Jarrari 10.09.2006 23:13:02 (muokattu 10.09.2006 23:14:54) | |
---|
|
LaXu 10.09.2006 23:21:12 | |
---|
|
Chips 11.09.2006 10:33:43 | |
---|
http://www.saunalahti.fi/laxu/pics/articles/stringing02.gif Itse olen käyttänyt aina tuota menetelmää. Hyvä keino saada sopiva määrä ylimääräistä kieltä on pitää kielen päätä viritystapin kohdalla, ja toisella kädellä nostaa kieltä 5. nauhan kohdalta keskisormen pituuden verran. Tuolla tulee aina se 3-4 kierrosta eikä tarvitse sen kummemmin mittailla. Mitenkäs muuten nuo lukittavat virittimet toimivat? |
Bj.3755 02.04.2008 15:50:12 | |
---|
millaiset kielet pitäisi ostaa jos on kitarana LTD M-50? ja paljonko yleensä maksaa? |
Dunga 02.04.2008 16:22:18 (muokattu 02.04.2008 16:22:39) | |
---|
millaiset kielet pitäisi ostaa jos on kitarana LTD M-50? ja paljonko yleensä maksaa? Siinä on uutena ollut kiinni (mutu-pohjalta) varmaan 10-46 setti. Jos tuo tuntuu sopivan paksuiselta kielisetiltä, niin eikun kymppisettiä 46 alapäällä hakemaan kaupasta. Maksavat n. 6-20e riippuen merkistä. |
black-dog 02.04.2008 17:09:39 | |
---|
mitää oikeaoppista tarvi, kieli virittimen reiästä läpi ja jättää "sillee sopivasti" varaa ja stratossa painaa kieltä alaspäin viritettäessä jos se kieli ei mene string treen kautta. as simple as dad. Watch my back sano kyttyräselkä |
ibnz 02.04.2008 19:04:25 | |
---|
Siinä on uutena ollut kiinni (mutu-pohjalta) varmaan 10-46 setti. Jos tuo tuntuu sopivan paksuiselta kielisetiltä, niin eikun kymppisettiä 46 alapäällä hakemaan kaupasta. Maksavat n. 6-20e riippuen merkistä. ESP ilmoitteli sivuillaan pistävänsä tehdasasetuksina 9-42 -setin tremolokepukoihin, joten sellainen setti siinä varmaankin on ollut (muutaman LTD:n nähneenä ja kokeilleena sanoisin että niissä kaikissa on ollut tähän mennessä korkeintaan noin paksu setti :) Kielten valmistajalla ei ole varmaankaan väliä tässä, pyytää vaan .009-.042 (tuumaa) -setin sähkökitaralle. |
Dunga 02.04.2008 19:34:58 | |
---|
ESP ilmoitteli sivuillaan pistävänsä tehdasasetuksina 9-42 -setin tremolokepukoihin, joten sellainen setti siinä varmaankin on ollut (muutaman LTD:n nähneenä ja kokeilleena sanoisin että niissä kaikissa on ollut tähän mennessä korkeintaan noin paksu setti :) Kiitos korjauksesta, ihan mutulta tosiaan heitin :) |
black-dog 02.04.2008 21:25:21 | |
---|
mitää oikeaoppista tarvi, kieli virittimen reiästä läpi ja jättää "sillee sopivasti" varaa ja stratossa painaa kieltä alaspäin viritettäessä jos se kieli ei mene string treen kautta. as simple as dad. mikä tässä tyylissä muuten on että se ei käy? vai käykö vai mitähäh Watch my back sano kyttyräselkä |
Samu007 28.12.2008 22:25:08 | |
---|
Nyt on sellane ongelma, että mä menin ja otin kaikki kielet irti, kyseessä siis blokatulla tallalla oleva ltd m-50, ja pistin uudet tilalle... ...ainakin melkein, siis ainoa mikä mättää on että sain jokaiseen vain n. yhden kierroksen siihen tapin ympärille.. Käytin noissa niitä kuvia mitä ekassa vastauksessa.. En tiedä sitten että jos otin liian vähän kieltä takaisinpäin (piti ottaa 4cm) ja käytin ekan kuvan tyyliä jokaiseen.. Kielinä on 10-46. Eli pitääkö mun ottaa irti ja sit uusiks, silleen et jätän sitä löysää siihen kieleen, koska nyt jäi tosi paljon yli.. Tiedäntiedän, huonosti selitetty mut kuitenki :( |
sepisti 28.12.2008 22:32:33 | |
---|
Nyt on sellane ongelma, että mä menin ja otin kaikki kielet irti, kyseessä siis blokatulla tallalla oleva ltd m-50, ja pistin uudet tilalle... ...ainakin melkein, siis ainoa mikä mättää on että sain jokaiseen vain n. yhden kierroksen siihen tapin ympärille.. Käytin noissa niitä kuvia mitä ekassa vastauksessa.. En tiedä sitten että jos otin liian vähän kieltä takaisinpäin (piti ottaa 4cm) ja käytin ekan kuvan tyyliä jokaiseen.. Kielinä on 10-46. Eli pitääkö mun ottaa irti ja sit uusiks, silleen et jätän sitä löysää siihen kieleen, koska nyt jäi tosi paljon yli.. Tiedäntiedän, huonosti selitetty mut kuitenki :( Miten sä onnistuit jokaisen kielen kohdalla kämmään??? Jos pysyy vireessä, niin anna mennä vaan. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
Samu007 28.12.2008 22:43:16 | |
---|
Eikun ongelmanahan on juuri se, mä en saa esim matalampaa e:tä vireeseen, ku se menee liian tiukaks/ei tappi väänny :( |
sepisti 28.12.2008 22:58:20 | |
---|
Eikun ongelmanahan on juuri se, mä en saa esim matalampaa e:tä vireeseen, ku se menee liian tiukaks/ei tappi väänny :( Emmie ymmärrä nyt yhtään mistä sä puhut. Ei sillä ole tapin ympärillä olevien kierrosten kanssa mittään tekemistä, jos sulla ei koneisto toimi... Siinä on ihan yhtäpaljon vetoa joka tapauksessa. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
Samu007 28.12.2008 23:00:27 | |
---|
Aijjaa, eli mä voin heittää sen e:lle vaikka se olisikin vähän tiukka? |
cr4b 28.12.2008 23:02:58 (muokattu 28.12.2008 23:04:14) | |
---|
En omista floikkakitaraa mut eikös sen pallon voi laittaa sinne virityskoneistoon. Siis et se pallo blokkaa sen kielen sinne virityskoneiston reikään ja siitä sit vaan vetää sen kielen sinne floikkaan. Korjatkaa joku jos olen väärässä. Mä pistän kanssa kielet noin päin, paitsi en blokkaa palloa virityskoneistoon, vaan työnnän kielen virittimen läpi ja kiinnitän kielen toisen pään ensiksi tallaan. Sitten kiepautan lenkin virittimen ympäri ja kelaan vireeseen. Pallopää tulee katkaistua, mutta mielestäni tämä on nopein tapa. Alussa meni vähintään pari tuntia floikan vireeseen saantiin, mutta nyt menee max. puoli tuntia kaikkien kielten vaihtoon ja tallan kulman säätöön ja virittämiseen niin, että kitara kanssa pysyy vireessä. It ain't fast enough 'till the fretboard is on fire. |
sepisti 28.12.2008 23:08:12 | |
---|
Aijjaa, eli mä voin heittää sen e:lle vaikka se olisikin vähän tiukka? Uskoisin näin. Halvoissa kitaroissa on yleensä huonot koneistot ja ne ovat vähän jäykkiä käännellä. Etenkin jos sulla on vähänkään ysisettiä paksummat kielet. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
cr4b 28.12.2008 23:12:04 | |
---|
Aijjaa, eli mä voin heittää sen e:lle vaikka se olisikin vähän tiukka? Ja just katso, ettet nyt yritä virittää oktaavia liian ylös sitä kieltä! Kaverille meinaan kävi tässä ihan lähiaikoina silleen, enkä mäkään mitään aluksi huomannut, ajattelin vaan että onpahan pirun tiukka kielisetti. Mun ekaa kitaraa ei kyllä uskaltanut virittää E:hen edes kymppisetillä, se tuntui olevan murtolujuutensa rajoilla siinä jännityksessä. It ain't fast enough 'till the fretboard is on fire. |
Samu007 28.12.2008 23:15:07 | |
---|
Joo, en tiedä sitte miten, mut sain sen äsken e:lle ja se ei liikkunu pätkän vertaa mihinkään suuntaan oikeestaan, löysäsin sitte tietty.. Tais olla väärällä oktaavilla, testailen uusiksi |
Samu007 28.12.2008 23:20:55 | |
---|
Joo, oli oktaavit sekaisin, nyt on kunnossa ja jotakuinki yhtä löysä ku muutkin, pitää vaa säätää varmaan tallaa, kun rämisee niin perkeleesti.. Paljonkohan maksaa tuollaiset kulmaleikkurit kaupassa? |
Jucciz 28.12.2008 23:56:33 | |
---|
Joo, oli oktaavit sekaisin Ei varmaan sais nauraa tässä kohtaa, mutta sanotaan nyt vain, että tuli hymy huulille. Semmoinen hyväntahtoinen hymy. |