Aihe: NOS-putket
1 2 3 4 517 18 19 20 21
msalama
Sunnuntaina 18:38:48

Mä otin mun -76 Vibroluxin karvahattukanavasta röörin pois ja laitoin vaiheenkääntäjäksi muistaakseni Telefunkenin vanhan ECC83:n. Soundi lämpeni ihan helvetisti hieroutumatta mitenkään muroille normivolyymeillä, joten se kokeilu jäi pysyväksi.
Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
jarmo vh
Sunnuntaina 21:22:13
Uutena näistä viimeisimmistä ostoksistani myytiin seitsemän putkea. Mistäpä tuon varmaksi tietää mutta hyvältä vaikuttaa. Pari ostin saksalaiselta eBay-kauppiaalta, jolla on myynnissä laaja valikoima radioputkia. Sieltä tuli esim. oletettavasti uusi Hoges 12ax7, jonka tunnistin kuvien perusteella Tungsramiksi. Hinta oli 22€. Läheppä googlettamaan NOS Tungsram, niin hinta pompsahtaa. Arvelen, että ko myyjä ei tiedä, että tiettyjen valmistajien Ecc83 -putkista voisi soittajilta pyytää paljon kovempiakin hintoja. Radio- ja HIFI-harrastajat jahtaavat ymmärtääkseni ensisijaisesti Telefunkenia, Mullardia ja Siemensiä. Muiden valmistajien ja/tai tuotemerkkien putkia voi löytyä edullisesti.
En ole maksanut mistään putkesta yli 35€, suurin osa on ollut 20-30€, jotkut jopa alle 20€. Tuuria on ollut, koska huteja ei ole tullut kuin pari ja vanhoja etusputkia on vuosien saatossa tullut hankittua parikymmentä. Vuosia sitten käytätin Juccizen mittauspalvelua n. kymmenelle putkelle ja siinä setissä ei ollut yhtään heikkoa lenkkiä, pikemminkin päinvastoin. Niistä suurin osa oli käytettyinä hankittuja.

Elieli, ketjun aihetta sivuten NOSsia voi löytää halvalla kun jaksaa etsiä ja käytettyjä putkiakaan ei tarvitse minun kokemusteni perusteella hirveästi varoa, jos mittaustulokset löytyy ja myyjän voi jotenkin todeta luotettavaksi.
Jep.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 517 18 19 20 21
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)