Aihe: Toinen kitara: SG vai LP
1 2 3
wilzhu
08.04.2005 21:33:48
Viper on muotoilultaan SG, josta on revitty yläosaa kaulan lapaan päin. Kuvitelkaas Viper, josta venytettäisin bodyn yläosaa taaksepäin. Silloin se olisi hyvinkin saman mallinen, kun SG. MUTTA kun se kuitenkin on erimuotoinen, erivalmistajan, ym., ei kyseessä ole läheskään SG. Tosin vakutteita SG:stä on hyvinkin paljon.
Paljon se ottaa, vähän se antaa.
Jaba
09.04.2005 23:26:25
Mun vastaus on ehdottomasti SG. Kaikista mukavin kitara soittaa mulla mitä olen kokeillut. Maailman hienoin kitara lisäksi :) Ja kaulapainoisuutta en edes tunne kun soitan, tietty jos annan roikkua vapaasti niin tippuu alaspäin kaula, mutta kukas nyt roikuttais kitaraansa. Ja todellakin ylänauhoille pääsy niin perkeleen helppoa ja vaivatonta...
Jormaakin kiinnostaa.
...And Justice For All
10.04.2005 13:27:51
Mun vastaus on ehdottomasti SG. Kaikista mukavin kitara soittaa mulla mitä olen kokeillut. Maailman hienoin kitara lisäksi :) Ja kaulapainoisuutta en edes tunne kun soitan, tietty jos annan roikkua vapaasti niin tippuu alaspäin kaula, mutta kukas nyt roikuttais kitaraansa. Ja todellakin ylänauhoille pääsy niin perkeleen helppoa ja vaivatonta...

Allekirjoitan täysin.
Loistava kitara syliin. Tuntuma mukava, ulkonäkö upea ja kaulapainoisuutta ei edes huomaa.
Jos jonkun kitaran kanssa on ultracool niin se on SG!
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
Tompsi
10.04.2005 13:33:38
McNulty
10.04.2005 13:35:52
Allekirjoitan täysin. Loistava kitara syliin.

Voip olla, hieman kevyempi ainakin kuin LP ja ehkä muotoilultaan hieman lähempänä Stratoa kuin tuo LP.

Tuntuma mukava,

makuasia :)

ulkonäkö upea

makuasia :)

ja kaulapainoisuutta ei edes huomaa.

huomaa sen 10 vuoden LP-soittelun jälkeen :)
Mutta eihän tuo tosiaan ole mikään ongelma jos se soittajalle sopii.

Jos jonkun kitaran kanssa on ultracool niin se on SG!

Mielestäni ultracool on jotain ihan muuta... ja SG:stä tulee tasan mieleen yksi asia... siitä lisää allekirjoituksessa :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Tompsi
10.04.2005 13:38:25

Mielestäni ultracool on jotain ihan muuta... ja SG:stä tulee tasan mieleen yksi asia... siitä lisää allekirjoituksessa :)

Tähän väliin haluaisin paljastaa sellaisen faktan että jos ei AC/DC:stä tykkää niin se ei enää ole musiikkimaun huonoutta vaan mielenköyhyyttä. :)
...And Justice For All
10.04.2005 13:39:44
Tähän väliin haluaisin paljastaa sellaisen faktan että jos ei AC/DC:stä tykkää niin se ei enää ole musiikkimaun huonoutta vaan mielenköyhyyttä. :)

Kyllä! :)
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
McNulty
10.04.2005 13:46:51 (muokattu 10.04.2005 13:49:26)

Maailmassa on paljon muutakin kuin keskenkasvuisia ausseja :)
En kiellä etteikö AC/DC:llä olisi hyviä biisejä mutta eipä ole koskaan ollut meikäläisen juttu. Eniten ehkä itselläni paloi käpy tuohon/noihin vokalisteihin... sellainen kuiva rääkyminen joka ei ole laulua eikä sitten taas kunnon rääkymistäkään. Didn't tickle my balls.

Olen mieleltäni kyllä erittäin köyhä, sitä ei käy kiistäminen :)

Ja mitä Dimen lausuntoon tulee... niin tuo käsitetään usein väärin. Dime ei vain halunnut kuulostaa AC/DC:ltä vaan etsi jotain ihan muuta. Dime itseasiassa diggaili AC/DC:tä... jotenkin mulla tulee vaan aina SG:stä mieleen joku kääpiö koulupuvussa =)

EDIT: noh, menipäs off-topiciksi... sanottakoon nyt vielä topicin alle sen verran, että kyllähän LP on ollut aikojen saatossa SG:tä monipuolisempi. Tai ainakin monipuolisemmin käytetty. SG on tunnetusti "rokkiskeba" vaikka eihän kukaan estä sen kanssa tanssilavoille nousemista tai muuta :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
carlos
10.04.2005 13:49:47
jotenkin mulla tulee vaan aina SG:stä mieleen joku kääpiö koulupuvussa =)
Kyllähän se pakostakin tulee mieleen. Mutta kyllä mulle tulee yks kitaristi mieleen aina sellasista Les Pauleista, jossa on mustavalkoinen bullseye :)
I can't hide but I can run for miles
Zeni
10.04.2005 22:05:13
Alkavalla viikolla käyn jossain puljussa pikaisesti kokeilemassa Lespaa js SG:tä ja päätän sitten kumman otan. Huomasin tuon Guitar24, hinnat olivat todella halpoja, mutta uskaltaako tuollaista Epiphonea tilata, toivoisin ettei niitä viimeistely virheitä olisi ainuttakaan. LP Ebony värityksellä on juuri sellainen kitara ettei siinä saa olla virheen virhettä. Suomessa taas pyynnit ainakin uusista on melko törkeät.
McNulty
10.04.2005 22:49:41
Alkavalla viikolla käyn jossain puljussa pikaisesti kokeilemassa Lespaa js SG:tä ja päätän sitten kumman otan. Huomasin tuon Guitar24, hinnat olivat todella halpoja, mutta uskaltaako tuollaista Epiphonea tilata, toivoisin ettei niitä viimeistely virheitä olisi ainuttakaan. LP Ebony värityksellä on juuri sellainen kitara ettei siinä saa olla virheen virhettä. Suomessa taas pyynnit ainakin uusista on melko törkeät.

Kyllä mielestäni Epiphonen uskaltaa tilata. Ovat olleet yllättävän mukavia viimeistelyiltään kaikki mitä olen testannut. Tsekkaa nyt kuitenkin guitar24:n ohessa myös seuraavat:

www.guitarbargains.com
www.musik-produktiv.de
www.thomann.fi
wilzhu
10.04.2005 22:53:17
On muuten sinänsä aika hassua, että jollain on vaikea päättää SG:n ja LP:n väliltä. Nimittäin usein se on niin, että tykkää toisesta enemmän. Varsinkin kun kitarat ovat muotoilultaan niin erilaiset. Elikkä luulisi, että haluaa joko SG:n tai LP:n, eikä jompaakumpaa.
Paljon se ottaa, vähän se antaa.
Nikke
11.04.2005 00:39:55
Se on tuo AC/DC täällä että jos et tykkää niin oot automaattisesti huono muusikko tai jotain. Ite tykkään, mutta eipä tuo lempibändejä ole. Vois vastat tuohon aiheeseenki. Itse en ole SG:tä kokeillut, mutta Les Paulista en noin pikaisen testailun jälkeen oikein pitänyt. Kamalan painava ja muutenkin jotenkin outo. Kyseessä oli siis Gibsonin Les Paul Standard. Epiphone oli sitten hieman keveämpi, mutta en siitäkään oikein pitänyt. Makuasioitahan nämä toki ovat. Mene kokeilemaan.
No voihan peijoona ja perin erinomasta, niinpä onkin
McNulty
11.04.2005 01:08:49 (muokattu 11.04.2005 01:09:20)
Se on tuo AC/DC täällä että jos et tykkää niin oot automaattisesti huono muusikko tai jotain.

m.netin tapa... siihen tottuu ajanmyötä =)
Eli jos jonkun suosikkia haukkuu niin saa heti vihat niskaansa :) Ei minua haittaa jos joku tulee miun charveleita ilkkumaan tai peaveyn classicia... ne toimii minulla ja that's what counts :)

Epiphonen keveys saattaap johtua siitä että kyseessä ei enää ole mahonkirunkoinen kitara kuten tuo Gibson LP Standard on. Epiphone käyttää Les Paul malleissaan leppää...
Nikke
11.04.2005 02:54:11 (muokattu 11.04.2005 02:54:50)
Joo, niin arvelinkin, että leppää on tuo body. Charvelithan on hyviä kitaroita näin btw. Ainakin se yks mitä oon koulussa soittanut. Se on vaan rikki nyt. =(
No voihan peijoona ja perin erinomasta, niinpä onkin
Jaba
11.04.2005 07:37:02
... jotenkin mulla tulee vaan aina SG:stä mieleen joku kääpiö koulupuvussa =)

Heh :)
Jormaakin kiinnostaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)