Aihe: hevi-vahvari hintaluokassa n.500
1 2 3 4
Spike
30.11.2005 12:06:57
Niin siis en tarkoittanut Enchancea botnebuustina. Sitä vääntämällä soundi mössöytyy yllättävän helposti. Botnea saa lisää, kun hommaa ylimääräisen EQ:n ja iskee siitä vähän alataajuuksia korkeammalle. Tietty joku overdrive voisi ajaa saman asian. Itse käytän siinä Electro Harmonixin Hot Tubes -putkisäröpedaalia. Siitä saa gainin, driven ja basson erikseen. Botnea tulee ihan tyydyttävästi lisää.

Ok. Luulin, että tarkotat sitä vibe-kytkintä. Mulla on välillä ollu tossa Uraltone SD-1, tuo räyhää lisää ja tiukentaa alapäätä. Kuitenki treeneissä olen soitellut bass-namiska jossain klo 9 paikkeilla, ei o tarvetta bändin kanssa enemmille bassoille, vaikka vois toi sd-1 siinäki toimia. Se ei mun mielestä kauheasti lisää bassoa, vaan leikkaa alimmat pois ja ehkä vähän niitä ylempiä buustaa. Lähtee sellanen löysyys pois. Ei sillä, että toi olisi liian löysä, ihan miellyttävä. Vois jossain vaiheessa ihan mielenkiinnosta kokeilla, miten toi TF300sen etuaste toimis tollasen putkimarsun päätteen kanssa.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Takajeejee
30.11.2005 12:15:37 (muokattu 30.11.2005 12:16:12)
Anteeksi jos tämä menee offtopiciksi(tai no meneehän tämä reilusti, mutta en viitsi uutta turhaa topiccia alottaa.), mutta millä vahvistimella Tolkki soittelee? Ihan kiva saundi uudella levyllä.
"Bad artists always admire each others work."
Juustonaksu
30.11.2005 12:25:18 (muokattu 30.11.2005 12:28:02)
Ok. Luulin, että tarkotat sitä vibe-kytkintä. Mulla on välillä ollu tossa Uraltone SD-1, tuo räyhää lisää ja tiukentaa alapäätä. Kuitenki treeneissä olen soitellut bass-namiska jossain klo 9 paikkeilla, ei o tarvetta bändin kanssa enemmille bassoille, vaikka vois toi sd-1 siinäki toimia. Se ei mun mielestä kauheasti lisää bassoa, vaan leikkaa alimmat pois ja ehkä vähän niitä ylempiä buustaa. Lähtee sellanen löysyys pois. Ei sillä, että toi olisi liian löysä, ihan miellyttävä. Vois jossain vaiheessa ihan mielenkiinnosta kokeilla, miten toi TF300sen etuaste toimis tollasen putkimarsun päätteen kanssa.

Niin siis mielestäni on itsestään selvää, että Vibe-toiminto on aina päällä. Ei voi sanoin edes kuvailla sitä sirinää, mikä siitä lähtee ilman Vibea. Mielestäni aika turha kytkin enivei. :)

En ole itse kokeillut Bossin vehkeillä maustaa tuota, mutta voisi sitä kokeilla. Tosin ensin tässä joulun jälkeen mukaan tarttuu Digitechin Metal Master useammastakin syystä.

E: Turha kytkin siis siinä mielessä, että ei siinä ole ideaa soittaa ilman sitä.
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
Spike
30.11.2005 13:22:41
Niin siis mielestäni on itsestään selvää, että Vibe-toiminto on aina päällä. Ei voi sanoin edes kuvailla sitä sirinää, mikä siitä lähtee ilman Vibea. Mielestäni aika turha kytkin enivei. :)

Mulla taas aina pois päältä. En ole mitään järkevää saanut sen kanssa aikaan, vaikka olen useasti yrittänytkin. Mahdoton saada kunnon lead-saundia sen kanssa. Kuulostaa niin luonnottomalta. No, makuasioita.
ravensoul
30.11.2005 14:21:19
Spiken kans samaa mieltä. Ei tarvi yhtään enempää tummuutta tuo Lanikan soundi. EH:kin ehkä aavistuksen turhan tumma, mutta SD-1 tiukentaa soundin just soppelisti ja leikkaa turhan alapään. Vielä kun sais hankittua sen rinnalle vaikka DS-1:n ni sais räyhäsärötkin joihinkin (onnettoman huonosti soitettuihin :) sooloihin. Ja Vibe-kytkimelle en minäkään ole keksinyt käyttöä. Jos vahvari olisi kämpillä ja joutuis soittamaan hiljasella ni sit ehkä.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät #27 :'-)
Luojan kiitos, olen ateisti!
Juustonaksu
30.11.2005 15:52:20
Jos vahvari olisi kämpillä ja joutuis soittamaan hiljasella ni sit ehkä.

Toistaiseksi tämä onkin tilanne, mutta silti se kuulosti aivan hirveältä raavinnalta, kun soittelin 412 läpi hieman lujempaa ilman Vibeä. Tietysti jokainen hakee hieman eri soundia, mutta no joo... :)
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
CanYouStayStill
30.11.2005 16:11:46

Itselläni on spider2 ja todella tyytyväinen. Siitähän löytyy myös combo.
Spike
30.11.2005 19:21:04
Toistaiseksi tämä onkin tilanne, mutta silti se kuulosti aivan hirveältä raavinnalta, kun soittelin 412 läpi hieman lujempaa ilman Vibeä. Tietysti jokainen hakee hieman eri soundia, mutta no joo... :)

En tiedä miten toi 412 kaappi siinä vaikuttaa, mulla on toi 1x12 combo. Voi myös olla, että tossa mun kombossa elementti on jo vähän rauhoittunut tai jotain, mulla on kuitenki ollu varmaan jotain 5 vuotta, ja sillä on soitettu monet bänditreenit. Kuitenkaan mä en o huomannu mitään sietämätöntä sirinää. SM57:lla ei juuri kuulu minkäänlaisia sirinöitä, konkkamikillä kyllä huomaa. Siltikin mun mielestä ihan hyvä saundi luokassaan. Vois tietysti nauhottaa jonkunlaiset klipit tosta, vaikka vibellä ja ilman, ja vertailukohteeksi toi modattu jmp tolla combon kaiuttimella.
Progressiveland
30.11.2005 23:13:45

tuota edellä mainittua randallin rg100sc:tä suosittelen myös ite
kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene
McNulty
30.11.2005 23:39:22 (muokattu 30.11.2005 23:41:58)
Minä suosittelen Peavey Bandit 112... kerrassaan mainio trankkuvaffari. Hyvät cleanit, hyvät crunchit (soveltuu bluesiin, rockiin jne...) ja sitten tietysti über-metal higain osastoa. Toimii helevatan hyvin ja kirkassoundisilla mikeillä tuosta combosta taikoo esiin todella mahtavia soundeja. Suosittelen!

http://www.peavey.com/products/brow … 00/cat/64/begin/1/Bandit%3F+112.cfm

- 80W tehoja (riittää kyllä jollain tapaa reenikselle, jollei se ole mikään 200 neliön sali)
- Kummallekin kanavalle omat erilliset EQut
- T.Dynamics potikka millä voi tiputtaa vahvistimen päätteen tehoja kotisoitteluun soveltuvalle tasolle.
- Kaiku löytyy
- Jalkakytkimellä vaihdeltavissa kanavia

Tsekkaa ja testaile!
Defrayer
01.12.2005 00:34:40 (muokattu 01.12.2005 00:42:56)
- 80W tehoja (riittää kyllä jollain tapaa reenikselle, jollei se ole mikään 200 neliön sali)
- T.Dynamics potikka millä voi tiputtaa vahvistimen päätteen tehoja kotisoitteluun soveltuvalle tasolle.
- Kaiku löytyy

Tsekkaa ja testaile!

Hmm, tuo jalkakytkimen saaminen vahvarin mukana riippuu vahan liikeesta. Itse olisin oikein mielellani sellaisen ottanut mutta ei tainnut silloin liikkeessa olla joten olisi pitanyt erikseen ostaa. Silloin en vaivautunut, koska omistan Korgin multiefektin jota kaytin suurimman osan ajasta puhtaalla kanavalla ja otin loput efektista.

En edes muista milta Banditin alkuperaiset sarot kuulostavat, nyt kun on taalla Amerikassakin mukana tuo Microcube :D Pitaapa ensitoiksi kotiin tullessa uudestaan testailla, kun porukat aina hehkuttavat saroja.

Hyva vahvari on juu, treenikampalla kannattaa tosiaan nostaa se vahvari sielta maan tasolta jotta ei tarvitse luukuttaa elementtia piloille. Siella takanahan on muuten se yks nappula, jota painamalla voi jotenkin...vahentaa/lisata tehoja. Se on aina kavereiden kanssa soitellessa tyrkatty paalle, volume noin 4 (sen jalkeen ei taida enaa aanentaso nousta, gaini vaan) ja multiefektin pedaalin funktioksi volume niin voi soitella helposti biisien valissa ilman etta muita ahdistaa niin paljoa :)

Muistaakseni Banditin ohjekirjassakin luki etta jos humisee, kantsii painaa takapaneelista loytyvaa joku-Grounding-tai-jotain namiskaa jos silla hiljenee. En omasta Banditistani sita loytanyt, vaikka tarkistin kaikki manuaalin paneelikartat sun muut, siellahan se nakyi muttei vain omastani loydy :o
Pastilli? IMIK #15, IHKK #16, THV #17
guano
01.12.2005 10:38:42
Minä suosittelen Peavey Bandit 112... kerrassaan mainio trankkuvaffari. Hyvät cleanit, hyvät crunchit (soveltuu bluesiin, rockiin jne...) ja sitten tietysti über-metal higain osastoa. Toimii helevatan hyvin ja kirkassoundisilla mikeillä tuosta combosta taikoo esiin todella mahtavia soundeja. Suosittelen!

http://www.peavey.com/products/brow … 00/cat/64/begin/1/Bandit%3F+112.cfm

- Kaiku löytyy

Tsekkaa ja testaile!

Tuota nyt ei kannata suositella alottelijoillekkaan.
tenkainen
01.12.2005 11:08:26

Miksi ei?
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
Da Make
01.12.2005 11:17:28
Yksi tietty olisi, jos löytäisit Line6 Flextone III mallisen stereocombon tuohon hintaan. Ihan kiva vehje tuo kolmos sarjalainen. Kuulemma sitä ei vaivaa se sama "pierusoundisuus" kovemmilla äänenvoimakkuuksilla, kuin kakkossarjalaista.
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
Deranged
01.12.2005 12:50:21
millä vahvistimella Tolkki soittelee? Ihan kiva saundi uudella levyllä.

Minä kysyin Visionsin aikaan Tolkilta sähköpostilla, ainakin silloin kaveri oli todella ystävällinen, ja kertoi kaiken delay-asetuksia myöten.

Silloin Tolkilla oli vahvarina oli Laneyn VH100R ja efektina alesiksen Quadraverb.
En ole uutta levyä kuullut, joten en siitä osaa sanoa, mutta voi olla että samalla vahvarilla vetelee edelleen, tai sitten ei.

Mutta laita Tolkille mailia ja kysy.
Da Make
01.12.2005 12:55:13
Minä kysyin Visionsin aikaan Tolkilta sähköpostilla, ainakin silloin kaveri oli todella ystävällinen, ja kertoi kaiken delay-asetuksia myöten.

Silloin Tolkilla oli vahvarina oli Laneyn VH100R ja efektina alesiksen Quadraverb.
En ole uutta levyä kuullut, joten en siitä osaa sanoa, mutta voi olla että samalla vahvarilla vetelee edelleen, tai sitten ei.

Mutta laita Tolkille mailia ja kysy.

Kyllä, muistan lukeeni straton foorumilta että Laney VH100R siellä uudellakin levyllä pitäisi olla. Todella hyvä soundinen vehje, on hankitalistalla. Ellei Ibanez Thermion pistä vielä paremmaksi.. saman katon allahan ne on testattavissa.
Tosin tuohon hintaluokkaan n.500e on ehkä tuhra alkaa kattelemaan noita Lanikan täysputkipelejä..
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
McNulty
01.12.2005 17:42:11

Hienoa että osaat perustella.
Vaikka sinulla henkilökohtaisesti olisikin jotain ko. vahvistinta vastaan, ei se tarkoita sitä etteikö joku muu siitä saisi taiottua loistavat soundit. Hintaisekseen tuo on ihan passeli vahvistin jos osaa käyttää ja soittaa. Toki parempiakin löytyy.

Topicissa haettiin n. 500e vahvistinta, heviin ja pitäis vielä reeniksellekin riittää. Vaihtoehdot on sikäli aika vähissä ettei tuolla rahalla saa oikein muuta kuin Marshallin MG-sarjaa, Laney TubeFusionia, Peavey TransTubea ja sitten jotain Line6 Spider-osastoa.

Marshall MG:n puhtaat on ihan toimivat, mutta säröt on sillipurkkisurinaa.
Laney TubeFusion on kotosalla passeli, mutta reeniksellä saa vääntää bassot pois ja siltikin se jää tunkkaisen kuuloiseksi.
Line6 Spider II on lastattu ties millä efekteillä ja mallinnuksilla mutta varsin vähän siinä oli toimivia juttuja. Perushyvän cleanin ja särön löytäminenkin oli työn ja tuskan takana. Käytettynä tietysti joku Roland Cube, Tech21 Trademark tms. vois olla passeli.
WinterMad
01.12.2005 18:00:28 (muokattu 01.12.2005 18:01:18)
No niin, nyt se löytyi.
Ostin tuolta Nurmon Top Soundista Crate Vintage Club 50 täysputkivahvistimen joka on aivan taivaallinen.
Cleanit on tosi heleät ja Särö on juuri sopivan murea ja dynamiikkaa todellakin on!
Tuon valmistus lopetettiin ilmeisesti v.2000.
On kyllä ihan toista maata kuin ne nykyiset transistori-Cratet.
Jos joku tuollaiseen törmää, niin ostakaa ihmeessä!

EDIT: Ja maksoin tuosta muuten 600e.
God Hates Us All!
Thule
01.12.2005 20:23:39
Kun tässä noista TF-sarjan Lanikoista oli puhetta, niin:

Itellä on tuo TF200 ja alkoi kiinnostamaan etuasteputken vaihto. UralTonen sivulta katselin vaihtoehtoja ja noita tuubeja (12AX7 / ECC83) tuntuu löytyvän moneen lähtöön. Joten, minkä olisi paras vaihtoehto ja miksi? Tosiaankin jo tuosta edellämainitusta sirityksestä olisi toivottavaa päästä eroon, mutta soundin ei olisi tarvis tummua. Eihän tuon uuden putkilon hommaaminen mitenkään budjettia kaatavaa ole, mutta muuttuuko soundi todella sen verran että muutama kymppi kannattaa operaatioon investoida?

Niin joo, ja vahvarissa on kiinni siis se alkuperäinen putki. Kone on 2,5 vuotta vanha ja ollut viikottaisessa kotikäytössä naapuriystävällisillä voimakkuuksilla. Kitarana G:n Explorer orkkismikeillä (keraamiset) ja buustina kitaran ja vahvistimen välillä Bossin GE-7.
"M.netin keskustelupalsta = joukkoääliö (tai tungostietämö tai moniosaamo tilanteen mukaan)." - aikavaikea
"Tai pätemö." - Cut off
Spike
01.12.2005 21:30:56
Eihän tuon uuden putkilon hommaaminen mitenkään budjettia kaatavaa ole, mutta muuttuuko soundi todella sen verran että muutama kymppi kannattaa operaatioon investoida?

No ei juuri. Vaihdoin EH:n, saundi ehkä aavistuksen selkiintyi ja yläpäätä tuli aavistus lisää. Ei mitenkään huomattavasti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)