Aihe: Ran Guitars kokemuksia itse kitaroista
1 2 3 4 519 20 21 22 2334 35 36 37 38
Wespa
20.06.2007 10:49:56
Tulee vahvasti mieleen ESP Horizon III tuosta. Nättihän se mutta väärän värinen. Nimikirjaimetkin juuri oikeat.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Traditional
20.06.2007 10:53:19
Tulee vahvasti mieleen ESP Horizon III tuosta.

Ihmekös kun tuo näyttikin jotenkin tutulta.
Antikristus. Hehe.
villeh
20.06.2007 11:32:46

joo kyllä horizon on mieleen, paitsi se perän muotoilu III mallissa, jaksonin headstock on mieleen

kaulaprofiili on tuossa erilainen, ibanetsin jpm-mallinen, istuu paremmin mun käteen, mikit on kiinni suoraan rungossa, tykkaan ma, kummissakin potikoissa mikin puolitus. perussiisti jokapaikan työkalu.

toinen kustomi joka tehdään suomessa, ei sitten olekkaan enää ihan perus, kuva mun kotisivun etusivulla.
www.psychemic.com
Werde
20.06.2007 13:32:12
OU MY F**ING GOOD, nyt tuli kuvia Ranilta.

Komea on keppi.

Mikä sai muuten laittamaan Schallerin eikä OFR:n?
Ben_D
20.06.2007 13:47:12

Komea on keppi.

Mikä sai muuten laittamaan Schallerin eikä OFR:n?

Schallerin eikä OFR by Schaller :)
http://www.myspace.com/fiercemetal
villeh
20.06.2007 17:14:55

niinpä, aluksi mäkin olin että ofr tai ei mitään, muutaman tosi ammatilaisen puheita sitten kuuntelin ja päädyin tuohon schalleriin.
toiseen customiin tulee ofr niin saa sitte verrata. myös darius itse oli tuon schallerin puolella, better made he said
kyllä se valintaa autto että schalleri on ofrn takana. sedät tiesi kertoa että shaller on koko ajan kehittänyt tallaaansa kun ofr on vähän polkenut paikallaan, ja meinas että kyse on aivan muusta kuin pohjalevyn napakkuudesta. en tiedä ei aloiteta mitään ofr shaller sotaaa.

ns omaa kokemusta ei tosi käytössä ole kuin ibanetsin edgeistä, ja päätin että kokeilen nyt noissa uusissa kepeissä jotain uutta.
ei se ihan outoa ole että ofrn tilalle on laitettu shalleria, aika monella hemmolla on näin ollut, NWn empun keppiä kun testasin, (kiva vasurina räpeltää) niin shalleri tuntu tosi jeessiltä ja emppukin oli schallerin puolella.
www.psychemic.com
mungiisi
20.06.2007 17:25:01
ns omaa kokemusta ei tosi käytössä ole kuin ibanetsin edgeistä, ja päätin että kokeilen nyt noissa uusissa kepeissä jotain uutta.
ei se ihan outoa ole että ofrn tilalle on laitettu shalleria, aika monella hemmolla on näin ollut, NWn empun keppiä kun testasin, (kiva vasurina räpeltää) niin shalleri tuntu tosi jeessiltä ja emppukin oli schallerin puolella.

Missä olet Empun kitaraa päässyt kokeilemaan? Puhutaanko nyt siis niistä Custom-ESPeistä? Oliko Schaller siinä tehtaalta tullessa, vai vaihdettu myöhemmin?
villeh
20.06.2007 19:43:08 (muokattu 20.06.2007 19:43:24)

Missä olet Empun kitaraa päässyt kokeilemaan? Puhutaanko nyt siis niistä Custom-ESPeistä? Oliko Schaller siinä tehtaalta tullessa, vai vaihdettu myöhemmin?

Moor, ihan empun omaa skebaa, ei niitä espin signaturea, täälä etelä-pohjanmaalla, ei tullu muuten puheeksi etä missä vaiheessa se talla meni scalleriksi, mutta muistan että emppu sanoi että se valitsi siihen schallerin, eli kai se espillä siihen on pukattu, kysessä oli se toinen violeteista horizoneista, hyvä keppi, action oli herralla yllätävän korkeella, opettelu kysymys tuumas hän:)
www.psychemic.com
mungiisi
20.06.2007 20:55:07
Moor, ihan empun omaa skebaa, ei niitä espin signaturea, täälä etelä-pohjanmaalla, ei tullu muuten puheeksi etä missä vaiheessa se talla meni scalleriksi, mutta muistan että emppu sanoi että se valitsi siihen schallerin, eli kai se espillä siihen on pukattu, kysessä oli se toinen violeteista horizoneista, hyvä keppi, action oli herralla yllätävän korkeella, opettelu kysymys tuumas hän:)

Okei. Pääsisinpä minäkin kokkeilemmaan. :)
Werde
21.06.2007 07:26:52
niinpä, aluksi mäkin olin että ofr tai ei mitään, muutaman tosi ammatilaisen puheita sitten kuuntelin ja päädyin tuohon schalleriin.
toiseen customiin tulee ofr niin saa sitte verrata. myös darius itse oli tuon schallerin puolella, better made he said
kyllä se valintaa autto että schalleri on ofrn takana. sedät tiesi kertoa että shaller on koko ajan kehittänyt tallaaansa kun ofr on vähän polkenut paikallaan, ja meinas että kyse on aivan muusta kuin pohjalevyn napakkuudesta. en tiedä ei aloiteta mitään ofr shaller sotaaa.

Joo ei aloteta sotaa mutta 7 Schallerin tallaa pelkästään tänä vuonna omistaneena olen eri mieltä. Ensinnäkin muut osat pohjalevyä lukuunottamatta noissa on prikulleen samalta hihnalta (kieltenkiristyspultteja lukuunottamatta), joten sedät on puhuneet sulle paskaa tosta että eroa vois olla muussa kuin pohjalevyssä. Vanhat Jacksonin JT:t on hyvää rautaa niitä kuuluisia pohjalevyn kierteitä lukuunottamatta, uudempiin Schallerin osiin olen joutunut pettymään. Viimeksi tuli kyllä asteen parempaa tavaraa jo kun erikseen Rockingerille mainitsin mitä kuraa edellisessä erässä tuli.

Ja mitä tuohon Schallerin kehitykseen tulee.. paskan marjat, osat on ollu samoja jo 20 vuotta ja laatu on vain laskenut mun kokemuksen mukaan: osat on väljempiä toisiinsa ja korroosio iskee helpommin uusissa.

Todella hyvä talla se on, ei kysymystäkään.. mutta OFR on silti jämäkämpi ja ennenkaikkea soivempi (vai pitäisikö sanoa vähemmän sointia vaimentava) kapistus.
DZN
21.06.2007 10:42:39
Täysin samaa mieltä!

Joo ei aloteta sotaa mutta 7 Schallerin tallaa pelkästään tänä vuonna omistaneena olen eri mieltä. Ensinnäkin muut osat pohjalevyä lukuunottamatta noissa on prikulleen samalta hihnalta (kieltenkiristyspultteja lukuunottamatta), joten sedät on puhuneet sulle paskaa tosta että eroa vois olla muussa kuin pohjalevyssä. Vanhat Jacksonin JT:t on hyvää rautaa niitä kuuluisia pohjalevyn kierteitä lukuunottamatta, uudempiin Schallerin osiin olen joutunut pettymään. Viimeksi tuli kyllä asteen parempaa tavaraa jo kun erikseen Rockingerille mainitsin mitä kuraa edellisessä erässä tuli.

Ja mitä tuohon Schallerin kehitykseen tulee.. paskan marjat, osat on ollu samoja jo 20 vuotta ja laatu on vain laskenut mun kokemuksen mukaan: osat on väljempiä toisiinsa ja korroosio iskee helpommin uusissa.

Todella hyvä talla se on, ei kysymystäkään.. mutta OFR on silti jämäkämpi ja ennenkaikkea soivempi (vai pitäisikö sanoa vähemmän sointia vaimentava) kapistus.
Aka. Dino and 6077dino
Ben_D
17.07.2007 23:31:47

Eiks kukaan ole saanut uusia Raneja? Oma Ran on nyt ollut tehosoitossa puolisentoista kuukautta ja toimii kun unelma. Tiputin vireen vielä D -> C# ja Seymour Dunacn SH-6 jyrää! Kaikinpuolin erinomaisen hyvä skitta soittaa....kuten pitäisikin kun se on tehty omien speksien mukaan :)
orjake
18.07.2007 11:16:14
Dariusz lupaili että lankun pitäisi tällä viikolla olla valmis. Eilen vielä mailailin että mikä on tilanne ja nyt jännitetään vastausta.
Bang that head that doesn't bang!
orjake
18.07.2007 23:48:16 (muokattu 18.07.2007 23:50:29)
Noniin tulihan se hyvä uutinen herra D:ltä. Elikkäs lankku on keissiä vaille valmis lähtemään kohti suomea, ensi viikolla pitäis kuulemma suunnitelmien mukaan lähteä. Vielä piti kuvia kysellä. Niin ja ootteko maksaneet sen toisen erän ennenkuin kepukka lähetetään vai vasta kun se on kourassa?

Nyt ilmeisesti se tuskaisin vaihe tässä odottelussa alkaa. :)
Ben_D
18.07.2007 23:50:04

Noniin tulihan se hyvä uutinen herra D:ltä. Elikkäs lankku on keissiä vaille valmis lähtemään kohti suomea, ensi viikolla pitäis kuulemma suunnitelmien mukaan lähteä. Vielä piti kuvia kysellä. Niin ja ootteko maksaneet sen toisen erän ennenkuin kepukka lähetetään vai vasta kun se on kourassa?

Ei se lähetä skittaa ennenkun raha on a) maksettu b) perillä Puolassa.
orjake
18.07.2007 23:51:11 (muokattu 18.07.2007 23:51:30)
Ei se lähetä skittaa ennenkun raha on a) maksettu b) perillä Puolassa.

Näin mä vähän itsekkin ajattelin, elikkä ilmeisesti muutama päivä viivettä tulee vielä näitten pankkiasioitten takia.
C thul
26.07.2007 01:04:27
Omasta Ranista nyt kuvia tuolla profiilisivulla. Huomenna toinen erä maksuun ja sitten alkaa tuskallisin osuus odotuksesta :D
orjake
26.07.2007 14:28:07
Itsehän maksoin tänään aamulla aikaisin toisen erän kitarasta. Kuvia ei ole vielä tullut, liekkö ukko unohtanut tai sitten vaan kiirettä pukkaa... :)
Mebrick
26.07.2007 17:22:41
Oma Ran tuli kesäkuun 11. päivä. Tähän asti on toiminut älyttömän hyvin, ja kaikki oli niin kuin pitikin. Kielet olisi kyllä tarkoitus vaihtaa ohuempiin, koska 10 -setti E-vireessä oli ainakin aluksi tosi jäykkä. Nyt tuntuma on parempi, kun ne ovat löystyneet sopivasti ahkerassa käytössä. Yhden hääkeikan olen sillä jo vetässyt, mutta metallia en ole vielä sillä päässyt louhimaan.

Kuvia löytyy profiilista.
villeh
26.07.2007 19:35:46

upsin seurannan mukaan mun kepukka on tällä hetkellä saksassa, 1 elokuuta pitäis olla kotiovella, ja sitten jännitetään onko muuttunut palapeliksi matkalla...
www.psychemic.com
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)