pnorman 23.02.2015 11:13:36 | |
---|
Itselläni on ollut vähän kalliimpaa tavaraa myynnissä, ja kokemukseni mukaan nekin menevät jossain vaiheessa kaupaksi. Onkohan viiden kuukauden myyntisaldo 8 vahvistinta ja 5 kitaraa. Toisin oli Tube Thomsenin kanssa, kauppasin sitä kuukausitolkulla ja pistin pariksi viikonlopuksi mielestäni aivan naurettavan hintatarjouksen. Ei mitään yhteydenottoja, joten kyllästyin ja laitoin Saksan Ebay:n listoille. Halvalla näyttää olevan menossa, mutta menee joka tapauksessa..... |
jkourula 25.02.2015 10:07:13 | |
---|
Pitää taas päästä vähän avautumaan. Mikä siinä on, että lähetetään tarjouksia ja sitten jos vastaa vaikka että sopii, tehdään kaupat tai heittää vastatarjouksen niin sitten ei enää mitään kuulukaan. Ei luulis olevan suuri vaiva sanoa vaikka että ei kiitos tai vastaavaa. Ymmärrän jos joskus jää viesti lähettämättä jos on useita kauppoja meneillään tai tulee jotain hässäkkää muussa elämässä (itsellekin joskus käynyt näin), mutta kun näitä tuntuu olevan suurin osa. |
Krice 25.02.2015 10:43:17 | |
---|
jkourula: Mikä siinä on, että lähetetään tarjouksia ja sitten jos vastaa vaikka että sopii, tehdään kaupat tai heittää vastatarjouksen niin sitten ei enää mitään kuulukaan. Vähän samanlaisia kokemuksia siinä mielessä, että aika usein joku kysyy myytävästä tavarasta jotakin ja kun siihen vastaa niin sen jälkeen ei tule vastausta. Ehkä ihmiset ei kehtaa sanoa, että niillä meni sillä välillä rahat hampurilaiseen. Tai ehkä ADHD on tosiaan yleistynyt, että ei riitä mielenkiinto viemään läpi kaupankäyntiä jos mieli muuttuu yhtäkkiä syystä tai toisesta. |
Khassera 25.02.2015 13:20:54 (muokattu 25.02.2015 13:21:19) | |
---|
Tarkoitaako "ei ole mikään pakko myydä" käytännössä "älä tinkaa, hinta on tiukka?" Ei kai pakko ole kuin kuolla ja maksaa yleä. Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään. |
Sarko 25.02.2015 13:35:01 | |
---|
Khassera: Tarkoitaako "ei ole mikään pakko myydä" käytännössä "älä tinkaa, hinta on tiukka?" Ei kai pakko ole kuin kuolla ja maksaa yleä. Näin olen itse käsittänyt. Itse olen käyttänyt tota lausetta karkoittamaan "maksan visitikynpiä, haen ovelta t. Jampe"-henkiset yrittäjät. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
iec 25.02.2015 13:49:24 (muokattu 25.02.2015 13:54:01) | |
---|
Krice: Vähän samanlaisia kokemuksia siinä mielessä, että aika usein joku kysyy myytävästä tavarasta jotakin ja kun siihen vastaa niin sen jälkeen ei tule vastausta. Ehkä ihmiset ei kehtaa sanoa, että niillä meni sillä välillä rahat hampurilaiseen. Tai ehkä ADHD on tosiaan yleistynyt, että ei riitä mielenkiinto viemään läpi kaupankäyntiä jos mieli muuttuu yhtäkkiä syystä tai toisesta. Juu, minua tympii myös nämä tämäntyyliset ostajat. Viimeksi kun tsekkasin, niin oman nettisopimuksen hinnassa ei ole rajoitusta lähetetyille sähköposteille :) Ei ole kyllä iso vaiva vastata, eikä suuri häpeä vaikka ei ostakaan. Tuollainen epätietoisuus on kyllä ärsyttävää. Toinen juttu on se, että olisi mukava jos ostaja ilmoittaa hyvissä ajoin mikäli kauppa on menossa puihin vaikkapa akuutin rahapulan takia. Siinä saattaa mennä kaupat pilalle seuraavan ostajaehdokkaan kanssa. Kolmas juttu on sitten nämä myyjät, jotka myyvätkin jollekin muulle "välistä" vaikka olisi jo sovittu kaupoista. Edit: Joskus on itselle käynyt niin, että ei ole vain kauppoja syntynyt jos vaikka kampe ei olekaan ollut aivan passeli itselle tai sitten kunto huonompi kuin mitä oletti kuvien perusteella. Näissäkin tilanteissa on ainakin itse tullut hoidettua homma asiallisesti ja ollaan ostajan/myyjän kanssa ihan hyvässä sovussa tultu siihen tulokseen että kauppaa ei synny. Ja kun tilanne hoituu asiallisesti, voi sitten myöhemmin tehdä helposti kauppaa saman henkilön kanssa jostakin toisesta kamppeesta. -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
vesguR 08.03.2015 13:42:09 (muokattu 08.03.2015 13:56:47) | |
---|
Ei voi taas kuin ihmetellä. Selkeä vastaus myynti-ilmoitukseen että tämän minä voisin ottaa, milloin onnistuu nouto/toimitus. Sen jälkeen käydään kyllä täällä kirjautuneena mutta mitään ei vastata. Parin päivän jälkeen ilmoituksessa lukee "myyty". Kuinka vaivalloista on vastata pikaviestiin "meni jo" tai laittaa ilmoitukseen "VARATTU"... Edit: Lukuisat kaupat ovat kuitenkin onnistuneet hyvin! Aina vaan mukaan mahtuu näitä tympeitä tapauksia. Feedback will free your mind and set you free |
Gabe 08.03.2015 13:49:21 | |
---|
Huh, sain kaiken ylimääräisen menemään eikä tällä kertaa tullut edes takkiin. Taisi jopa jäädä muutama kymppi plussankin puolelle. :) On kyllä ihan mahdoton ennustaa miten tuo tori vetää, ne mistä ajattelin että tulee roikkumaan vielä ensi joulunakin suunnilleen vietiin käsistä ja ne mistä tuumin että menee varmaan äkkiä meni viimeisten joukossa. Ehkä en perusta soitinliikettä. :D |
hallu 08.03.2015 13:57:31 | |
---|
Minä uusin kalustoani tuossa helmikuussa ja myin vanhoja kamoja pois ja täytyy sanoa, että oli kyllä onni mukana. Ensinnäkin kohdalleni sattui asiallisia kauppakumppaneita joiden kanssa homma sujui kivuttomasti. Siis neljä myyntiaktiota oli minulle tosi paljon. Kama meni äkkiä melkeinpä saman päivän aikana kun oli ilmoituksen jättänyt ja vahvistinkin odotteli vain pari päivää. Basso ei mennyt torilla ollenkaan, mutta sen sain menemään vaihdossa kun ostin uuden. Hinnan pistin aika edulliseksi, mutta toisaalta ajattelen, että jos tavara on itselleni "ilmaista" niin kaikki mitä siitä saa on voittoa eikä saa olla ahne. "Ilmaisella" tarkoitan sitä, että jos ostan tavaran tiettyyn käyttöön ja olen sitä siihen tarkoitukseen käyttänyt ja tehnyt kaiken mitä sillä tavaralla voin tehdä ja on aika siirtyä eteenpäin, niin silloin se tavara on "maksanut" itse itsensä minulle eli investoinnista on tullut se ""tuotto" jota olen siltä odottanutkin. Tällaisen tavaran eteenpäin myymisen katson olevan lähinnä kierrättämiseen rinnastettavaa toimintaa eikä sillä, mitä itse siitä saan ole niin suurta merkitystä kuin sillä, että tavara päätyy ihmiselle joka sitä tarvitsee. Tietenkin pieni vaivan palkka ja vaikka postikulut on ihan kiva. Sellainen tilanne jossa myytävästä tavarasta haluaa ihan rahaakin, on varmasti jo vähän ongelmallisempi. Olisipa jo kevät |
Gabe 08.03.2015 14:12:36 | |
---|
hallu: ajattelen, että jos tavara on itselleni "ilmaista" niin kaikki mitä siitä saa on voittoa eikä saa olla ahne. "Ilmaisella" tarkoitan sitä, että jos ostan tavaran tiettyyn käyttöön ja olen sitä siihen tarkoitukseen käyttänyt ja tehnyt kaiken mitä sillä tavaralla voin tehdä ja on aika siirtyä eteenpäin, niin silloin se tavara on "maksanut" itse itsensä minulle eli investoinnista on tullut se ""tuotto" jota olen siltä odottanutkin. Tällaisen tavaran eteenpäin myymisen katson olevan lähinnä kierrättämiseen rinnastettavaa toimintaa eikä sillä, mitä itse siitä saan ole niin suurta merkitystä kuin sillä, että tavara päätyy ihmiselle joka sitä tarvitsee. Tietenkin pieni vaivan palkka ja vaikka postikulut on ihan kiva. Sitten kun tuo sinun upea Carvin on maksanut sulle itsensä ja jatkaa matkaansa niin pistähän viestiä, maksan postimaksut ja muutaman kympin vaivanpalkkaa koska vain. :D |
edenbeast 08.03.2015 16:50:29 | |
---|
Gabe: Huh, sain kaiken ylimääräisen menemään eikä tällä kertaa tullut edes takkiin. Taisi jopa jäädä muutama kymppi plussankin puolelle. :) Pyh. Trokari :) |
Gabe 08.03.2015 17:12:15 | |
---|
edenbeast: Pyh. Trokari :) Noh, viimeksi kun myin kitaran niin tuli 300e takkiin. :D |
johanssen 08.03.2015 18:49:55 | |
---|
Gabe: Noh, viimeksi kun myin kitaran niin tuli 300e takkiin. :D Mutta eihän myö lasketa niitä menneitä, vaan sitä summaa, mikä tuli käteen kohdistettavaksi seuraavaan hankintaan. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
Lancelot 08.03.2015 18:51:35 | |
---|
Gabe: Huh, sain kaiken ylimääräisen menemään eikä tällä kertaa tullut edes takkiin. Taisi jopa jäädä muutama kymppi plussankin puolelle. :) Varohan sanojasi, joku tästäkin mielensä pahoittaa vielä;) |
JaaGeRMaisTeR 08.03.2015 19:20:02 | |
---|
Gabe: Noh, viimeksi kun myin kitaran niin tuli 300e takkiin. :D Minun kaapista pyytänyt ylihintaa stna!! |
+makke+ 08.03.2015 20:58:58 | |
---|
vesguR: Ei voi taas kuin ihmetellä. Selkeä vastaus myynti-ilmoitukseen että tämän minä voisin ottaa, milloin onnistuu nouto/toimitus. Sen jälkeen käydään kyllä täällä kirjautuneena mutta mitään ei vastata. Parin päivän jälkeen ilmoituksessa lukee "myyty". Kuinka vaivalloista on vastata pikaviestiin "meni jo" tai laittaa ilmoitukseen "VARATTU"... No tämä! Vastaat aamulla edellis illan ilmoitukseen: "voin ostaa", niin KaBoom -> radiohiljaisuus. Seuraavana päivänä luet ilmoituksesta: "myyty". Toinen mikä on tullut huomattua on, että pikaviesteihin ei "tavallisesti" vastata :( |
Gabe 08.03.2015 21:22:55 | |
---|
johanssen: Mutta eihän myö lasketa niitä menneitä, vaan sitä summaa, mikä tuli käteen kohdistettavaksi seuraavaan hankintaan. Juuri näin. Ei kehtaa miettiä kokonaiskuvaa ollenkaan, sen verran huonot hermot on meikäläisellä kauppiaaksi että rohkenen epäillä että kovinkaan vahvasti ei plussan puolella olla. Eipä tällä toisaalta mitään tiliä yritetäkään tehdä. :) Lancelot: Varohan sanojasi, joku tästäkin mielensä pahoittaa vielä;) Ei huolta, ne on toledossa mitanneet että parin kympin voitosta uskaltaa vielä sanoa. JaaGeRMaisTeR: Minun kaapista pyytänyt ylihintaa stna!! Miten se meni että ei se ole tyhmä joka pyytää vaan... |
JaaGeRMaisTeR 08.03.2015 21:26:11 | |
---|
Gabe: Miten se meni että ei se ole tyhmä joka pyytää vaan... Se joka siihen hintaan luopuu :) tässä tapauksessa. |
sustain65 10.03.2015 18:27:37 | |
---|
Huonot ovat nyt kokemukset torista. Kukaan ei ole myymässä mielenkiintoista sähkistä. Olisipa joku joka olisi kyllästynyt omaan JP signature Majestyyn tai Lifeson signature Axcessiin. |
saastara 14.03.2015 12:58:48 | |
---|
En tiedä oonko päätynyt sitten jollekkin mustalle listalle, mutta viime aikoina on tuntunut siltä, että ei tahdo kama millään liikkua torilla. Vaikka hinnat olisi omaan makuun jopa reilusti alakanttiin, tuntuu, että ei tule edes tinkauksia tai tiedusteluja. Ei sitä kuitenkaan ole ihan niin eksoottista kamaa kaupan, että voisi johtua siitä pelkästään. "As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song" |