![]() 21.11.2017 08:22:46 | |
---|---|
Jeszse: Reklamaatiovalut otettu tulpista ja käyty keskustelu siitä mikä on vikana, ja sen pohjalta ois uudet tuloillaan. Tilasin sit odotteluajalle ainaki tollaset flaretki... Pistähän sitten vertailua valettuihin, kun saat flaret hyppysiin. Tuon ketjun alkuperäisen flare -viestin innoittamana kävi minullakin nämä testissä, mutta minä en noiden kanssa tullut toimeen ollenkaan ja päinvastoin kuin ylempänä oli ero kuusitulppiin huomattava kuusien hyväksi, kun flaret ihan älyttömän vaimennuksen lisäksi söi aivan kaiken yläpään eikä mistään saanut enää oikein mitään selvää. | |
![]() 21.11.2017 08:27:01 (muokattu 21.11.2017 08:27:54) | |
Omat Flaret toimivat hienosti juuri siihen tarkoitukseen mihin ne hankin: ylimääräisen metelin (lue: lähinnä bändikaverien metelöinti/kuorsaus nukkumista yrittäessä) vaimentamiseen keikkareissuilla. Nythän firmalta tuli kyllä pienempi malli juuri tuohon tarkoitukseen, ei painaisi korvaa kyljellään nukkuessa niin paljon kun on pehmustettu toisestakin päästä mutta ei tuo perusmallikaan niin hirveästi paina. Ihan hyvä ostos siis. Pitihän mun noita bändikäytössäkin kokeilla mutta enpä ole saanut aikaiseksi kun on kuitenkin olemassa Elacinin valetut. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata! | |
![]() 21.11.2017 15:23:31 | |
Mho: vielä tarkennuksena, mulla ollut mesta pitkään rumpalin vieressä ja peltien iskuista on tullut damagee. Muuten ei soiteta mitenkään poikkeuksellisen kovaa. Nyt kaikki kovat terävät äänet aiheuttaa heti snadia kipua korvassa, mm meidän koiran haukkuminen. Siksi tossa aiemmin mietinkin että pitääkö ottaa se elacinin järein filtteri, ainakin tohon vasempaan korvaan..Tänään tosiaan käytännön testi, vedetään vielä viimeistely treeni ennen illan keikkaa. Mulla on ihan sama juttu. Vasen korva ei kestä äkillisiä kovia ääniä. Käytän vasemmassa korvassa -25db filtteriä ja oikeassa -15db filtteriä. Tämä on toiminut ihan ok. Lisäksi yritän asemoitua bändissä niin, että vasen korva on poispäin äänilähteistä esim. olemassa bändin vasemmanpuoleisin henkilö. | |
![]() 23.11.2017 16:32:44 (muokattu 24.11.2017 11:13:18) | |
Sitä olisi sitten tarjousta -24% ilmoilla Elacin valetuista 27.11. - 30.11.: https://www.kuuloverkko.fi/kuulopaiva Ja aiheeseen liittyen olisiko täällä kaakonkulmalla sen verran kiinnostuneita, että saisi "kotikäynnin" järkkäiltyä edes vähän Helsinkiä lähemmäs? E: Kysyin ja sanoivat, että muottauspäivän voi sopia erikseen, ja riittää että osto tapahtuu tuon kampanjan aikana. | |
![]() 01.12.2017 16:04:56 | |
No voi nyt helvetti. Kävin eilen täällä Porissa satakuulolla ja sieltä lupasivat olla yhteydessä Elaciin asiasta. Eli ongelmana itsellä, että tämän vuoden puolella tulpat ruvennet vuotamaan sen verta paljon, että joutunut käyttämään Elacien lisäksi vielä kuppeja, mitkä aika lailla tuhoavat sen hyödyn mikä elaceista saa. Tuli sitten vastaus, että takuu ei kata uusia valuja. Mitä helvettiä. Ainakin tuolta kuuloverkon kautta kun katsoi niin lupaavat 5 vuoden istuvuus/materiaalitakuun? Lisäksi toisessa napissa on halkeama tuossa pehemässä kumiosassa. Onko muilla vastaavia ongelmia ollut/tappeluja takuun kanssa? Get the best and fuck the rest. | |
![]() 01.12.2017 17:10:13 | |
Viiden vuoden takuu istuvuudelle kuulostaa kyllä melko hurjalta ottaen huomioon että monesta suunnasta on kuullu suositeltavan vaihtovälin olevan neljä vuotta korvakäytävän muutoksien takia. Yksilöllistä toki, tunnen tyyppejä jotka on käyttäny samoja kymmenen vuotta, mutta silti jos oletetaan että muoto muuttuu neljässä vuodessa ni ei oo kovin hyvä bisnes antaa istuvuudelle viiden vuoden takuu. Musiikin hyvyys ei ole makuasia. -Jucciz, ammattimuusikko | |
![]() 02.12.2017 14:09:35 | |
Kyllä tuolla silti vain niin seisoo. Pitääkin ottaa yhteyttä suoraan Elaciin itse ja lyödä vähän nyrkkiä pöytään ja katsoa mitä sanovat. Tuossa tuo teksti kuuloverkon sivuilta kopioituna: Takuu: Viiden (5) vuoden istuvuus- ja materiaalitakuu Käyttöikä: Viisi (5) vuotta Eikö tosiaan ole muilla ollut ongelmia takuun suhteen? Get the best and fuck the rest. | |
![]() 03.12.2017 15:29:32 | |
Flare audion isolatet ihan hirveetä paskaa. Reenisolosuhteissa apteekin vaahtopallo voitti vertailussa. Money well spent, en suosittele kenellekään. Musiikin hyvyys ei ole makuasia. -Jucciz, ammattimuusikko | |
![]() 03.12.2017 17:08:26 | |
Jeszse: Flare audion isolatet ihan hirveetä paskaa. Reenisolosuhteissa apteekin vaahtopallo voitti vertailussa. Money well spent, en suosittele kenellekään. Meillä niitä käyttää koko bandi, mutta siinä huoneessa onkin Plexi-marshallit täysillä = noin 120db, jolloin noilla perustulpilla ei tee mitään. Isolatet taas pitää korvat ehjinä ja soundikin tulee varsin suoralla taajuusvasteella. Jos soitellaan hiljaa, niin noiden yli 30db:n vaimennus on liikaa, kun tuntuu että ei kuule mitään, mutta tykkään käyttää noita, kun voi ajaa vahvistinta oikeasti kovaa jolloin soittotuntuma on parhaimmillaan. | |
![]() 03.12.2017 17:29:02 | |
steelduck: Meillä niitä käyttää koko bandi, mutta siinä huoneessa onkin Plexi-marshallit täysillä = noin 120db, jolloin noilla perustulpilla ei tee mitään. Isolatet taas pitää korvat ehjinä ja soundikin tulee varsin suoralla taajuusvasteella. Jos soitellaan hiljaa, niin noiden yli 30db:n vaimennus on liikaa, kun tuntuu että ei kuule mitään, mutta tykkään käyttää noita, kun voi ajaa vahvistinta oikeasti kovaa jolloin soittotuntuma on parhaimmillaan. Niinku aiemmin sanottu, meillä soitetaan niin lujaa että -15db vaimennus valetuilla tulpilla ei riitä. Ei mua se noissa haittaa että vaimentaa paljon, mutta jos valmistaja mainostaa että näillä pitäis kuulla musiikit yksityiskohtasesti rakenteensa ansiosta ni se on kyllä ihan hevonpaskaa. Jotain paksuinta kieltä ku demppas ja sahas kuudestoistaosia ni kuulosti vaan yhdeltä muhjulta, edes iskuista ei saanu selvää kunnolla. Musiikin hyvyys ei ole makuasia. -Jucciz, ammattimuusikko | |
![]() 03.12.2017 17:29:17 | |
Jeszse: Flare audion isolatet ihan hirveetä paskaa. Reenisolosuhteissa apteekin vaahtopallo voitti vertailussa. Money well spent, en suosittele kenellekään. Samaa mieltä, jos tavoitteena on musiikki. Tykillä ampuminen, junassa nukkuminen, lapsiperheesä oleilu, Raumanmeren juhannus ynnä muut tilanteet joissa kaikki ääni pitää saada pois = OK. :) On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
![]() 03.12.2017 17:29:39 | |
Genitalripper: Pistähän sitten vertailua valettuihin, kun saat flaret hyppysiin. Tuon ketjun alkuperäisen flare -viestin innoittamana kävi minullakin nämä testissä, mutta minä en noiden kanssa tullut toimeen ollenkaan ja päinvastoin kuin ylempänä oli ero kuusitulppiin huomattava kuusien hyväksi, kun flaret ihan älyttömän vaimennuksen lisäksi söi aivan kaiken yläpään eikä mistään saanut enää oikein mitään selvää. Tämän allekirjoitan täysin. Musiikin hyvyys ei ole makuasia. -Jucciz, ammattimuusikko | |
![]() 03.12.2017 18:01:02 | |
Todella outoa... minulla on Elacit ja Isolatet ja minusta Isplatet on päästää paremmin ja tasaisemmin koko taajuusvasteen läpi. Vaimennusta on tosin 10Desibeliä enemmän, kuin 24db Elaceissa joten voi olla, että sen takia tuntuu "huonommilla". No, joo sori että mun siuosittelun takia tuli ostettua "huonot" tulpat. | |
![]() 03.12.2017 18:17:05 | |
Ei tarvi pahoitella, kyllä mä noita flarenki mainospuheita uskoin ihan ite. :D Musiikin hyvyys ei ole makuasia. -Jucciz, ammattimuusikko | |
![]() 03.12.2017 21:45:03 | |
Parit treenit ja yksi kuppilakeikka takana ja on nää Elacinit mielestäni ihan helvetin hyvät. Toistaiseksi pärjännyt rumpalinkin vieressäkin 15db filttereillä. Harmittaa etten aiemmin jo hommannut, ois voinu välttyä tolta vasemman korvan damagelta. Mho: vielä tarkennuksena, mulla ollut mesta pitkään rumpalin vieressä ja peltien iskuista on tullut damagee. Muuten ei soiteta mitenkään poikkeuksellisen kovaa. Nyt kaikki kovat terävät äänet aiheuttaa heti snadia kipua korvassa, mm meidän koiran haukkuminen. Siksi tossa aiemmin mietinkin että pitääkö ottaa se elacinin järein filtteri, ainakin tohon vasempaan korvaan..Tänään tosiaan käytännön testi, vedetään vielä viimeistely treeni ennen illan keikkaa. | |
![]() 04.12.2017 08:11:34 | |
steelduck: Todella outoa... minulla on Elacit ja Isolatet ja minusta Isplatet on päästää paremmin ja tasaisemmin koko taajuusvasteen läpi. Vaimennusta on tosin 10Desibeliä enemmän, kuin 24db Elaceissa joten voi olla, että sen takia tuntuu "huonommilla". No, joo sori että mun siuosittelun takia tuli ostettua "huonot" tulpat. Ehkä vähän huonosti sanailtuna tuohon aiempaan, ja ennemminkin niin että sun viestin perusteella innostuin näitä tutkimaan enemmän ja kyllähän noista hyviä arvosteluja löytyi, joiden perusteella se ostopäätös tuli tehtyä. Itse jo tilasin, mutta vielä muille vinkkinä että edelleen näyttää olevan listattuna tuohon edullisempaan hintaan kuuloverkon nettikaupassa nuo Elacinit. | |
![]() 18.04.2018 09:54:11 | |
Moi, onko kenelläkään muulla mennyt Elacin ja muut vastaavat valetut tulpat rikki? Meinaan mulla on melkein jokainen tulppa jossain vaiheessa aina revennyt siitä mihin suodatin laitetaan kiinni. Taas kävi näin, tulpat on ehkä 3-4v vanhat. Edelleen ihan hyvin istuu korvaan niin ärsyttävää. Vahdoin jopa valmistajaa mutta sama juttu taas. Käytän kyllä tulppia aika tosi paljon koska on herkkä kuulo mutta filttereitä en niin kauhean usein käytä. Annoin tästä edellisen kerran tilauksen yhteydessä palautetta ja sieltä tuli vaan että materiaali kuluu jos suodattimia irrottelee eikä sille voi mitään. Kuitenkin tulpat pitää pestä säännöölisin väliajoin ja suodattimia joutuu irrottelemaan. Materiaalin pitäisi minun mielestä kestää käyttöä. En tiedä huvittaako enää tilata tulppia kun aina sama juttu. Taidan harkita noita Isolate tulppia jos ne kestäis paremmin... | |
![]() 19.04.2018 09:12:31 | |
flimtrick: Moi, onko kenelläkään muulla mennyt Elacin ja muut vastaavat valetut tulpat rikki? Meinaan mulla on melkein jokainen tulppa jossain vaiheessa aina revennyt siitä mihin suodatin laitetaan kiinni. Taas kävi näin, tulpat on ehkä 3-4v vanhat. Edelleen ihan hyvin istuu korvaan niin ärsyttävää. Vahdoin jopa valmistajaa mutta sama juttu taas. Käytän kyllä tulppia aika tosi paljon koska on herkkä kuulo mutta filttereitä en niin kauhean usein käytä. Annoin tästä edellisen kerran tilauksen yhteydessä palautetta ja sieltä tuli vaan että materiaali kuluu jos suodattimia irrottelee eikä sille voi mitään. Kuitenkin tulpat pitää pestä säännöölisin väliajoin ja suodattimia joutuu irrottelemaan. Materiaalin pitäisi minun mielestä kestää käyttöä. En tiedä huvittaako enää tilata tulppia kun aina sama juttu. Taidan harkita noita Isolate tulppia jos ne kestäis paremmin... Moro Itsellä meni elacit parin vuoden käytön jälkeen rikki/halki/rupesivat vuotamaan. Käsittääkseni noille taataan se 5 vuoden takuu nykyään, jonka jälkeen suosittelevat kyllä vaihtamaan koska materiaali väsyy. Get the best and fuck the rest. | |
![]() 19.04.2018 09:54:04 (muokattu 19.04.2018 09:57:19) | |
Howdy! Nähdäkseni täällä on puhuttu enimmäkseen Elacinin tulpista ja ajoittain Finnfonicista, mutta mitenkäs tuo Orelo? Kyseinen merkkihän on aika vakiintunut IEM-puolella ihan Suomen kärkinimien osalta, mutta onko porukalla kokemuksia heidän valetuista korvatulpista? https://www.orelo.fi/products.php?pid=21 Edit: linkki lisätty | |
![]() 19.04.2018 10:30:23 | |
Skebaristi: Howdy! Nähdäkseni täällä on puhuttu enimmäkseen Elacinin tulpista ja ajoittain Finnfonicista, mutta mitenkäs tuo Orelo? Kyseinen merkkihän on aika vakiintunut IEM-puolella ihan Suomen kärkinimien osalta, mutta onko porukalla kokemuksia heidän valetuista korvatulpista? https://www.orelo.fi/products.php?pid=21 Edit: linkki lisätty Näitä itse asissa mietin kokeilevani seuraavaksi kun tulee asiaan pääkaupunkiseudulle. Osin tuon takia, että saisi tuon suojauksen nostettua tuonne 30db. Tuli tuossa yhden tutun kanssa juteltua näistä valuista kerta hänelläkin oli ollut ongelmaa. Kaverille oli sanottu ihan suoraan, että korvakäytävä on sellaine, että siellä ei ns vain pysy kunnolla valettu tulppa. Kuulostaa vähän oudolta, mutta saattahan se noin ollakin. Get the best and fuck the rest. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)