Aihe: Hihnalukot..
1 2 3
zepeteus
22.11.2004 18:25:17
Kun mainittiin tuosta kitarahihnan nopeasta irroittamisesta ja siirtämisestä toiseen kitaraan, tuli mieleen yksi juttu mitä jotkut ovat tehneet. Eli jos on ollut langattoman lähetinyksikkö kiinni kitarahihnassa, oli näppärämpää irroittaa pelkkä hihna lähettimineen ja siirtää koko hoito toiseen kitaraan, kuin alkaa irroittamaan lähetintä hihnasta ja taas kiinnittää toiseen hihnaan.

Vaan eipä taida monellakaan täällä olla langatonta systeemiä käytössä? Ja saahan sen lähettimen laitettua vaikka jonkinsortin pussukkaan, joka esim. velcrolla kiinni, niin tohtii jopa heilautella sitä kepakkoaan boksin putoamatta kyydistä.

Omaa ClipLock hihnaani en ole irroittanut koskaan laukkuun laitettaessa, sen kun saa laskostettua niin kätevästi kitaran rungon päälle, elastinen kun on. Eipä kyllä laukkunikaan ole aivan viimeisen päälle muotoon valettu, joten siellä on pelivaraa. Joka tapauksessa, itse hihnatappien kohdalta ClipLock mahtuu paremmin laukkuun, kun on matalaprofiilinen viritelmä.

Sitten turhanpäiväinen ihmetelmä. Olisiko DiMarzio muuttanut tämän hihnasysteemin nimeä jossakin vaiheessa? Voisin vaikka vannoa että nimi oli alunperin "ClipLok", jota itse olen edelleenkin toisinaan käyttänyt ClipLockin sijasta. Tuo olisi kyllä helppo tarkastaa jostain vanhemmasta kitaralehdestä, kun jaksaisi liikahtaa muutaman metrin... ;)
re infecta
22.11.2004 19:11:28
Mäkin ihmettelen, sehän pitää olla väärinpäin koko juttu siinä, että kitara pääsee luiskahtamaan irti..??

Siis nyt tipahdin. Mitenpäin Schallereiden U:n muotoinen osa pitää asentaa hihnaan? Tuleeko U pujottaa ikään kuin alakautta kitarassa olevaan kantaosaan vai painaa ylhäältä alas (U toisinpäin)?
Etsitään rock-rumpalia ja -basistia. Katso ilmoitukseni ja laita pikaviestiä!
LaXu
22.11.2004 19:48:18
Siis nyt tipahdin. Mitenpäin Schallereiden U:n muotoinen osa pitää asentaa hihnaan? Tuleeko U pujottaa ikään kuin alakautta kitarassa olevaan kantaosaan vai painaa ylhäältä alas (U toisinpäin)?

Siten, että U:n avoin osa osoittaa ylöspäin, eli hihnaa ja soittajaa kohti. Eikän se muuten siinä hihnatapissa mitenkään pysy kiinni. Niin no, mulla ei kyllä pysynyt oikein asennettunakaan...
tommiot
22.11.2004 19:48:54

Siis tietenkin silleen alakautta, niin että vaikka lukko olis auki, niin se ei putoo se kitara. Näin ainakin mulla. Ei oo kertaakaan tippunut, tosin ruuvit löystyy kokoajan.
Pastilli?
re infecta
22.11.2004 21:27:46 (muokattu 22.11.2004 21:30:06)
Siis tietenkin silleen alakautta, niin että vaikka lukko olis auki, niin se ei putoo se kitara. Näin ainakin mulla.

Hoho! Minulla on sitten ollut koko ajan väärinpäin. Siis U alaspäin. Tappia ei kyllä onneksi voi asentaa väärinpäin, eli täytyy kääntää liittimet hihnassa toisinpäin.

Ei oo kertaakaan tippunut, tosin ruuvit löystyy kokoajan.

Riittäkö ihan niiden kiristäminen? Ettei kävisi vain ajan mittaan vain turhan väljäksi?
Etsitään rock-rumpalia ja -basistia. Katso ilmoitukseni ja laita pikaviestiä!
Lilli
23.11.2004 07:14:08
Zakk Wyldellä on aika pitävännäköiset lukot joissakin kitaroissa.

http://www.redmonkeydesigns.com/public_html/mzakk.htm

Just tuontyyppiset munkin tekeleet olivat - taatusti pitävät, ei tarvinnut tänne ainakaan tulla vinkuun Schallereiden pettämisestä!
- Minne hoppu, poju?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)