Ziggy Bubba 14.04.2022 22:24:28 (muokattu 14.04.2022 22:24:51) | |
---|
Telecaster on oikeesti aika nahkeesti kulmikas keppi noin ergonomisesti, huriseekin kuin perkele. Dimarzion Twang King on tosin ainiaan kingi valinta moisen kaulapaikalle. |
msalama 15.04.2022 06:10:40 | |
---|
kulmikas keppi noin ergonomisesti Toi on kanssa aika jännä juttu toi koettu ergonomisuus, koska mulle taasen päinvastoin Lesterit on paljon kulmikkaamman ja hankalamman oloisia rakkineita kuin Telet, joka johtunee niitten jyrkästä kaulakallistuksesta. Ja näin lyhyemmästä skaalasta yms. huolimatta, eli mä vedän itse asiassa aina paljon paremmin Telekastereilla jos vaan säädöt on sopivat :0 Outoa, mutta niin se vaan on kun ollaan kaikki erilaisia. Niin ja Teleissähän mulla on kyllä shimmaukset ja/tai tiltit joka ainoassa myös joten kaulakulmaa niissäkin on, muttei kuitenkaan yhtä överisti kuin Gibsoneissa. Koska joskus se pienikin ero on ah niin suuri... Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
Rämppy 18.04.2022 11:18:13 | |
---|
Mun mielestä tele on hyvinkin ergonominen kitara, vaikka rungosta puuttuu viisteet. Tyypillisesti ovat kevyitä ja tasapainoisia sekä seisaaltaan että istualtaan soitettaessa. Vaikka tele on yksisarvinen, ylimmät nauhat ovat hyvin sormien ulottuvilla. Normimikitys ja säädöt tarjoavat yllättävän rikkaan soundipaletin selkeällä käyttöliittymällä, edellyttäen että on "nykyaikainen" mikkikytkentä, mutta se originaalikytkentä onkin nykyään lähinnä kuriositeetti. In Finland we have this thing called "diu diu". |
Piepe 19.04.2022 12:41:37 | |
---|
Rämppy: Mun mielestä tele on hyvinkin ergonominen kitara, vaikka rungosta puuttuu viisteet. Tyypillisesti ovat kevyitä ja tasapainoisia sekä seisaaltaan että istualtaan soitettaessa. Vaikka tele on yksisarvinen, ylimmät nauhat ovat hyvin sormien ulottuvilla. Normimikitys ja säädöt tarjoavat yllättävän rikkaan soundipaletin selkeällä käyttöliittymällä, edellyttäen että on "nykyaikainen" mikkikytkentä, mutta se originaalikytkentä onkin nykyään lähinnä kuriositeetti. Jep, nää jotkut telet missä on ne strato-viisteet, niin eihän ne enää yhtään tunnu teleltä. Tasapainoinen se olla pitää. An-aerodynaaminen. |
Piepe 28.04.2022 19:16:12 (muokattu 28.04.2022 19:17:19) | |
---|
Piepe: Myykää joku mulle Tele. Vaahteraotelaudalla. American Traditional. Nashville. Jim Root. Hyvä Tele. Se on kyllä surku että Telen etsiminen käytettyjen markkinoilta on kuin sitä kuuluisaa neulaa sieltä hiton heinäsuovasta etsisi. Löytyihän se :) Torilta vintage white American Special vaahteraotelaudalla hintaan tosi ok €. |
Stone 29.04.2022 10:30:46 (muokattu 30.04.2022 10:12:44) | |
---|
Onko kukaan tehnyt mitään vertailua seuraavista halvemman luokan teleistä? Tokai ate-52 vs. Grassroots G-TE-50R https://www.musamaailma.fi/fi/merki … kai-ate-52-metallic-red-sahkokitara https://www.musamaailma.fi/fi/merki … g-te-50r-antique-blonde-sahkokitara Nuohan on lähes samanhintaiset ja molempia kehuttu myös, mitä olen toisinaan rivien välistä lukenut. Grassroots telen mikit saaneet ainakin hyvää palautetta suhteutettuna hintaluokkaansa ja lisäksi tällainen mukava lisä löytyy: "TE-50R:n vintage-tyylisestä ashtray-tallasta löytyy yksi oiva lisäominaisuus: Soittaja voi valita perinteisen Tele-kielityksen rungon läpi ja vuosien 1958/59 version välillä, jolloin vedettiin kielet tallan takareunan kautta. Esimerkiksi Jimmy Pagen vanhassa Telessä oli tällainen harvinaisempi talla". "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
msalama 30.04.2022 09:49:00 | |
---|
hintaan tosi ok € HNGD! Kyllä soittajalla Telecastereita olla pitää. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
mike tapping 30.04.2022 10:25:14 | |
---|
Stone: Tokai ast-52 vs. Grassroots G-TE-50R Tokain telestä ei ole kokemusta, mutta tuommoinen Grassrootsihan minulla taitaa olla. https://muusikoiden.net/dyn/users/171428.jpg Johonkin olen tainnut jo havaintoja aikanaan kirjata, mutta tiivistetysti: Ihan asiallisen tuntuinen soitin jo stockina, ja pikku parannuksilla on vielä parempi. Huomioitava, että joidenkin osien vaihto menee heittämällä, mutta jotkin toiset osat ei ole "ns standardimittaisia." Esim Fenderin vintagemallin viritinkoneisto meni orkkisten tilalle sellaisenaan, mutta esim kaulapuolen mikki on vissiin snadisti ohuempi kuin yleensä joten mikkien vaihdossa joutui vähän viilaamaan muovipleksin reikää. Samaten sähköjä viritellessä totesin, että potikoiden reikiä piti porata että ns "kunnolliset" potikat mahtuivat metallilätkästä läpi. Kyllähän se telecasterilta kuulostaa vaikka runko onkin vissiin "väärästä" puusta (lehmusta). Enkä muuten ollut edes huomannut, että siinä tosiaan on tallalevyssä ne topload-reiätkin! :) |
Kefiiri 30.04.2022 10:44:34 | |
---|
Jim Campilongolla on toploader = se on paras ratkaisu. En ole musiikin asiantuntija. |
Stone 30.04.2022 11:59:57 (muokattu 30.04.2022 12:15:41) | |
---|
mike tapping: Tokain telestä ei ole kokemusta, mutta tuommoinen Grassrootsihan minulla taitaa olla. https://muusikoiden.net/dyn/users/171428.jpg Johonkin olen tainnut jo havaintoja aikanaan kirjata, mutta tiivistetysti: Ihan asiallisen tuntuinen soitin jo stockina, ja pikku parannuksilla on vielä parempi. Huomioitava, että joidenkin osien vaihto menee heittämällä, mutta jotkin toiset osat ei ole "ns standardimittaisia." Esim Fenderin vintagemallin viritinkoneisto meni orkkisten tilalle sellaisenaan, mutta esim kaulapuolen mikki on vissiin snadisti ohuempi kuin yleensä joten mikkien vaihdossa joutui vähän viilaamaan muovipleksin reikää. Samaten sähköjä viritellessä totesin, että potikoiden reikiä piti porata että ns "kunnolliset" potikat mahtuivat metallilätkästä läpi. Kyllähän se telecasterilta kuulostaa vaikka runko onkin vissiin "väärästä" puusta (lehmusta). Enkä muuten ollut edes huomannut, että siinä tosiaan on tallalevyssä ne topload-reiätkin! :) Hienon näköinen Grassroots tele olemukseltaan, henkii vahvasti 60-lukua! Kiitos paljon noista tiedoista. Paria Grassroots teleä olen kivijalkakaupoissa tutkinut ja työnjälki molemmissa oli varsin moitteetonta eli positiivinen maku jäi, joskaan en sähköisesti testannut. Jonkin verran painoa, mutta ei överisti kuitenkaan. Grassroots telessä otelauta materiaali on vielä ehtaa ruusupuuta, kun Tokai ja moni muukin on siirtynyt Jatobaan, jos jollekin sillä merkitystä. Jarmo Nikku poseerasi Musamaailman fb- sivuilla uuden Tokai ate-52 telen kanssa, jonka oli äskettäin hommannut. Voisi olla myös hyvä hinta/laatu. Ainakin itsellä oleva Tokai ast-52 sarjan strato on ollut todellakin hyvä ja helpposoittoinen hintaluokassaan (sis. 1991 fender std strat U. S. A. mikit), jonka 150€ pilkkahintaan torilta löysin. Kyllä nykyään on mahdollista saada laatusoittimia varsin huokeaankin hintaan. Kefiiri: Jim Campilongolla on toploader = se on paras ratkaisu. On myös varsin persoonallinen ja kova telecaster kepittäjä ;) "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
McNulty 30.04.2022 12:19:34 | |
---|
Kefiiri: Jim Campilongolla on toploader = se on paras ratkaisu. Kyllä paras ratkaisu on tuollainen talla, jossa onnistuu molemmat, sekä string-thru ja top load. Voi nimittäin laittaa punotut kielet rungon läpi ja punomattomat sitten topload-tyylillä. moving in stereo |
msalama 30.04.2022 13:06:59 | |
---|
Toploader on hyvä optio olla vaikka en itse olekaan siihen koskaan tykästynyt, kuten en myöskään Lepoissa topwrappiin. Tekevät kitaroista aivan liian letkun tuntuisia mun käteen, jota tosin voi aina kompensoida laittamalla 11-kielet kymppien sijaan, mutta kun en mä siitäkään oikein tykkää. Mutta joo hyvä optio heille, joille se sopii. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
tackleberry 11.09.2022 11:49:13 (muokattu 11.09.2022 11:49:55) | |
---|
Halusin ostaa The Blackguard Bookin, mutta niiden hinnat on nykyään satoja euroja. Nacholta oli tullut uusi eepos, neljän kirjan The Pinecaster Book, jossa yksi kirja on käytännössä sama kuin Blackguard kirja oli. Uskomatonta kyllä, mutta se järjetön 360e hinta kuluineen tuntuu nyt halvalta! On toi niin järkälemäinen kokonaisuus. Ja mukana tulee myös app puhelimelle missä on ihan älytön määrä kuvia ja videomateriaalia kirjan kitaroista. Sit kun tämä on loppuunmyyty niin arvo nousee taatusti pilviin. Mietin ostaisko toisen ihan vaan sijoituksena. https://muusikoiden.net/dyn/users/175516.jpgDiudiu |
p130 11.09.2022 12:21:29 | |
---|
Pitää ostaa yksi omaan hyllyyn ja muutama odottamaan arvonnousua. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
aslak 11.09.2022 13:09:06 (muokattu 11.09.2022 13:09:53) | |
---|
Just do it! |
rheinone 11.09.2022 17:02:49 | |
---|
Piepe: Löytyihän se :) Torilta vintage white American Special vaahteraotelaudalla hintaan tosi ok €. Foto ois nasta! American Spessu on mullakin. "Why stand on a silent platform?" |
PIM 11.09.2022 20:20:34 | |
---|
Torilta löytyi eilen Squier Paranormal Cabronita baritoni oikein mukavaan hintaan. Näin pitkäkaulaista kitaraa ei mulla ole aiemmin ollutkaan. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Stone 19.12.2022 10:11:19 (muokattu 21.12.2022 11:56:08) | |
---|
Eipä sittenkään ainakaan vielä mitään... "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
BigPapa 01.01.2023 16:10:24 (muokattu 01.01.2023 16:33:09) | |
---|
|
msalama 01.01.2023 16:12:09 | |
---|
Albert Collins-nimikkotele näyttää olevan ja on siisti! Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |