Kossu 09.12.2004 08:54:07 (muokattu 09.12.2004 08:57:42) | |
---|
En tiedä onko Knoffler joskus käyttäny Zoomia todennäköisesti se on ainakin hankkinut aikanaan 9002 multiefektin - kaikillahan sellainen aikanaan oli. Avalonin käyttö on eritäin suurella todennäköisyydellä faktaa, koska tieto on kotoisin äijän äänimiehen haastattelusta äänentoistoalan lehdestä lisäksi Avalon käyttää sitä referenssinä. Ja äänihemmot ja kitararoudarit tietävät yleensä pomojaan paremmin mitä todella käytetään, hehän ne efektit lavan sivulla päälle kytkevätkin - ja yleensä myös hankkivat. Tähtien osuus on sanoa: kyllä tai ei räkkiin ilmestyneelle pelille. Sultans of Swing aikaan ei siis ollut koko Zoom firmaa edes olemassa, mutta minäkin olen kuullut huhun että Money for Nothing soundi olis tehty Zoomilla - tiedä sitten huhun todenperäisyyttä. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Meisseli 09.12.2004 10:26:44 | |
---|
Sekin on tosin melko sama käyttikö Knopfler Zoomia koska, hänen näpeillään on melkoisen sama mikä matolaatikko siinä välissä on. Kiitokset kun kerroitte miten sellasen humppasärön saa. taidankin kokeilla... mmm...mmm... Moses on kova bändi, mutta Strange fruit kovempi!
osta levy josta mediat kohahtelevat!
www.strangefruitband.net |
Kossu 10.12.2004 09:13:50 (muokattu 10.12.2004 09:18:23) | |
---|
Kiitokset kun kerroitte miten sellasen humppasärön saa. taidankin kokeilla... mmm...mmm... Niin ei sitä koskaan tiedä miten elämä heittelee - Heikki Hietamies saataa soittaa koska tahansa ja kertoa että suunnittelee Lauantaitanssien uudelleen lämmittelyä - tai kitaristin vakanssi Unemavävy bändissä aukeaa. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Pertsa 10.12.2004 14:15:59 | |
---|
Niin, ei se kompura mikään mörkö ole, jonka käytöstä aiheutuu automaattisesti näppylöitä ja huono soundi. Tuntuu, että joillekin kompressori on automaattisesti synonyymi huonolle soundille, dynamiikalle ja tatsille. Tarkoitan tällä sitä, että eihän sitä kompressionamiskaa tarvitse (eikä kannata) täysillä pitää! Sitä(kin) täytyy opetella käyttämään. Toisekseen kompurapedaali on minusta enemmän hyödyllinen kotioloissa tai hiljaa soittaessa kuin putkivahvaria luukuttaessa. Kotona soittaessa se auttaa luomaan vaikutelmaa ja tunnetta siitä, että soittaisi samaa vahvistinta kovempaa. Varsinkin miedolla overdrivellä ja yksikelaisilla mikeillä soittaessa, tavallaan korvaamassa vahvistimen luonnollista kompressointia gainia avattaessa. Erityisesti, jos soittelee od-pedaaleilla, jotka eivät itsessään paljoa kompressoi. Saattaa muuten olla soundi hiljaa soittaessa sellainen hieman repaleinen. Kompura tasoittaa mukavasti "liikoja" särmiä pois. Tällöinkään ei ole tietenkään tarkoituksen mukaista ylikompressoida, vaan pitää kompressio-nappula esim klo 9-12 välillä. Riippuu toki pedaalista tuokin - ja vahvistimesta. |
DJKaaos 13.12.2004 17:18:37 | |
---|
Mikä kompura paras clean-saundiin? Tekeekö bossi cs-3:lla mitään kun niin halpa? Paljoko pitäisi laittaa lisää rahaa parempaan kuin Cs-3:een ja kannattaako? ite käytän cs-3:sta ja pidän kovasti. Ja soitan lähes yksinomaan pelkästään cleanillä. "Tämä on Fender Stratocaster, ja juuri tällainen on Shadowsien Hank Marvinilla. Ja minulla on myös Selmerin nauhakaikulaite!" |
Mika K 13.12.2004 17:31:29 | |
---|
ite käytän cs-3:sta ja pidän kovasti. Ja soitan lähes yksinomaan pelkästään cleanillä. Mulla oli myös tuollainen CS3 jonkin aikaa, mutta en tykännyt. Myin sen pois melko pian. |
zepeteus 13.12.2004 17:45:25 | |
---|
Mikäli ensimmäiset Zoomit tulivat markkinoille vasta vuonna 1983 ei Knopfler voinut ainakaan Zoomin laitetta vuonna 1978 käyttää. Ensimmäinen Zoom efekti oli 9002, joka tuli markkinoille 1990. Vaikka yhtiö perustettiinkin jo 1983, alkuvuodet vietettiin suunnittelemalla ja valmistamalla erilaisia prosessoreita ja lastuja muille yhtiöille. |
Lennu 13.12.2004 20:34:45 | |
---|
Mulla oli myös tuollainen CS3 jonkin aikaa, mutta en tykännyt. Myin sen pois melko pian. Jos se oli se sininen, niin niin mullakin ja niin mäkin. Paas tilli. |
Kukko 14.12.2004 10:08:06 | |
---|
ite käytän cs-3:sta ja pidän kovasti. Ja soitan lähes yksinomaan pelkästään cleanillä. Komppaan, mä etsin kauan "omaa" saundiani sooloihin , ja ankaran ruuvaamisen päätteeksi se alkaa nykyään tyydyttää mua.Kompura on siinä justiin se oleellinen, joka tuo sitä pyörreyttä. Lisäksi kun se on delayn takana, se muuttaa kaikua sopivasti vinkuvaksi ku oikein päästää. "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
Kossu 14.12.2004 10:17:46 | |
---|
Boss CS-3 on mainio peli ja olen joskus ihmetellyt MXR Dynacomp kulttia - hyvä peli, mutta ei mikään ainutlaatuinen taivaan lahja ja Dynacomp tahtoo joskus särkeä vastenmielisesti jos gainia on paljon. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
makoskela 14.12.2004 13:03:41 | |
---|
Jos se oli se sininen, niin niin mullakin ja niin mäkin. Sama juttu. Mun mielestä tuo laite oli lähinnä äänen'värittäjä'. GAS ei ole sairaus - se on elämäntapa =) |
Jucciz 14.12.2004 18:25:03 | |
---|
Itse en kompuraa käytä kitarassa ollenkaan, mutta huvikseni testailin, minkälaista soundia saa aikaan, jos vetää kompuroinnin suht överiksi: tässä puristetaan -20dB:stä ylöspäin 4:1-ratiolla ja kyseessä on dbx:n 266XL-räkkikompura. Kompuroituun soundiin on lisätty Lexicon MPX500:sta hieman tilaefektiä ja mieto chorus. Aika täydellisen hirveä kasarisoundi, en ikinä käyttäisi tuota mihinkään itse. :) http://mp3.jucciz.com/other/kaupallisuus1.mp3http://mp3.jucciz.com/other/kaupallisuus2.mp3 |
skebajaba 14.12.2004 23:27:37 | |
---|
Näinpä. Sinänsä jo alkuperäinen väite oli luokkaa: "Ruotsin kuningas ajaa vanhalla Skodalla". Sen sijaan ottaen huomioon halpojen Zoomien suosion aloittelijoiden keskuudessa, saattaa hyvinkin olla, että johonkin alkeis-tabulatuurikirjaan on laitettu myös ohjeet suht' oikeiden efektien saamiseksi siitä omasta Zoomista. ja ainakin kun olen vilkuillut vanhoja 80 luvun guitar playereitä niin melkeinpä joka sivulla on mainos että minäkin käytän tätä ja tätä vehjettä, tuskin ovat todellisuudessa edes käyttäneet kyseisiä vehkeitä, ovat vaan saanneet rahaa sitä ja ilmasta sälää kun antavat lärvinsä lehteen zoomi kainalossa. -kakka hakkaa kaasaria!!!- |
zorro 15.12.2004 22:21:38 | |
---|
johtuneeko kingston wall levyjen plektraäänisyys kompuran käytöstä? ostetaan: lace sensor Red myydään: WhammyII |
bluewille 16.12.2004 16:00:08 | |
---|
Juu Nopleri käytti varmaan Zoom 505:a, josa kompura vaan päällä Zultans Of Zwing -kipaleella .. ihan taattu. Itellä tasoituksen hoitaa Iban Tube King Compressor, jolla soitti mm. kuuluisa Jouko Takahinkalo kappaleellaan I Think it's Useless Gadget But Dont' Matter, I Still Play and Play Again.... muistatte varmaan zipaleen? |