Aihe: Huijari jälleen?
1 2 3 4
Kassu
12.01.2005 09:22:52
No tää nyt ei liity suoranaisesti huijaamiseen.. mutta.
Kaupittelin tuossa ennen joulua SG:täni, joka edellisen huijauksen (topikki ilmeisesti poistettu..?) jäljiltä minulle jäi!
Tein henkilön, nimeltä NUGETTI kanssa kaupat. Lähettelin hänelle kuvia, ja postitusten välttämiseksi ajattelin lähteä helsinkiin tuota kitaraa jo viemään. Päivämäärää vaan enää piti kattella.
Tyyppi sanoi ostavansa kitaran heti ku saa rahaa, eli synttärinä. Ja hänen synttärinsä oli muistaakseni 22pvä tätäkuuta.

Eilen sitten laitoin hänelle viestin tuosta kitarasta ihan muistutukseksi. Olihan siinä ollut n.3 viikon tauko edellisestä..
Sitten vastauksena tuli:

Reilu jätkä. Ei siinä mitään jos paremman löysi. Mutta siinä,että mä panttaan tota kitaraa täällä sille ja se ei viitti edes ilmottaa mulle ettei ookkaan ostamassa.
Hetki sitten tuli taas viesti:

Että varalla vaan ollu. Kyllä nyt on mukava mennä nukkumaan.

Haista nugetti paska.

Haista sinä jätkä paska. Olen seurannut juttua itsekkin ja hän on sanonut että ei ole koskaan luvannutkaan ostaa kitaraa. Oli kulma sanonut ostavansa, jos ei parempaa löydä. Ei munkaan perään soiteta poliiseja jos kaupan kassalla vienkin tikkukaramellin hyllyyn takaisin. Eilen juuri naureskeltiin tälle tapaukselle dadassa, lue ihmeessä.

Hoho sulle.
Kassu
12.01.2005 09:28:07
Kyllä tässä Carlos teki tyhmästi ja suru tuli pussiin. Miksi otit kitaran pois myynnistä jos nugetti ei satavarmaksi osannut edes sanoa? Kai sitä ihminen aina katselee parempia vaihtoehtoja. Minä ainakin jos olisin kitaraa ostamassa vakavissani niin lähettäisin vaikka etumaksua muutamankympin että myyjä tietää että olen tosissani.
Kassu
12.01.2005 09:32:46
Niin ja kerran peruin tilauksen thomannilta vaikka olin jo luvannut. Ei oo vielä poliisi tänne tullu.
Kakemakeväke
12.01.2005 11:08:33
Niin ja kerran peruin tilauksen thomannilta vaikka olin jo luvannut. Ei oo vielä poliisi tänne tullu.

Opi editoimaan.
Ei Herra Thomann.de:n tartte siitä iloinenkaan olla, vai? Nyt onkin kyse kahden yksityishenkilön (joihin sinä et lukeudu) välisestä kaupanteosta, ehkä jopa suullisesta sopimuksesta. Ja erityisesti on kyse siitä, mikä on reilua. Ja reilua olisi ollut tehdä täysin selväksi, että kitara on vain varalla. Mutta eihän kukaan sano, että: "pistä kitaras pois myynnistä, mua ehkä huvittaa ostaa se joskus".
Rock-musiikki pelasti minut urheilulta.
kulmahiomakone
12.01.2005 11:12:50
axeman tekee sen itse.
gator
12.01.2005 12:32:14
Haista sinä jätkä paska. Olen seurannut juttua itsekkin ja hän on sanonut että ei ole koskaan luvannutkaan ostaa kitaraa. Oli kulma sanonut ostavansa, jos ei parempaa löydä. Ei munkaan perään soiteta poliiseja jos kaupan kassalla vienkin tikkukaramellin hyllyyn takaisin. Eilen juuri naureskeltiin tälle tapaukselle dadassa, lue ihmeessä.

Hoho sulle.

Millä tavalla oot seurannu tota juttua? Lukenut Nugetin ja Carlosin sähköpostikirjeenvaihtoa?
Vai vedätkö ihan lonkalta?
Elektroakustinen Landola myytävänä. Osta pois!
Sintti
12.01.2005 13:25:01

Hoho sulle.

Hoho axeman! Nämä sinun viestit on aina niin mukavia lukea. Ei oikeen ikinä tiedä itkeekkö vaiko nauraa! :D Hoho!
Don't be stoopid now!
carlos
12.01.2005 13:25:50
Varmaankin siitä että on päättänyt myydä kitaran ja hyvää hyvyyttään pitää sitä varattuna tälle ostajalle kunnes se saa rahat kasaan. Ja sitten tehään oharit. Siinä ajassa sitä olis voinut kaupitella oikeille ostajillekin.

Juuri tätä. Ja axeman, sinähän et tiedä jutusta mitään vaikka sattumoisin nugetin kaveri olisit.
Niin, ja tuota kitaraa siis kyseltiin sillä aikavälillä, kun minä sitä nugetille varasin. En tiedä, olisko mennyt kaupaksi, mutta kiinnostusta oli, nyttemmin enää ei.
Standin' with the fury that they had in '66
carlos
12.01.2005 13:27:29
Kyllä tässä Carlos teki tyhmästi ja suru tuli pussiin. Miksi otit kitaran pois myynnistä jos nugetti ei satavarmaksi osannut edes sanoa? Kai sitä ihminen aina katselee parempia vaihtoehtoja.

Niinno, Nugetti sanoi, että ostaa kitaran kunhan saa rahat. Missään sivulauseessakaan ei maininnut muiden kitaroiden katselemisesta.
Asian olen saanut kyllä jo pois mielestäni ja nugetin kanssa juttu on ainaki mun osalta loppuunkäsitelty. En sitte tajua, että mitä jotku ulkopuoliset apinat tähän kaupankäytiin on liittynyt.
carlos
12.01.2005 13:39:33 (muokattu 12.01.2005 13:41:20)
Eilen juuri naureskeltiin tälle tapaukselle dadassa, lue ihmeessä.

Hoho sulle.

No, ei tarvi ruveta selaamaan tota palstaa, mä voin kopsia ne tänne.

Axeman kirjoitti Nugetin ja mun vuoropuhelun tällee:
"Moi ostan ehkäpä sun kitaras jos en löydä parempaa"
"hyvä juttu"

"en osta koska löysin paremman. anteeksi vaivasta."
"vitun pentu soitan poliisille."

Onneksi Nugetti itse tietää mitä hän itse kirjoitti ja mitä minä vastasin.

ja sitten, tää on kait se hoho:N paikka!
Jutuistaan päätellen se carlos on aika teini vielä että empä usko että turpaanvetovaaraakaan on.

EDIT: Nyt siis pitää repeillä minulle. Uskon sen kestäväni.
Sintti
12.01.2005 13:50:49
ja sitten, tää on kait se hoho:N paikka!

Joo, hohotetaan kaikki axemanille. :) Hohohoho!
Don't be stoopid now!
Fadead
12.01.2005 14:15:49
Joo, hohotetaan kaikki axemanille. :) Hohohoho!

hoohoh
"Viina on viinaa ja pysyy viinana. Pastillin paikka on rasiassa."
Putte
12.01.2005 15:38:53

Hoho sulle.

Itsekin olen seurannut tätä juttua läheltä ja saanut juuri samanlaisen kuvan kuin axeman..Eli SG oli nugetin "ykkösvaihoehto", mutta jatkoi muiden kitaroiden tarkkailemista..Nugetti pähkäili kumman ostaisi, ja päätyi siihen toiseen vaihtoehtoon..
Hanoi Rocks on myyny 300 miljoonaa albumia Kuubassa"-Andy McCoy
carlos
12.01.2005 15:52:34
Itsekin olen seurannut tätä juttua läheltä ja saanut juuri samanlaisen kuvan kuin axeman..Eli SG oli nugetin "ykkösvaihoehto", mutta jatkoi muiden kitaroiden tarkkailemista..Nugetti pähkäili kumman ostaisi, ja päätyi siihen toiseen vaihtoehtoon..

Harmi, kun minulle ei tästä koskaan kertonut.
Kassu
12.01.2005 16:03:13
Millä tavalla oot seurannu tota juttua? Lukenut Nugetin ja Carlosin sähköpostikirjeenvaihtoa?
Vai vedätkö ihan lonkalta?

Nugetin kanssa keskustelen aina näistä kitarakamaostoksista ja aikomuksista, ja on kertonut ja copy/pastennut pikaviestejäänkin.

Soitetaan nyt poliisit munkin perään.
Jani The Rock
12.01.2005 16:22:49

Rauhoitutaas nyt. Näitähän sattuu aina. Ekan oharin tullen vituttaa rankasti, ja varsinkin silloin jos rahapussi on tyhjänä ja uuden vermeen hankinta riippuu siitä että saa vanhan kaupaksi. Ohari ei oo koskaan kiva juttu, mutta niihinkin oppii varautumaan. Sitten kun se tapahtuu kymmenennen kerran, niin pystyy jo ottamaan aika iisisti.

Tietysti ei oo suotavaa sanoa, että "joo ostan varmasti", jos kerran ei ole varma. Tuohan kuuluu jo normaaleihin käytöstapoihin. Niitäkään ei kuitenkaan ole kaikille suotu, ja se mikä tarkoittaa yhdelle yhtä voi jollekulle muulle tarkoittaa aivan toista.

Tiivistäen voisi sanoa, että kauppa on varma vasta sitten kun rahat on kourassa. Tehtiin sitten mitä kauppaa vain. Joka muuta uskoo, joutuu väistämättä pettymään. Ikävä kyllä. Silloin ei pety, jos on aina pessimistinen, epäilee kaikkea ja uskoo kaikista pahinta mahdollista.
Ostan Rickenbacker-basson! Katso ilmoitus torilta! Myös näköhavainnot ja muut vihjeet myynnissä olevista Rikuista otetaan kiitollisuudella vastaan!
elbowski
12.01.2005 16:27:05
Tietysti ei oo suotavaa sanoa, että "joo ostan varmasti", jos kerran ei ole varma.

joo totta, ja mä en sanonutkaan koskaan että ostan varmasti. mutta tää asia on loppuunkäsitelty.
R.I.P. Darrell Lance Abbot AKA Dimebag Darrell 20.8.1966 - 8.12.2004 | Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25
Tetsuo
12.01.2005 17:59:50
carlos olis kyllä itsekkin myynyt kitaran jollekkin toiselle joka olis tarjonnut siitä enemmän, vaikka oliskin nugelle sen sitä ennen luvannut. ja nyt nuge sai paremman diilin jostain eikä ole koskaan edes luvannut ostaa sitä carloksen kitaraa.
kulmahiomakone
12.01.2005 18:43:26
carlos olis kyllä itsekkin myynyt kitaran jollekkin toiselle joka olis tarjonnut siitä enemmän, vaikka oliskin nugelle sen sitä ennen luvannut...

Selvännäkijä?

...ja nyt nuge sai paremman diilin jostain eikä ole koskaan edes luvannut ostaa sitä carloksen kitaraa.

Nyt kun täällä on jo kaikki Nugettin kaverit ja puoli sukua todistanut mitä Nugetti on sanonut ja sopinut, niin enää ei puutu kuin hannukarpo. V***u mitä spedejä... Tehkää itsellenne palvelus ja olkaa hiljaa. Edellisen kaltaisilla kommenteilla ja axemanin sekoilulla carlos saa takuuvarmasti kaikkien palstaa seuraavien sympatiat puolelleen.

Teette sen itse.
carlos
12.01.2005 18:46:45
carlos olis kyllä itsekkin myynyt kitaran jollekkin toiselle joka olis tarjonnut siitä enemmän, vaikka oliskin nugelle sen sitä ennen luvannut.

Sanon viimeisen kerran. Otin myynti-ilmoituksen heti pois kaikkialta, kun nugen kanssa asia oli sovittu. Eli sen jälkeen sitä ei enää kenelle edes tarjottu.

ja nyt nuge sai paremman diilin jostain eikä ole koskaan edes luvannut ostaa sitä carloksen kitaraa.

Sinähän tämänkin tiedät. En ymmärrä mikä kauhea tarve nugetin kavereilla on tänne tulla pätemään. Onneksi hän itse pysyy tässä asiassa viisaana.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)