Aihe: Vinkkiä ensimmäiseksi sähkökitaraksi
1 2 3
Mikko Kankaanpää
29.06.2004 21:19:50

Olen sitä mieltä että aloittelijan kannattaa valita sellainen vahvistin/kitara yhdistelmä jossa on dynamiikkaa ja tarkkuutta niin että kaikki soiton vivahteet kuuluvat läpi. Efektejä ei tarvita, jos säröä haluaa niin vahvistimen särö tai joku yksinkertainen od riittää. Tämä on ainut keino oppia kunnon "tatsi". Parasta on tietysti aloitella akustisella joka ei anna mitään anteeksi.

Suuri virhe on ostaa liian huonot kamat jotka tappavat alku innostuksen erittäin nopeasti.

Kuvaavaa on aloittelevan kitaristin kommentti opettajalle joka kysyi oletko virittänyt jo kitarasi: Ei tarvi virittää kun laittaa tarpeeksi säröä. (edellinen lainattu unohtuneesta lähteestä)

Mikko
http://www.uraltone.com
Angus
29.06.2004 22:05:48

Minkäs sg:n ostit, ihan angus nimikkomallin :)? Mistä tilasit?

Olisinpa vaan :) No ei vaan, en nyt sentään puolen vuoden soittamisen jälkeen ihan 2000€ kitaraa viitsi ostaa. Ihan Epiphonen G400 SG-61 Reissuen ostin. Varmasti erittäin hyvä kitara minulle.
"AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Keke Urlaub
29.06.2004 22:07:30

Ekaksi kannattaa vihjata suomalaiselle liikkeelle, että tiedät millä hintatasolla tavaraa myydään. Mulla viimeisimmän ostoksen hinta ei tippunut lähellekään Guitar24:n hintaa, joten Saksaan meni tilaus.

Paljonhan näistä yksilöeroista puhutaan - mutta mä koen, että en kaupassa testatessa kuitenkaan saa täyttä kuvaa kitarasta, vaan vasta kotona perusteellisen säätämisen ja kieltenvaihdon jälkeen. Kitara on nuo asiat läpikäytyään varsin eri tuntuinen kuin ennen niitä.

No, kävinpä vielä kerran tinkaamassa kitaraa, muttei alennusta herunut. Keppikin taisi olla viidestä mahonkipalasta liimailtu.
Ihan sama alkaa tilaushommiin, jos tuo hinta ei tipahda.
If you can't beat the silence, be quiet.
Chemo
30.06.2004 08:21:50

Olen sitä mieltä että aloittelijan kannattaa valita sellainen vahvistin/kitara yhdistelmä jossa on dynamiikkaa ja tarkkuutta niin että kaikki soiton vivahteet kuuluvat läpi.

Taas kerran samaa mieltä Mikon kanssa...

Jos budjetti vain suinkin kestää, niin joku pieni täysputkikombo olisi aivan erinomainen valinta juuri tämän takia. Sellaisen, ja mun ehdottamani Fenderin halvemman pään Straton tai Telen kanssa viihtyy varmasti pitkään.

Jennifer: hihnan, piuhan ja plekujen lisäksi olisi hyvä lisäksi olla jotakin, mihin pakkaa kitaran kun sitä kuljettaa - mieluummin kova laukku. Sellaisessa kitaraa voi myös säilyttää kotona - tai tätä tarkoitusta varten voi hankkia myös telineenkin.
Ramalamadingdong.
-jennifer-
30.06.2004 14:46:20
juu..kiitti kyl kaikille jokka on jaksanu mua auttaa...:)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)