Aihe: Behringer V-Amp 2 - Tuomio
1 2 3 4 5 6
Krice
08.08.2005 15:36:03

Siitä tulee muuten melkosta räpellystä kun on tottunut digitaalivehkeisiin ja sitten yrittää soittaa putkivehkeillä.

"I can play anything."
Socialite
08.08.2005 16:21:54
Siitä tulee muuten melkosta räpellystä kun on tottunut digitaalivehkeisiin ja sitten yrittää soittaa putkivehkeillä.

Strato käteen ja mukava lämmin putkiroso sinne niin siinä erottuu soittomiehet ja räpeltäjät.
Are you reeling in the beers?
Igori
09.08.2005 13:51:17

Mä kummastelin kanssa tuon kohinan ja suhinan määrää. Mulla on ollut tuollainen Vamp2 pari viikkoa kaverilta lainassa ja tulin siihen tulokseen, että jopa oma digitech rp200 on parempi. Tosin senkin soundit ovat hyvin kehnoja.
1976
09.08.2005 17:12:29
Kyllä siitä laitteesta säröä lähtee, mutta sekin on aika pitkälti kohinaa. Ja sitä kohinaa on paljon.

Jotenkin säröistä puuttuu kokonaan se jyty, munakkuus silloinkun soittaa vahvariin (AUX-IN) kytkettynä. Kuulokkeista soitettuna taikka tietokoneeseen liitettynä tuota jytyä on hieman enemmän, mutta silloin soundi kuulostaa mielestäni hieman turhan steriililtä.

Taitaa noissa Behringerin laitteissa olla aika paljon säkästä kiinni, minkä tasoisen laitteen saa. Esim. mun vamppi2 ei suhise eikö kohise yhtään (edes bändivolumeilla). Kotona v-amp2 on kytketty marsun aux-in tuloon ja hyvin jytisee sekä dynamiikkaa löytyy ihan mukavasti.
Volume
09.08.2005 19:31:10
Veikkaan että nyt laitteen tarjoama valikoima eroaa käyttäjän toiveista. Ehkäpä et laitteella semmoista säröä saakaan kuin haluat jos zoomissakin distortion on väännetty tappiin saakka. Ehkä Behringer haluaa säästää korvia.

Ihan hyvät säröt ilman kohinaa tuosta saa ainakin äänitykseen yms., ottaen huomioon että hinta ei ole kovinkaan paha ja erilaisia efektejä ja säätöjä on reilusti. En ole huomannut minkäänlaista kohinaa tai viivettä, ainakaan compressor + chorus ei ole kaakkoon vedettynä ja delay on poissa päältä. :-)
Tämä viesti oli 100 % totuus.
Krice
10.08.2005 02:46:46

Sanchez the puudeli on oikeassa.
+-0
10.08.2005 20:22:51
mulla kyllä särisee ja paukkuu. mut silti oon kyl ihan tyytyväinen tän tarjontaan.
villeh
10.08.2005 20:53:44

joo ittellä tuli muutama vuosi sitten seinä eteeen kun legatot ja ultimate shred- meiningit katos kun vaihdoin putkipeliin, ekaks oli että mitä kuttua, mutta sitte sen huomas miten suunnaton dynamiikan ja tatsin hallinta putkilla saadaan. ei oo enää kaipuuta siihen, että sama ääni kun hipaiset tai runttaat kieliä. tokihan noista ihan mukavat makuuhuone reeni vehkeet saa, tunnustan että omistan mutta soittamisen kanssa niillä ei hirveesti oo tekemistä. no onneksi tatsi löyty putkipeliinkin aika vaivattomasti. mutta ekat mielipiteet oli kyllä että enhän mä osaa edes soittaa ja ihan paska tuo sun a-class putkihärvelis.
Jormaz
10.08.2005 20:56:32
Onhan putkipeleissäkin tietty eroja. Esim. ADA MP-1 on aika nopea etuaste, sopis ehkä jopa Fat Mr. Crabille. En tosin tiiä mitä sille kuuluu, ravustuskausi ja kaikkea..
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Krice
01.09.2005 14:04:21

Ostin kuulottimet ja kokeilin niillä. Muuten ihan sama eli säröt on huonot paitsi jostain syystä noise on ihan minimissä (verrattuna siihen jos kytkee vahvistimeen) mikä on positiivinen asia, jos nyt jotain.. Toinen positiivinen on clean-soundit kuulottimilla, ihan mukavan kuuloista. Mutta pysyn kannassani, että kunnon säröä tästä ei saa irti. Mistä se sitten johtuu on varmaan Iban viiden euron mikit:) Niillä joilla soundi on tykimpi on vissisti jotkut kalliit mikit tai aktiivit.

Laite toimii myös kuulokkeilla paremmin Live-tilassa ja se onkin ärsyä kun vaihtaa soundia niin se menee automaattisesti S-tilaan missä on käytössä pahvikaiutinmallit.
wilzhu
01.09.2005 14:57:49 (muokattu 01.09.2005 14:59:18)
Huomasin tuon saatuani muuten aivan saman, kun krice. Nimittäin sen viiveen. Jonkun aikaa sillä soitin enkä pystynyt soittamaan läheskään yhtänopeasti, kun normaalisti, mutta nykyään en enää huomaa sitä viivettä ja pystyn soittamaan melko nopeastikkin. Mutta sen olen huomannut V-amppini myötä, että rytmitajuni on heikentynyt todella paljon. Johtuu varmaan siitä viiveestä. Muuten kyllä mainio vehje. Prkl kun en tiedä makkarikäyttöön mitään parempaakaan vehjettä suurinpiirtein samassa hintaluokassa. Vaihtaisin heti. Paitsi että nauhotteluun tuo on aivan passeli.

Pitäisi joskus saada jollakin vehkeellä testattua se viive, mikä tuossa tulee.

Täytyy kyllä olla aika tahmakorva, jos ei sitä viivettä ensimmäistä kertaa testattaessa huomaa. Tosin tuon laitteen kanssa tulee tahmakorvaksi, niin ei kai sillä niin väliä.
Elämä Off.
Krice
01.09.2005 22:13:18

Huomasin tuon saatuani muuten aivan saman, kun krice. Nimittäin sen viiveen.

Jotenkin löysä se särö on. Johtuu varmaan siitä, että säröhän on tehty mallintamalla, siis amp model tuottaa sen eikä vampissa ole varsinaista säröefektiä. Mallintaminen ilmeisesti vain rouskuttaa sen verran kauan prosessorissa, että viivettä syntyy. Tietääpähän tulevaisuudessa pysyä kaukana kaikesta missä on etäisestikään mainittu mallintaminen. Hieman tuo viive taisi laskea kun soittaa kuulokkeiden kautta, koska nuppi varmaan lisää siihen oman viiveensä.

Kannattaa sitten aina laittaa se L2-tila päälle ja drive-asetus nollaan. Tietysti gainin vähentäminenkin auttaa tietyllä tavalla, mutta särökin vähenee samalla...
Sinänsä särösoundi on kyllä muhkeampi kuin Zoomissa, jonka särö on hirveää sirinää, mutta Zoomi ei sentään mieti sitä soundin uloslaittamista vaan tuuppaa sen ilmoille heti.
ch LL
01.09.2005 23:08:24

Muistan kanssa, että olin oman V-amppini kanssa ihmeissään, kun se vielä minulla oli.

Kyllä siinä minun vampissanikin oli pinenpieni viive, ei niin kovin selvä, mutta oli kuitenkin! Noilla säröillä kun soitteli, niin sen havaitsi.
trih
01.09.2005 23:12:57
Täytyy kyllä olla aika tahmakorva, jos ei sitä viivettä ensimmäistä kertaa testattaessa huomaa. Tosin tuon laitteen kanssa tulee tahmakorvaksi, niin ei kai sillä niin väliä.

Mä oon niin epäkiinnostunut tarkkuudesta eli huono niin en välttämättä tuollaisia huomaa. Ei se viive voi kuitenkaan hirveitä olla mutta te jotkut olette vaan niin tarkkoja.
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
1976
01.09.2005 23:32:54
Mä oon niin epäkiinnostunut tarkkuudesta eli huono niin en välttämättä tuollaisia huomaa. Ei se viive voi kuitenkaan hirveitä olla mutta te jotkut olette vaan niin tarkkoja.

Taitaa pojat olla vaan niin nopeita, ettei vahvistimet pysy enää perässä ;) En ole itse myöskään havainnut mitään viiveitä (kävin äsken just kokeilemassa parilla soololla).

Ehkä sitä viivettä esiintyy, jos on säröt kaakossa ja reverb/delay täysillä tms. enpä ole kokeillut.
Krice
02.09.2005 00:00:58

Ehkä sitä viivettä esiintyy, jos on säröt kaakossa ja reverb/delay täysillä tms.

Tuo vaikuttaa normaalisti enemmän jälkisointiin, mutta tässä tapauksessa ääni ei kuulu heti kun soittaa.
trih
02.09.2005 00:10:50
Tuo vaikuttaa normaalisti enemmän jälkisointiin, mutta tässä tapauksessa ääni ei kuulu heti kun soittaa.

Ootte nopeita. Nopeat-klubi? Nei-määään.
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
Tympee Huttunen
02.09.2005 09:51:13
Kyllä ihmiset nyt vaan on liian nopeita v-ampille. Ei vaan, kyllä siinä saattaa pienen pieni "viive" olla. Ennemminkin sanoisin niin, ettei digitaalivermeet reagoi soittoon samalla tavalla.
Tinppa
02.09.2005 12:17:01

Jos teillä pojat on vaan liian pitkät piuhat... :)
Herra Rapu
02.09.2005 12:34:06 (muokattu 02.09.2005 12:36:29)

Onhan putkipeleissäkin tietty eroja. Esim. ADA MP-1 on aika nopea etuaste, sopis ehkä jopa Fat Mr. Crabille. En tosin tiiä mitä sille kuuluu, ravustuskausi ja kaikkea..

WaTTT"! Elossa ollaan justjust.

Vamppia pitäs koklata ja todeta sitten tuo viive. Ite käytän nykyään valokuitua piuhoissa.

Putkivehkeet onkin sitten asia erikseen, niille joutuu välillä antamaan piiskaa että ne pysyy perässä.

EDITTIÄ: ja sekoilua..
Ykösellä purkkiin!
† FAT = MOTION †
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)