Ossi 03.04.2005 01:23:00 | |
---|
Jokainen hankittu soittopeli on ensi kertaa kaikessa rauhassa kotona soitellessa tuntunut maailman parhaalta kunnes niissä on, myös joka kerta, ilmennyt omanlaisiaan vajavuuksia jotka eivät ole välttämättä vikoja vaan ennemminkin ominaisuuksia. Aika usein tulee äimisteltyä ammattipelimannien hyvää virettä, saundia jne., vetävät nuo sitten millä ritsoilla hyvänsä. No, tietysti noiden vehkeet on todennäköisesti, ei kuitenkaan välttämättä, säädetty viimosen päälle mutta ehkä taustalla on myös se, että oikeilla soittajilla on pers'tuntuma työvälineidensä heikoista kohdista ja konsteista joilla ne hoidetaan. Eli näpeilläkin lienee merkitystä. Elwood Blues: "What kind of music do you usually have here?"
Claire: "Oh, we got both kinds. We got country *and* western." |
biibob 03.04.2005 01:24:28 | |
---|
Fender 62vintage strato ja Gibson les paul standard Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Kalm 03.04.2005 03:27:08 | |
---|
Ei välttämättä paras mutta himottava oli kaupassa testaamani musarin vaahterakaulainen Silhoutte.Loistava tai jopa kitarana ehkä paras mahdollinen mutta ruma kuin perkele. Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa |
Lilli 03.04.2005 06:49:38 | |
---|
Niin tällainen tuli mieleen, että mikä on paras kitara millä olet soittanut, ja perustelut miksi juuri se. Hakua käytin ja en löytänyt tällaista, lukkoon vaan jos tämmöinen jo on olemassa. Paras kitara jolla itse olen soittanut on oma tokai ls 85q:ni, mutta en ole montaa loistokeppiä soittanutkaan. Loistava saundi, tatsi ja lähes kaikki on hyvää. Ja tämähän on tietysti täysin mielipidekysymys. Elikkä mielipiteitä. 'Paras', ainakin nykyään arvokkain taitaa olla Peltosen Eeron kansalaisopiston kitarapiirissä opetusvälineenä käyttämä Gibson Les Paul vuodelta 59 tai (peräti) 60. Onhan se jäänyt tonne muistiin sellaisena once-in-a-lifetime-soittimena. Tatsiltaan paras on ollut Gibson SG vuodelta '68, sellanen Angus Yöung-mallinen, mutta aito ja alkuperäinen. - Miksi tollo möin... 'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'. |
pkangas 03.04.2005 10:30:42 | |
---|
PRS custom 22. Parempaa ei ole tullut vastaan. |
Michi 03.04.2005 10:48:42 | |
---|
Taitaa olla tuo oma Tokai kun parhaiten sopii käteen ja tuntuu hyvältä. Varmasti tottumuskysymys. Toisaalta, kaverin SG -66 oli melko unelma soittotuntumalleen ja soundilleen myös. Vaikeita asialoita. -Up The Irons!- |
kyuss 03.04.2005 19:50:24 | |
---|
oma sg |
zzy 03.04.2005 20:52:45 | |
---|
Ehkäpä ex-emännän espanjasta tuotu kallis flamenco kitara. Sähkökitaroita olen soittanut niin monia, ettei ihan sitä parasta osaa nimetä..Parhaimmistoa kuitenkin kaverin Jackson DK-1 98 muistaakseni, kuitenkin markka-aikaan ostettu 22 nauhainen. Toisen tutun 80-luvun jacksonin custom randy. Sekä tietty oma raiskattu jackson dr-x-kotikustom :) paska kitara, mutta vuosien varrella kehittynyt tietynlainen tatsi ja söyndi. Mukavin soittaa on juuri ostamani ibanez RG2020 01 vuoden japsi kapula..kitara tuntui heti sopivalta mun käteeni..Ei niin ohut kaula kuin "perus" rg:ssä, sekä piezo tuo monipuolisuutta. |
Imper 03.04.2005 21:06:31 | |
---|
Kyllä se on ehdottomasti kitarapajan '59 -vuosimallin Gibson Les Paul Standard. http://www.kitarapaja.com/pics/glp59aged2.jpg Hintaa vähän liikaa tosin, mutta ajantajuhan tuon kanssa soitellessa meni. Kitara oli vaan jotenkin aivan täydellinen. Everyone is a per-son |
...And Justice For All 03.04.2005 21:12:50 | |
---|
No, sehän on tämä oma Fenderini. Niin tuttu kitara, niin mahtava... aah! Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
migeboy 03.04.2005 21:40:48 (muokattu 03.04.2005 21:41:14) | |
---|
Pari kertaa kokeillut Gibson explorer kitaraa, tuntui istuvan käteen ihan hyvin. |
Da Make 03.04.2005 21:50:12 (muokattu 03.04.2005 21:52:16) | |
---|
Paras kaikista oli eräs fluorisoivan keltainen S540 Ibanez 90-luvun alusta. Edge talla ja Dimarzio mikit. Kerrassaan mahtava tuntuma ja muutenkin upea instrumentti. Jos jolla kulla on myydä tämmöinen niin maksan, hyvin. edit: Oma Lespa on täydellinen, mutta se on oma. (Tajuatte kyllä mitä haen... kolme kirjainta ja alkaa Geellä) |
leroysmith 03.04.2005 22:15:16 | |
---|
paras ehkä mitä koskaan oon soittanu oli turun superostiksessa joskus sellanen joku 80-luvun fender stratocaster vaikka siinä olis nauha remppa pitänyt tehä saman tien mut silti se tuntus käteen niin prkleen hyvältä kuulosti kans ja toinen on meikäläisen oma prs tremonti special edition... ...kitarismi is not a crime... |
tjw 04.04.2005 10:59:13 | |
---|
Kyllähän se tuo oma IhaPASKA!!!(tm) Jackson Dxmg on. Ei sille ny vaa voi mitää, mutta kaula ku vaa istu käteen niin hyvin, että mikään ei olisi voinut ostoa estää. Nyttemmin olen siihen mikit vaihtanut ja uuden floikan hommannut, mutta kaulan takia sen ostin ja kaula pysyy. Tähän on peruna haudattuna. Jo vuodesta 2005! |
Fide 04.04.2005 14:52:07 | |
---|
Mielessä siintelee yksi kaunis PRS, jonka mallimerkintä ei jäänyt mieleen... se tuntui liikkeessä oivalta, mutta en tiedä miten se selviäisi kilvasta nykyisen Ruokankaani kanssa? Kuitenkin tuo Ruokangas Mojo on mun käteen mitä parahultaisin, ei voi mitään. Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
Juzzu 04.04.2005 15:08:20 | |
---|
'Paras', ainakin nykyään arvokkain taitaa olla Peltosen Eeron kansalaisopiston kitarapiirissä opetusvälineenä käyttämä Gibson Les Paul vuodelta 59 tai (peräti) 60. Siis mitä täh? Onko suomessa muka '59 Bursti? Ja se on opetusvälineenä kurssilla? Oisko sulla tietoa ko. kitaran sarjanumerosta, vai saisitko sen jotenkin kaivettua? Entä kuvia? Oletko nyt ihan varma että kyseessä on '59 tai '60? I love the smell of napalm in the morning |
32788 04.04.2005 15:21:33 (muokattu 04.04.2005 15:22:34) | |
---|
Oma viperi myös minulla... En sitten ole Gibsoneja yms. "isojen poikien vehkeitä" soitellut... Avatar! |
Mrezzye 04.04.2005 15:36:17 | |
---|
Vähän riippuu mitä hakee. Oma Amfisound LP on paras LP. Myös Washburn N4:ni on paras sen tyylisuunnan kitara. Ehkä löytyy vielä parempia joskus... Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
fox 04.04.2005 15:47:30 | |
---|
Oletko nyt ihan varma että kyseessä on '59 tai '60? Ihan hyvin voi olla, on niitä Suomessa ainakin "kourallinen", goldtoppia ja muitakin..Yhtä -59 Goldtoppia olen käpistelly minäkin...
|
Jackie 04.04.2005 15:51:25 | |
---|
Oma Gibson Sg Standard Käsi ylös kuka tykkää rockmusiikista! |