![]() 19.09.2004 01:18:40 | |
---|---|
Vuosimallia 89-90, axeman ja marken puhuvat selvästi kokemuksen syvällä rinta-äänellä.. pojat on poikia Aika säälittävää alkaa toisten iästä valittamaan. | |
![]() 19.09.2004 10:30:07 (muokattu 19.09.2004 10:32:53) | |
Elikkä metallia sähkiksellä. No siitä päästään esim. yamahan pacifica-sarjaan, jossa tallahumbuckeri viljelee melkoista murinaa. Toinen vaihtoehto on tietysti squier standard fat strat. EDIT: kattelin tuossa toria, sieltähän löytyi squier standard ja fat. molemmat mallit. Luultavasti ihan hyviä kepukoita. Tori on toisakseen myös pullollaan aika hyviä kitaroita. Kysy vain joltain kokeneelta apua pikaviestillä. Täällä tahtoo olla aika myrskyistä, kun eri ikäluokat ottavat yhteen. Waiting for muusikoiden.net...not. | |
![]() 19.09.2004 11:34:00 | |
Epiphonet kannattaa katsoa. Itselläni on Epiphone G-310 ja mitä enemmän sitä soittelen sitä enemmän olen sitä mieltä, että tein hyvät kaupat. Kitara on ollut minulla kohta kaksi vuotta. Go hump yourself! | |
![]() 19.09.2004 11:41:09 | |
Vuosimallia 89-90, axeman ja marken puhuvat selvästi kokemuksen syvällä rinta-äänellä.. pojat on poikia Mä ainakin aloitin akustisella. Kerroppas sinä nyt soittourastasi että voimme huokaista helpotuksesta, mestari on saapunut saliin! | |
![]() 19.09.2004 11:48:44 | |
Mä ainakin aloitin akustisella. Kerroppas sinä nyt soittourastasi että voimme huokaista helpotuksesta, mestari on saapunut saliin! Ei se akustinen mikään suora tie tähtiin ole. Itsekin aloitin akustisella. Sormivoimat tietenkin vahvistuu, mutta muistoksi jäi lähinnä turhan kova puristus sähkökitaran kanssa. Siitä olen onneksi päässyt suurimmaksi osaksi eroon, mutta jälkeenpäin ajatellen olisi ollut parempi aloittaa sähkökitaralla. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. | |
![]() 19.09.2004 11:55:42 (muokattu 19.09.2004 11:56:39) | |
Ei se akustinen mikään suora tie tähtiin ole. Itsekin aloitin akustisella. Sormivoimat tietenkin vahvistuu, mutta muistoksi jäi lähinnä turhan kova puristus sähkökitaran kanssa. Siitä olen onneksi päässyt suurimmaksi osaksi eroon, mutta jälkeenpäin ajatellen olisi ollut parempi aloittaa sähkökitaralla. Mä olen nähnyt monta mun ikäistä jannua, jotka aloittelee kitaransoittoa. Yksikin tapaus soitti pelkkää The Trooperin introa pelkästään puoli vuotta, nyt en tiedä mitä puuhailee. Varmaan treenailee master of puppetsin sooloa. Ja jätkä ei varmaan edes osaa virittää kitaraansa. Mitäs sitten, vaikka 10 vuoden päästä. Osaat varmaankin jo albumien ..And Justice Forall ja Master Of Puppets kaikki soolot. Olet siis aika virtuoosi. Et kuitenkaan ole käyttänyt aikaa luovaan harjoitteluun, improvisointiin tai vaikka sointujen soittoon ja teoriaan. Mutta osaat tiluttaa ihan vitun nopeesti. No, jokainen päättää mitä musiikin saralla tavoittelee. | |
![]() 19.09.2004 14:15:00 | |
Mä olen nähnyt monta mun ikäistä jannua, jotka aloittelee kitaransoittoa. Yksikin tapaus soitti pelkkää The Trooperin introa pelkästään puoli vuotta, nyt en tiedä mitä puuhailee. Varmaan treenailee master of puppetsin sooloa. Ja jätkä ei varmaan edes osaa virittää kitaraansa. Mitenkäs kitaran valinta siihen vaikuttaa siihen mitä soittelee ja miten soittelee? Jos sun poikaystäväs nyt on sattunut kiinnostumaan trooperin introsta, onko ainoa syy siihen se, että se on sattunut ostamaan sähkökitaran ja vahvistimen josta lähtee reilusti gainia? Jos se olis hankkinut yammun c-40:n, niin sittenkö siitä olis tullut kivenkova blues-kitaristi? Kysyn vaan. Intresseistä se lähtee mitä soittaa, ei soitinvalinnasta. Mitäs sitten, vaikka 10 vuoden päästä. Osaat varmaankin jo albumien ..And Justice Forall ja Master Of Puppets kaikki soolot. Olet siis aika virtuoosi. Et kuitenkaan ole käyttänyt aikaa luovaan harjoitteluun, improvisointiin tai vaikka sointujen soittoon ja teoriaan. Mutta osaat tiluttaa ihan vitun nopeesti. Ensinnäkin, teorian harjoittelu voi olla ihan yhtä turhaa kuin swiippailun aloittaminen ensimmäisen soittoviikon aikana. Väärinkäytettynä aivan yhtä ruma lopputulos. Ja toiseksi, eikö sillä sähkökitaralla voi opetella sointuja? Eikö sillä voi opetella improvisointia? Vaikuttaisi vähän siltä, että axemanilla itsellään on ollut lähtökohtana tilutukset ja muu paska - kenties Zakk Wylden juttuja olet räpeltänyt ensimmäiset kaksi vuotta? Eikös se ole sun guru ja tiennäyttäjä. No, jokainen päättää mitä musiikin saralla tavoittelee. Jep, nimenomaan. Ja sä päätät muiden puolesta. --- Älkää nyt helvetissä menkö klassista kitaraa suosittelemaan, jos rock-jutut kiinnostaa. En näe juuri mitään kunnollista syytä, miksi juuri nylon-kielinen, joka on tarkoitettu näppäilyyn, ja on soitettavuudeltaan sen mukainen. Tuhat kertaa ennemmin sitten vaikka se teräskielinen, ja vielä mieluummin sähkökitara jos se kiinnostaa. Kitaransoitto on paljolti riippuvainen kiinnostuksesta, ja jos se motataan heti aluksi yammun c40:llä, voi soittelut loppua siihen. Itseltä löytyy tuolta nurkasta juurikin samainen soitin, ja ei saatana - miten päädyitte suosittelemaan juuri sitä? Käyhän se klassiseen soittoon mainiosti ensimmäiset pari vuotta ja vielä pisempäänkin, mutta siihen se taitaa jäädäkin. Tai kuten joku osuvasti sanoi, "voihan hiekkapaperillakin pyyhkiä perseensä, tuntuu vaan vähän erilaiselta." Annan soittotunteja kahdelle pojalle, 9- ja 12-vuotiaalle. Molemmilla nylon-kieliset, ja toinen sai nyt sähkökitaran. Voi sitä porua kun sormet eivät ylety kunnolla edes C-duuriin, ja kun olen koittanut opettaa rämpytystekniikkaa, on ainoana hidasteena ollut juuri klassinen kitara. Nyt kun se nuorempi poika sai sähkökitaran, alkoi rämpytyskäsi paranemaan samantien vauhdilla (on muuten lahjakas poika), eikä sinne kuitenkaan tilutusta ole tullut sekaan. Sointuja ja riffejä se opettelee. Toinen juttu onkin sitten se vanhempi poika, heti haluaisi oppia soittamaan vaikuttavan kuuloiset soolot ja hermoilee kun ei opi vaihtamaan E:stä Am:ään. Tästä voi päätellä jotain. Eli loppuyhteenveto: intressit ja tavoitteet vaikuttaa siihen mitä soitat, ei soitin. Tämä viesti oli 100 % totuus. | |
![]() 19.09.2004 14:30:10 (muokattu 19.09.2004 14:30:59) | |
Vaikuttaisi vähän siltä, että axemanilla itsellään on ollut lähtökohtana tilutukset ja muu paska - kenties Zakk Wylden juttuja olet räpeltänyt ensimmäiset kaksi vuotta? Eikös se ole sun guru ja tiennäyttäjä. Vaikka Zakk on mun suurin idolini, ei se tarkoita että oisin pari-kolme vuotta reenannu pelkästään sen kikkoja ja tilusooloja. Enimmäkseen mä kyllä soitan ihan akustista ja sitten rokkiklassikoita. Jep, nimenomaan. Ja sä päätät muiden puolesta. Mä olen vain suositellut. | |
![]() 19.09.2004 14:35:50 | |
Niinkuin täällä on muutama asian ilmaissutkin, niin jos tosiaan heavy/rock- osasto kiinnostaa, niin aika turha on mitään akustista hommata. Ei muuta kuin sähkökitara hankintaan ja vaikkapa Troy Stetinan Metal Rhythm Guitar 1 & Metal Lead Guitar Primer opiskeluun...varmasti kehittyy taidot kaikilla osa-alueilla. Sitten kun nuo on syöty aamupalaksi, niin haastavampaa materiaalia löytyy kyllä lisääkin. | |
![]() 19.09.2004 15:25:10 | |
Menee nyt aivan offtopiciksi, mutta luetteko te näitä threadin viestejä ollenkaan?? Kinaatte siitä että pitääkö nyt ostaa akustinen vai sähkis, kun threadin aloittaja on kertonut että on soittanu 6 vuotta akustista... "May the tone be with you" | |
![]() 19.09.2004 15:39:01 | |
Menee nyt aivan offtopiciksi, mutta luetteko te näitä threadin viestejä ollenkaan?? Kinaatte siitä että pitääkö nyt ostaa akustinen vai sähkis, kun threadin aloittaja on kertonut että on soittanu 6 vuotta akustista... Siis kaveri aloitti soittamaan kuus vuotta sitten, mutta lopetti 4 vuotta sitten. Joka tapauksessa jos on soittanut pari vuotta akustista, ja kysyy sähkökitaroista, niin kerrotaan sit niistä sähkökitaroista... | |
![]() 19.09.2004 15:41:01 | |
Menee nyt aivan offtopiciksi, mutta luetteko te näitä threadin viestejä ollenkaan?? Kinaatte siitä että pitääkö nyt ostaa akustinen vai sähkis, kun threadin aloittaja on kertonut että on soittanu 6 vuotta akustista... Nuo minun räpeltämät viestit voisi lukea uudestaan, jos ne eivät ole vielä jakeluun menneet. Waiting for muusikoiden.net...not. | |
![]() 19.09.2004 16:14:57 | |
Siis kaveri aloitti soittamaan kuus vuotta sitten, mutta lopetti 4 vuotta sitten. Joka tapauksessa jos on soittanut pari vuotta akustista, ja kysyy sähkökitaroista, niin kerrotaan sit niistä sähkökitaroista... Joo... pahoittelen pientä lukihäiriötä mikä pääs käymään, mutta jokatapauksessa soittanut on akustista ja sellaisen omistaa, joten niistä akustisista on turha jauhaa... Nuo minun räpeltämät viestit voisi lukea uudestaan, jos ne eivät ole vielä jakeluun menneet. Niissä ei mitään vikaa ollutkaan. "May the tone be with you" | |
![]() 19.09.2004 16:21:41 | |
hehe.. meni vissii vähä offtopicks :) no mut tällä hetkellä itellä olis mielessä ibanezin grg170,grx140 ja grg 270 ja vahvariksi rolandin cube-30 tai 60.kommentoida saa:) | |
![]() 19.09.2004 16:27:36 (muokattu 19.09.2004 16:28:19) | |
hehe.. meni vissii vähä offtopicks :) no mut tällä hetkellä itellä olis mielessä ibanezin grg170,grx140 ja grg 270 ja vahvariksi rolandin cube-30 tai 60.kommentoida saa:) Ibanez RG-321 ja Cube-30 ois mun mielestä aika hyvä. Toi GRG270 ei ole varmaankaan kovin hyvä vaihtoehto ainakaan koska siinä on joku halpisfloikka. Kaverilla on tommonen GRX140 mutta RG-321 ainakin istuu mun käteen paremmin eikä oo mitään säätämistä kun on kiintee talla (no eihän tossa perusvibrassa paljon joudu säätelemään, mutta kiintee talla on paras ekaan kitaraan...) | |
![]() 19.09.2004 18:06:29 | |
No helvetiäkö sitä akustista tyrkyttämään jos kaveri haluua sähkiksen!?!? Ajattelin ostaa säkkipillin. Pitäskö ostaa nokkahuilu ekaks? Mä olen alottanu sähkiksellä enkä akustiseen oo paljon koskenut.. Eikä paljo ole uraan vaikuttanut.. Pitääks ensin opetella soittaa pianoa ennenku hommaa synat? Tää oli niin hyvi sanottu että annan siule plussan! "Yks kalja ja yks lapin kulta/Yks tumma olut ja yks koff velvet"" | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)