Aihe: Engl Powerball/Fireball
1 2 3
Juustonaksu
19.01.2007 23:04:43
Tähän pitää lisätä, että Mesa Boogien puoleen ovat monet metallibändit kääntyneet.

Mokoma vaihtoi Peaveystä Mesaan, Stam1nan Peksi Laneystä Mesaan, Kototeollisuuden Hynynen 5150:sta Mesaan..

No ei juuri yllätä, kun rahaa tulee lisää. SISO on minimesa. :-)

Nightwishin jätkä veteli kanssa Mesalla jossain välissä.

Erotuksena se, ettei ikinä soittanut Peaveyn vehkeillä. ;)
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
pekurides
19.01.2007 23:14:19

Varmaan ihan kohtalaista laatua. Loppupeleissä kuitenkin se kaappi on vain iso puinen laatikko. Ei sellaisen tekemiseen oikein tarvita mitään älyttömiä rahoja niin materiaaliin kuin työhönkään. Ei sillä, etteikö sellaista kaappia silti voisi tehdä väärinkin...

Eniten ratkaisevat elementit. Jos sisällä on jotain muuta kuin Celestionia tai Eminenceä, niin eipä yleensä voi ihmeitä ääneltä odottaa. Eminenceltä saa kuitenkin noita elementtejä varsin halvalla ja isosta valikoimasta. Joku 60-80e/kpl elementistä riippuen.

Tuosta isosta puisesta laatikosta vielä että halpikset tuppaa ole sitten sitä lastulevy jne. osastoa ja myöskin rakenteetkin voivat olla vähän heppoisesti tehty niin ei niitä pelasta edes parhaat elementit.

Parhaat kaapit yleensä kokopuuta.

Mullakin oli hetken englin vintage koppero mikä meni aika nopeesti vaihtoon... Krankin kaappi vaan tuntui muhkeammalta ja viälä aika röyhkeen näkönenkin:)
Tunteella päin vittua.
Juustonaksu
19.01.2007 23:20:35
Loppupeleissä kuitenkin se kaappi on vain iso puinen laatikko. Ei sellaisen tekemiseen oikein tarvita mitään älyttömiä rahoja niin materiaaliin kuin työhönkään. Ei sillä, etteikö sellaista kaappia silti voisi tehdä väärinkin...

Kuten Pekurides mainitsi, ei se ole noin mustavalkoista. Sitäpaitsi hyvän laatikon rakentaminen akustisesti hyväksi ei ole mikään sunnuntairakentelu välttämättä. Joissain noissa "laatikoissa" on käytetty aikaa oikeasti mittojen suunnitteluun. Voithan sinä kotonasikin rakentaa mitä haluat, mutta eri asia on, kuulostaako se yhtä muhkealta ja avoimelta kuin suunnitellummat kaapit.

Elementeillä on toki eroja ja ne ovat varmasti ratkaisevimmassa osassa kaappien soundien suhteen, mutta huomaisit varmasti sinäkin eron, jos toinen kaappi on vaikka kuusta ja toinen styroksia ja molemmissa samat elementit ja mitat.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
pekurides
19.01.2007 23:30:56 (muokattu 19.01.2007 23:32:29)

Paljonko aloittajalla olisi suunnilleen pelimarkkoja uhrattavana?

Jos powerball ihan oikeasti vaihtoehto niin tuolla torilla samaan hintaluokkaan vähän eksoottisempi vehjes, Framus Cobra! (jotain päälle tonnin varmaan voisi irrotakin?)

Mulla hyvinkin omakohtaista kokemusta tuosta:) Kävin nimittäin vääntöä juurikin pb:N ja cobran välillä viimeksi kun päivitin settiä ja Cobra vei pidemmän korren.

Tehdas-säätöinen Cobra liian yläkireä mutta putkien vaihdon ja biaksen kunnon tasoille noston jälkeen rupeaa olemaan todellinen vaihtoehto rectolle.

Varsinkin lead kanava hyvin samantyyppinen kuin rectossa ja sitten löytyy myös vht/marsu tyyppinen crunch ja asiallinen clean ja kaikki tietenkin omilla täydellisillä säädöillä jne.blaa blaa...

Noh, makuasioita muttra, me like a lot.!

Olen muutamia kertoja käynyt vielä varmuuden vuoksi testimässä poweripallia ja en ole joutunut katumaan cobran hankintaa ja rectonkin testien jälkeen totesin että ei nyt ole ihan heti tuolle pakottavaa tarvetta:)

... no toisina päivinä sekin kuulostaa ihan paskalle!
Tunteella päin vittua.
Nacher
20.01.2007 01:37:33
Itse kyllä laskisin vahvarille aika miinukseksi sen, että putket ja biasit on pakko rempata, ennen kuin laite toimii oikein. Kuullut jatkuvaa valitusta noiden framuksien biasoinneista...
mungiisi
20.01.2007 02:04:25
Itse kyllä laskisin vahvarille aika miinukseksi sen, että putket ja biasit on pakko rempata, ennen kuin laite toimii oikein. Kuullut jatkuvaa valitusta noiden framuksien biasoinneista...

Mä oon kanssa sitä mieltä että laitteen pitää toimia hyvin siitä lähtien kun lyöt sen tulille ekan kerran.

ENGLin Ritchie Blackmore löytyy täältä. Täysin loistava vehje. Kaikki taipuu loistavista kliineistä, mukavien blues- ja rokkirösöjen kautta metalliin. Ainut miinus taitaa olla yhteinen EQ.
Ben_D
20.01.2007 02:33:15

Tähän pitää lisätä, että Mesa Boogien puoleen ovat monet metallibändit kääntyneet.

Mokoma vaihtoi Peaveystä Mesaan, Stam1nan Peksi Laneystä Mesaan, Kototeollisuuden Hynynen 5150:sta Mesaan.. Nightwishin jätkä veteli kanssa Mesalla jossain välissä.

En ottaisi ainoatakaan Mesan laitetta, vaikka maksettaisiin. Varmaan kivoja leluja.
http://www.fiercemetal.org
pekurides
20.01.2007 15:50:13

Mä oon kanssa sitä mieltä että laitteen pitää toimia hyvin siitä lähtien kun lyöt sen tulille ekan kerran.

No kyllähän se toimiiikin heti mutta saapi paljon enempi potentiaalia irti suhteellisen helpoilla toimenpiteillä. takana trimmipotti biakselle ja mittauspisteet yleismittarille.
ja KT77 hakkaa e34l yhdellä kädellä missä vahvistimessa tahansa imo.

ps.varmaan samalla toimenpiteellä englitkin heräisivät uuteen iskuun :)
Tunteella päin vittua.
RekoS
20.01.2007 21:48:45
jaahas, Fireball se taitaa sitten olla mun kohalla. Kiitoksia moni kirjoitus selvensi asiaa. Ei pitäisi siis luottaa ENGLin omistajienkaan käsityksiin siitä, että Thunderissa ja Fireballissa ei ole paljon eroa (jotka omistavat vain toisen). Mesaan ei kyllä ole rahaa :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)