![]() 12.04.2005 20:13:53 | |
---|---|
En tiedä rahasummia, mutta sen tiedän kyllä että heidän (siis Bossin / Rolandin) pedaalejaan varmasti myydään kappalemääräisesti enemmän kuin esim. Danelectroa. Eikö tuosta voi suoraan päätellä että myös kassavirta yrityksen sisään on suurempi? Anteeksi jos olen väärässä. Voitahan sä siitä kassavirran päätellä, tai siis sen, että jonkun yrityksen kassavirta on suurempi kuin toisen, mutta mitään et voi päätellä yksittäisen pedaalin katteesta. Kassavirta taas nyt ei kerro oikein mitään siitä asiasta, josta keskustelemme. Oletko koskaan kuullut henkilökohtaisista mielipiteistä? Enpä usko että sinulla on syytä kiistää sellaista asiaa mistä et itsekään mitään tiedä. Jos minun mielestä Bossin tuotteiden hinnoissa on ilmaa, niin minkäs teet? Kuten jo sanoin... absoluuttiista oikeaa ja väärää ei ole :) Tää on jo naurettavaa. Mun mielipide susta alkaa olemaan aika selkeä ja tästä ketjusta kukin voi lukea perustelut sille mielipiteelle. Toisekseen, mä en ole väittänyt, että bossin pedaaleissa ei ole ilmaa. Mä olen väittänyt, että sulla ei ole mitään tietoa asiasta ja siksi väitteesi - tai mielipiteesi, miten vain - on naurettava ja surullinen ja huonoa arvostelukykyä osoittava ja järjetön. Kerrot siis mielipiteesi asiasta, josta et tiedä yhtään mitään. Ja sitten vielä puolustelet väitettäsi. Kuvitelkaapa nyt vaikka että henkilö, joka ei tiedä kalastuksesta mitään, esittää kalastus.netin keskustelupalstoilla mielipiteitä vaappujen väreistä tietynlaisissa vesistöissä. Ihan vaan mutu-pohjalta: Koska jääpallo on punainen, niin punaisen vaapun täytyy näkyä hyvin jääkylmässä vedessä. Siitä tässä on kyse. "Veikkanpa että noiden laitteiden hinnassa on aika paljon ilmaa, joka siis tuo ne miljoonavoitot firmalle." Merkillä, eli brändillä. Sehän myy, se nyt on selvää. Myisikö Dimebag-tuotteet nykyään niin paljoa jos Dime (R.I.P) olisi hengissä ja siitä ei olisi muodostunut sellaista "brändiä"? Ahtaat mielikuvat tai ei, mutta niillä mielikuvilla noita tuotteita juurikin markkinoidaan ja myydään. Nii-in ja jonkin verran käytetään rahaa noiden brändien ylläpitoon a.k.a. markkinointiin. Ostat tuotteet, ostat siivun brändiä. Yhtälailla Behringerillä on markkinointikulunsa ja brändinsä, joskin heidän markkinointinsa on hivenen erityylistä verrattuna moniin suuriin valmistajiin tuotemannekiineineen. Yhtä kaikki, ostat tuotteen, maksat tuotteen valmistuskustannuksen lisäksi markkinointikuluja. Tämä otos oli täysin henkilökohtainen kokemus, mutta lähetä sähköpostia heidän (EDIT: TM:n tai Tuulilasin testaajille...) käytettyjen autojen vertailuista ja kysy millaisia otantoja he ovat tehneet. Onko se sitten propagandaa vai ei, siihen en ota kantaa. Luulen, että Suomen maantiellä liikkuvat autot edustavat niin pientä osaa maailman autokannasta ja ovat alttiina niin poikkeuksellisille olosuhteille, ettei tässä maassa pysty kattavaa tutkimusta eri automerkkien luotettavuudesta tekemään - paitsi näissä olosuhteissa. Se on kylläkin totta, että kansainvälisissä tutkimuksissa saksalaisten automerkkien huono luotettavuus on viimeaikoina ollut jonkilainen trendi. Mutta siitä en ole "kovinkaan" varma, voiko autoteollisuutta rinnastaa pedaaliteollisuuteen ja mitä merkkejä Behringer ja Boss kyseissä rinnastuksessa edustaisivat, joten eiköhän pysytä vaan näissä pedaaleissa. Ok, eipä tuossa mitään... saat olla vapaasti sitä mieltä. En ota kantaa siihen onko omat argumenttisit sen laadukkaampia. Kenen hyvänsä ovat... Ai? Missäs noin pääsi käymään? Otitko siis itseesi jostain kirjoituksestani? Niin ja kukaan muuhan ei tähän olekaan vielä syyllistynyt :) Tekopyhää tulla väittämään jotain tuollaista. Aluksi haukutaan lukutaidottomaksi, sen jälkeen syytetään hyökkäämisestä, hah. Sanoinko lukutaidottomaksi? Perusteetta, vai osoititko sen? Eikä mun tarvitse itseeni sun jutuistas ottaa, jotain rajaa. Yritä pitää jalat maassa. Kopioi vaan ihan rauhassa. Minä en rupea tekstiä muuttamaan siksi kun joku toinen aliaksen taakse jemmautunut henkilö väittää että argumenttini ovat turhia tai surkeita. Ei minulla ole mitään häpeämistä. Et vain ymmärrä hävetä. Jos sinulla on jotain henkilökohtaista minua vastaan tai muuten vaan haluat päteä niin suorita se vaikka pikaviestein. Mielestäni tämän foorumin tarkoitus on eri. Päätän täältä tähän, jos haluat jatkaa niin jatka mutta minä jään sivuun nyt tällaisesta. Ajanvietteestä tässä on kyse. Ja toisekseen siitä, ettei nyt ihan hirveetä paskaa totena esitettäsi. Sitäkään taas tiedä, että kuinka monta arvostelukyvytöntä ihmistä ottaa noita sun juttuja tosissaan, kun kerran vuonna x osasit neuvoa hyvin kitaran x tallan säädössä. | |
![]() 12.04.2005 20:21:20 | |
Ehkä tästä aiheesta ei enää kolmatta(?) threadia olisi tarvittu. Drink or Die | |
![]() 12.04.2005 20:26:18 | |
Löysin teille Rolandin liikevaihdon niin pääsette jatkamaan: ¥28,016 million (fiscal year ending March 31, 2003), (http://www.roland.com/about/en/corporate-data.html) Se on noin 200 milj. euroa. Tuolla ei yksistään tee yhtään mitään. Tämä on jo kolmas topikki aiheesta. Voisi olla parempi pistää gallup pystyyn: Ostatko Behringerin pedaalin jos soundi on hyvä? Kyllä tai ei. Mä näkisin, että mun osalta tässä ei ole kysymys siitä, että pitääkö/voiko/kannattaako noita pedaaleita ostaa vaiko ei. On mulla mielipide siitäkin asiasta, mutta se mielipide ei estä mua itseänikään noita ostamasta tai olemaan ostamatta. Mun kohdalta tässä on kyse siitä, että ihmiset puhuvat täällä täysin valheellisin tai olemattomin perusteluin jonkun asian puolesta tai jotain asiaa vastaan. Voisiko joku teitä jeesustelijoista koota listan eettisesti tuotetuista kitarakamoista ja muista musiikkilaitteista? Ihan vaan että tietäisi mitä uskaltaa jatkossa ostaa niin ettei saan mnetin moraalinvartijoiden vihoja päälleen. Kts. edellinen vastaus. Voihan noidan Behkun tuotteiden eettisyyttäkin puida. Kuitenkaan keskustelu ja tietyn kannan ottaminen siinä ei tarkoita, että tuomitsisi tiettyä näkökantaa vastaan toimivat tai että toimisi itse tuon näkökannan mukaan. Asioita on hyvä tiedostaa, vaikka sitten toimisikin "väärin". Se taas osoittaa huomattavaa yksinkertaisuutta, että uskoo sokeasti tiettyyn kantaan vain oikeuttaakseen omat tekonsa. Köyhällä ei ole varaa moraaliin, mutta ei köyhän tyhmä tarvitse olla. | |
![]() 12.04.2005 20:37:27 | |
Kuinka moni teistä ostaa Lidlistä kamaa? Tai edes Euro-Shopper -tuotteita sittareista? I can't hide but I can run for miles | |
![]() 12.04.2005 20:39:35 (muokattu 12.04.2005 20:40:07) | |
Kuinka moni teistä ostaa Lidlistä kamaa? Tai edes Euro-Shopper -tuotteita sittareista? Ilmoittaudun. | |
![]() 12.04.2005 20:40:25 | |
Ilmoittaudun. Pystyisitkö ostamaan Behringeriä? I can't hide but I can run for miles | |
![]() 12.04.2005 20:50:52 | |
Tämä on jo kolmas topikki aiheesta. Voisi olla parempi pistää gallup pystyyn: Ostatko Behringerin pedaalin jos soundi on hyvä? Kyllä tai ei. Todellakin ostaisin. For those about to Rock I salute you..... | |
![]() 12.04.2005 21:07:18 | |
Kuinka moni teistä ostaa Lidlistä kamaa? Tai edes Euro-Shopper -tuotteita sittareista? Ostan. Ja jos nyt minutkin leimattiin näihin "jeesustelijoihin" kommentillani, että en periaatteesta osta B:n pedaaleja, niin sanoudun irti heistä. Olen hyvin vähän seurannut tätä koko tapausta, mutta niitä kuvia joita olen nähnyt nyt näistä pedaaleista ja juttuja joita olen lukenut, perusteella vaikuttaa aika härskiltä toiminnalta. En myöskään estä enkä edes halveksu ihmistä, joka sellaisen ostaa, mutta itse en osta. En halua myöskään muovista pedaalia. Olen myös käyttänyt monia Behringerin tuotteita lyhyen soittajan urani aikana ja ne on toimineet kyllä ihan hyvin. ... | |
![]() 12.04.2005 21:15:29 | |
Nyt kun tuli tuo Euroshopperkin mainittua niin kannattaa muistaa, että Pirkka ja Rainbow valmistavat kopioita Marsista, Twixistä sekä Lionista. Lisäksi Rainbowilla jonkinlainen kopio Tuplasta ja Pirkalla Snickersistä. Mitähän sieltä Lidlistä löytyisi? Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley | |
![]() 12.04.2005 21:32:00 | |
Nyt kun on puhuttu tässä threadissa paljon ilman ostamisesta, niin minä ainakin pullotan kaikki tuotepakkauksissa olevat ilmat, ettei pääse hukkaan. Eli ei ole turhaa ilmaa hinnoissa. Tosin en ole vielä keksinyt näille ilmoille vielä käyttötarkoitusta ja varastot sen kun paisuvat. Mutta pääasia on, että halvaksi tulee! Paljon se ottaa, vähän se antaa. | |
![]() 12.04.2005 21:42:20 | |
Pystyisitkö ostamaan Behringeriä? Jos luet nuo pari edellistä viestiä huolella, niin eiköhän se niistä selviä. Kysy vaan, kuinka paljon mulla on behringerin tuotteita. | |
![]() 12.04.2005 22:10:16 | |
Nyt kun tuli tuo Euroshopperkin mainittua niin kannattaa muistaa, että Pirkka ja Rainbow valmistavat kopioita Marsista, Twixistä sekä Lionista. Lisäksi Rainbowilla jonkinlainen kopio Tuplasta ja Pirkalla Snickersistä. Mitähän sieltä Lidlistä löytyisi? Tää threadi tais lähteä vähän käsistä...... :) For those about to Rock I salute you..... | |
![]() 12.04.2005 22:15:29 (muokattu 12.04.2005 22:17:59) | |
Jos luet nuo pari edellistä viestiä huolella, niin eiköhän se niistä selviä. Kysy vaan, kuinka paljon mulla on behringerin tuotteita. Juu eipä mulla mitään sua vastaan. Kunhan vaan heitin tällasen näkökannan keskusteluun mukaan :) Vaikka rahat vähän suuremmissa luokissa pyörivätkin, kuin suklaapatukoissa, niin samasta asiastahan on kyse. Ja en minä ainakaan tässä ketään miksikään leimannut. Jos Behringerin spedut osoittautuu hyviksi, niin tottahan toki minä semmosia hankin ja vielä kaverillekin. Ei niinku paskaakaan kiinnosta, jos joku tuollaisesta syystä rupeisi minua paheksumaan. Jos saan 3 spedua yhden hinnalla, niin ei varmaan tarvi montaa kertaa miettiä mihin rahansa sijoittaisi. Ja jos jollakin nyt se henkinen kikkeli kasvaa siitä, että pedaalissa lukee Boss, niin eiku tussi käteen vaan. EDIT: Muistaako kukaan vielä jonkinaikaa sitten ollutta Yerasovin yhteistilausta? Vaikken itse mitään tilannutkaan, niin seurasin sivusta keskustelua. Kuulemma munaa pedaaleissa oli. Miksei silloin syntynyt tällaista ininää kopioinnista, vaan se oli hauska juttu kun joku ryssä moisia veistää? I can't hide but I can run for miles | |
![]() 12.04.2005 22:16:31 (muokattu 12.04.2005 22:18:37) | |
Nyt kun tuli tuo Euroshopperkin mainittua niin kannattaa muistaa, että Pirkka ja Rainbow valmistavat kopioita Marsista, Twixistä sekä Lionista. Lisäksi Rainbowilla jonkinlainen kopio Tuplasta ja Pirkalla Snickersistä. Mitähän sieltä Lidlistä löytyisi? Lidlistä löytyy myös kopioita twixistä, myydään sellasissa 8-packeissa. Olisko ollu joku Cream Nougat sen nimi :) EDIT: ja Bloodred_Robinille, mikä täällä ei lähtis? :) I can't hide but I can run for miles | |
![]() 12.04.2005 22:19:14 | |
Kuinka moni teistä ostaa Lidlistä kamaa? Tai edes Euro-Shopper -tuotteita sittareista? Noissa kaupan omissa merkeissä kuten pirkka, rainbow jne. on loppupeleissä kyse lähes samasta asiasta kuin t-kaupan t-tuotteissa (t-bone jne.) Hs:n mielipide- ja pääkirjoituspalstoilla on viimeisen parin vuoden aikana käyty ainakin muutamaan otteeseen keskustelua aiheesta - siis kaupan merkeistä. Elintarviketeollisuus on näreissään. Kauppa kasvattaa katteitaan... | |
![]() 12.04.2005 22:46:15 | |
Niin idealistiselta piiperrykseltä kuin se kuulostaakin, niin firmojen eettisyyttä on kyllä totta puhuen aika turha itkeä, muutos lähtee kuluttajien kulutustottumusten muokkaamisesta ja heidän informoimisestaan. Ihmiset on saatu jo opetettua erittäin pahasti siihen, että halvalla pitää saada eikä mietitä, miksi se toinen tuote oikeasti onkaan halvempi. Ajatellaan vain, että se merkkituotefirma piruuttaan pitää hintoja korkeina :) "Look behind you, a three-necked guitar!" | |
![]() 12.04.2005 23:02:00 | |
siis kukaanhan ei ole vielä edes astunut sellaiseen behringerin miinaan. jos ne on hyviä ja halapoja niin mahtuuhan tonne meikäläisen kaappiin lisää pölyyntymään. kyllä liddl on halpa. keep on truckin! | |
![]() 12.04.2005 23:25:03 | |
Kyllä aion kokeilla, kun olisi ehkä chorukselle tarvetta. Jos tuo on hyvä, niin miksi ei!? "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ | |
![]() 12.04.2005 23:30:54 | |
Hyvä että edes joku halpenee! Nykyään lähes kaikki on €uron myötä vain kallistunut. Ennen kahvi ja pulla 5Mk, nykyään 5€. Ennen tikkari 1Mk, nykyään 25-50Cent, jne., jne... Tuota listaa voi jatkaa hyvin pitkään. Paljon se ottaa, vähän se antaa. | |
![]() 12.04.2005 23:43:49 (muokattu 12.04.2005 23:44:09) | |
Pitääkö taas muistuttaa, ettei se Behringer ole mitenkään "edelläkävijänä" tässä. http://www.yerasov.ru/effects_eng.htm Lukekaa vaikka koko ketju. Ennen oltiin innoissaan, nyt on ilmestynyt jostakin joku sädekehä pään päälle. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=34933 Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)