Aihe: Omistatko Signature-skittaa?
1 2 3 4 5
Jake24-25
05.02.2005 21:06:52
Ei mun kitaroissa lue kenenenkään nimeä.

Joissakin jonkin artistin "Signature"-malleissa on tämän ko. artistin nimmari mm. Jimmy Page Les Paulissa.
"Rock´n Roll is cool, but ain´t nobody´s fool!" Jake T
Jungleman
05.02.2005 21:07:01
Ei mun kitaroissa lue kenenenkään nimeä.

Leo Fender..? Gary Kramer..?
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Kimmo72
05.02.2005 21:09:38
Leo Fender..? Gary Kramer..?

Ne ei ole signature kitaroita.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
Jake24-25
05.02.2005 21:10:40
Hölmöä on ostaa kitara sen nimen perusteella. Jos kitara taas miellyttää muuten, niin ei kai se signature sitä pahenna?

Ei minustakaan "Signature"-malli ole kitarana sen huonompi kuin muutkaan kitarat. Vain se, että ko. malli on jonkin tietyn artistin "Signature"-malli ei ole minusta kovin mielekästä. Mielummin ostaisin/teettäisin täysin samanlaisilla ominaisuuksilla varustetun kitaran, mutta ilman "Signature"-statusta.
Jake24-25
05.02.2005 21:24:39 (muokattu 05.02.2005 21:26:35)
Miten se voi olla niin hirveetä jos omistaa jonkun signature sarjan? Ihan ku se joku tietty artisti edes soittais just samanlaisella.

Nämä "Signature"-mallin omaavat artistithan ovat kuulemma velvollisia näiden ko. kitaranvalmistajien kanssa tekemiensä sopimusten mukaan käyttämään näitä heidän "Signature"-mallejaan mainoksissa ja videoilla sekä tärkeimmissä konserteissa riippuen mitä sopimukseen on laitettu. Tämähän ei tietenkään tarkoita sitä, että nämä ko. artistit käyttäisivät muuten aktiivisesti heidän "Signature"-mallejaan paitsi näissä sponsoritilaisuuksissa. Jostain olen kuullut, että Jimmy Page ei oikeasti tykkäisi ollenkaan soittaa hänen "Signature" Les Paulilla ja voi olla että jotkut muutkin artistit käyttävät heidän "Signature"-mallejaan vain näissä sponsorin vaatimissa tilaisuuksissa ja muuten inhoavat niitä. Joku artistihan voi tietysti soitella aktiivisesti juuri samanlaisella kitaralla kuin myynnissä oleva "Signature"-malli on. Eipä asioiden todellista tilaa tiedä tämmöiset tavalliset harrastajamuusikot, jotka joutuvat pähkäilemään mitä kitaraa jokin idoli käyttää siinä ja siinä levytyksessä tai keikalla. Mutta mikäs sen antoisampaa kuin jutella Muusikoiden.netissä käyttääkö esim. Clapton omaa "Signature"-mallia vai jotakin ihan muuta Stratoa. "Ei kitaransoittoa kannata ottaa liian vakavasti. Tosin sillä tavalla se on paljon hauskempaa."
kanka
05.02.2005 21:42:38

Jem 7 köynnös valkoinen löytyy. Siihen en mitään tussauksia suostuisi ottamaan vaikka kuka kirjottaisi. Vaikka on se Vai kyllä kova. Lähinnä hyväsoittoisuuden ja upean ulkonäön takia ostettu.

Nii Ja SiT SiL JEMiL PyStYY TiLuTTaa Hei NiiQ IhaN SIKATÄYSIII!!!!!111
Valitse minkä värisen Muusikoiden.netin haluat.
ReBeat
05.02.2005 21:47:10

Ibanez JS1000BTB löytyy. Ostin sen sokkona kokeilematta, koska Joe soittaa sellaisella ja nyt kuulostan samalta kuin Joe.
kalleh
05.02.2005 23:05:43
Multa löytyy Richie Samboran signature Kramer. On mahtava peli, hienoista aineksista koottu (3 Seymourin humppaa, original Floikka) yms. Amerikkalainen tietysti.

Ei kylläkään sovellu nykyisiin musiikkimieltymyksiin (country, perusrock, pop) kovin hyvin, joten on saanut olla aika rauhassa viime aikoina. Mutta se, että on signature-malli, ei ole ainakaan tuon kohdalla tarkoittanut että jostain olisi tingitty, päinvastoin.
hanipai
05.02.2005 23:12:34
Multa löytyy Richie Samboran signature Kramer. On mahtava peli, hienoista aineksista koottu (3 Seymourin humppaa, original Floikka) yms. Amerikkalainen tietysti.

Tota kattelin ite kans. Onko sulla valkonen se? Jos löytäis sellasen ruskehtavan jostain.
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
fox
05.02.2005 23:17:28

Kun noita "Lester Polfus"-kitaroita ei signatureiksi lasketa, niin on tyytyminen omatekemiin fox-signatureihin, tosin on mulla tosiaan yks Steve Miller-signature.. :)
kalleh
05.02.2005 23:35:18 (muokattu 05.02.2005 23:49:07)
Tota kattelin ite kans. Onko sulla valkonen se? Jos löytäis sellasen ruskehtavan jostain.

Mun on musta. Ruskehtavaa en oo koskaan nähnytkään...en kyllä usko että sellaista onkaan. Erilaisia punaisia kyllä oli.

Mulla on just samanlainen kuin tällä sivulla ylimpänä on: http://www.vintagekramer.com/sambora.htm
Tuolla sivulla on muutenkin noista infoa, ja väreistäkin jotain faktaa.

Voi muuten olla tosi vaikea löytää tuollaista amerikkalaista. Ja jos löytyy, voivat olla suht hinnoissaankin. Mut onnea yritykselle :)
hanipai
05.02.2005 23:56:20
Mun on musta. Ruskehtavaa en oo koskaan nähnytkään...en kyllä usko että sellaista onkaan. Erilaisia punaisia kyllä oli.

Mulla on just samanlainen kuin tällä sivulla ylimpänä on: http://www.vintagekramer.com/sambora.htm
Tuolla sivulla on muutenkin noista infoa, ja väreistäkin jotain faktaa.

Voi muuten olla tosi vaikea löytää tuollaista amerikkalaista. Ja jos löytyy, voivat olla suht hinnoissaankin. Mut onnea yritykselle :)

Joo punanen se olikin. En kyl valkosta halua. On noita ebayssä silloin tällöin eikä hirveissä hinnoissakaan.
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
kalleh
06.02.2005 01:02:00
Minusta valkoinen olisi tyylikäs :)

Ebayssa on ainakin ollut sekä USA:laista ja japseja silloin tällöin. Mutta eikös amerikkalaiset oo mennyt kuitenkin yli 1000 USD:heen..?
hanipai
06.02.2005 01:48:51
Minusta valkoinen olisi tyylikäs :)

Ebayssa on ainakin ollut sekä USA:laista ja japseja silloin tällöin. Mutta eikös amerikkalaiset oo mennyt kuitenkin yli 1000 USD:heen..?

2 päivää sitten meni 620$
Kramer ORIGINAL RICHIE SAMBORA 1980's Excellent Cond!!
McNulty
06.02.2005 02:31:22
Hmm, tarkoitus olisi ostaa Dean Dime-signature ML tuossa kesän alussa. Ilmeisesti tässä ei nyt lasketa Gibsonin Les Paul malleja signatureiksi? =)
askomiko
06.02.2005 02:47:56
Mullon oma kirves. Ja sit Ben Granfeltin signature superduck oli, ja JEM.
J_Mantyla
06.02.2005 09:39:24
No mulla nyt sattuu olemaan EVH Wolfgang Special, ja kyllä tän kanssa nyt pystyy elämään (ja soittamaan)...

Mulla on Standard ja oon kanssasi samaa mieltä. Kaikkien pulttikaulaisten skittojen sustainin puutetta liputtavien kavereiden kannattaisi tsekata Wolf, vaikka kissan hännän nostotalkoissa ollaankin ...

;)
Vastuunsiirrolla onnistuu käsienpesu alta aikayksikön
PIM
06.02.2005 11:50:58
Löytyy pari Fenderiä, Will Ray Jazz-a-caster sekä John Jorgensen Hellecaster. Kummankaan em. herran soittoa en tiedä ikinä kuulleeni joten mitään pakko-saada-samanlainen-kuin-idolilla-motiivia ei hankinnassa ollut.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
kalleh
06.02.2005 12:34:32 (muokattu 06.02.2005 12:42:15)
2 päivää sitten meni 620$
Kramer ORIGINAL RICHIE SAMBORA 1980's Excellent Cond!!

Tsekkasin tuon nyt itsekkin. Tuo on japsi.
Feggy
06.02.2005 14:22:12

OT OT...

Entäpä jos...

Leo Fender ja Orville Gibson olisivat olleet suomalaisia siirtolaisia? Nimiltään vaikkapa Mällinen ja Runkki?

Mitä lukisi kitaroiden lavoissa? Mällinen Jaguar? Runkki Les Paul Custom?

Ostaisitko? ;-)

Jos näkisin jossain niin mageen kitaran kuin Jaguar, niin siinä voisi lukea lavassa vaikka Ali Baba Zhen.
Less is more.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)