Aihe: Gibson Les Paul - Laatua vai mielikuvia legendasta?
1 2 3 4 519 20 21 22 23 24
McNulty
17.05.2006 13:44:42
Nyt cut the bullshit. Tapaus B oli tapaus, jonka otsikossakin oli "mikä näistä kolmesta", ei siis kuulosta Les Paul tyylisen haulta sen enempää kun tietyt ketjut. Ja oli kaks Epiä ja Yks Tokai. Nyt voit katsella edelliseltä sivulta kirjotuksias näistä asioista: 1) Mitä jos ostajaa ei kiinnosta paskan vertaa Gibsonit ja lavan tekstit. 2) Kun on saatava Tokai tai Epi niin on saatava Tokai tai Epi. G:n studiolla voi kompensoida mutta kun on saatava Tokai tai Epi niin ei voi mitään. 3) Jos haluaa nähdä eläintarhassa punapersepaviaanin niin gorilla ei kelpaa.

Kaivertaako sinua nyt jokin? Tule rohkeasti kertomaan asiasi kasvotusten tai vaikka pikaviestillä jos nyt on jotain hätänä.

Ja sitten on vielä semmonen asia, että kun täällä foorumilla jauhetaan tota "Ostajan on pakko saada Gibson"-mantraa, niin suurimmassa osassa tapauksia alotuksessa ei oo mitenkään tehty selväks, että tosiaankin On hallelujah saatava Gibson ja mikään muu ei kelpaa.

Tietääkseni tässä threadissa pari kaveria pähkäilivät Gibson LP:n ostamista. Toinen 90-luvun alun mallia ja toinen ilmeisestikin uutta ja säikähti näitä kirjoituksia. Millä tavalla näissä esimerkeissä ei mukamas etsitty Gibsonia? Siis oikeasti... jollei sinulla Gypsy ole mitään UUTTA annettavaa tälle threadille niin parempi olla kirjoittamatta mitään. Tikulla silmään sitä joka vanhoja muistelee ja sitä rataa.

Ja tota samaa iskulausettahan on täällä jauhettu niihinkin ketjuihin, joissa tosiaankin on annettu alotuksessa vaihtoehdoks se Tokai. Ja sitten vielä samat nimimerkit tyrkyttää Studioita Tokai ketjuissa.

"Kun on pakko saada Tokai niin ainoo lääke on Tokai"

Niin, eli Gibson-threadeissa voi kyllä käydä hehkuttamassa Tokaita ja arvostelemassa Gibsonia, mutta sitten Tokai-ketjuissa ei missään nimessä saa mainita Gibsonia... ei etenkään ostajaehdokkaille.

Kyllä minun puolestani koko maailma saa soittaa Tokailla jos haluavat... ei minua oikeasti kiinnosta soitatko sinä triangelia vai marakassia, eikä etenkään se kuka tai missä sen on valmistanut. Yleensä se homma vain menee niin että ne jotka Tokain ostavat saavat siinä kaupan yhteydessä jonkinlaisen latauksen takaraivoon että "nyt voin arvostella Gibsonia". Tottakai se oma Tokai on parempi kuin kaverin Gibson... pakkohan sen on olla. Ja auta armias jos joku dissaa "mun soitinta" niin siitä lähdetään sitten m.netin foorumille julistamaan bonecrusher ihan mulkuksi jätkäksi. Mutta ei se mitään, hyvin sä vedät ja hyvin sä jaksat penkoa vanhoja kirjoituksiani. Tiedänpähän ainakin että joku lukee niitä ja sain taas jonkun karvat pystyyn :)

Ja jos yhtään huomasit niin kyllä minä pystyin olemaan kriittinen omaa Gibsoniani kohtaan, parissakin postauksessa. Kummallisesti sinä olet valmista kamaa puolustamaan Tokaita (jota et ole testannut, saatika edes nähnyt tai kuullut lainkaan) viimeiseen hengenvetoon asti. Mielestäni tuollainen sokeana vaeltaminen ja ränttääminen on lähinnä säälittävää kakaroiden touhua. Sitten kun keinot loppuu niin aletaan tuijottaan kirjoitusvirheisiin ja siihen mitä on aikaisemmin kirjoitettu.

Jos löytyy Gibsonista yksilöeroja ja vikoja, varmasti niitä on Tokaissakin. Ja jos tosiaan jonkun on pakko saada Tokai niin ostakoot sellaisen. Voit olla varma etten tule sitä kieltämään. Aamen ja hyvää kesää :)

Koittakaahan pärjätä, minä jatkan töitä.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
Rallakka
17.05.2006 13:47:30

Nuo ebayn 50-luvun les paulithan on ihan pähkinöitä tähän verrattuna :)

http://www.iltalehti.fi/2006/05/17/200605174534196_uu.shtml
"I'm only wearing black until they invent something darker"
Les Fender
17.05.2006 14:17:37
"Kun on pakko saada Tokai niin ainoo lääke on Tokai"

Kunhan sitten on ulkomailta tilatessaan varuillaan, ovat Suomalaiset ostajat maininneet niissä olevan ongelmia kauloissa: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=112077&o=0
Ajattelin vaan kun tässä vanhoja kertaillaan näemmä...

Niin ja ei tule Codalta Tokaihin mukaan laukkua, mainitsevat aina ilmoituksessa jos tulee pussukkaa tai laukkua. (vrt. esim Gibson, Fender tahi Epin ilmot, on maininta jos laukku.)
"Living is easy with eyes closed!"
fox
17.05.2006 14:20:44

Niin ja ei tule Codalta Tokaihin mukaan laukkua, mainitsevat aina ilmoituksessa jos tulee pussukkaa tai laukkua. (vrt. esim Gibson, Fender tahi Epin ilmot, on maininta jos laukku.)

Jotkut on kuulemma niihin saanu? 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Gypsy
17.05.2006 14:41:44
Tietääkseni tässä threadissa pari kaveria pähkäilivät Gibson LP:n ostamista. Toinen 90-luvun alun mallia ja toinen ilmeisestikin uutta ja säikähti näitä kirjoituksia. Millä tavalla näissä esimerkeissä ei mukamas etsitty Gibsonia? Siis oikeasti... jollei sinulla Gypsy ole mitään UUTTA annettavaa tälle threadille niin parempi olla kirjoittamatta mitään. Tikulla silmään sitä joka vanhoja muistelee ja sitä rataa.

Niin, en ole väittäny etteikö Gibsonia haeta, mutta se että on kateltu Gibsonia ei tarkota että siinä olis takana tommonen uskontoon verrattavissa oleva asia jota sä tyrkytät.

Sitäpaitsi se jo, että joku rupes miettiin Tokaita ilmeisesti Gibsonin laatuongelmien takia joita säkin alotuksessa kerroit, kertoo että ehkäpä muutkin merkit kelpaa.

Niin, eli Gibson-threadeissa voi kyllä käydä hehkuttamassa Tokaita ja arvostelemassa Gibsonia, mutta sitten Tokai-ketjuissa ei missään nimessä saa mainita Gibsonia... ei etenkään ostajaehdokkaille.

Siinähän just kirjottelin Gibson-uskovaisten ristiriitasuudesta. Itehän olen just sitä mieltä, että jos toisen merkkisen ostajalle saa tyrkyttää toista merkkiä niin sitten saa toisen merkkisen ostajalle tyrkyttää kanssa toista merkkiä.

Kyllä minun puolestani koko maailma saa soittaa Tokailla jos haluavat... ei minua oikeasti kiinnosta soitatko sinä triangelia vai marakassia, eikä etenkään se kuka tai missä sen on valmistanut. Yleensä se homma vain menee niin että ne jotka Tokain ostavat saavat siinä kaupan yhteydessä jonkinlaisen latauksen takaraivoon että "nyt voin arvostella Gibsonia". Tottakai se oma Tokai on parempi kuin kaverin Gibson... pakkohan sen on olla. Ja auta armias jos joku dissaa "mun soitinta" niin siitä lähdetään sitten m.netin foorumille julistamaan bonecrusher ihan mulkuksi jätkäksi. Mutta ei se mitään, hyvin sä vedät ja hyvin sä jaksat penkoa vanhoja kirjoituksiani. Tiedänpähän ainakin että joku lukee niitä ja sain taas jonkun karvat pystyyn :)

Niin, mulla ei edelleenkään ole Tokain kitaraa. Sehän siinä hienoo onkin kun mun ei tarvi hypettää niitä laitteita joita mulla on ja mä voin heittää omien laitteiden päälle paskaa vaikka lapiokaupalla. Mä en välitä jälleenmyyntiarvoistakaan joten sitäkään ei tarvi yrittää nostaa.

Mitään sun juttujas en ole penkonu. Ton vähän aikaa sitten käydyn Les Paul ketjun tosin tsekkasin haulla, että pelaako se muisti ja pelashan se (sun mielipiteestä laitteitten suosittelua kohtaan). Tosin olis jääny tsekkaamatta jos en olis muistanu, että nimimerkki Starlia alotti sen. Tolla tiedolla tiesin sen nopeesti löytyvän.

Kummallisesti sinä olet valmista kamaa puolustamaan Tokaita (jota et ole testannut, saatika edes nähnyt tai kuullut lainkaan) viimeiseen hengenvetoon asti. Mielestäni tuollainen sokeana vaeltaminen ja ränttääminen on lähinnä säälittävää kakaroiden touhua. Sitten kun keinot loppuu niin aletaan tuijottaan kirjoitusvirheisiin ja siihen mitä on aikaisemmin kirjoitettu.

Niin tota LS150 en tosiaan ole testannu nähny saati kuullu, enkä oo väittänykkään. Mutta sitähän mä en tässä niin olekkaan puolustanu. Kunhan oon ottanu kantaa tähän mainostus ym. juttuun.

Jos löytyy Gibsonista yksilöeroja ja vikoja, varmasti niitä on Tokaissakin.

Aivan varmasti löytyy ja jotain olen tänne foorumillekkin kirjottanu. Ja oon nähny muitten kirjottelevan Tokai-vioista.

hyvää kesää :)

Hyvät kesät sinne kanssa :-)

Koittakaahan pärjätä, minä jatkan töitä.

Otan osaa.

Kunhan sitten on ulkomailta tilatessaan varuillaan, ovat Suomalaiset ostajat maininneet niissä olevan ongelmia kauloissa: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=112077&o=0
Ajattelin vaan kun tässä vanhoja kertaillaan näemmä...

Juu tottakai. Samanlailla niitä ongelmia on tosin ollu niissä Gibsoneissakin. Että kannattaa olla varuillaan. Ja noi kaulaongelmat tais olla noissa ZW malleissa. Voi olla, että sillä ei oo mitään tekemistä näitten kanssa.

Mutta noi muut ilmotukset ei taida ollakkaan tyyliin: Tokai LS150 arriving end of June. We have 12 due in the following colours :~

Tobacco Sunburst, Vintage Natural, Wine Red, See Through Dark Blue, Cherry Sunburst, Dark Cherry Sunburst, Vintage Sunburst and Violin Finish

£749

Kannattaa kysellä. Kuten toisessa ketjussa sanoin, jotkut on saanu laukkuja kun on noita jostain tilannu ja jollekkin oli sanottu, että mukana tulee pehmee pussi mutta perässä oli tullu korjaus, että LS150:een kuuluu kova laukku mukaan ja kova laukku oli tullu. En tiedä.
Imper
17.05.2006 15:06:48

"Jos haluat hyvän ja halvan - osta Gibson JA Tokai"

Hyvä jätkät, kunnon kampeamista!:)
Everyone is a per-son
Dr. Muff
17.05.2006 15:24:16 (muokattu 17.05.2006 15:25:33)
Minua vähän häiritsee se, että käytettyjen hintakehitys noudattaa orjallisesti uusien hintoja ja tämän seurauksena esimerkiksi 90-luvun alun stankku on samoissa hinnoissa, kun vuoden 2002 stankku, vaikka eroa on uudemman hyväksi. Ja tätäjän myyjät ei ota huomioon. Tai ehkä ottavat, mutteivät hinnassa. Tokihan asia on myös niin ettei minun tarvitse ostaa, jos hinta ei miellytä ja hinta on kohdallaan, jos joku siitä niin paljon maksaa. Mutta silti. Valivali.
"Jos kesäkuussa on järven jäällä hevosen paskaa, tulee kylmä kesä" - vanhan kansan viisaus
J.Hollström
17.05.2006 15:28:41
90-luvun alun stankku on samoissa hinnoissa, kun vuoden 2002 stankku, vaikka eroa on uudemman hyväksi.

Millaista eroa? En ehkä ole ihan kartalla, vaikka stankun omistankin.
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
Imper
17.05.2006 15:49:47

Millaista eroa? En ehkä ole ihan kartalla, vaikka stankun omistankin.

Gypsyhän sen tossa pari sivua taaksepäin kertoi:

Esim. Mikit on eri. Loimukansi tuli vakiona standardiin, ennen loimukansi oli standard plus malleissa. Metalliosien pinta muuttu kromista nikkeliin. Tuli valittavaks kahta eri kaulamallia, paksumpi 50's ja ohuempi 60's malli.
Everyone is a per-son
J.Hollström
17.05.2006 15:51:46
Gypsyhän sen tossa pari sivua taaksepäin kertoi:

Ok, thanks. Kaikkee ei kerkee täältäkään lukemaan.
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
PLO
17.05.2006 16:12:35
Mielestäni on hienoa, että ihmiset välittävät ja ovat aidosti huolissaan Gibsonmiesten soittimien laatuongelmista, kun nämä selvästikään itse eivät ymmärrä olla.
jogo3000
17.05.2006 16:15:34

Mielestäni on hienoa, että ihmiset välittävät ja ovat aidosti huolissaan Gibsonmiesten soittimien laatuongelmista, kun nämä selvästikään itse eivät ymmärrä olla.

Bonecrusherhan tämän ketjun aloitti, käsittääkseni gibsonmies hänkin.
Hyötähyviää. Kahakkättee. Myötämöykkynee.
Les Fender
17.05.2006 19:22:56
Taitavat ihmiset olla enemmän huolissaan gibsonmiesten laatuongelmista. Minusta nämä tällaiset kampeamiset ovat hauskoja ja usein jopa perin informatiivisia.

Hauskaa että jonkin soitinmerkin omistaminen tai suositteleminen on joittenkin mielestä uskontoon verrattavissa oleva asia jota sä tyrkytät. Noh... Kaikenkaikkiaan kitarat on hienoja ja soittaminen mukavata. Kummallista muuten että "oikeessa elämässä" en ole koskaan törmännyt mihinkään vastakkainasetteluun, kitaroista on tykätty merkkilöihin katsomatta.
McNulty
17.05.2006 19:38:27
Bonecrusherhan tämän ketjun aloitti, käsittääkseni gibsonmies hänkin.

Kahden Gibson LP:n voimilla tässä mennään. Uskallan myös sanoa että oma '85 Custom on parempi kuin '92 Standard. Customin toin jenkeistä, Standard on suomikitara.

Ja jos joku hintoja haluaa tietää niin Standardista maksoin 6000mk eli nykyään noin 1000e. Customista maksoin 900 dollaria ilman nauhoja ja "as it is"-kunnossa. Siihen laitatin nauhat Suomessa silloin aikanaan jollain 500-600mk hintaan. Sille jäi siis hinnaksi kanssa joku 1000e about. Kaksi Gibsonin Les Paulia siis yhteishintaan 2000e, mielestäni ihan asiallinen hinta. Kun miettii että minun ainoa Tokai-kokemus tuli maksamaan lähemmäs 1500e loppupeleissä. Ok, onhan miulla stanuunkin mennyt rahaa. Virittimet 100e (kun halusin Gibsonin omat) ja 30e Double Eaglen messinkitalla. Pari satkua mikkeihin (vaihtosettiin... miulla kun oli pikaliittimet rakenneltu tuohon myös). Shellasta...

PS. markka-aikaan Gibson LP Stanuja myytiin Levytukussa hintaan 9995mk ja käytetyt liikkuivat tuolla 6000-7000mk tienoilla. Fox varmaan tietää enemmänkin näistä "hyvistä vanhoista ajoista" :) Tottahan se on että Gibson on kallis, mutta rahamiehille sekään ei ole ongelma ja Gibsonista saa kuitenkin myytäessä ihan asiallisen hinnan, ympäri vuoden riippumatta sen hetkisestä buumista.

Toiset Audilla, toiset Toyotalla... kummallakin pääsee paikasta A paikkaan B... toisia vaan se Audi säväyttää eri tavalla kuin Toyota, toisia sitten taas just toistepäin.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
jogo3000
17.05.2006 19:40:57

Toiset Audilla, toiset Toyotalla... kummallakin pääsee paikasta A paikkaan B... toisia vaan se Audi säväyttää eri tavalla kuin Toyota, toisia sitten taas just toistepäin.

Vielä kun olisit jonkin jenkkiauton ottanut Audin sijaan esimerkiksi.

Totta tuokin on, mitä hinnoista sanoit. Loksahti hieman leuka kun oli muutama vuosi etten seurannut Gibsonien hintoja, jonka jälkeen sitten rupesin katselemaan josko siitä olisi minulle soittimeksi...
Gypsy
17.05.2006 21:07:46
Pari tarkennusta vielä:

Hauskaa että jonkin soitinmerkin omistaminen tai suositteleminen on joittenkin mielestä uskontoon verrattavissa oleva asia jota sä tyrkytät.

Ei ainakaan mun mielestä.

Sen lisäks, Bonecrusheria en oo mulkuks julistanu. Se että mä väittelen jonkun kanssa jostain asiasta ei tarkota sitä, että pitäisin vastapuolta automaattisesti mulkkuna.

Ja jos vaikka se kirjotusvirheisiin tuijottaminen näytettäis, että missä kohtaa semmonen tapahtu.
Ossi
17.05.2006 21:16:23

Ja jos joku hintoja haluaa tietää niin Standardista maksoin 6000mk eli nykyään noin 1000e.

Nyt kävi ..rpimään :) Mä jouduin aikanaan pulittamaan vastaavasta härvelistä uutena 7500 mk, mikä ei sekään ole minusta paha hinta käypäsestä soittopelistä.

Jos joku ihmedirektiivi sallisi vain yhden soittimen/pelimanni, säilyisi LP meidän nurkissa takuuvarmasti.
Les Fender
17.05.2006 21:39:32
Jos joku ihmedirektiivi sallisi vain yhden soittimen/pelimanni, säilyisi LP meidän nurkissa takuuvarmasti.

Varmaan vaimoväen keksimä olisi tuollainen direktiivi.. Kuulostaa kyllä aika kauhealta. Stratoissa ym. on se hyväpuoli Lepaan verrattuna että niitä voi purkaa osiksi ja piilottaa osat kaappeihin direktiivipoliiseilta ja vaemoväeltä.
Imper
17.05.2006 22:50:52 (muokattu 17.05.2006 22:55:32)

Vähän offtopicina, mutta on tässä pahemmillakin raiteilla oltu...

Minulla ei ole kiinnostusta alkaa tappelemaan Gibson vs. Tokai -asiasta, kun itselleni on jo tarpeeksi tappelemista Gibson vs. Fenderissä, vaikka molemmat omistankin. Jotenkin tulee aina tehtyä laitteistohankkeita selvästi toista silmällä pitäen (kausiluontoista, että kumpaa silmällä pitäen) ja sitten jossain vaiheessa alkaa aina toinen merkki ja kitara syrjäytymään, koska todentotta omaavat erilaisen soundimaailman.

Voi kun pääsisikin siihen "molempi parempi" -ajatusmaailmaan!:)

No, eihän tuosta muuta haittaa ole kuin, että tulee sitten suutuspäissään myytyä hyviäkin yksilöitä eteenpäin.

Esimerkkinä voisi mainita, että viime kesänä tuli ankara Gibson-buumi, jonka seurauksena lähti Fenderiä talosta + fuzzia ym. efektiä, jotka eivät Gibsonin kanssa niin hyvin tulleet toimeen. No sitten talvella Fender iski takasin ja sitten vaihdettiinkin jo vahvistimesta alkaen arsenaalia! Nyt kelpaisi taas fuzz, muttei uskalla ostaa kun kohta tulee taas uus Gibsoni taloon!:)

Ei tää onneks niin vakavaa ole, eihän?

Muilla samanlaista "ongelmaa"?
Everyone is a per-son
jogo3000
18.05.2006 07:47:54

Vähän offtopicina, mutta on tässä pahemmillakin raiteilla oltu...

Minulla ei ole kiinnostusta alkaa tappelemaan Gibson vs. Tokai -asiasta, kun itselleni on jo tarpeeksi tappelemista Gibson vs. Fenderissä...

Muilla samanlaista "ongelmaa"?

Ei ongelmaa. Eihän tuossa tule edes tappelua. Telecaster foreva!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)