajanalla. Komppaan. Mun mielestä on typerää olla mulkku toiselle sillä tekosyyllä, että on aikaisemmissa kaupoissa törmännyt sellaiseen tyyppiin. Monesti vaan harrasteissa, työelämässä yms. kun alkaa syntyä tällaisia selänpesurinkejä, liian usein sinne ringin ulkopuolelle tapahtuva viestintä on tyypiltään sellaista oman pahan olon siirtoa. "Jos johtaisin levy-yhtiötä, niin nakkaisin kaikki kolme hiuksista vittuun ja ottaisin oikeita talentteja tilalle. Sellaisia jotka osaavat oikeasti säveltää." -danny- | |
![]() 25.03.2017 10:14:55 | |
pari kertaa kun olen laittanut mielestäni asiallisen tarjouksen ostetaan/vaihdetaan ilmoon,niin ei ole vaivauduttu vastaamaan mitään,olisin toivonu että vastaittais nyt edes että:kiitos,mutta ei ole sitä mitä etsin,niin homma olis ok kerralla,sitä kun on mahdotonta tarkalleen tietää mitä ollaan vailla jos se ei suoraan lue ilmossa(esim ostan boss hm-2:n tai vaihetaan kitara x fender stratocasteriin ruusupuuotelautakaulalla),ei mulla muuta ,jatkakaa ei se ikä vaan asenne | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)