![]() 02.11.2004 12:08:31 | |
---|---|
Itsellä on aika hyviä kokemuksia Dimarzion virtual vintageista, mutta myös noi Nevalaiset ja Texas Specialit ovat varmasti vallan mainiot. "Ennen riitti kun nosteli painavia esineitä murahdellen. Nyt pitää nyppiä kulmakarvoja ja hankkia rintaimplantit" | |
![]() 02.11.2004 12:15:56 | |
Mulla on tallassa texas special ja keskellä ja kaulassa vuoden 91 amercan standartin orginaalimikit. tässä oli alunperin texas speciaalit. mutta keski ja kaulamikit oli liian tunkkaset. nyt olen tyytyväinen. "Hay que ser muy limpio, es la sangre de Nuestro Senor Padre Eterno." | |
![]() 02.11.2004 13:01:01 | |
Itse ainakin pääsin Texas Specialien kaulamikin "tunkkaisuudesta" eroon ruuvaamalla sen niin korkealla kuin sain. Tuli lisää tymäkkyyttä ja selkeyttä. Nyt kyseessä on ikään kuin hyvin kovaääninen ja kirkas kaulamikki, tyytyväinen olen. "Leader of the orchestra! Let´s take Negro spirituals!!" Suomennettuna: Puutarhassa on liiteri, juokaamme neekerten viinat!! - Fox | |
![]() 03.11.2004 00:22:06 | |
Itse ainakin pääsin Texas Specialien kaulamikin "tunkkaisuudesta" eroon ruuvaamalla sen niin korkealla kuin sain. Tuli lisää tymäkkyyttä ja selkeyttä. Nyt kyseessä on ikään kuin hyvin kovaääninen ja kirkas kaulamikki, tyytyväinen olen. Yleisesti ottaen, en kyllä suosittele tota. Riippuu tietenkin mitä meinaa 'niin ylös kun saa'? jos se meinaa että niin paljon kun ruuvi antaa korkeutta, niin ollaan aika pahasti metässä... varsinkin noilla kun on ne vahvat magneetit, ja jos sattuu olee joku rimpula setti (009-010)... sinne pitäis jäädä väliä, kun kieli on painettuna viimeiseltä nauhalta, niin mikin magneetin ja kielen väliin semmoinen 3-3.5mm bassopuolella ja 2-2.5mm treble puolella... et jos kitaraa on vaikeeta saada vireeseen, niin... ;-). Mutta kuten sanottu, se tunkkaisuus on noissa vähän niinkun omanaisuus, ja se tulee väistämättä kun tota ykskelaista rupee tekee tuhdimmaksi. Mun korvaan se tuhnuisuus kuulostaa ihan ok. Tästä vaan yritin kysyä, mutta immeiset ei taida tietää, että onko noista texaseista montakin eri versiota? jotkut tuntuu tekevän noillekin eroja, mutta onko se sitten tätä iänikuista kitaristi-paskaa, että kehitellään noita salaliittoteorioita, 'mun mikit on vanhemmat ja paremmat kun sun mikit.. eikä näitä tehdä enää!' :). | |
![]() 03.11.2004 08:44:25 | |
mulla on texasit kiinni stratossa jossa v-profiilin vaahterakaula ja leppäbody. soi tosi kauniisti ja kuulaasti, ei todellakaan, ainakaan minulla, ole millään lailla tummat tai "mutaiset". todella hyvät mikit, hyvin balanssissa, rapeat, jne. tykkään pirusti... | |
![]() 03.11.2004 08:48:06 | |
Tästä vaan yritin kysyä, mutta immeiset ei taida tietää, että onko noista texaseista montakin eri versiota? jotkut tuntuu tekevän noillekin eroja, mutta onko se sitten tätä iänikuista kitaristi-paskaa, että kehitellään noita salaliittoteorioita, 'mun mikit on vanhemmat ja paremmat kun sun mikit.. eikä näitä tehdä enää!' :). Saattaa olla että osassa mikkejä on vähän enemmän lankaa.. ainakin olen kuullut toisistaan hieman poikkeavista sähköisistä arvoista. Tämän päivän valmistustekniikalla ei toleransseja pitäisi juuri olla, joten mahdollisen muutoksen pitäisi olla tietoinen. Toisaalta esimerkiksi Fenderin sivuilla ilmoitetaan tallamikin DC resistanceksi 6.5-7.1K. Tiedä sitten onko siitä olemassa eri versioita. | |
![]() 05.11.2004 17:10:39 | |
Saattaa olla että osassa mikkejä on vähän enemmän lankaa.. ainakin olen kuullut toisistaan hieman poikkeavista sähköisistä arvoista. Tämän päivän valmistustekniikalla ei toleransseja pitäisi juuri olla, joten mahdollisen muutoksen pitäisi olla tietoinen. Toisaalta esimerkiksi Fenderin sivuilla ilmoitetaan tallamikin DC resistanceksi 6.5-7.1K. Tiedä sitten onko siitä olemassa eri versioita. Jepu. Ostin nyt sitten tollaisen Texasin setin kun edullisesti sain, mutta huh, aika jytky on tää takamikki?! Ei oo tässä mittaria, mutta varmasti aika kovaa lukemaa antais... meinaa semmoinen twangi kadota jos se on kauhean kuuma toi takamikki... täytyy jatkaa testailuja. Mutta hyvä fiilis tuli noin yleisesti setistä, saa aika monipuolista touhua aikaiseksi. btw. onko jotkut asentaneet ton Fralinin blender- potikan? toi vois olla ihan viksu juttu, varsinkin jos takamikki on noinkin ärhäkkä mikä tossa on... Mistä tulikin mieleen, täytyy tommoinen baseplate hakea.... moi! :) | |
![]() 05.11.2004 17:38:23 | |
Mitäs tuommoinen Texas-setti oikein kustantaa? Nimim. Ketjun lukenut ja nyt mikinvaihtoa harkitseva. | |
![]() 05.11.2004 19:08:11 | |
btw. onko jotkut asentaneet ton Fralinin blender- potikan? toi vois olla ihan viksu juttu, varsinkin jos takamikki on noinkin ärhäkkä mikä tossa on... Mistä tulikin mieleen, täytyy tommoinen baseplate hakea.... moi! :) Niin, tuolla voi ilmeisesti miksata portaattomasti kaulamikkiä mukaan muihin kombinaatioihin? Omassa kitarassani on nostopotikalla toteutettu kaulamikin päällekytkentä, jolloin saa nuo kaksi ylimääräistä kombinaatiota käyttöön. Tämän kytkennän etuna on mahdollisuus jättää tallamikille vielä oma tone-kontrolli. | |
![]() 06.11.2004 16:45:20 | |
Mallista riipuen noissa on erillaisia mikkejä. Jos mikin pohjassa on merkintä E niin mä voin ostaa ne ;) Mun tokaissa on harmaapohjaiset VI-mikit ja ihan hyvältä nekin soundaa. Toisaalta taas U-merkinnällä olevat eivät ole yleisesti kovin hyvinä pidettyjä. Tässä mun kapistuksessa oli UV-merkillä varustetut mikit... ei kyllä kovin kummoset IMO. Mutta tää puu tässä skebassa on kyllä asiaa, nyt kun vaihto vielä mikit, niin se jotenkin tuli niin selkeesti esille. Tää myös tukee sitä mun käsitystä, että mitä kevyempi strato on sitä parempi soundi... en oo ikinä ymmärtänyt noita messinkisatuloita ym. vajaan kymmenen kilon strato-visioita! ja nyt tietty hyvät flamet päälle! :) peace! | |
![]() 06.11.2004 16:50:08 | |
Mitäs tuommoinen Texas-setti oikein kustantaa? Nimim. Ketjun lukenut ja nyt mikinvaihtoa harkitseva. Täällä pikaisten tutkimusten mukaan se ois 317e se ovh, mutta eihän tota hintaa kannata maksaa, ellei tuu sitten kitara kaupan päälle ;-). Suomalaisia soitinkauppoja tappavassa T-mallin nazikaupassa toi sama setti maksaa reilut 220e ja päälle postit. Kyllä sedät myy täälläkin hyvään hintaan, vain muutama euroa kalliimalla kun tuolla t-kaupassa... eli ostin siis täältä suomesta. | |
![]() 06.11.2004 16:52:07 | |
Niin, tuolla voi ilmeisesti miksata portaattomasti kaulamikkiä mukaan muihin kombinaatioihin? Omassa kitarassani on nostopotikalla toteutettu kaulamikin päällekytkentä, jolloin saa nuo kaksi ylimääräistä kombinaatiota käyttöön. Tämän kytkennän etuna on mahdollisuus jättää tallamikille vielä oma tone-kontrolli. joo, mä oon vaan telecasterin myötä (no okei, ASATin myötä) tottunut tohon master-toneen, ja se ois musta hyödyllinen tässä ratokasterissakin... tosin nyt ei voi enää matkia sitten wahwahia mikki valitisemella... :). | |
![]() 06.11.2004 20:48:29 | |
Täällä pikaisten tutkimusten mukaan se ois 317e se ovh, mutta eihän tota hintaa kannata maksaa, ellei tuu sitten kitara kaupan päälle ;-). Suomalaisia soitinkauppoja tappavassa T-mallin nazikaupassa toi sama setti maksaa reilut 220e ja päälle postit. Kyllä sedät myy täälläkin hyvään hintaan, vain muutama euroa kalliimalla kun tuolla t-kaupassa... eli ostin siis täältä suomesta. http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … _fender_texas_special_prodinfo.html | |
![]() 06.11.2004 22:32:55 | |
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … _fender_texas_special_prodinfo.html Oho, toihan oli halpa? Soitin tonne Thomannille ja sieltä jäbä anto hinnaks jonkun 220 jotain... mutta kai noi pitää myydä tohon hintaan, jos mainostavat? aika paha. | |
![]() 06.11.2004 22:38:57 | |
Oho, toihan oli halpa? Soitin tonne Thomannille ja sieltä jäbä anto hinnaks jonkun 220 jotain... mutta kai noi pitää myydä tohon hintaan, jos mainostavat? aika paha. Totahan toki ne maksaa just ton verran. Onhan ne kalliit, mutta perkele, hyväthän ne vasta onkin. Mites noi noiselessit? Kuulostaako single coileilta pätkääkään, vai ovatko liian modernit? | |
![]() 07.11.2004 11:40:50 | |
Kysyisin teiltä Viisaat Mnettiläiset, mitä suosittelisitte Stratoon mikkisetiksi. Mulla oli aikanaan CS Strato jossa oli Texas Special -mikit ja niistä jäi tosi hyvä muisto. Pitkä aika on mennyt että en ole stratoilla soittanut ollenkaan ja nythän on kuitenkin niin, että noita mikkivalmistajia/malleja on ziljardi ja ajattelin vähän kaventaa otantaa kysymällä teiltä vinkkejä. En ole aiemmin harrastanut tätä mikkien vaihtoa, siitä oon lähtenyt että kitaran pitää olla hyvä kokonaisuus jo ostettaessa.. mutta ostin tossa nyt tommoisen vanhan japsi Tokai straton, ja ne mikit ei kyllä mua miellytä (eikä virittimet, eikä .. ;). Nää originaali mikit on liian heppoiset. Todellisuudessa kitara on hyvä, ja hyvät mikit varmasti parantaa tota aikalaila. Eli se suunta on tuossa Texas Specialin suunnalla, mutta eikös noista Texaseistakin ole Venderillä monta eri versioo tänä päivänä? Haussa siis vähän tanakampi strato soundi, mutta ei kuitenkaan noita singlecoiliin meneviä humppareita tms. :). Vai ostanko suoraan ne Texasin ihmeet? :). Danke osta texasit :) Born to lose Live to win | |
![]() 07.11.2004 12:40:03 | |
Totahan toki ne maksaa just ton verran. Onhan ne kalliit, mutta perkele, hyväthän ne vasta onkin. Mites noi noiselessit? Kuulostaako single coileilta pätkääkään, vai ovatko liian modernit? No mulla oli yhessä CS-stratossa noiselessit, olihan ne aika naurettavat... mutta se on vaan mihin on tottunut, ja mitä hakee. Mutta kyllä noissa semmoinen ihme tumppu ja samalla kiree soundi on IMHO. Jos tarvii noiselesseja, kandee harkita kinmaneja... Noista noiselesseista on mun mielestä hyötyä kyllä enemmän semmoisessa sisäkäytössä kun ulkokäytössä :). toki jos on semmoista hi-gain menoa, on noi ns. tavalliset singlecoilit aika ärsyttäviä paikoitellen. Muistaakseni tuolla Kristian Oeschin korjauspajalla noita on testattavana noita Kinmaneita. | |
![]() 07.11.2004 12:41:40 | |
osta texasit :) Ostin jo :). | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)