Aihe: Paskimmat kitarasoundit -thread
1 2 3 4 5 6 7 8
Puoskari
27.03.2005 21:53:05
kirk hammetin kitara saundi piste
hyviä kitaristeja mahtuu kymmenen tusinaan kun taas hyviä biisin tekijöitä yksi... ...sikäli harmi etten kuulu kumpiinkaan
Ben_D
27.03.2005 21:58:13

Ja ei muuten ole. Rotovibe on hieno laitos.

Kamalimmat kitarasoundit tuntuu tänä päivänä olevan suurimmalla osalla pipohevibändeistä. Keskiääniä tulee ikävä.

Niinkun mä tossa aikasemmin sanoin niin ne Mesan Rectifierit tuottaa hirveen pörinän.
kulmahiomakone
27.03.2005 22:08:52
Paskaa saundia on maailma yhtä pullollaan kuin Marshallin surisevia jcm -vahvistimia.

Kuka oikeasti pitää Metallican yhdenkään levyn saundista ja kuka ei oikeasti pidä Hivesin -kaltaisten retrorokpändien saundista - hänen ei pitäisi soittaa kitaraa.

Josko tällä saataisiin eipäs-juupas -keskustelua aikaan?

JUUPAS!
Ben_D
27.03.2005 22:11:20

Paskaa saundia on maailma yhtä pullollaan kuin Marshallin surisevia jcm -vahvistimia.

Kuka oikeasti pitää Metallican yhdenkään levyn saundista ja kuka ei oikeasti pidä Hivesin -kaltaisten retrorokpändien saundista - hänen ei pitäisi soittaa kitaraa.

Josko tällä saataisiin eipäs-juupas -keskustelua aikaan?

JUUPAS!

Marshallin mahtavaa ja munakasta JCM-800 soundia on 80-luku pullollaan + nykyään mm. Slayer ja Zakk Wylde.

Mikä vitun Hives?
kulmahiomakone
27.03.2005 22:16:55
Marshallin mahtavaa ja munakasta JCM-800 soundia on 80-luku pullollaan...

80-luku, tuo musiikin kulta-aika.

+ nykyään mm. Slayer ja Zakk Wylde.

Mikä vitun Hives?

Tuollainen vituttelu nyt on ihan tarpeetonta. Kyllä mäkin olen zakk wylden nimeen törmännyt, täälläkin kysytään päivittäin jotain miehen nimikkopuusterista, mutta ei sitten ole mitään käsitystä siitä, mitä kyseinen herra(?) on julkaissut/missä on soittanut. Eikä kyllä hirveämmin kiinnostakaan, jos saundi on tuota "munakasta" marsun vikinää.
Ben_D
27.03.2005 22:21:59 (muokattu 27.03.2005 22:23:17)

Niinpä niin.

Tuollainen vituttelu nyt on ihan tarpeetonta. Kyllä mäkin olen zakk wylden nimeen törmännyt, täälläkin kysytään päivittäin jotain miehen nimikkopuusterista, mutta ei sitten ole mitään käsitystä siitä, mitä kyseinen herra(?) on julkaissut/missä on soittanut. Eikä kyllä hirveämmin kiinnostakaan, jos saundi on tuota "munakasta" marsun vikinää.

Anteeksi kun mä käytin noin rujoa kieltä. Olen vaan niin fiiliksissä kun Kerho eteni välieriin.

Zakk soittaa sellasessa tuntemattomassa bändissä kun Ozzy Osbourne. Oletko kuullut? Se on se sellanen heppu kun laulo jossain ihme hevibändissä joskus.
metallfan
27.03.2005 22:35:26

Tästähän voi vääntää vaikka kuinka monta sivua, mutta jos marsu-soundi ei ole sinun mieleesi niin kerro mikä sitten on.
Tompsi
27.03.2005 22:36:02
Eikä kyllä hirveämmin kiinnostakaan, jos saundi on tuota "munakasta" marsun vikinää.

Aikalaillahan tuo Jeffery Wielandtin saundi poikkeaa normaalista Marsun pörinästä, mies kun ei koskaan ole käyttänyt ns. "stock" Marsuja vaan JCM 800:n kuoren sisään piilotettu joko aivan erimerkkisiä vehkeitä taikka sitten tehty näitä nykyään käytettyjä pääteputkimodeja. Kaapitkin on varustettu Mesoista tutuilla EV:n elementeillä.
kulmahiomakone
27.03.2005 22:40:54
Zakk soittaa sellasessa tuntemattomassa bändissä kun Ozzy Osbourne. Oletko kuullut? Se on se sellanen heppu kun laulo jossain ihme hevibändissä joskus.

Kyllä mä olen kaikki Black Sabbathin levyt läpi kuunnellut - kirjastosta joskus lainannut - kuuluu miltei musiikin harrastajan yleissivistykseen. Mutta Ozzyn sooloiluista en tiedä. Joskus teeveestä tuli jotain Ozzyn vaappumista lavalla. Ei se raukka oikein osaa laulaa ja on muutenkin säälittävä. Vaihdoin kanavaa.

Ilmeisesti missasin siis jonkun nahkahousupojan "munakkailla saundeilla" (Les Paulin lapa kohti taivasta) soittaman soolon? Voi minua raukkaa...
metallfan
27.03.2005 22:42:23 (muokattu 27.03.2005 22:42:43)
Ilmeisesti missasin siis jonkun nahkahousupojan "munakkailla saundeilla" (Les Paulin lapa kohti taivasta) soittaman soolon? Voi minua raukkaa...

Oletko itse muka sitten pätevämpi ;)
Ben_D
27.03.2005 22:45:32 (muokattu 27.03.2005 22:48:12)

Kyllä mä olen kaikki Black Sabbathin levyt läpi kuunnellut - kirjastosta joskus lainannut - kuuluu miltei musiikin harrastajan yleissivistykseen. Mutta Ozzyn sooloiluista en tiedä. Joskus teeveestä tuli jotain Ozzyn vaappumista lavalla. Ei se raukka oikein osaa laulaa ja on muutenkin säälittävä. Vaihdoin kanavaa.

Juu hirveetä paskaahan se Ozzyn soolobändi on. Paskoja kitaristeja ollut bändissä kuten Randy Rhoads, Jake E. Lee sekä Zakk Wylde. Aivan täysiä turisteja. Soundit hirveetä sirinää.
kulmahiomakone
27.03.2005 22:45:55
Periaatteessahan tuossa on karkeasti ottaen kyse siitä, että missä asteessa se surina muodostuu ja että kuinka monta niitä etuasteputkia tarvitaan.

No ei niitä tarvitse kuin korkeintaan kaksi, mutta yhdelläkin pärjää ihan hyvin. Jos päätteessä on 6V6 tai pari, niin vahvistin kuulostaa namiskat kaakossa mitä todennäköisimmin helevetin hyvälle.

Ja kyllähän nuo voxit ja selmeritkin soivat kiusattuina...
efunkelist
27.03.2005 23:03:31 (muokattu 27.03.2005 23:04:15)

Mä en kertakaikkiaan ymmärrä Slashin soundia. Mun mielestä se on aivan munaton ylämiddleritinä.

EDIT: Ja mä luulen että The Hivesiin jotenkin "kuuluu" se huonolla tavalla huono kitarasoundi. Ehkä sillä on haettu jotain "ruma on kaunista"-juttua? :D
Jucciz
27.03.2005 23:09:48
Kyllähän Marshallin JCM-sarjan vehkeillä (600, 800, 900, 2000, muitakin?) saa kitaroista ja muista vempuloista riippuen melkein minkälaista soundia tahansa, paitsi puhdasverisintä Fender- tai VOX-osastoa.

Zakk Wyldeä olen kuullut hirveän vähän, mutta ainakin muutaman BLS:n biisin perusteella sekä miehen soitanta että kitarasoundi ovat ihan käsittämätöntä kuraa. Joko asia on näin tai sitten olen kuullut juuri "ne väärät biisit" miehen tuotannosta.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Ze Kink
27.03.2005 23:11:08 (muokattu 27.03.2005 23:16:47)
kirk hammetin kitara saundi piste

niinhän se vähän on.
E: tämä on siis minun mielipiteeni, turha tulla valittamaan siitä että "MUTQ KRIKKI ON PARAS½!1 PAREMPAA EI OO!"
Lisäksi kammoksuntaa aiheuttavat mm. Linkin Park, Limp Bizkit yms. nu-metal -bändit. En tarkoita pelkästään sitä middle -kuoppaa, sillä esim. Dimellä on mielestäni todella hyvä soundi. Todella huonoja kuitenkin on aika vähän, kun taasen keskinkertaisuuden harmaaseen massaan jää todella moni bändi.
Ben_D
27.03.2005 23:12:18 (muokattu 27.03.2005 23:16:46)

Zakk Wyldeä olen kuullut hirveän vähän, mutta ainakin muutaman BLS:n biisin perusteella sekä miehen soitanta...käsittämätöntä kuraa

KeuKeu... Et ole tainnu kuulla sen karvanaaman soittavan Ozzyn alkupääntuotannon biisejä?
efunkelist
27.03.2005 23:13:33

Joo Kirkillä ei ole kaksinen skittasoundi, ei soolotessa eikä kompatessa.

Johtuisko hänellä ja Slashilla huono soundi siitä että ne on luukuttanu ilman kuulosuojausta korvansa pilalle ja kompensoivat laottuja värekarvoja ylämiddleboostauksella?
atimoc
27.03.2005 23:18:30

Smashing Pumpkinsin joidenkin biisien tapposäröistä en tykkää, ei mun mielestä sovi tyyliin. Omaa korvaa miellyttävät SP:n biisit löytyy pääosin sieltä hillitymmästä tuotannosta.
strictly rhythm or make it cry, make it sing?
Ze Kink
27.03.2005 23:19:32
Living Colorin kitaristilla on ihan hirvittävä soundi. Kuulostaa fenderin frontmanilta, mikä itsessään ei olisi miinus, jos vahvistimena todellakin olisi frontman.

Niin muuten on. Ja jäbän floikkakikkailut ovat myös varsin kauheita (joskaan nyt ei siitä puhuta).
Kassu
27.03.2005 23:28:30 (muokattu 27.03.2005 23:43:37)
Zakk Wyldeä olen kuullut hirveän vähän, mutta ainakin muutaman BLS:n biisin perusteella sekä miehen soitanta että kitarasoundi ovat ihan käsittämätöntä kuraa. Joko asia on näin tai sitten olen kuullut juuri "ne väärät biisit" miehen tuotannosta.

Kuuntele ihmeessä levyt No More Tears ja vaikka Pride & Glory.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)