Aihe: Hyvää kitarahuoltajaa etelä-suomessa?
1 2 3 4
leroysmith
07.04.2005 15:12:19
Mulla oli siellä basso huollossa ja basso oli valmiina juuri silloin kuin Kärnä lupasikin. Hintoja en osaa muihin verrata, mutta eipä tuo kauhean kallista ollut. Eli voin kyllä suositella häntä. Onko Turussa edes muuten muita soitinkorjaajia?

on turussa semmonen paikka ku sale custom guitars niil on omii kitara mallei oisko jotain straton näköisiä ollu ja kyl ne mun tietääkseni korjaa kans.
...kitarismi is not a crime...
rosberg
07.04.2005 15:41:53
lottonen on ihan jumala.
vaihtoi mun japsistratoon nauhat ja nosti satulaa. hinta 226E, mutta että onko kuin eri kitara. se työnjälki on mielettömän hyvää.
keep on truckin!
guitarmonkey
08.04.2005 00:43:07 (muokattu 08.04.2005 00:46:27)
http://www.lpkky.fi/ikata/soitinrakennus/soitinrakentajat.html

Tuolla ovat ainakin ne jotka ovat saaneet koulutuksen alalle. Koulutettujen korjaajien kanssa tuskin tulee ongelmaa työn laadun suhteen.
Jos saisin mahdollisuuden soittaa kenen tahansa muusikon kanssa -elävän tai kuolleen, valitsisin ehkä mieluiten sen elävän.
blastoff
08.04.2005 01:19:59 (muokattu 08.04.2005 01:22:43)
Erkki Tolsa hoiti minun kitaran nauhojen hionnan ja teki uuden satulan. Kaikki hoitui sovitussa ajassa, työnjälki oli erinomaista ja hintakin ihan ok. Verstas sijaitsee Pikku-Huopalahdessa.

Yhteystiedot löytyy nähtävästi tuolta puhallinsoittimien alta: http://www.lpkky.fi/ikata/soitinrakennus/soitinrakentajat2.html
Pluto
08.04.2005 10:00:51
Ai se liike.. Kuulin, että olisi lopettanut toimintansa??

No, mä käyn Järvenpäässä nykyään vähän harvemmin, joten aivan varmaa tietoa ei ole. Mutta 99 % varmuudella uskallan sanoa, ettei ole lopettanut.

Salon kitaroita on kuulemma myynnissä Vantaanportin Fasussakin.
Dillon, you son of a bitch!
Migo
08.04.2005 19:47:13
No, mä käyn Järvenpäässä nykyään vähän harvemmin, joten aivan varmaa tietoa ei ole. Mutta 99 % varmuudella uskallan sanoa, ettei ole lopettanut.

Salon kitaroita on kuulemma myynnissä Vantaanportin Fasussakin.

Joo siis kirjoitin hieman väärin. Elikkäs kuulin ettei olisi enää samassa paikassa. Tiedä sitten, kun en ole itsekkään siitä pitkiin aikoihin ohi kävellyt.
Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....?
weelie
11.04.2005 11:14:56
Mulla samanlaisia onkelmia Oeschin kanssa. 2 viikkoa sanoi että kestää, mutta nyt on kolme viikkoa mennyt ja toivon että kuukauden sisään ehtii edes koskemaan kitaraani.

Pitänee taas soitella Oeschille: Yllä mainitsemani kitara ollut huollossa nyt luvatun kahden viikon sijasta 5 viikkoa, eikä ole mies kertaakaan soitellut tilanteesta. Varmaan kustannusarviokin nousee kun on kyse jo kuukausipalkasta eikä tuntikorvauksesta? ...grr...

No uskon kuitenkin että saan kitaran vielä takaisin entistä ehompana. Toivottavasti tämän kuun aikana. Tai ainakin syksyyn mennessä (kesällä nyt ei varmaan tule soiteltua niin paljon).
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Shaft
11.04.2005 12:07:44
Pitänee taas soitella Oeschille: Yllä mainitsemani kitara ollut huollossa nyt luvatun kahden viikon sijasta 5 viikkoa, eikä ole mies kertaakaan soitellut tilanteesta. Varmaan kustannusarviokin nousee kun on kyse jo kuukausipalkasta eikä tuntikorvauksesta? ...grr...

Pitkämielistä porukkaa.. Kuulostavat nimittäin aika käsittämättömiltä viivästyksiltä, mikäli kitaraa ei ole tarkoitus aivan uusiksi laittaa.
Tampio
11.04.2005 16:45:25
Minkähän hintaista lystiä tuo kitaran fiksaaminen on? Tuosta akustisesta meni irtoon kaula. Se ei siis katkennu, liimaus vaan irtos. Samalla täytynee kuitenkin säätää vähän kaikkee, kun se on aika vanha eikä sen hyväks oo varmaan ikinä tehty mitään...
relaa vähän...
weelie
12.04.2005 13:10:44 (muokattu 12.04.2005 13:10:53)
Pitkämielistä porukkaa.. Kuulostavat nimittäin aika käsittämättömiltä viivästyksiltä, mikäli kitaraa ei ole tarkoitus aivan uusiksi laittaa.

Ja valittaminen kannatti. ;) Meinaan tänään tuli puhelu: kitara valmis (mikkikytkentämuutoksesta ja perus-setup-hommista oli kyse).

On pari muutakin kitaraa, niin ei ole ollut mikään kiirus. Toisaalta miinustahan tuosta tulee, sillä jos on joskus vähänkin potentiaalisesti kiire, niin menen muualle.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
McNulty
12.04.2005 13:17:53
Veinpä toisen gibboneistani Järvisen Teemulle huoltoon (Finlandia Instruments siis) ja aikas kiirusta Teemulla kyllä on. Vein maanantaina ja perjantaina saan hakea pois. Ei mikään kovin paha aika vaikka pientä ruuhkaa onkin.

Tämä vain tällainen kokemus tähän väliin :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
samppa2
12.04.2005 20:59:23
Tolsan Tapio pikku-huopalahdessa on myös hyvä skeban huoltaja. Nopeat toimitus-ajat ja säätää vielä kitaran mieleiseksi jos ei säädöt keikalla tunnu huollon jälkeen hyvältä.
guitarmonkey
12.04.2005 23:00:06
Minkähän hintaista lystiä tuo kitaran fiksaaminen on? Tuosta akustisesta meni irtoon kaula. Se ei siis katkennu, liimaus vaan irtos. Samalla täytynee kuitenkin säätää vähän kaikkee, kun se on aika vanha eikä sen hyväks oo varmaan ikinä tehty mitään...

Hintatietoa saa esim. tuolta

www.jasesoi.fi --> hinnat

Halvalle vaneriakustiselle ei kannata suuremmin remonttia alkaa teettäämään. Halvemmaksi tulee ostaa uusi kitara.
Jos saisin mahdollisuuden soittaa kenen tahansa muusikon kanssa -elävän tai kuolleen, valitsisin ehkä mieluiten sen elävän.
masterhat
20.01.2007 23:17:52
piti nostaa tää.

Onko kouvolan suunnalla ketään alan ammattilaista???

niin, tämä kiinnostaisi myös itseäni kovin? jahka nyt löytyisi jo tietoa, itse en ainakaan tiedä ketään.. miksei kauempaakin
Head like a hole
Munapussi
08.02.2008 22:47:43
Upitetaas tätäkin :D Itse vein kaulavammaisen esp eclipseni Oeschille huoltoon enne joulua noin 20. pvän teinoilla. Sanoi heti että joulun jälkeen menee kun on lomat ja hirveet pinot näky olevan siellä kitaroita. Soittelin siinä kuluvan vuoden 3.-4. vkon paikkeilla ja sano että joo tammikuun aikana. Tästä pari vkoa soitin hänelle lupaili seuraavalla vkolla. Nyt on siitäkin pari vkoa ja nyt sanottiin että lähipäivinä ottaa hommakseen. Alkaa hermot pikkuhiljaa kiristyä kun olis vehkeelle käyttöä pikkuhiljaa. Jos ensi vkolla taas painostaisi. Eniten hommassa vituttaa se että luvataan liian nopealla toimituksella, sanoisi mieluummin reilun ajan että varmaan ehtii tekemään niin tarvitse hermoilla et vittu kun kestää.
Pussi! Pussi!...Mikä ihmeen pussi? No. MUNAPUSSI
Melodrome
08.02.2008 23:17:43
Upitetaas tätäkin :D Itse vein kaulavammaisen esp eclipseni Oeschille huoltoon enne joulua noin 20. pvän teinoilla. Sanoi heti että joulun jälkeen menee kun on lomat ja hirveet pinot näky olevan siellä kitaroita. Soittelin siinä kuluvan vuoden 3.-4. vkon paikkeilla ja sano että joo tammikuun aikana. Tästä pari vkoa soitin hänelle lupaili seuraavalla vkolla. Nyt on siitäkin pari vkoa ja nyt sanottiin että lähipäivinä ottaa hommakseen. Alkaa hermot pikkuhiljaa kiristyä kun olis vehkeelle käyttöä pikkuhiljaa. Jos ensi vkolla taas painostaisi. Eniten hommassa vituttaa se että luvataan liian nopealla toimituksella, sanoisi mieluummin reilun ajan että varmaan ehtii tekemään niin tarvitse hermoilla et vittu kun kestää.

Jos kitarasepällä on paljon töitä niin se on priorisointikysymys koska valmistuu. Kannattaa sanoa takaraja sille koska sen kitaran oikeasti tarvitsee takaisin. Muuten kiireelliset tai "kiireelliset" fiksaukset menee aina ohi ja olet jonon hänniilä ties kuinka kauan.

Teetin satulan passauksen, perussäädön ja mikkienvaihdon Basement Guitarsissa Pasi Luodolla Heinolassa. Ei siis mitään rakettitekniikkaa, mutta hyvin tehty ja hinta oli noin sama kuin mun tuntipalkka kun jätin vanhat kuramikit hänelle vaihdossa, koska niillä ei ollut mulle mitään käyttöarvoa.

Pasi Luoto on mukava rock-veijari ja osaa tehdä kitaroita alusta loppuun. Referenssinä oli seinällä omatekemä White Falcon ja oli kyllä hieno. Ainakin näistä pikkufiksauksista ja pajan ulkoasusta päätellen sain hyvän kuvan firmasta.
Munapussi
10.02.2008 10:51:36
Jos kitarasepällä on paljon töitä niin se on priorisointikysymys koska valmistuu. Kannattaa sanoa takaraja sille koska sen kitaran oikeasti tarvitsee takaisin. Muuten kiireelliset tai "kiireelliset" fiksaukset menee aina ohi ja olet jonon hänniilä ties kuinka kauan.

Joo taisin tehdä pienen virheen kun sanoin ettei ole mikään kiirus, eikä sillon ollukkaan kun olin vielä intissä. Mutta nyt olis kyllä käyttöä vähän enemmänkin.
sepisti
10.02.2008 11:26:05
http://www.soundtrade.fi/

Käytin oman japsitelen tuolla modattavana ja tyytyväinen olen ollut.
Ei Seppo ole Seppoa pahempi Seppo
Munapussi
15.02.2008 17:56:41
Hoho. Tänään soittelin niin nyt oli eclipse liimauksessa ja ens ti ois kunnossa. Sitten hakemaan vaan. 2kk meni ja n. 1kk lupailtiin joulun alla. Luotan kyllä että työnjälki o hyvä, mutta kannattanee jatkossa sopia tarkkaan milloin vie ja milloin hakee, ettei veny ja veny.
McNulty
15.02.2008 17:58:10
Pasi Luoto on mukava rock-veijari ja osaa tehdä kitaroita alusta loppuun. Referenssinä oli seinällä omatekemä White Falcon ja oli kyllä hieno. Ainakin näistä pikkufiksauksista ja pajan ulkoasusta päätellen sain hyvän kuvan firmasta.

Pasihan oli töissä ennen Basement Guitarsin pystyttämistä Ruokankaan Juhalla. Pasi on mukava tyyppi mitä olen puhelimessa jutustellut ja tietää kyllä "mistä puhutaan".
byt' v kurse volkov
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)