paskiaispaska 25.03.2021 13:45:21 (muokattu 25.03.2021 13:48:25) | |
---|
Entropia666: Johtunee siitä, ettei niitä oikein ole vielä kellään. Ensimmäinen ennakkotilauserä oli postitettu, jäljellä on vielä toinen erä ja sen jälkeen alkaa jälleenmyyjien ennakkotilaukset. Mitä sit tulee noihin plugareihin, niin omaan korvaan noi on ensimmäisiä mitkä tuntuu aidolta vahvarilta. Ihastuin siihen Namelessiin ja kokeilin jopa treeniksellä soittaa sitä neutraalin päätevahvarin kautta aitoon skebakaappiin. Hyvin toimii ja aika kultakorva saa olla jos sen tajuais mallinnokseks ilman että kukaan kertoo kaapin takana olevan läppäri. QC:n suurin myyntivaltti itselleni oli just se että saa noi samat plugarit sinne QC:n sisään ja ei tarvii alkaa läppärillä/midilankulla kikkailemaan. Lisäks oon tässä nyt yhden päivän kerenny myllyttämään tuota Soldano-plugaria. Mulla on itelläni fyysisenä vahvarina soldano-klooni, ja toi plugari on kyllä erittäin autenttinen kun vertaa (melkein) aitoon asiaan. Toki vois tehdä ehkä testin ja soittaa looperin kanssa eka kloonia kaappiin ja sit päätteen kautta plugaria ja kattoo mitenkä lähelle ne saa toisiaan A/B. Veikkaan että tarpeeks lähelle. Äänikorttinahan mulla on UAD Arrow, sekin vaikuttaa että mitä kautta sitä plugaria soittaa koneella. Scarlett oli ainakin selkeesti nuhasempi. Audient iD14 oli budjettiluokassa erittäin hyvä. edit. Itelläni on Musamaailman ennakkotilaus sisässä ja haippi on kova saada tuo. Joo, hyvältähän noi kuullostaa ja en varmaan huomais eroa sokkotestissä - paitsi ehkä ku ruvetaan kitaran volumea pakittamaan, ni saattaisin ehkä huomata. Mut en mene sitäkään vannomaan. Soittelen RME fireface ufx2 läpi, joten siitä ei pitäis jäädä kiinni. Oon mä scarlettin läpiki soitellu ja ihan sama homma - paitsi että ei niin avonainen se soundi, koska 1gen scarlettissa vähän tummat ne etuasteet. Mä oon koittanu treeneissä soittaa noiden neuralin plugarien läpi, mutta ei siitä tullu hyvää, koska mulla se kitaran volumepotikka aika isossa roolissa ja ei vaan käyttäydy sillälailla ku oikee vahvistin mielestäni. |
LaXu 25.03.2021 15:01:16 | |
---|
ÄrGee: En usko että niissä on mitään aitoa kompressointia. Todennäköisesti mallinnetaan vahvistimen sisäänmenon impedanssia, joka taas muuttuu kun eteen pistetään pedaaleja plugarin sisällä. Kaikkihan noista tuntuvat erilaisilta, ja joissakin sitä on vähemmän. Amplitube on itselle aina tuntunut soittotuntumaltaan huonosti reagoivalta, ja ne viralliset Mesa Boogietkin ovat aika epäonnistuneita verrattuna oikeisiin vahvistimiin. En jaksa edes testata uusinta versiota, koska trial-versio on siitä niin karsittu. Ja siihen päälle vielä mahdollisimman paljon rahaa lypsävä hinnoittelumalli. Samaa mieltä. En ole huomannut NeuralDSP:n plugareissa mitään sen ihmeempää tuntumissa vs ML Sound Labin tai Line6 Helix Native plugareihin. Kaikki siis hyviä. Amplitube ei ole koskaan vakuuttanut ja en tykkää juuri tuosta DLC-hinnoittelumallista. Audio interfacejen puolesta Focusrite Scarlettin kanssa kannattaa mainita mikä sukupolvi on kyseessä vertailtaessa. Käsittääkseni ensimmäinen sukupolvi on selvästi huonompi korkean impedanssin liitännältään (eli kitaralle sopivalta liitännältä) kuin toisen tai kolmannen sukupolven mallit. Itselläni on 2. sukupolven Scarlett 6i6 ja se on mielestäni toiminut hyvin. Sinänsä kyllä kiinnostaa onko jossain muussa tuotteessa selvästi paremmat liitännät tätä ajatellen. |
juhahay 25.03.2021 15:04:23 | |
---|
Kaverin puolesta raportoin, että ensipuraisu on ollut maukas ja laadukkaan oloinen! Tietenkin ruuvausta vaatii, että itselle mieluisa zoundi tulee esiin, mutta niin aina... |
Terry Pantheras 26.03.2021 17:24:27 | |
---|
Minä oon nykyisin aika laiska tekemään mitään arvioita, varsinkaan mitään kovin analyyttistä, mutta rustataan nyt muutama sananen arvoisensa asian vuoksi. Olen nyt viikon päivät ruuvaillut SLO-mallinnosta. Analyysini on, että tämä on kyllä ihan helvetin hyvä. SLO:n luonne ja soundi toteutuu just eikä melkein. Sen mitä olen omaan Soldanooni tehnyt muutoksia etu- ja pääteasteputkien osalta, pystyy ekvalisaattorin ja mikityksien avulla säätämään vastaaviksi. Omaan makuun Soldanon Sovtekin stock-putket on jotenkin liian kuivakat ja rahisevat, ja omaan SLO:honi olen asemoinut pitkälti läskimpää ja lämpimämpää JJ- ja Gold Lion -osastoa. Jos vielä enemmään korkkia haistellaan ja työnnetään se syvälle nokkaan (tai hanuriin), niin Neuralin soundin perusteella veikkaan, että mallinnos on tehty Sovtekeilla. Mutta yhtä kaikki, vakuuttavaa duunia! Ostan. |
BulletFace 28.03.2021 09:25:40 | |
---|
Terry Pantheras: Minä oon nykyisin aika laiska tekemään mitään arvioita, varsinkaan mitään kovin analyyttistä, mutta rustataan nyt muutama sananen arvoisensa asian vuoksi. Olen nyt viikon päivät ruuvaillut SLO-mallinnosta. Analyysini on, että tämä on kyllä ihan helvetin hyvä. SLO:n luonne ja soundi toteutuu just eikä melkein. Sen mitä olen omaan Soldanooni tehnyt muutoksia etu- ja pääteasteputkien osalta, pystyy ekvalisaattorin ja mikityksien avulla säätämään vastaaviksi. Omaan makuun Soldanon Sovtekin stock-putket on jotenkin liian kuivakat ja rahisevat, ja omaan SLO:honi olen asemoinut pitkälti läskimpää ja lämpimämpää JJ- ja Gold Lion -osastoa. Jos vielä enemmään korkkia haistellaan ja työnnetään se syvälle nokkaan (tai hanuriin), niin Neuralin soundin perusteella veikkaan, että mallinnos on tehty Sovtekeilla. Mutta yhtä kaikki, vakuuttavaa duunia! Ostan. Joo, tykkäsin kanssa kovasti. Oon diggaillut näitä Namelessista lähtien ja neural on koko ajan parantanut juoksuaan. Omaksi suosikiksi on noussut melkein tuo Gojira ihan jo pelkästään monipuolisuutensa vuoksia. Mutta ai että kun tämä Soldano kyllä laulaa. Varsinkin liideissä se oikein loistaa. Get the best and fuck the rest. |
Shredator 29.03.2021 10:11:27 | |
---|
Pistin myös testiin SLO:n ja on kyllä hyvä. Oikeastaan ensimmäinen Neural mihin olen täysin tyytyväinen. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
mize7 29.03.2021 19:32:46 | |
---|
https://soundcloud.com/mediumplayer |
Skebaristi 30.03.2021 09:22:58 (muokattu 30.03.2021 09:25:27) | |
---|
Sorry, meinasi lipsahtaa plugirikommentti hardwara-ketjuun! Tämän postauksen saa poistaa. www.facebook.com/mofojonesband
www.instagram.com/mofojonesband |
BulletFace 30.03.2021 12:38:54 | |
---|
Skebaristi: Sorry, meinasi lipsahtaa plugirikommentti hardwara-ketjuun! Tämän postauksen saa poistaa. Tarkuutta nyt siellä!!! Get the best and fuck the rest. |
TTV 02.04.2021 18:36:33 | |
---|
Nooh, missäs nyt on ne Tier1 onnekkaat, jotka laitteen ovat jo saaneet? Kertokaahan kokemuksistanne reippaasti, hehkutus on ymmärrettävää, mutta vitutuksen tunteetkin varsin arvostettuja. Eihän näin lässyä laitelanseerausta ole ennen M.netissä nähty... Tässä yks tuore omistaja: https://youtu.be/X03SJjMhoSw Mikä on tuon kuvakirjan funktio? "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
viltsu-79 02.04.2021 19:00:27 | |
---|
TTV: Nooh, missäs nyt on ne Tier1 onnekkaat, jotka laitteen ovat jo saaneet? Kertokaahan kokemuksistanne reippaasti, hehkutus on ymmärrettävää, mutta vitutuksen tunteetkin varsin arvostettuja. Eihän näin lässyä laitelanseerausta ole ennen M.netissä nähty... Tässä yks tuore omistaja: https://youtu.be/X03SJjMhoSw Mikä on tuon kuvakirjan funktio? Toimiva laite, ei siinä mitään. Olihan tuo odotettavissa ;) Mä en tänne muutenkaan juuri kirjoittele ja opetteluvaiheessa vasta koko laite. AX8:n säätämiseen editorin kautta tottuneelle "uusi" logiikka ja kosketusnäyttö vaatii opettelua. Kirjassa on laitteen kehitysprosessista tietoa, ei sen kummempaa. Kruunalla kotiin, klaavalla Esson baarille... |
TTV 02.04.2021 19:17:08 | |
---|
viltsu-79: Toimiva laite, ei siinä mitään. Olihan tuo odotettavissa ;) Mä en tänne muutenkaan juuri kirjoittele ja opetteluvaiheessa vasta koko laite. AX8:n säätämiseen editorin kautta tottuneelle "uusi" logiikka ja kosketusnäyttö vaatii opettelua. Kirjassa on laitteen kehitysprosessista tietoa, ei sen kummempaa. Hienoa! Jos kerkeet, niin olisi hieno kuulla sun omakohtaisia saundifiiliksiä verrattuna AX8:iin, joka itsellänikin kerkes useamman vuoden olemaan ykkösmallintajana. Millainen se QC:n editori on verrattuna Fractalin vastaaviin? Onko QC:n kosketusnäyttöä helppo käyttää eri katselukulmista ja kuinka hyvin se reagoi sorminäppäryyteen? "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
LaXu 02.04.2021 21:11:50 | |
---|
TTV: Millainen se QC:n editori on verrattuna Fractalin vastaaviin?
QC:lle ei ole vielä erillistä editorisoftaa, tulossa joskus tän vuoden aikana vissiin. Touch screen on aika lähellä Line6 Helixin käyttistä joten jos se on tuttu niin aika sama vehje, mutta voi tökkiä sormilla eikä joystickilla. Omaa QC:ta odottelen vielä, sitten ois tarkoitus pistää Helix vs FM3 vs QC kinkerit pystyyn, lopulta varmaan vähintään yksi laitteista lähtee kiertoon. Tässä pääsiäisenä otan mittaa FM3 ja Helixin välillä. |
M4ss3 m/ 02.04.2021 21:47:52 | |
---|
TTV: Nooh, missäs nyt on ne Tier1 onnekkaat, jotka laitteen ovat jo saaneet? Kertokaahan kokemuksistanne reippaasti, hehkutus on ymmärrettävää, mutta vitutuksen tunteetkin varsin arvostettuja. Eihän näin lässyä laitelanseerausta ole ennen M.netissä nähty... Tässä yks tuore omistaja: https://youtu.be/X03SJjMhoSw Mikä on tuon kuvakirjan funktio? Voi vittu. Mee ostaan se se joku Fractalin multipaavo jos noin ahistaa vai eikö rahat riitä? Vittu, että menee tunteisiin, että herran vuonna 2021 kaikista asioista joku saatanan kitarahärpäke luo ihmisten foliohattuihin pari uutta foliokierrosta. VITTU! Seppo teki kepposen ja käy tamtam. |
TTV 02.04.2021 22:07:55 | |
---|
M4ss3 m/: Voi vittu. Mee ostaan se se joku Fractalin multipaavo jos noin ahistaa vai eikö rahat riitä? Vittu, että menee tunteisiin, että herran vuonna 2021 kaikista asioista joku saatanan kitarahärpäke luo ihmisten foliohattuihin pari uutta foliokierrosta. VITTU! Ei tainnu kinderistä tulla mieluista lelua, vai mikä nyt noin ahdistaa? Ei kait tässä vielä kukaan muu enn3n sinua ole kierroksia ottanut... Kuten laulussa sanotaan; kaikkea on (myös Fractal) ja rahaakin riittää, eli älä turhaan ole huolissasi mun kitarakamoista herran vuonna 2021 tai sen jälkeenkään. Aidosta kiinnostuksesta tätä laitetta kohtaan odotan käyttäjien kokemuksia QC:stä ja sellaisia on tapana ollut tällekin foorumille kertoilla. Pahoittelut tästä uteliaisuudestani :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
Vainottu 03.04.2021 13:12:06 | |
---|
TTV: Pahoittelut tästä uteliaisuudestani :-) Juu ei sovi tuommoinen kysely näille palstoille ollenkaan! Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. Jos et tottele, olet päissäsi tai on päässäsi aivohalvaus. |
Sir Härö 03.04.2021 16:40:40 | |
---|
M4ss3 m/: Voi vittu. Mee ostaan se se joku Fractalin multipaavo jos noin ahistaa vai eikö rahat riitä? Vittu, että menee tunteisiin, että herran vuonna 2021 kaikista asioista joku saatanan kitarahärpäke luo ihmisten foliohattuihin pari uutta foliokierrosta. VITTU! No mitä vittua nyt taas? Mee nukkumaan. -— Moderaattori —- |
BulletFace 03.04.2021 20:44:05 | |
---|
TTV: Ei tainnu kinderistä tulla mieluista lelua, vai mikä nyt noin ahdistaa? Ei kait tässä vielä kukaan muu enn3n sinua ole kierroksia ottanut... Kuten laulussa sanotaan; kaikkea on (myös Fractal) ja rahaakin riittää, eli älä turhaan ole huolissasi mun kitarakamoista herran vuonna 2021 tai sen jälkeenkään. Aidosta kiinnostuksesta tätä laitetta kohtaan odotan käyttäjien kokemuksia QC:stä ja sellaisia on tapana ollut tällekin foorumille kertoilla. Pahoittelut tästä uteliaisuudestani :-) Pitäis tulla oma QC tompan kautta varmaan ens viikon jälkeen. Laittelen kanssa sitten tänne tuntoja. Ainakin helixiä ja kempperiin meinasin vertailla. Jos pesee kempperin niin taitaa mennä se kiertoon. Stomppi pysyy talossa :D Get the best and fuck the rest. |
Lego 03.04.2021 23:27:55 | |
---|
Juu ei tainnu tulla kinderistä mieluista lelua kun ekan batchin ostaneet ihmettelevät että mikä saatanan romu sitä tulikaan ostettua, ei tää kuulosta sen kummemmalta kuin ilmaiset plugarit ja biisitkin on vieläkin paskoja :D |
Guitarfreak 04.04.2021 09:23:35 | |
---|
Kaikki on paskaa paitsi kusi :D Se ei muutu yhellä hienolla teknolelulla :) Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |