Aihe: Uusi VOX Cooltron putkisärötinsarja! COOL!
1 2 3
Freewheeler
08.01.2007 12:32:15
Mulla on ollut vuoden verran Big Ben Overdrive. En tulisi enää toimeen ilman sitä! Ainakin VOX AC30 CC2x laulaa tosi komeasti ja lämpimästi sen avustuksella - hiljaisellakin volalla. Itse asiassa laitteen putkisärö on niin hyvä, että sitä voi äänittää suoraan pöytäänkin. Pienestä rososta melodiseen 70-luvun lead-soundiin, kaikki kuulostaa hyvältä. Lisäksi verme tottelee skitan volaa oikeaoppisesti ja siinä on true bypass, joten soundi ei muutu laitteen ollessa pois päältä. Laatukamaa VOXilta.

http://www.tdpri.com/telephoto/data/546/GearAugust2006.jpg
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
H.Corruption
15.01.2007 23:38:11
Jep, just näin. Jos putkesta ei sinällään haeta vahvistusta, vaan pelkkää rupea, niin on totta että pienellä jännitteellä säröytyminen tapahtuu huomattavasti pienemmällä tulosignaalilla. Ongelmana tässä on vaan se, että tuollaisessa tilanteessa putken toimintakäytä on aivan erilainen kuin "kunnollisilla" jännitteillä käytettäessä, ja näin ollen särön sävykin on erilainen, "kylmempi".

Voxihan väittää että näissä vehkeissä nimenomaan olisi päästy eroon tästä ongelmasta jollain vippaskonsteilla... Olis kyllä oikeasti hyvin mielenkiintoista nähdä näiden vehkeiden kytkentäkaavioita.

Rakensin joskus sellasen 12V toimivan putkisärön ja olihan siinä sitä rupea. Putkena oli 12AU7 samoin kuin Voxissa.

Mulla on Duel Overdrive ja myönnettävä on et soundi on hyvin aito ja lämmin. Soundi ei muutu oli sitten käytössä verkkolaite tai paristot, ainoastaa sininen LED ei loista paristoilla. Laite tarvitsee jonkin aikaa "lämmetäkseen" ennen kuin signaali kuuluu. Putki ei tuota havaittavaa lämpöä, mutta juuri sen verran että toimii - näin Voxin mukaan. Skemat olisi kyllä todella mielenkiintoista nähdä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)