Aihe: Kitarakaappeja myyvät liikkeet Helsingissä
1 2 3 4
Peter Gunn
07.07.2004 23:24:29

Aina oon suomesta saanut tavaran halvemmalla kuin thomannin katalogi-hinnoilla. Mitä järkeä tilata kaappia ulkomailta?
Super-Jari
07.07.2004 23:25:30
Aina oon suomesta saanut tavaran halvemmalla kuin thomannin katalogi-hinnoilla. Mitä järkeä tilata kaappia ulkomailta?

Johan täällä on ihmiset kertoneet miksi heidän mielestään ei kannata.
Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta?
kulmahiomakone
08.07.2004 00:00:13
Minulla taas yleensä liikkeeseen tilatut kamat on tulleet noin viikossa mutta sitten taas takuuhuolto hommat kestelee. Onko vika sitten korjaajassa vai liikkeessä. Eräs "takuuhuoltoliike" sai hukattua koko kitaran. Kauppias antoi sitten hyllystä uuden.

Mulla ei noista takuuhuolloista ole musiikkivermeiden kohdalta (onneksi) kokemusta, kaiken muun kodinelektroniikan osalta kylläkin... Joskus takuut pelaavat ihan hyvin: hakevat monitorin pois ja samantien saa uuden tilalle. Joskus taas olisi ihan sama vaikkei takuuta olisi ollenkaan ja rikkinäinen laite menisi asiakkaan piikkiin. Säästäisi aikaa, hermoja ja puhelinlaskua.

Kitaran hukkaaminen on silti jo aika klassikko...
Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai, Yamaha yms.)
Super-Jari
08.07.2004 00:03:15
Kitaran hukkaaminen on silti jo aika klassikko...

Viimeinen havainto siitä oli Ruotsissa. Sitä ennen se oli käynyt Espoossa, Tampereella ja Helsingissä. Soitin kaikki paikat läpi ja kukaan ei tuntunut tietävän asiasta mitään. Kauppias sitten sanoi kun menin ties kuinka monennen kerran jälkeen kysymään onko mitään kuulunut "on se nyt perkele että saa asiakas odottaa toista kuukautta, ota hyllystä uusi". Niin hoitui se.
Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta?
Jormaz
08.07.2004 09:16:11
Mä ostin muinaisesta MS Musicshopista uuden Marsun 1936 2*12-kaapin 400 eurolla. Vajaa pari vuotta sitten. Tuli alle viikossa putiikkiin, kävin sit hakemassa sen.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
Mursuviiksi
08.07.2004 10:20:57
Siinähän roudailet kaappia takasin Saksaan takuuhuoltoon.

Täällähän puhutaan aivan kuin T-Kaupasta tilattu tavara olisi jo valmiiksi rikkinäistä :)

En ihmettele yhtään, että se Bändikeskuksen myyjä on ollut sulle vittumainen. Sitä saa mitä tilaa.

Ei asiakaspalveluammatissa olevan ihmisen kuulu olla vittumainen vaikka asiakas nyt olisi hieman hankalampi tapaus. Jos myyjä ei osaa asiakkaan "huonona päivänä" palvella vaan alkaa vittuilemaan takaisin, niin ei se asiakas luultavastikkaan palaa sitten paremman päivänkään koittaessa. Jos nyt henkilökohtaisen vittuilun tasolle mennään, niin sitten ei kai kaikkea tarvitse kuunnella.

Yleinen ongelma Suomen kaupoissa on myyjien palvelualttiuden tasapuolisuus. Turha kuvitellakkaan tasapuolista palvelua kaikille asiakkaille, vaan ammattilaiset sekä kaverit palvellaan hyvin ja huolella, mutta harrastuksen alkutaipaleella (ja joskus hieman pidemmälläkin) oleva asiakas saa osakseen kaiken ylimielisyyden ja kuran mitä myyjästä irtoaa.

Onneksi edellinen vuodatus alkaa olla joiltain osin jo historiaa. Olen huomannut, että joidenkin liikkeiden myyjäkantaa on päivitetty ja samalla on tullut myös lisää sitä asiakaspalveluun kuuluvaa palvelua. Kyllä on taas paljon mukavampi edes harkita ostavansa jotain suomesta ja maksaa hieman kotimaa-lisää hintoihin.

...jo paljon asiaa asian vierestä, mutta jatkan silti: Ostakaa kaappinne mistä haluatte. Se ei minua niinkään kiinnosta. Minä en kuitenkaan osta isänmaallisuuden nimissä ylihintaista tavaraa varustettuna huonolla palvelulla. Siihen ei ole köyhällä varaa. Hyvällä palvelulla varustettu kohtuuhintainen tavara on minun mieleeni. Jos Suomesta löytyy putiikki joka tällaisen yhdistelmän tarjoaa (ja löytyyhän niitäkin), niin jätän työllä ansaitut lantit ilomielin kotimaahani.
...ja rokki soi!
Ben_D
08.07.2004 10:31:51 (muokattu 08.07.2004 10:32:25)

Täällähän puhutaan aivan kuin T-Kaupasta tilattu tavara olisi jo valmiiksi rikkinäistä :)

No harvoin esim. kitarakaapin kanssa mitään ongelmia tulee ja eiköhän Thomannilla ole samasta Marshallin varastosta tullutta tavaraa kun muuallakin ;)

Ei asiakaspalveluammatissa olevan ihmisen kuulu olla vittumainen vaikka asiakas nyt olisi hieman hankalampi tapaus. Jos myyjä ei osaa asiakkaan "huonona päivänä" palvella vaan alkaa vittuilemaan takaisin, niin ei se asiakas luultavastikkaan palaa sitten paremman päivänkään koittaessa. Jos nyt henkilökohtaisen vittuilun tasolle mennään, niin sitten ei kai kaikkea tarvitse kuunnella.

Yleinen ongelma Suomen kaupoissa on myyjien palvelualttiuden tasapuolisuus. Turha kuvitellakkaan tasapuolista palvelua kaikille asiakkaille, vaan ammattilaiset sekä kaverit palvellaan hyvin ja huolella, mutta harrastuksen alkutaipaleella (ja joskus hieman pidemmälläkin) oleva asiakas saa osakseen kaiken ylimielisyyden ja kuran mitä myyjästä irtoaa.

Onneksi edellinen vuodatus alkaa olla joiltain osin jo historiaa. Olen huomannut, että joidenkin liikkeiden myyjäkantaa on päivitetty ja samalla on tullut myös lisää sitä asiakaspalveluun kuuluvaa palvelua. Kyllä on taas paljon mukavampi edes harkita ostavansa jotain suomesta ja maksaa hieman kotimaa-lisää hintoihin.

...jo paljon asiaa asian vierestä, mutta jatkan silti: Ostakaa kaappinne mistä haluatte. Se ei minua niinkään kiinnosta. Minä en kuitenkaan osta isänmaallisuuden nimissä ylihintaista tavaraa varustettuna huonolla palvelulla. Siihen ei ole köyhällä varaa. Hyvällä palvelulla varustettu kohtuuhintainen tavara on minun mieleeni. Jos Suomesta löytyy putiikki joka tällaisen yhdistelmän tarjoaa (ja löytyyhän niitäkin), niin jätän työllä ansaitut lantit ilomielin kotimaahani.

Ei mua haittaa vaikka myyjä olis alkuun vittumainen. Pitää vaan antaa takasin sopivalla sanansäilällä niin kyllä niillä ääni muuttuu kellossa.
Kassu
08.07.2004 12:50:33
Aargh vitun thomanni. Meilissä tuli että kaappi on erikseen tilattava, toimitusaika tuntematon plää plää.

Vitut thomannista.

NYT on aivan varma ja tilaus suoritettu Bändikeskukseen, viikon sisällä lupas ja katoksi pisti 450. Jees.
Kassu
08.07.2004 12:53:13
Ja se äijä ei ole ollut mulle vittumainen, niin en ole sanonut.

Kaikki oli vähän ehkä ja ehkä ekalla soitolla ja ukko puhui liikaa.

Tänään kun äsken soitin niin oli jo varmaa että viikossa se mulle sen jostain kaivaa. Hintakin miellytti, ja takuu varmaan pelaa.
Mursuviiksi
08.07.2004 13:10:27
Ja se äijä ei ole ollut mulle vittumainen

No hyvä niin. Saatiinpahan kuitenkin jälleen kerran aloitettua Suomi-Saksa maaottelu :)
...ja rokki soi!
Ben_D
08.07.2004 14:24:59

Aargh vitun thomanni. Meilissä tuli että kaappi on erikseen tilattava, toimitusaika tuntematon plää plää.

Vitut thomannista.

NYT on aivan varma ja tilaus suoritettu Bändikeskukseen, viikon sisällä lupas ja katoksi pisti 450. Jees.

Olis tuolla torillakin ollut Marshallin 2x12 kaappi hintaan 250€, mutta ei sua enään varmaan kiinnosta.

http://muusikoiden.net/tori/index.p … ?id=7&location=all&type=all
Kassu
08.07.2004 14:41:52 (muokattu 08.07.2004 14:43:26)
Olis tuolla torillakin ollut Marshallin 2x12 kaappi hintaan 250?, mutta ei sua enään varmaan kiinnosta.

http://muusikoiden.net/tori/index.p … ?id=7&location=all&type=all

No ei helvetissä. Toi on kombolle tarkoitettu.

Ei edes näyttäisi tyhmältä jos nuppi menisi 15 cm molemmilta puolilta yli ? :D

EDIT: Ja jossain helvetin kälviällä. En mä nyt Kirkkonummelta jaksa seinäjoelle asti juosta.
Ben_D
08.07.2004 14:45:49 (muokattu 08.07.2004 14:48:49)

No ei helvetissä. Toi on kombolle tarkoitettu.

Ei edes näyttäisi tyhmältä jos nuppi menisi 15 cm molemmilta puolilta yli ? :D

EDIT: Ja jossain helvetin kälviällä. En mä nyt Kirkkonummelta jaksa seinäjoelle asti juosta.

Ilmotushan sanoo, että se on hyvässä kondiksessa joten... Kirkkonummi ei ole edelleenkään maailmannapa ;)

Mutta joo. Näytti olevan 1922 ja taitaa tosiaan olla combo kaappi. Jos saat sen kaapin vaikka 450 euroon niin siltikin jää samaan hintaan kun Thomannilla, jossa kaappi olis 430€ + postit reilu 20€.
Jormaz
08.07.2004 14:46:06
Kassu
08.07.2004 14:47:41
Ilmotushan sanoo, että se on hyvässä kondiksessa joten... Kirkkonummi ei ole edelleenkään maailmannapa ;)

Mutta joo. Näytti olevan 1922 ja taitaa tosiaan olla combo kaappi.

Kirkkonummi ei ole maailman napa, mutta pääkaupunkiseudulla.

Joten mun silmästä kirkkonummi on maailman napa.

Kai nyt on selvää ettei kukaan lähde pk-seudulta kaapin perässä kälviälle ? :D
Kassu
08.07.2004 14:47:54
Ben_D
08.07.2004 14:50:00

Kirkkonummi ei ole maailman napa, mutta pääkaupunkiseudulla.

Off-Topic. Jos multa Helsinkiläisenä kysytään niin Kirkkonummi ei todellakaan ole PK-seudulla. Helsinki-Espoo-Vantaa ovat PK-seutu.

No joo... Jatketaan kaappikeskustelua.
Kassu
08.07.2004 14:56:09
Off-Topic. Jos multa Helsinkiläisenä kysytään niin Kirkkonummi ei todellakaan ole PK-seudulla. Helsinki-Espoo-Vantaa ovat PK-seutu.

No totta helvetissä on pk-seudulla. Toi nyt oli jo naurettava väite.

Asutko sä helsingissä, vai oletko kerran käynyt helsingissä?

Tiedätkö sä ees missä kirkkonummi on?

Öhöm, ja sitäpaitsi asun 3 km espoon rajasta.

NIIN ja asun KEhhä III sisäpuolellakin :D:D
JuSu
08.07.2004 14:58:15

Komppaan tuota Off-Topicia...

Kaappikeskustelusta sen verran, että Matkahuolto tuo kaapin hujauksessa Kälviältä (tai vaikka Rovaniemeltä) Kirkkonummelle. Jos tuo nuppia kapeampi koko haittaa, niin sille ei voi mitään, mutta hyvä kaappi suht' kohtuuhintaan on tuossa tarjolla.

JuSu
Jormaz
08.07.2004 14:58:40
Ei oo Kirkkonummi pääkaupunkiseutua nähnytkään, jos sillä pikku faktalla nyt niin merkitystä on.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)