Aihe: Engl Fireball
1 2 3
kupteri
11.07.2004 03:56:20

ne peittää Englin äänen kokonaan!
Onko tuo nyt täysin normaalia?
Eikö 60W putkitehoa pitäisi peitota 100W trankku?

Kyllä varmasti pitäisi peittää. Jo 50W putkinuppi master 2:lla kepitti 120W trankkunupin master 6:lla. Oma 30W combo on "samoissa volumeissa" puhdas kanava 3.5/12.

Kuten muut ovat kertoneet, vika on tod.näk. kaiutinkaapissa (onhan kaiutinkaapeli muuten kunnossa?), joka ei liikahtele volumen nostamisen seurauksena riittävästi (johtuen esim. ominaistaajuustoistosta sun muusta). Tai sitten parit pääteputket ei ole töissä...
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
Ze Kink
11.07.2004 16:39:14
Nyt on sitten eka treenit pidetty.
Soundi oli parasta, mutta tuntuu että volumea ei saanut mitenkään järisyttävän isolle.

On se ihme, ainakin itse olen usein treeneissä soitellut 30w putkicombolla, ja kyllä jytisee ihan perhanasti jo "kello yhdessätoista".
"Lay down the boogie and play that funky music 'til you die!"
Antti1
11.07.2004 17:20:58
Kannattaisi varmaan tarkistuttaa ne päätteen putket, ettei mitään ole pielessä ja mene luukuttamisesta entistä enemmän irtipoikki. Samaa linjaa kuitenkin mennään, kuin Askomikolla: treeneissä Screamerin (50W, nuppi ja 4x12" kaappi) vola on jossain 2,5/10 kohdalla ja pirun lujaa tulee. Vanha 2x80W trankku jää tolle kyllä aika reippaasti kakkoseksi, eikä Screamer mikään maailman tehokkain mylly edes ole.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Super-Jari
11.07.2004 18:20:54
Mikähän kaappi tuohon sitten kannattaisi alle ostaa?
Englit on aika hintavia, sais varmaan 600? Suomesta, mutta onko tuon hinnan alle jotain sopivaa. Onko kokemuksia?
Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta?
dragon
11.07.2004 18:35:08
Käytettynä Marshallin 1960 kaappi. Noita pyörii torilla aika usein ja saattaappa olla niitä siellä nytkin. Sitä en tiedä mitä eroa noilla JCM800 ja JCM900 versioilla on mutta eiköhän kummatkin ole ihan asiallisia kaappeja.
Super-Jari
11.07.2004 18:38:01
Käytettynä Marshallin 1960 kaappi. Noita pyörii torilla aika usein ja saattaappa olla niitä siellä nytkin. Sitä en tiedä mitä eroa noilla JCM800 ja JCM900 versioilla on mutta eiköhän kummatkin ole ihan asiallisia kaappeja.

Minkä kanssa olet kokeillut sitä?
Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta?
dragon
11.07.2004 18:44:07 (muokattu 11.07.2004 18:45:20)
Minkä kanssa olet kokeillut sitä?

JCM800 versiota olen kokeillut Peavey 5150 nupilla ja se ainakin kuulosti hyvältä ja alapäätä sai tarpeeksi. Lisäksi olen kuunnellut kun tuota on luukutettu ENGL Thunder nupin kanssa ja sekin kuulosti hyvältä!

Tai no minun korvaani varmaan kaikki kaapit kuulostaa hyvältä, kun kokemukseni 4x12 kaapeissa rajoittuu lähinnä tuohon Marsuun sekä Behringerien halpiksiin.

Olen kuitenkin käsittänyt, että tuo 1960 on kaapiksi aika varma valinta joita käyttää ihan ammattilaisetkin (muistaakseni Slayer?).

EDIT: Käytettynä noiden hinnat on ~400€.
Super-Jari
11.07.2004 18:45:57
JCM800 versiota olen kokeillut Peavey 5150 nupilla ja se ainakin kuulosti hyvältä ja alapäätä sai tarpeeksi. Lisäksi olen kuunnellut kun tuota on luukutettu ENGL Thunder nupin kanssa ja sekin kuulosti hyvältä!

Tai no minun korvaani varmaan kaikki kaapit kuulostaa hyvältä, kun kokemukseni 4x12 kaapeissa rajoittuu lähinnä tuohon Marsuun sekä Behringerien halpiksiin.

Olen kuitenkin käsittänyt, että tuo 1960 on kaapiksi aika varma valinta joita käyttää ihan ammattilaisetkin (muistaakseni Slayer?).

EDIT: Käytettynä noiden hinnat on ~400?.

Pitäisi saada kokeilla. Perse kun en tunne Oulusta ketään jolla olisi marsun kaappi.
-K-
11.07.2004 19:48:20
On tuo volan puuttuminen kyllä kuitenkin aikalailla kovaa jos trannkupeli pääsee yli. Kuitenkin ruvetaan miettimään niin ei siinä trankkucombossakaan nyt kovin herkkä elementti ole. Jokin tuossa nyt vaan laittaa mietityttämään. Ehkä nupin ja kaapin välinen piuha ? Tee vaikka itse paksusta kaiutinkaapelista ja parista kunnon plugista ja testaa muuttuko mihinkään suuntaa. Toki putkissa voi myös olla jotain, tai sitten itse elektroniikassa.
Ei suotta elämys.
Dumb
11.07.2004 22:33:46

Sitä en tiedä mitä eroa noilla JCM800 ja JCM900 versioilla on

800:set on monoja, 900:set stereoja.
gator
11.07.2004 22:34:07
Ei tossa vahvarissa todellakaan tartte olla mitään rikki. Kuulostaa ihan normaalilta. Kaappi vaikuttaa helposti ton verran. Mulla on ollu joskus lainakaappeja käyttäessä sama ongelma et ei oo 50wattinen putkinuppi millään riittäny.
Kunnon kaapin kautta soitettuna riittää todellakin.
Super-Jari
11.07.2004 22:41:44
Kattelin tuota Englin standard cabinettia. Onko kenelläkään kokemuksia tuosta? Saisiko tuolla nupista kaiken irti?
Pyronius
12.07.2004 08:09:31

Kattelin tuota Englin standard cabinettia. Onko kenelläkään kokemuksia tuosta? Saisiko tuolla nupista kaiken irti?

Joo, mulla on tuo kaappi. Ei pahaa sanottavaa. Thunder lykkää läpi ihan mainiosti. Aika "Heavy" kaappi soundeiltaan, mutta kyllä sillä muutkin taipuu. Painaa vaan helvetisti (n.50kg). Soundi painaa.

Kyllähän se V30 malli ois parempi, mutta ei se mikään välttämättömyys ole. Tolla saa kyllä jo aika hyvät soundit. En näe järkeä vaihtaa kalliimpiin elementteihin, ei se ero niin suuri kuitenkaan ole
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)