fox 30.12.2016 14:23:02 | |
---|
erty: .. Hondoon puutuin siksi, koska yleistit esimerkkisi koskemaan kaikkia Hondoja. Mutta hyvä kysymys, miksi nimi "Hondo" otettiin käyttöön aikanaan (1969 jos tarkkoja ollaan, ja miks ei oltais).. No, pitäähän tuotteella joku tuotenimi olla, ja koska tuo IMC:n pomo Jerry Freed oli Teksasista, niin sopiva nimikin löytyi sieltä. Hondo on pikkukaupunki San Antonion liepeillä. Tosin tuskin tää ketään isosti kiinnostaa, onhan vaan tuollasta triviaa/knoppitietoa, ei kovin hyödyllistä edes. Mutta sikäli, että suurin piirtein tuosta yhteisyrityksestä alkoi oikeastaan koko Etelä-Korean soitinteollisuuden nousu. |
fox 30.12.2016 14:43:59 | |
---|
Tympee Huttunen: Isossakin maailmassa tyypit vuokraa soittimia levyilleen. Kyllähän jo kaukaisessa muinaisuudessa on tuota ollu, briteissä saattoi äänitysstudiolla olla muutamakin "vintagepeli" joita sai sitten äänityksiin korvausta vastaan käytellä. Moni kamarunkkari (itseni mukaanlukien) voisi hyvin tehdä pientä tiliä laitevuokrilla.. Ja painotus on monesti sanalla "pientä". Sitten, vallankin jos/kun on jotain vähän arvokkaampaa soittokamaa, tulee noi vakuutus- ym. jutut tapeetille. Mun timbalesit oli parina kesänä pitkin Suomea, mutta ei siinä oikein tiliä tehnyt. |
BugBadWolf 30.12.2016 16:06:05 | |
---|
erty:...Korkea hintapyyntö ei ole huijausta. Tähän se tiivistyy se väärä asenne. Se, että yrittää saada tietämättömältä esineen oikeaa arvoa isomman rahan, on aina huijausta. Ottanet myös selvää tuosta Mayasta, ennenkuin alat sitä ihmeemmin kehumaan. Se nyt ei ole oikeastaan edes oikea soitin. Juujuu. Keräileehän väki lelujakin... En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Åboensis 30.12.2016 16:51:09 | |
---|
BugBadWolf: Jos minä menisin lausumaan että pitää antaa tietämättömien oppia kantapään kautta, ei tarvitsisi katsella peiliin kauaakaan kun jo ymmärtäisin olevani moraalisesti kaltevalla pohjalla. Miten niin JOS? Viimeksi kun tämä asia oli tapetilla, oli näkemyksesi nimenomaan tuo. Milloinkas puhdasoppisesta relativistista on kuoriutunut noin absoluuttinen moralisti? "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |
J.Hollström 30.12.2016 16:58:22 | |
---|
BugBadWolf: Tähän se tiivistyy se väärä asenne. Se, että yrittää saada tietämättömältä esineen oikeaa arvoa isomman rahan, on aina huijausta. Ottanet myös selvää tuosta Mayasta, ennenkuin alat sitä ihmeemmin kehumaan. Se nyt ei ole oikeastaan edes oikea soitin. Juujuu. Keräileehän väki lelujakin... Niin, oliko sulla jotain vintagee vai pelkkiä leluja ja mopottimia? |
BugBadWolf 30.12.2016 16:59:56 | |
---|
Åboensis: Miten niin JOS? Viimeksi kun tämä asia oli tapetilla, oli näkemyksesi nimenomaan tuo. Milloinkas puhdasoppisesta relativistista on kuoriutunut noin absoluuttinen moralisti? Kun et valehtelisi, niin ei tarvitsisi turhaan vääntää ilmiselvistä asioista. Se, että ostajan pitäisi (aivan oikein) olla perillä asioista, ei muuta sitä tosiseikkaa että myyjä on konna. Oikeastaan kyse on ihan samasta asiasta. Myydään olematonta laatua, tai kokonaan olematonta, tulos on sama. Joku päätyy huijatuksi. Ero aikaisempaan kiistanaiheeseemme on kuitenkin se, että tässä yhteydessä kunnon ihmisinä itseään pitävät puolustavat ko konnuutta oikeutettuna. Ja tässäkin yhteydessä ainoa motiivini on herätellä mahdolliset tulevat huijauksen kohteet välttymään huijatuksi tulemiselta. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
BugBadWolf 30.12.2016 17:01:26 | |
---|
J.Hollström: Niin, oliko sulla jotain vintagee vai pelkkiä leluja ja mopottimia? Ihan tarpeeksi on kampetta, kiitos kysymästä. Onko sinulla asiaa, vai pelkkiä merkityksettömiä irtokommentteja toinen toisen perässä? En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Åboensis 30.12.2016 17:13:33 | |
---|
BugBadWolf: Kun et valehtelisi, niin ei tarvitsisi turhaan vääntää ilmiselvistä asioista. Se, että ostajan pitäisi (aivan oikein) olla perillä asioista, ei muuta sitä tosiseikkaa että myyjä on konna. Oikeastaan kyse on ihan samasta asiasta. Myydään olematonta laatua, tai kokonaan olematonta, tulos on sama. Joku päätyy huijatuksi. Ero aikaisempaan kiistanaiheeseemme on kuitenkin se, että tässä yhteydessä kunnon ihmisinä itseään pitävät puolustavat ko konnuutta oikeutettuna. Ja tässäkin yhteydessä ainoa motiivini on herätellä mahdolliset tulevat huijauksen kohteet välttymään huijatuksi tulemiselta. Valehtelisi? Älä nyt viitsi. Tuossa on yksi kommenttisi tämän vuoden huhtikuulta. Jokainen tekee sen perusteella omat johtopäätöksensä asenteestasi asiaan tuolloin: "Kun se nyt vaan ei mene niin että maailma muuttuisi ihanaksi, vaaleanpunaiseksi höttöpalloksi vain siksi, että joku istuu kotona niin vaatimassa. Huijareita piisaa, eikä niistä pääse eroon nillittämällä niinkuin parhaat täällä tyyliin "e yhtää kattonu ku pikaviestil kysyin heti tilinumeroo, ku kissa oli karussa, tyässa käskivät tehkäkkii jottai ja Taavin tutti tipahti". Jos tekemällä teette huijarin hommat näin helpoiksi, kyllähän teiltä viedään viimeisetkin kolikot. Ja tämä johtaa vain uusiin huijauksiin. Siihen on turha vedota että huijaaminen on väärin. Niin se on perkeleen jäykkäkouristuskin, mutta silti Tetanusbakteeri on olemassa. Ostovimmassaan kannattaa miettiä, että kuinka paljon sitä haluamaansa nippeliä oikeasti haluaa. Haluaako jopa niin paljon että sammuttaa kaikki päässään soivat hälytyskellot ja vain vaatii maailmankaikkeudelta oikeutta? Huijarit etsivät sellaisia ihmisiä, jotka huijaavat itseään. Älkää olko sellaisia." Ja siltä varalta, että edelleen syytät minua valehtelemisesta, tuo kommentti (ja ne kaikki muutkin vastaavat) löytyy keskustelusäikeestä "M-netin tori ja huijaukset". Tuo on sivulla 127. "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |
Rämppy 30.12.2016 17:53:43 | |
---|
Aika paksua rinnastaa tuo Maya-kitaran 150 euron hintapyyntö huijaukseen tai konnuuksiin. Ilmoituksessa kerrotaan melko hyvin kitarasta eikä uskotella sen olevan laatukitara. Ja hintapyyntöhän ei ole myyntihinta. Mä voisin ihan hyvin pulittaa 150 vaikka seinäkoriste-nostalgiamuistoesineestä, jos esim. tuolla kyseisellä kitaramallilla olisi mun kohdalla sen tyyppistä historiaa. Lisäksi myyjä tarjoaa ensisijaisena vaihtoehtona noutoa, joten siinähän se kitaran lopullinen haluttavuus on hyvä tsekata. In Finland we have this thing called "diu diu". |
mpekkanen 30.12.2016 18:15:56 | |
---|
Tässähän näyttää tuo kyseinen 150 euron Maya jo monen mielestä ilmeisesti vallan hyvältä soittimelta. Ainakin näin voisi päätellä muutamista kommenteista. Jos sitä soitinta pitää hyvänä, niin eihän tuo ihan kauheasti maksa. Ostakaa pois kun sellainen on nyt saatavilla. Sitten on omakohtaista kokemusta ja onhan sekin jo vintagea. |
BugBadWolf 30.12.2016 18:30:24 (muokattu 30.12.2016 18:32:07) | |
---|
Åboensis: Valehtelisi? Älä nyt viitsi.... Juuri niin. Valehtelet tulkitsemalla asioita tarkoituksella väärin. Niin tuossa aikaisemmassa, kuin tässäkin ketjussa. Se, onko sinun panoksesi tähän aiheeseen edes tarpeellinen, onkin jo kokonaan toinen juttu. Olethan äänessä vain siksi että sinua itkettää viimekertainen jupakka vieläkin. E: Lisätäänpä nyt kuitenkin tähän vielä, että lainaamasi kohta toimii kyllä loistavasti tässäkin ketjussa. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Rämppy 30.12.2016 18:57:11 | |
---|
mpekkanen: Tässähän näyttää tuo kyseinen 150 euron Maya jo monen mielestä ilmeisesti vallan hyvältä soittimelta. Ainakin näin voisi päätellä muutamista kommenteista. Jos sitä soitinta pitää hyvänä, niin eihän tuo ihan kauheasti maksa. Ostakaa pois kun sellainen on nyt saatavilla. Sitten on omakohtaista kokemusta ja onhan sekin jo vintagea. Sen voi ostaa jos siltä tuntuu. Ei tässä ole otettu kantaa ko. soittimen hyvyyteen. Sen voi tarkastaa vaikka noudettaessam In Finland we have this thing called "diu diu". |
LaMotta 30.12.2016 19:01:03 | |
---|
Pitäisikö vähän vetää henkeä välillä tai jotain? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Silver Mica 30.12.2016 19:07:10 | |
---|
|
mpekkanen 30.12.2016 19:14:43 | |
---|
Rämppy: Sen voi ostaa jos siltä tuntuu. Ei tässä ole otettu kantaa ko. soittimen hyvyyteen. Sen voi tarkastaa vaikka noudettaessam Joo. Minä otin jo kantaa tuohon hyvyyteen ja hintaankin. En kuitenkaan itse sitä tarvitse, mutta jos joku muu kuitenkin sellaisen sitten haluaisi!!! Olkoon hyvä tai ei, niin nyt tuollainen on saatavilla. Ja sen voi tosiaan itse hakea ja todeta ihan itse, miten hyvä soitin on kyseessä. Aikamoinen mahdollisuus monelle Japanin vintagemiehille ja vieläpä vain 150 euron hintaan. Sehän oli pyyntihinta, eli voi haettaessa vielä tippua... Tuntuisi olevan jo jonoa, kun tällaisista ensin varoittelin-->Niin jo alkoi monikin kehumaan näitä ja monia muitakin vastaavia. Miksi tätä ei sitten kukaan osta pois? |
Åboensis 30.12.2016 19:21:28 | |
---|
BugBadWolf: Juuri niin. Valehtelet tulkitsemalla asioita tarkoituksella väärin. Niin tuossa aikaisemmassa, kuin tässäkin ketjussa. Se, onko sinun panoksesi tähän aiheeseen edes tarpeellinen, onkin jo kokonaan toinen juttu. Olethan äänessä vain siksi että sinua itkettää viimekertainen jupakka vieläkin. E: Lisätäänpä nyt kuitenkin tähän vielä, että lainaamasi kohta toimii kyllä loistavasti tässäkin ketjussa. Juu ei. Jokainen lukija tulkitkoon (niin nykyiset kuin aiemmatkin) kommenttisi ihan itse. Minä vain muistutin siitä, mitä joskus ennen tulikaan sanottua. Ja ei, ei itkettänyt silloin, eikä itketä nytkään. Kuten jo aiemmin totesin, minun mielenrauhani ei ole sinun hyväksynnästäsi kiinni. Edelleenkään. "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |
erty 30.12.2016 19:22:47 | |
---|
BugBadWolf: Tähän se tiivistyy se väärä asenne. Se, että yrittää saada tietämättömältä esineen oikeaa arvoa isomman rahan, on aina huijausta. Ottanet myös selvää tuosta Mayasta, ennenkuin alat sitä ihmeemmin kehumaan. Se nyt ei ole oikeastaan edes oikea soitin. Juujuu. Keräileehän väki lelujakin... Eli onko sun mielestä valtaosa vintagemarkkinoista huijausta, kun hinnat on päässeet nousemaan alkuperäisestä "oikeasta hinnasta"? Kerrotko mulle referensseineen mikä on ton Mayan oikea markkinahinta maailmanlaajuisesti, jollon päästään vertaamaan tuota sun väittämää huijaushintaa siihen? Otan toki Mayasta selvää ennen kun alan sitä kehumaan, vielä en tosin ole sitä kehunut. mpekkanen: Tuntuisi olevan jo jonoa, kun tällaisista ensin varoittelin-->Niin jo alkoi monikin kehumaan näitä ja monia muitakin vastaavia. Miksi tätä ei sitten kukaan osta pois? Missä ne kehut on? |
mpekkanen 30.12.2016 19:46:06 | |
---|
erty: Eli onko sun mielestä valtaosa vintagemarkkinoista huijausta, kun hinnat on päässeet nousemaan alkuperäisestä "oikeasta hinnasta"? Kerrotko mulle referensseineen mikä on ton Mayan oikea markkinahinta maailmanlaajuisesti, jollon päästään vertaamaan tuota sun väittämää huijaushintaa siihen? Otan toki Mayasta selvää ennen kun alan sitä kehumaan, vielä en tosin ole sitä kehunut. Missä ne kehut on? Heitän tästä välistä, että voisitko itse kertoa jonkun kitaran (saat ihan itse valita merkin, mallin ja vuosiluvun) oikean markkinanhinnan ja ihan maailmanlaajuisesti? Suomi, eurooppa ja onko eri maiden välillä eroja? Mites vaikka Venäjä, onko arvo joka paikassa aivan sama, kun maa on kuitenkin aika iso? Afrikan ja etälä-Amerikan tilanne kiinnostaisi myös? Jne.... Jos kerran otat selvää ennen kehumista tuosta Maya kitarasta ja et usko vastakkaisia mielipiteitä, etkä kommentteja(sellaisiltakaan ihmisiltä joilla on kyseisen merkkisiä soittimia ollut)-->Osta itse se pois ja kirjoita ne kehut. Kerroithan, että et ole _vielä_ sitä kehunut. Osta pois ja kehu. Japanin vintagea. |
fox 30.12.2016 19:51:37 | |
---|
erty: Otan toki Mayasta selvää ennen kun alan sitä kehumaan, vielä en tosin ole sitä kehunut. No, jos jotain apua on, Maya Guitar Company toimi Kobessa, Japanissa 1970-80 ja merkkeinä oli Maya, El Maya ja Aztec.. Valmistajina eppäillään olleen Tahara Gakki ja ChuShin Gakki, joista ainakin jälkimmäinen oli erikoistunu pulttikaulamalleihin, teki niitä muillekin. (Ibanez Blazer) Sanovat, että tuo El Maya oli se "pykälää parempi", tiedä näistä. =) |
BugBadWolf 30.12.2016 20:00:13 | |
---|
erty: Eli onko sun mielestä valtaosa vintagemarkkinoista huijausta... Ensin tästä esimerkkimme Mayasta vähän: Kyse on siis edelleenkin oikean kitaran tapaan toimivasta lelusta tuon nimenomaisen mallin kanssa. En välitä pätkääkään, mitä maailmalla hinnaksi laitetaan. Tämä siksi että se, joka tuota oikeana kitarana kauppaa, tunkee siihen lähtökohtaisesti hintaa yli minkään järjen. Mitä tulee siihen, kuinka suuri osa vintagemarkkinoista on huijausta, en osaa sanoa. En yksinkertaisesti tiedä. En ole alkanut aihetta tilastoimaan. Toreja seurailemalla voin tuumailla että kalliimpien kamppeiden kanssa ongelmana ovat tavalla tai toisella epäaidot soittimet. Halvempien kanssa puolestaan se, että kaikki roska yritetään myydä vintagena. Siitä olen varma, että hyväkuntoisten, oikeiden soittajan aarteiden määrä koko maailmassa on huomattavasti pienempi kuin samojen soittimien maineella ratsastavien romujen määrä. Sitä pidän ongelmana. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |