Samu S. 10.02.2005 14:17:23 | |
---|
Jos toinen potikka toimii mikinvaihtajana niin miten sit saa molemmat päälle yht`aikaa? Vai onko molemmissa potikoissa jotkin push/pull kytkimet molemmille mikeille erikseen. Se mikkivalitsin on kolmiasentoinen, ja humppari puolitetaan volume-nostopotikalla. Veni, vidi, vixi. |
atimoc 16.04.2005 22:59:10 | |
---|
No niin, onkos joku jo haalinut tällaisen karvaisiin käsiinsä? Kiinnostaisi ehkä hommata kesän maalausprojektiksi joku halpa all-around -keppi, ja ainakin Harmony-Centralin foorumeilla tätä on ylistetty maasta taivaisiin (hinta huomioiden). "Nyt meiltä meni kuva... toivottavasti kohta menee äänikin." -Vode Liukkonen |
Kossu 18.04.2005 14:01:12 (muokattu 18.04.2005 14:02:56) | |
---|
Eihän tuo oikeastaan ole Telecasterin ja Stratocasterin ristisiitos vaan se on alkuperäisen 53-mallin Precision basson kitaramalli. Vanhan ns: Tele-style P-basso on aina ollut mielestäni sairaan hyvän näköinen soitin. Olen kuollannut myös Robin Tele-style P-basso kitaroiden perään - näiden kuuluisin käyttäjähän on Mick Jagger. http://www.robinguitars.com/guitars.html Fender siis tässä kopio niitä jotka ovat kopioineet ja soveltaneet Fenderiä - ympäri käydään jne.... Robini RAngerit ovat vain yli kymmenen kertaa kalliimpia. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
rosberg 18.04.2005 14:27:14 | |
---|
aion ostaa sellaisen. todella asiallinen. se puolitus toimii, kaula toimii. takamikki vähän heikko, mutta toimii. toimii. toimii. kaula on kyllä niin helpposoittoinen, että tässä on aloittelijan ykköskeppi. keep on truckin! |
overtake 18.04.2005 18:05:31 | |
---|
No niin, tuli ostettua tuollainen kepukka tuossa muutama viikko sitten. Vintage blonde värisenä luonnollisesti. Vastustamaton yhdistelmä vaahteraotelaudan kanssa. :) Oli Thomannilta tilattavaa niin päätin sitten ottaa tämän samoilla postikuluilla, koska kitara oli kummitellut takaraivossa siitä lähtien kun sen Squierin sivuilta bongasin. Halusin jonkun tällaisen halvan vaahteraotelautaisen stratotyylisen kitaran. Lisäksi kiinteä talla, sekä tämä humbucker tallassa ja yksikelainen kaulassa mikrofoniyhdistelmä ovat juuri täydellisesti meikäläisen mieleen, niin enpä keksinyt mitään järjellistä syytä jättää kitaraa ostamatta. Ihan asiallinen kepukka hintaansa nähden. Pitää vireen kiitettävästi ja soi moitteitta. Mitäs sitä muuta voi vaatia. :) Hyvä kaula eikä nauhoissakaan ole valittamista. Kielet vaihdoin saman tien GHS:n 11-settiin. Ei räminöitä eikä surinoita vaikka madalsin actionia aika reippaasti. Mikit ovat luonnollisesti aika onnettomat, mutta mitäpä voi odottaa tämän hintaisen kitaran mikrofoneilta. Nehän ovat aina se heikoin lenkki, mutta äkkiäkös ne vaihtaa. Muistutetaan vielä että sitä tone-potikkaa kitara ei sisällä, mikäli se haittaa. Kaiken kaikkiaan olin itse asiassa erittäin positiivisesti yllättynyt kitaran laadusta. Kun näkemättä tämän hintaisen kitaran tilaa niin sitä jännityksellä odottaa että lieneekö se soittokelpoinen laisinkaan. Pitää kuitenkin muistaa että tällaisissa 150 euron kitaroissa laatu varmasti vaihtelee hirvittävästi. Eli vaikka tämä meikäläisen saama yksilö onkin varsin mainio keppi, niin takuulla myös niitä maanantaikappaleita löytyy. Joka tapauksessa, jos kitara kiinnostaa ja ulkonäkö miellyttää niin eipä tuolla hinnalla pahasti voi metsään mennä. 155e thomannilta. Modausprojektiksi loistava kohde! www.stonetabs.tk |
t1amatti 19.04.2005 16:33:17 | |
---|
Ai hitto kun tätä threadia lukiessa iski julmettu kevät-GAS. Tässä kyllä ei hirveesti voi mennä vinoon, jos tosiaan tuolla hinnalla toimivan kitaran saa. Pitää mennä tuonne treen musiikkiin ekskursiolle, ja kättä vääntämään hinnasta. Jos se tosiaankin oli tuo 329 e. no näinhän se on. |
Tmp 19.04.2005 16:46:44 | |
---|
Mua rupes oikeesti kiinnostamaan että eikö ketään häiritse se tone-potikan puuttuminen. Mielestäni ainakin tallamikillä pitäis tone saada pois. Itselläni on tele enkä soittais tonet täysillä tallalla. Onko humppari sitten niin paljon tummempi? "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
rosberg 19.04.2005 16:53:22 | |
---|
eli säätimet menee niin, että se edessä on vola joka myös puolittaa tallan ja taka-asennon potikka onkin 3-asentoinen mikkikytkin. eiköhän sen voisi kytkeä ainakin niin, että mastertonen saisi siihen vaihtamalla siihen sellaisen potikan jossa on siis kaksi potentiometriä samassa. se tallamikki oli aika huono, mutta se vaihtaminenhan ei ole vaikeata tai kallista. keep on truckin! |
Jytäurpo 01.09.2005 10:34:46 | |
---|
No niin. Saako tätä mistään suomesta asialliseen hintaan, vai pitääkö tilata saksasta? "One more drink won´t hurt nothing..." |
serious 01.09.2005 12:14:32 | |
---|
No niin. Saako tätä mistään suomesta asialliseen hintaan, vai pitääkö tilata saksasta? Tilaa vaan saksasta. Itse sain todella hyvän kappaleen. Kaulamikki oli aika onneton niin vaihdoin sen SD Quarter Pounderiin niin nyt kyllä lähtee. Mukavan ergonominen body ja kaula todella helpposoittoinen. |
Mraa 03.02.2007 18:46:42 | |
---|
Itse olen aatellut hommata tämän kitaran ja se tulisikin olemaan ensimmäinen sähkökitarani. Hinta kohdallaan köyhän budjetille, kun saksanmaalta tilaa ja ihan hyviä arvosteluja olen lukenut ja käteenkin tuntu ihan hyvältä. Yksi asia kuitenkin jääny mietityttämään, kun en näistä niin hirveänä tiedä. Onko tästä metalli/hevi "mättöön"? Parhaiten kai sen sais selville, kun menis johonkin liikkeeseen testaamaan. Mutta siis onko kellään täällä kokemuksia? |
Mäci 04.02.2007 10:32:43 | |
---|
Sydän sois,vaan kun ei saa pelistä irti.-Johnny Winter- |
Mraa 04.02.2007 11:28:46 | |
---|
Niinhän se laittaa. Ainoa syy miksen ole vielä ostanut on se, että en tiedä lähteekö siitä hevimpää soundia. Se juuri kiinnostaisi tietää. Saatan kyllä ostaa tuon joka tapauksessa harjoittelu yms kitaraksi, mutta kun on tuo hevi ja metalli musiikki lähellä sydäntä... |
Freewheeler 04.02.2007 12:48:19 | |
---|
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Hohhoijaa 04.02.2007 17:06:48 | |
---|
|
Iiphii 04.02.2007 19:15:18 (muokattu 04.02.2007 19:16:36) | |
---|
Tommosen musakaupassa näin mustavalkosena ja näytti ihan lelulta. Testaamaan asti en kerennyt. Edit: Liike oli siis Musikantti Jyväskylässä. HOHO! |