Aihe: Kielet vinossa
1 2 3 4
fox
20.12.2004 12:06:10

Eiköhän se Gibson YLIHINNOITELTUNA ole se wannabe soitin, kun otat aivot käteen. Miten joku halpamerkki kuten Tokai voisi kelvata huonon itsetunnon omaavalle soittajalle, kun voi suoraan siirtyä ammattilaissarjaan ostamalla Gibsonin.

Jos kuitaski annetaan olla päässä, niiden aivojen..;) On olemassa usean hintaisia soittimia, usealta valmistajalta, joille kaikille löytyy varmasti ostajakin.. ei ole itsetunnosta kiinni varmaankaan jollain Gary Moorella tms. se että soittaa sillä merkillä kuin soittaa.. Ei sillä soittimella yksin pelkästään pääse ammattilaissarjaan, niinkuin et pääse ammatti-teknikokskaan ostamalla jonkun Snap-onin räikkäsarjan sen Bilteman halpiksen sijaan.. ja sama juttu on näissä, ammattimies valitsee työkalunsa tarpeen mukaan.. =)
SoulMan
20.12.2004 12:40:43 (muokattu 20.12.2004 12:43:47)
-> vaan mitä noista kuvista pitäisi päätellä?
Jokainen voi täätellä mitä haluaa

Heität jotain epämääräistä siitä, että pihalla seisovat puut ovat kohta kitaroita kaupassa, mutta et perustele väitettäsi mitenkään
Puhuin vuosista... laatu kitaroiden puun tulisi kuivua väh. 5vuotta, mieluiten 10.
(Tuttavani joka valmistaa instrumentteja käyttää Huippu malleihinsa jopa 20 vuotta kuivunutta puuta)

Myöskään et perustele väitettäsi, että meksikolaisten Fendereiden puut, tai jopa rungot kokonaisuudessaan, tulisivat Aasiasta
Jotkut tulevat, ei kaikki.
Palaan "netti-oikeuteen" mahdollisten todisteiden kera, ja jos en todisteita pysty esittämään,
lusin tuomioni kotona Jouluruokia nauttien, nam nam :-)

Varsin monella maailman foorumeista on jonkinlainen konsensus siitä, että itse asiassa meksikolaisten ja amerikkalaisten Fendereiden puut tulevat samoista metsistä
Asioissa on jotain mätää jos foorumin konsensus määrittää totuuden. Asia kuuluisi kertoa Fenderin puolelta reilusti niin kuin se on.

Joidenkin mukaan amerikkalaisiin Fendereihin valitaan paremmat puut ja loput menisivät Meksikoon. Toisten mukaan puiden valikointiin ei nykyään juuri käytetä resursseja...
Tämä tulisi myös kertoa Fenderin puolelta virallisesti kuinka asia on. Maalattuja malleja on valikoimissa paljon.

Samick ei nykyään juuri Epiphoneja valmista, kuten eivät muutkaan alihankkijat, sillä E:llä on oma tehdas nykyään Kiinassa
Tietoni mukaan kuva on vuodelta 2004, yritän saada siitä varmuuden ennen oikeuden istuntoa :-)

Samoin meksikolaiset Fenderit, joihin viittaat, ovat Fenderin itse valmistamia kitaroita
Tietoni mukaan Runkoja tulee Aasiasta jonkin verran.
(Yritän todistaa myöhemmin hullun lailla)

Yamaha taas on jo pitkään valmistanut suurimman osan kitaroistaan omassa tehtaassaan Taiwanissa. Aivan halvimpia malleja valmistetaan muuallakin
Voi olla että samick ei enää seurustele Yamahan kanssa, mutta aiemin kyllä. Kaivan tästä tuoreinta tietoa, soitan Japaniin heti

Ja Les Paul -"haju" maksaa muistaakseni jotain luokkaa muutaman euron per kitara. Fox osannee kertoa tuosta lisenssimaksusta tarkemmin, jos tätä eksyy lukemaan
Puhuin Gibsonin hajun hinnasta kitararan ostajalle, eli saman laatuinen samalta tehtaalta tuleva kitara maksaa Gibson tekstillä enemmän.

>>

Totean vielä kerran, että Epiphonet ovat varmasti ihan HYVIÄ kitaroita,
mutta ei välttämättä yhtään parempia kuin Samickit, jotka ovat nekin HYVIÄ kitaroita.
Minds are like parachutes. They only function when they are open.
Kassu
20.12.2004 12:42:08
Lainaan matti näsää:

"KATO MIKÄ JÄTKÄ!! Mua ei taas kohta huvita mikään."
SoulMan
20.12.2004 13:09:05
Olin väärässä.
Kuvat ovat vuodelta 2002
http://193.11.236.26:1234/projekt/upload/im001056.jpg
nyt mua viedään linnasta linnaan... :-)

(Pitää koettaa tarkistaa ettei vaan olis vielä joissain metsän kätköissä joku paja)
Juzzu
20.12.2004 13:12:19
Puhuin vuosista... laatu kitaroiden puun tulisi kuivua väh. 5vuotta, mieluiten 10.
(Tuttavani joka valmistaa instrumentteja käyttää Huippu malleihinsa jopa 20 vuotta kuivunutta puuta)

Hmm.. Mä oon antanut itseni ymmärtää soitinrakentajan puheista että muutama vuosikin riittäisi. Ainakin monet tonewood -toimittajat myyvät 2-3 vuotta kuivatettua puuta.

Noh, itse olen käyttänyt parhaimmillaan 40v kuivunutta puuta, mutta on muuten hyvä soundikin! ;o)
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
kulmahiomakone
20.12.2004 13:17:27 (muokattu 20.12.2004 13:26:09)
Jokainen voi täätellä mitä haluaa

Ja teikäläinen kehittelee salaliittoteorian, jota kertoa m.netissä.

Puun kuivuutta ei mitata vuosissa vaan kosteusprosenteissa. Laatukitara sekä huippumalli ovat yhdys sanoja. Itse käytän "huippu malleihini" vastakaadettua puuta.

Jotkut tulevat, ei kaikki.
Palaan "netti-oikeuteen" mahdollisten todisteiden kera, ja jos en todisteita pysty esittämään,
lusin tuomioni kotona Jouluruokia nauttien, nam nam :-)

En muista enää mistä on kyse, kun teikäläinen kadotti kontekstin. Ei tämä mikään oikeus ole. Mutta nuoremmille kitaristeille on hyvä osoittaa, että setä-SoulMan puhuu paskaa. Monet tosin tietävät tarpeeksi huomatakseen sen itsekin.

http://www.guitarstop.com/tour/indexT.htm

Asioissa on jotain mätää jos foorumin konsensus määrittää totuuden. Asia kuuluisi kertoa Fenderin puolelta reilusti niin kuin se on.

Yritykset eivät näistä asioista paljoa tiedota. Tietääkseen jotain pitää olla sisäpiiriläinen. Muu on puhdasta spekulaatiota, jota ohjaa todennäköisyys ja looginen päättely. Esim. tdpri.comissa on paljon asiantuntevaa väkeä, joka osaa perustella väitteensä. Milloin m.netissä?

Tämä tulisi myös kertoa Fenderin puolelta virallisesti kuinka asia on. Maalattuja malleja on valikoimissa paljon.

http://www.guitarstop.com/tour/indexT.htm

Tietoni mukaan kuva on vuodelta 2004, yritän saada siitä varmuuden ennen oikeuden istuntoa :-)

Kuva Samickin tehtaasta vai? Mitä väliä sillä on minä vuonna tehdas on kuvattu? Voin käydä ottamassa kuvan Wärtsilän pajasta, ja vaikka kuva olisikin tuore, ei se kertoisi asiasta yhtään sen enempää.

Tietoni mukaan Runkoja tulee Aasiasta jonkin verran.
(Yritän todistaa myöhemmin hullun lailla)

Sikäli kun kyse on Fenderistä, voit luovuttaa jo.

Voi olla että samick ei enää seurustele Yamahan kanssa, mutta aiemin kyllä. Kaivan tästä tuoreinta tietoa, soitan Japaniin heti

Eivät ne huonoa suomea siellä Japanissa ymmärrä.

Puhuin Gibsonin hajun hinnasta kitararan ostajalle, eli saman laatuinen samalta tehtaalta tuleva kitara maksaa Gibson tekstillä enemmän.

Tuo väite perustuu lähinnä naiiveihin kuvitelmiin. Iso firma säästää logistiikassa ynnä muussa, joten voi hyvinkin olla, että Epin kitaroiden valmistukseen käytetään enemmän rahaa mitä kaupassa vastaavanhintaisiin Samickeihin.

Totean vielä kerran, että Epiphonet ovat varmasti ihan HYVIÄ kitaroita...

Kuinka sainkaan kirjoituksistasi aluksi sen käsityksen, että Epit ovat "ei laatu kitaroita".

DIT: olen pahoillani kaikkien puolesta, että tämä säie meni taas tähän. Pitäisi vain antaa olla ja luottaa lukijoiden arvostelukykyyn. Mutta kun ei pysty ja töissäkin on tylsää.
SoulMan
20.12.2004 14:23:06
Laatukitara sekä huippumalli ovat yhdys sanoja. Itse käytän "huippu malleihini" vastakaadettua puuta

Siinä vaiheessa kun keskustelu menee kielioppi virheisiin puuttumisen tasolle, lopetan keskustelun omalta osaltani kanssasi ja toivotan sinulle hyvää Joulua.
SoulMan
20.12.2004 14:31:55
Hmm.. Mä oon antanut itseni ymmärtää soitinrakentajan puheista että muutama vuosikin riittäisi

Se voi kyllä olla ihan totta.
Tietysti aina keskustelusa tulisi määrittää ensin laatukitaran kriteerit, mutta se olisi taas sitten oma loputon taistonsa.

Kuivaustakin on monen laista.
Henkilökohtaisesti kun olen vieraillut soitin tehtaalla on ollut mukava nähdä asiallisessa kuivaamossa sahattua tavaraa.
Vastakaadettu soitinpuu verstaan pihassa ei anna hyvää kuvaa asioista.
Juzzu
20.12.2004 14:46:26
Vastakaadettu soitinpuu verstaan pihassa ei anna hyvää kuvaa asioista.

Jos vielä vähän reuhautellaan pilkkua, niin ei kai se vastakaadettu siinä pihassa mikään ongelma ole. Jos pihasta alkaa löytyä höylättyä ja päätysyiltään liimattua puuta niin sittenhän luulisi asioiden olevan huonommin. Kai se vastakaadettu pitää jossakin vaiheessa olla vastakaadettua ;o)
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
SoulMan
20.12.2004 15:47:46
Fenixissani oleva Tune-o-matic pääsi liikkumaan pikkuisen pystysuunnassa

Olen kiinostunut Fenix kitaroista.
Miten oli kokonaisuutena Fenixin LP?
Mulla on kokemuksia Telestä ja Stratosta
LaXu
20.12.2004 16:33:14
Olen kiinostunut Fenix kitaroista.
Miten oli kokonaisuutena Fenixin LP?

Lue arvostelu tuolta Artikkelit -> Laitearviot osiosta. Varsin tyytyväinen olen ollut omaani.
kulmahiomakone
20.12.2004 16:57:57
Siinä vaiheessa kun keskustelu menee kielioppi virheisiin puuttumisen tasolle, lopetan keskustelun omalta osaltani kanssasi ja toivotan sinulle hyvää Joulua.

Sun läppä oikeusistunnoista ja mun syytöksistä on samaa paskaa kuin mun naljailut sun huonosta suomesta: täysin asiaankuulumatonta, eikä liity millään tavalla keskusteluun. Käytä mitä tekosyytä haluat välttyäksesi vastaamasta, jos kerran on niin vaikea myöntää puhuneensa paskaa.

Ja edelleen, puiden kuivuutta mitataan kosteusmittarilla, ei kalenterilla.
Kassu
20.12.2004 17:23:19

Vittu, meinasi tulla kebabit näytölle. Hoho.

Niin kielioppivirhe kirjoitetaan yhteen.
SoulMan
20.12.2004 18:00:11 (muokattu 20.12.2004 18:03:56)
Edit > Joulu Rauhaa
Mokoma
20.12.2004 18:09:18
Jos kuitaski annetaan olla päässä, niiden aivojen..;) On olemassa usean hintaisia soittimia, usealta valmistajalta, joille kaikille löytyy varmasti ostajakin.. ei ole itsetunnosta kiinni varmaankaan jollain Gary Moorella tms. se että soittaa sillä merkillä kuin soittaa.. Ei sillä soittimella yksin pelkästään pääse ammattilaissarjaan, niinkuin et pääse ammatti-teknikokskaan ostamalla jonkun Snap-onin räikkäsarjan sen Bilteman halpiksen sijaan.. ja sama juttu on näissä, ammattimies valitsee työkalunsa tarpeen mukaan.. =)

Ensiksi: Avaa tietosanakirja kohdasta sarkasmi.

Toiseksi: Hyvää Joulua ja onnellista Uuttavuotta !
kulmahiomakone
20.12.2004 18:27:33 (muokattu 20.12.2004 18:32:48)
-> Olisit voinut postata myös vastineet nimimerkille "arvidgunardi", kun kerran tuota ketjua tänne kopioit.

Jotta kaikki voivat itse lukea ja päätellä mikä on todennäköistä:
http://www.talkbass.com/forum/archive/index.php/t-31474

Mitä tulee noihin mcguitarin klassikkosivustoihin, niin lukemalla kaikki "ohjeistukset" ja sanaston läpi, voi jo asiavirheiden määrän perusteella päätellä, että kyseessä ei ole kovin vakavasti otettava sivusto. Liekö heillä oma lehmä ojassa? Kovasti haukkuvat esim. Yamahan taiwanilaisia kitaroita... Kaikkihan me olemme sitä mieltä, että Pacifica-sarja ei tarjoa rahoille vastinetta, vaan "with flashy, clean finishes and a professional look, they are generally priced too high for the quality and longevity that you get."

DIT: jääköön tähän. Kukin voi sitten arvuutella tahollaan, mihin tämä liittyy. Pitäisi vaan ottaa talteen kaikki tekstit, vaikka siitä sitten tulisikin melkoista lainausmaratoonia.
kulmahiomakone
20.12.2004 18:30:32

Ehkä se olet kuitenkin sinä, jonka sitä tietosanakirjaa kannattaisi lukea. Ahdistaako Tokailla soittaminen? Tekeekö mielesi aitoa, ainoaa ja oikeaa Les Paulia(tm)?
Puoskari
20.12.2004 18:39:35
nyt mie alan jo kyllä luulla että itse luciferta ahistaa kun pitää tuolleensa alkaa mesoomaan
Faster than ULi
Kassu
20.12.2004 19:10:54

Toiseksi: Hyvää Joulua ja onnellista Uuttavuotta !

Vitun naurettavaa aina sanoa sarkasmista. Jucciz saisi saada turpaansa jo pelkän sarkasmi-sanan käyttämisen takia.

Onhan sarkasmia hyvä olla mutta kyllä sarkasmi ja vittuilu on vielä kaksi eri asiaa, vaikka raja onkin häilyvä.
SoulMan
20.12.2004 19:25:40
Jos vielä vähän reuhautellaan pilkkua, niin ei kai se vastakaadettu siinä pihassa mikään ongelma ole. Jos pihasta alkaa löytyä höylättyä ja päätysyiltään liimattua puuta niin sittenhän luulisi asioiden olevan huonommin. Kai se vastakaadettu pitää jossakin vaiheessa olla vastakaadettua ;o)

Ei varmaankaan pitempääm toimineen tehtaan pihassa, mutta juuri avatun tehtaan pihassa oleva jämerä tuorepuu pino herättää kysymyksiä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)